fredag 14 augusti 2009

Mundekulla

.
Nu njuter jag av mina vita pelargoner!


I går kväll var jag i grannbyn Mundekulla på musikfestival! Roger Pontare var där och sjöng. Regnet öste ner så det fick bli inomhus. Annars är det så fint på "Mundekulla Äng". Men vad gjorde det när de har så fina lokaler. Uppe på loftet stod bänkar uppradade och liggunderlag var utplacerade framför scenen. Det var nog ungefär 250 personer som satt, stod upp eller låg ner och njöt av denna fantastiska röst. Det blev visor,blues, musical och bidrag från melodifestivalen. Bäst var "Somewhere" ur West side story tycker jag. Mamma och pappa var med de var jättenöjda. Särskilt pappa som ju spelat konserter med Pontare (för länge sen). Det är ju väldigt speciellt att komma så nära artisterna som man gör här. Det blir sån mysig stämning. Efteråt tog vi en fika i deras trevliga café, renoverat i gammal stil!




Idag sken solen så skönt när jag kom hem. Nu gäller det att njuta av det lilla som är kvar av sommaren. Kanske är detta sista varma helgen!

Kramar från Malin