tisdag 20 oktober 2009

Gardiner!!! Ljusa och Tunna...


Hej!! Denna vecka jobbar jag kväll, skönt med lite sovmorgon!! I dag har jag passat på att hänga upp gardiner i vardagsrummet! På sommaren har jag inga uppe. Tycker om att få in så mycket ljus som möjligt! Även nu på höst/vinter vill jag ha ljuset. Därför har jag mest ljusa, tunna gardiner som släpper in ljus men ändå gör så det blir lite ombonat. De här är mina favoritgardiner!! De är köpta på Indiska för några år sen. Jag köper sällan gardiner, när jag hittat några jag trivs med, kan jag ha dom läääänge...

De silar in ljuset så fint!

Lite detaljer..... jag tycker de är vackra, passar bra i ett gammalt hus!

De här hänger i matrummet! De är också från Indiska...

Kappan i köket även den från Indiska... Som ni förstår gillar jag deras gardiner!!
.
Dessa hänger i "biblioteket". De är så fina med kransarna på!! Jag har skickat efter dom i någon webbutik, det finns ju så många och jag minns inte vilken...
.
Passar bra till lavendel....

Dessa spetsgardiner hänger i sovrummet. Inhandlade på Ikea. Lägg märke till det höstiga trädet, bladen är såå vackra. Tog in några och dekorerade en ljusbricka i söndags.. Tänk vad mycket fint naturen bjuder oss på.. Gratis!
Trevlig tisdag till Er!!
Kramar Malin

8 kommentarer:

The Secret Garden sa...

Hejsan!
Ja det är vackert med vita skira gardiner! Det blir en så mysig känsla, lite som förr i tiden. JAg gillar också tunna gardiner och spets. En tunn vit lång spetsgardin som böljar in i rummet när vinden drar in genom en öppen verandadörr...får mig alltid att tänka på Ingmar Bergman.
Ha en bra eftermiddag!

Lantbacken sa...

Hallo! Precis som jag, köper sällan gardiner men som dom i vardagsrummet har jag nog haft i 5-6 år och köksgardinerna sydde jag för 5 år sedan och dom sitter uppe än, byter inte ens till JUL! Brukar kalla mig tråkig men jag är ingen gardinmänniska... Fint blev det i dina fönster och väldigt fräscht. Tjing / Pernilla

liven sa...

Nydelige gardiner du har!!
Liker også så godt slike tynne...lette...
og så jeg som aldri har vært innom Indiska da....det må jeg jo gjøre!!

ha en fin kveld:o)

Blåbärs och smultronstället sa...

Tack för vinsten, det är LYCKA det:-)
Du har såå mycket fint att visa, gillar dina fina tunna gardiner. Så vackert!!!
Kramis Susanne

Queen Of Småland sa...

Jättefina gardiner!!
Jag älskar indiska och har en hel del kuddar och tyger mm därifrån. Dock har jag inga gardiner utan slingerväxter som hänger ner istället. Vi har så små fönster i vårt hus.
Jo, jag har jättebra recept på sårtvätt, kommer på min blogg snart!
Ha en bra kväll på jobbet...
Kram
Stina

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Vilka fina skira gardiner du hittat på Indiska. Jag älskar oxå ljusa gardiner, tycker det är så vackert och rogivande.
Kram Helena

livet på utanäs sa...

Vilka underbara gardiner du visar , så ljusa och lätta , precis som man vill ha dem ...

Ha det gott !
Sussi O

Inspiration i vitt sa...

Så fina romantiska gardiner du har hos dig, väldigt vackert.
Attans att jag inte vann i din tävling hihi men stort grattis till de andra.
Kram/Ingela.