söndag 2 augusti 2009

Läslampa

I dag har vi haft ännu en dag med sol! Vi har fortsatt måla på nya verandan, lite i taget... Jag ska visa bilder sen. I fredags var vi i Kalmar. Johan och Filip var med på minitriathlon, det var kul att kolla på. Först simma sen upp på cykeln och därefter löpning. Det gick bra för båda. När vi ändå var i Kalmar var jag inne på "Mormors fönster". Jag var på jakt efter en lampskärm till min "nya" läslampa. Jag har letat läslampa så länge. Nu har jag äntligen hittat en. På Linnés antik i Haga, Göteborg. Den är så fin. Antik med ny elektricitet. Dock utan skärm. Men på "Mormors fönster" hade dom en. Jag hade tänkt ha den i "biblioteket" men nu tycker jag den passar bäst vid soffan. Jag flyttar runt på allt möjligt mest hela tiden. Vi har möblerat om många gånger...
Anledningen till att vi var i Göteborg var Atmosphere. Vilken butik! Det är så kul att bara titta. Egentligen var det semesterstängt. Tack snälla Ingrid för att du öppnade åt oss! Vilken lyx att få ha den helt för
oss själva. Jag ville så gärna visa min syster butiken. Det finns inget liknande någon annanstans. Ingrid är en stor inspirationskälla hela hon! Jag köpte bla en fransk mjölsäck och en ganska stor gjutjärnsljusstake. Det var allt för idag!

Kram Malin