lördag 19 september 2009

Vi rustar för kylan...

.
Pingla i den här lilla klockan när du hälsar på hos oss! Den är köpt på Huseby Julmarknad.

Det är kalla nätter och det blir inte varmare, även om dagarna bjuder på sommarvärme! Då blir det dags för oss att sätta i innanfönsterna. Vi tar inte bort alla varje vår, det blir de som behöver putsas i mellan och glasverandan. Det är verkligen vårkänsla när de plockas undan. Det kräver stora förvaringsytor också. Vi har helt enkelt inte plats eller tid att plocka i och ur alla varje år. Det är lite plock när de ska i igen, det ska putsas och på med pappersremsor.. Vadden i mellan har vi slutat med, Johan har satt tätningslister i stället. Man kan ju lägga lite torkade blommor, det är fint men blir liksom aldrig av.

Titta vilka underbara färger bladen bjuder oss på. Solen skiner på vårt gamla kokhus!


Här växer mina vinteräpplen under en klarblå himmel!! De plockas ner och läggs i kartonger på kallgarderoben, för att tas fram till jul.. Det gör jag varje år!


I går och idag har Filip och jag burit in all veden. Torr och fin till alla våra brasor vi ska värma oss med. Tur att vi bara eldar för att det är mysigt och blir skön värme! Vi skulle inte hinna med att fixa ved för att värma upp huset.



Favoriten idag får bli kakelugnen! Den är inte bara vacker utan ger oss härliga brasor. Värmde oss under stormarna Gudrun och Per när vi var strömlösa länge.........
.

Kramar Malin

5 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad mysigt med veden så där i en zink bytta, så ska jag också ha det i vinter !!
Jaa, det är bäst att rusta sig för kylan nu..
Ha det gott
Kraam Anette

The Secret Garden sa...

Jag skrattade lite gott för mig själv när jag läste det där om att plocka i och ur innanfönster! Jag känner så väl igen mig i det. Man kan inte hålla på att plocka bort alla till sommaren, man har ju annat att göra. Men visst är gamla fönster fina? Det är värt extrajobbet som allt vad pappersremsor och annat innebär. En trevlig blogg, jag kommer säkert tillbaka!

liven sa...

Så koselige bilder og denne klokken var jo så søt!!
Fint med den gamle zinkbaljen til veden.....og snart må vi begynne å fyre her også!!
Noen kvelder er kalde!!
Ønsker deg en fin uke:o)

The Secret Garden sa...

Hejsan! Tck för din fina kommentar på min blogg. Det är alltid kul när man får respons. Detta med bloggande är en ny grej för mig och nu har jag lärt mig hur man lägger upp en blogglista:-)Det går framåt (fniss) Visst är det roligt att ha labrador? De är så levnadsglada och busiga och så har de en "avknapp" också och kan ta det lugnt. Vad fint det blev med glasverandan!

disa sa...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,a片,AV女優,聊天室,情色