lördag 1 augusti 2009

Kantareller

.

Vad är väl som årets första kantareller? Gick en runda i skogen med Johan och Jack för att kolla en av mina svamprundor. Jag blev inte besviken. Sommarkantarellerna är här och det är så kul. Vi plockade två liter samtidigt som vi fick slåss med myggen. Men det var det värt. Jag kommer inte att glömma myggmedel nästa gång. Idag har vi varit ute, kanonväder med sol hela dagen. Johan har snickrat på nya verandan. Nya fönsterfoder och knutbrädor. Filip har gjort två fina fågelholkar av "spillet". Han funderar på att sälja en till mormor. En satte han högt uppe i stora Lönnen på baksidan. Själv har jag målat det Johan har snickrat. Men jag har också hunnit njuta av en bok i solstolen. Det var 20 grader i poolen men det kändes kallt. Filip har tagit sig några dopp. Vad är väl bättre att avsluta dagen med än några smörgåsar med smörstekta kantareller?!!
.
.
Jag har länge funderat på att starta en blogg, men mina datakunskaper är ju inte de bästa.
Vi får se hur det går, jag vill ju lägga in lite bilder. Johan har haft lite jobbigt med mig ikväll! Det har varit tusen frågor. Jag har tänkt att skriva några gånger i veckan. Det kommer nog att bli lite allmänt och mest om huset! Det finns ju alltid så mycket att plocka med.


Kram Malin