onsdag 9 september 2009

Förvaring!!


Hej igen, i dag har jag kollat runt på de andra bloggarna. De är så fina, min känns lite tråkig om man jämför. Men det är inte lätt att blogga. I dag har jag säkert tagit 30 bilder för att få ihop några, och jag är ändå inte riktigt nöjd. Jag är ju ingen van fotograf, de blir gärna suddiga. Men skam den som ger sig. Det tar ju lite tid att göra inläggen, det blir annat som får vänta. Men jag tycker det är så himla kul. Helst vill man ju plocka undan lite innan kameran kommer fram. Här kommer det lite bilder på våra "förvaringsmöbler". Jag älskar stora skåp, de rymmer massor. I det här förvarar vi allt vardagsporslin, ljus, kökshanddukar, servetter, "apotek" m.m.



Skänken är köpt på Topiary i Kalmar. Nästan alla som kommer hit frågar om jag köpt den på auktion. Det ser verkligen gammalt ut. Men det är nytillverket i Spanien. Det är ju riktigt lantligt med hönsnätet och korgarna.


Här är mitt "drängaskåp", det har jag ropat in på auktion. Tanken har varit att måla det vitt men jag har inte bestämt mig än. Jag älskar de här vita hemmen med vitt, vitt, vitt. Men nu läser jag mer och mer att folk börjar tröttna (inte jag än.) Kanske man ångrar sig en dag när allt är vitt, det brukar ju bli så. Just nu känns det ändå som att det skulle vara vitt....


Det här har jag också ropat in på auktion. Det är målat i beige med en guldrand på speglarna. Det får vara så. Det står i "biblioteket" och rymmer alla spel och många tidningar. Johan får även plats med lite whiskey och några glas längst upp.

Här är mitt favoritskåp...Det är också köpt på auktion. Stora möbler är ofta ganska billiga på auktioner, folk har helt enkelt inte plats med dom. Detta står i sovrummet och har samma färg som vår gamla utdragssäng. Jag tror jag tog 10 bilder på det och ändå blev ingen bra, det är lite mörkt. Ska visa hela sovrummet en dag, kanske blir det någon bättre då.


Det ska inte målas!!! tänk vad många som öppnat dessa dörrar innan oss. Det är ju det som är så charmigt med gamla möbler. Undrar vem som har haft det innan oss och vad dom haft i det. Kanske välmanglade lakan och lite lavendelpåsar.....


Det här linneskåpet har vi fått från det hem som Johans pappa växte upp i. Det är ett helt matsalsmöblemang. Ska visa bilder någon dag. Jag skulle ju vilja måla allt vitt, men det får jag inte.. Golvet har jag i alla fall målat. Det gör ju att det inte blir så mörkt i rummet. I det här skåpet har jag gardiner och tyger och lite annat smått och gott. Det blev ett långt inlägg idag. Nu måste jag äta innan det är dags och jobba!!

Kramar Malin