tisdag 1 september 2009

Inspiration

.
I dag fick jag lite inspiration att dona med mina fönster. Skrapade färdigt och oljade in dom! Kitta får Johan göra det tar sån tid för mig. Jag lyckades spräcka en ruta också, typiskt. Filip och jag valde ut så noga med hela rutor. Blir till att byta den också. Sen är det dags att måla, det är alltid mitt jobb. Jag fick ett litet slagbord av Ingrid, det slipade jag av och målade när jag ändå var i gång. Det räcker att måla det en gång till. Det blir lagom att ha i "uterummet". Jag har ju redan tänkt ut vad jag ska ha där. Vill ha en järnsäng, kollar på blocket och auktionsannonserna hela tiden.. Den kan man ha både som soffa och säng. Skulle var bra med lite udda stolar också, det är alltid bra med många sittplatser. Jag har en naturfärgad korgstol som jag funderar på om jag inte ska förnya lite. Kanske vit sprayfärg? Det ska finnas mycket kuddar, plädar och ljuslyktor. Myggnät till de två öppna sidorna. Jag vet att vi inte har börjat med väggarna ens, jag kan bara inte låta bli....

Tog lite bilder när jag var ute och fotade bordet. Här är våra järngrindar! De hängde på ett annat ställe innan men dom vill man ju ha vid ingången. Johan snyggade till dom och gjorde nya fästen så de passade på stenstolparna. Jag målade dom med hammarlack. De passar så bra! Staketet var jobbigt och tog lång tid att göra, nästa gång det ska målas blir det nog inga" vita toppar"...Gjutjärnskrukorna är tillverkade i Lindås, de får man plantera i på plats, supertunga. Men de blåser inte ner som ett antal krukor gjort före dom.


Vilket väder vi haft i dag, inte undra på att man vill vara ute. Hoppas det blir bra väder i morgon också, så att jag kan fortsätta måla!!
Kramar Malin