söndag 29 november 2009

Advent i fönstren....

.
Hej!!! Första advent, mysigt!!! Det har varit fullt upp i helgen..så idag har de mesta kommit upp i fönstren! Jag trodde det skulle vara klart låååångt innan!

I går vann jag Stinas utlottning om det fina halsbandet!! Trodde knappt det var sant, så himla kul!! Har ni tittat in på hennes mystiska och vackra blogg? om inte gör det!! Den sticker verkligen ut!

.
Vita stjärnor är vackrast tycker jag:o) Tänk att jag har även vunnit ett fint hjärta hos bloggen http://snovitadrommar.blogspot.com/ kika in där oxå! Har verkligen tur nu:o)


Lite jul i köksfönstret!!


De här kransarna gillar jag, fina att hänga i fönstren och garanterat barrfria...

Vi tänder första ljuset så klart!!

Årets julbock är klar!! För många år sedan prydde en sån här omslaget till Lantliv!!

Johan fixade en stomme som vi klär varje år. Den är riktigt rufsig i år!! Hoppas det kommer lite snö snart...den gör sig helt klart bättre mot det vita!

Han har som sagt blivit tradition på Norregård:o)

Jag sparar alla gamla julnummer av mina magasin!! Det är mysigt att ta fram och sitta och bläddra i!! Det här numret är från -05. Och det tillhör favoriterna!!

Ha en mysig första advent Ni som tittar in!!


Kram Kram Malin

26 kommentarer:

Ljuva Lantliv sa...

Önskar dig en härlig första advent. Underbar julbock i grane! Kram Anna

Fröken Fräken sa...

Jag trodde också att julgrejerna skulle vara uppe och på plats nu till advent, men det blev visst inte så.. men stjärnorna är uppe och adventsljusen likaså, så då har man hunnit det viktigaste :-) Jag tror att jag får satsa på en barrfri krans också, det lät ju väldigt praktiskt!

Lilla Lycksta sa...

Hej Malin
Vilken fin julbock. Vad bra med tips på andra bloggar ska gå in och titta på dem.
Ha en fin fortsatt advent.
Kram Camilla

Solveig sa...

Så nydelig du har pyntet til advent! Her hos deg kan en finne ro og julefred, ikke tvil om det. Liker så godt din herlige bruk av naturmaterialer:o))
Gratulerer også med gevinsten. Så gøy!
Ha en flott uke.
Klem fra Solveig

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den Lantliv har jag kvar också, och så har vi samma adventsstake, den med glaspärlorna. Gillar din bock, den har du klätt jättefint. Och stort grattis till dina vinster.
Ha en fin adventskväll
Goa kramen
AnnaMaria

Elsa och Helena sa...

Hej Malin, önskar dig en trevlig första Advent oxå.
Jag håller med dig, tiden bara försvann...så mina stjärnor och ljusstakar kom oxå fram i sista minuten.

Vilken trevlig bock...härligt med traditioner:)

Kramar Helena

Nordingården sa...

Å så himla julfint du har det, så mysigt att man bara dööör.... och den julbocken av gran, så häftig! Adventshälsningar fr Nordingården.

Monica sa...

Hej Malin,
Jag kommer så väl ihåg bocken från det julnumret - för jag skulle verkligen vilja ha en sådan, men den skulle nog tappa "raggen" direkt hemma hos mig, den skall nog stå ute. Din är bock är underbar!

Kram Monica

essemia sa...

Vilken turgumma du är. Och så har du vunnit inne hos Kamomilla också! Här dimper inte vinsterna ner särskilt ofta tycker jag, hihi.
Hoppas ni har haft en skön första advent.
Kram Elzie

Kamomilla sa...

Halloj tjejen!!
Inte klokt sånt flyt du har nu för vet du- du har vunnit huvudvinsten hos mig också!! Skedsmycket är ditt, bara du mailar din adress åt mig!

Härlig julbock i granris, verkligen fin!!

Livet på Berget sa...

Men så fint du gjort! Älskar julbocken, den är underbar!!!
Ha en skön kväll!
Kram
/Sara

Queen Of Småland sa...

Malin!!! Grattis!! Vad roligt att du vann!!! Du har verkligen turen med dig, härligt! Du får trösta din mor med att hon alltid kan köpa ett smycke av mig när hon vill (-;
Vad fint med stjärnan och vilken supercool julbock! Kanske ska jag prova att göra en sån... men kanske getabockarna blir avis då (=
Fin ljusstake! Ja nu fattas ju bara snön, som tyvärr lyser med sin frånvaro mest hela året här nere i skåne. Så ha en riktigt mysig adventskväll så väntar dig ett paket med posten i veckan.
Kramar
Stina

The Secret Garden sa...

Hejsan!
Grattis till vinsterna!
Och ja visst är vita julstjärnor i fönstren de finaste, gör sig så bra i mörkret. Och så måste jag säga att jag blev jätteförtjust i den där julbocken med grankvistar!!!! Tror faktiskt att det är den häftigaste/bästa jag någonsin sett! bra jobbat!!!

Ha en fin söndagskväll!

Huset vid ån sa...

Hej Malin! Tack för din gulliga kommentar hos mig. ang. vår jaktlabbe pluto. Vad roligt att ni också har en jaktlabrador! Visst är dom goa, såå familjekära! Vad fint du bor....Jag bara njuter av alla dina inspirerande bilder! Och bocken var ju såå fin! Hoppas adventshelgen varit bra o mysig! Kramis Therese

En amatörs trädgård sa...

Hej. Ny som bloggare och det är alltid inspirerande att titta in hos dig och hemma hos mig har alla gamla tidningar också kommit fram för att inspirera och planera inför våren. Och grattis till dina vinster.

LantlivsAnette sa...

Ohhh så fint du har det !! Och den där granris bocken, himmel vad fin den är !!
Jag håller med dig, det där numret av Lantliv är min favorit också..
Ha en fin dag
Kraaam Anette

Snövita drömmar sa...

Vilken turgumma du är vännen!!!
Kul för dig!

Kramis!

Lantliv på Holm sa...

Hej Malin!

Så adventsfint ni har gjort! När jag såg din fina granbock kom jag på att en sådan där bock stomme har vi också ute i ladugården...den har inte jag klätt på flera år. Det skall jag göra nästa helg - tack!!!

Kramar!

Viola sa...

Vilken vacker adventsstämning du fått till, och bocken helt otrolig..så himla fin...vad du kan..:) ha den skön kväll, kram

livet på utanäs sa...

Hej !
Oj så söt julbocken blev , lite "långhårigt" rufsig. En riktig charmknutte =)

Tänkte också göra en sån där i flera år , men än har det inte blivit av ...

Vilken lyckost du är som vunnit så mycket =)

Fina julfönster har du också ...

Ha nu en fin vecka !
Kram Sussi O

Millas hem sa...

Ja, det är alltid mysigt att bläddra i gamla favoriter!=)

Kram Camilla

VITA NYANSER sa...

Visst är det härligt med advent! Så FIIIIN julbock ni har gjort!!!

kram l-l

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej malin!
Vad mysigt ni har det.
Julbocken var så söt. Jag har också en julbockstomme som jag haft i flera år. Nu måste jag ta tag i och klä min.
Kram Susanne

Romantiska Hem sa...

Hej Malin! Det ser super mysigt o stämmningsfullt ut hemma hos dig! Hoppas att ni fick en ljuv adventshelg! Kram Petra

liven sa...

Hei Malin!!
Så artig det var med denne julebukken her!!
Fin adventstemning i huset ditt og koselige bilder du viser!!
Den adventstaken jeg brukte er en gammel bakeform ja....Liker slike gamle kjøkkenting:o)

Ha en fin tirsdag i Sverige:o)

enôma sa...

Vad häftigt med en "barr-bock"! :D
Och himla fint har du hemma också :)
Ha en toppendag!
Allt gott!
/Zara