onsdag 7 oktober 2009

Hästar!!!

.
Hej!! Här är vår lilla shettis!! Hon heter Cetuna men kallas mest för Tunan!! Nu börjar hon bli gammal har fyllt 15 år ! Vi har haft henne sen hon var 1 år. Förr var hon en riktig liten "rymmare" men det är bättre med det nu.
.
Det här är Vibban, hon är 24 år fyllda. Våra djur börjar bli till åren. Henne har jag haft sen hon var 8!! Det är en mycket speciell, egensinnig dam... Har dock lugnat ner sig på senare år. Får inte glömma bort vår Alle som vi miste i januari. Han skulle precis fylla 28!! När han somnade in en eftermiddag i hagen. Han var ett svart varmblod och världens snällaste häst!! Nu vilar han i hagen så det känns ändå som han är nära oss!!
.
I dag har det varit härligt soligt!! Men blåsigt! Här solar sig Vibban det är hennes favoritsysselsättning, förutom att äta så klart!!

Tog ett härligt höstkort på Jack när vi var ute och gick idag!! Vi har jättefina rid/promenad vägar och vandringsleder som vi promenerar på!!



Är det någon som undrar hur det går med målningen kan jag berätta att jag har bara elementet kvar!! Det har varit många timmar.... på en sån liten yta!! Hoppas jag kan visa lite bilder de närmsta dagarna. Det var allt för i dag, nu är det dags att titta runt på alla fina bloggar på min lista!!


Många kramar Malin

8 kommentarer:

Lindvallska Gården i Lindås sa...

DU är såå duktig, vet vilken tid det tar att måla... puh - å vad fin ramen blev, har gjort likadant. Tagit en ram till spegel - kul för det finns ingen likadan.
Ha det så gott! Vi ses snart - hoppas jag!!

Kramar från Sanna

Elsa och Helena sa...

Vad fina hästar...har börjat att rida på Islandshästar så smått, efter alla år med dottern i stallet är det min tur:) Dina hästar ser så snälla ut:) Ska visa vad jag handlade!
Kram Helena

Fågel Blå sa...

Hej och tack för titten!
Jag älskar dina hästbilder, jag är också en hästtokig tjej, har ridit sen jag var 10 år.
Ha en bra Dag!
Kram Kathrine!

Vita små hjärtan sa...

Tack för titten o din kommentar!
Nu ska jag kolla vidare här hos dig!
Kram Agnetha

Romantiska Hem sa...

Fina bilder! Kram petra

The Secret Garden sa...

Åh vad glad jag blir när jag ser labben!:) Liknar ju precis mina egna och jag antar att det är ett riktigt busfrö, precis som mina! Labbar är ju sådana, riktiga busråttor!
Fina hästar, shettisen liknar min islandshäst Solon, de har lika färg. Solon är 21 år nu, har haft honom sedan han var 8. Nu i juni så fick han fång...!:( Har varit en djävla sommar för honom, och mig. Han är fortfarande kvar i livet fast veterinär ville ta bort han redan på telefon, innan besök ens!!! vilket jävla sätt när både hästen och matte inte ville ge upp, matte ger ju inte upp i första taget, inte Solon heller!:)Han är tuff som attan, modig, jag tror att han varit riddarhingst i nåt tidigare liv!:) Men han kan nog aldrig mer gå på bete, det får bli hö i stället. Men livsglad som en spelevink är han, kan vara en riktig luring. För mig är ju mina djur familjemedlemmar.

liven sa...

Så fine bilder av hesteneog flotte bilder av en vakker dag!!
Dere er heldige om dere har slikt vær da!!

ha en fin kveld:o)

Östervik9 sa...

Vilken trevlig blogg & söt eshettis, påminner om min lilla Svea:)

/Camilla