tisdag 24 november 2009

Adventsljusstake....

.

Hej!!! Idag har jag plockat fram till min adventsljusstake! Det är inte något jobb som ni ser:o) Men jag tycker den är vacker! Ska stå i ett fönster på glasverandan. Det enkla är ofta det vackraste!

Här är min fina vinst! Två ljuvliga fjärilsbilder. Tack Monica:o) Titta in på hennes fina blogg Betongkrukan!

Idag när Jack och jag var ute och gick i skogen stod där helt plötsligt dessa kantareller!! Det är snart december...Jag kunde ju inte låta bli att plocka dem:o) De fick ligga i min scarf!



Min svärmor fyller år i dag! Vi ska snart åka på kalas:o) Det här fotot är på Johans farmors familj. Hon sitter till vänster om sin mamma. Alltså min svärmors svärmor...
.
I dag blev det lite blandat! Hinner inte fota.... de sista bilderna fanns redan i kameran! Har fortfarande mamma & pappas kamera...de ska få tillbaka den snart:o)
Måste bara berätta att i söndags hade jag över 100 besökare, nytt rekord!! Det är jättekul så klart, jag är så glad för alla som tittar in!
.
Kram Kram Malin

15 kommentarer:

liven sa...

Heisann Malin!!
Så flott med masse besøk på bloggen og jeg nyter å stikke innom deg!!
Du viser så mye fint!!
Koselig adventspynt og en nydelig gevinst!!
Heldige deg!!
Kos deg med feiring og ha en fin kveld:o)

The Secret Garden sa...

Ja vilken fin adventsljusstake!! Och som du säger är det ofta det enkla som till sist blir vackrast, och håller i längden. Och visst är det roligt när man ser att sin sida har besökare, det är liksom det som får en att fortsätta göra inlägg...även i november när solen inte visar sig och det bara är svart ute..

Jag hade plockat in mossa som låg i ladugården..igår gick jag ut och skulle göra några jularrangemang med amaryllisar bla...och fyy faan!!!! vilket skit som hade följt med mossan...tog loss en tuss mossa, mycket försiktigt för att inte förstöra den...och så krälade en JÄTTEstor Spindel!!!! över handen!!!
Och DÅ tänkte jag: attans vad mycket spindlar och annat "skit" man får in i huset av all denna mossa som man plockat!......och jag har ännu inte gjort något jularrangemang...alltså det var VÄLDIGT mycket kryp i mossan....:) Huga ligen!

Ha en bra kväll!

Lilla Lycksta sa...

Hej Malin!
Så fin adventsljusstake. Visst är det enkelhet som gör sig bäst. Fint släktkort du visar, visst är det roligt med sådana kort som man kan visa barnen. Kantareller har du hittat och vunnit en vinst, Turgumma där :) Ha en fortsatt trevlig vecka.
Kram Camilla

Lilla huset på prärien sa...

Jättefina ljus! Och hundra besökare - inte illa. Stort grattis till det!

Ha en skön vecka! :)

promenader på landet sa...

Gillar din adventsljusstake jättemycket! Ha det så bra stor kram från Maria

Livet på Berget sa...

Jätte vackra ljus! Kul med så många besökare, grattis!!!
Kram
/Sara

Marie sa...

Jättefin adventsljusstake, håller med om att det enkla oftast är det vackraste!

Kram Marie

Queen Of Småland sa...

Jättevackra slipade och graverade brickor! Vilken smart ide. Det är så vackert varmt ljus i dina bilder, sådär varmt gult och mysigt (=
Kul att ni vill vara med i utlottningen, du och mamma! Ja, nu är det mysdags i soffan, är helt såld på House...
Ha så kul på kalaset!
Kram
Stina

Linda i Lönnbacka sa...

Enklast är oftast vackrast...
Grattis till den fina vinsten och alla besökare, jag var säkert en av dem! Jag har än sålänge mest smugit runt här inne, men brukar alltid läsa allt du skriver :)

Åh vilket mysigt och vackert släktfoto!

Det var inte dåligt att hitta kantareller nu, trodde bara det fanns trattkantareller i skogen nu att hitta om man har tur!

Ha det fint!
Kramar Linda

Lilla Blanka sa...

Hej goa Malin!

Ibland är det enkla det vackraste! ♥

Kantareller nu? Ja årstiderna är lite konstiga känns det som. En kompis hade sett vitsippor i skogen och i trädgården kommer lökarna upp för fullt...

Kram och grattis förresten till rekordbesöket!
Mia

Viola sa...

Nu är jag på benen igen några timmar om dagen...det går sakta framåt...så man får ta det väldans lugnt, vilken vacker vinst du vunnit, underbart gammalt släktfoto du har fått att förvalta, ha det gott, kram

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Först grattis till vinsten, så fina.

Sen köper jag din idé till Adventsljus...så snyggt och enkelt och inte en massa mossa som jag är livrädd ska börja brinna, hihi.

Kramar

Kamomilla sa...

Jättefin adventsstake du fixat till!
Jag hittade kantereller på juldagen en gång, kändes nog helt galet...

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Malin!
Vad många fina inlägg du har haft, jag som har haft ont om tid att kika in...
Fina adventspynt m.m.
Vi hade en mysig dag på julmarknaden och ska stå en stund i ett litet köpcenter på söndag igen. Jag ska kika ner en stund eftersom jag fortfarande är sjukskriven, men pysslat har jag gjort:-)
Kram Susanne

Galleri Hönshuset sa...

Hej, allt väl?

Finfina bilder, och fotot var riktigt roligt o få se. Kul när det finns såna kvar så man har minnen kvar från släkten.

Ljusen var riktigt fina =)

Ha det gott. Kram Pirre