lördag 21 november 2009

Äntligen Hyacinter!!!!

.
Hej!! Äntligen har solen visat sig!!! Inte jättelänge men ändå:o) Vi har 10 grader varmt känns som vår....Jag vill ha snö och vinter, julstämning!! Man får ha det i sinnet i stället:o) I dag har jag äntligen satt lite hyacinter !Tänkte jag skulle hålla på det, men inte så här länge...Nu är dom i alla fall här, dessa ljuvliga blommor! Det är väl jul!?

Jag har mest plockat runt saker i dag...Jag vet inte varför men det gör jag jämt! Den här lilla fina satte jag i ett loppisfynd med lite mossa. Skålen till vänster har jag ropat in på auktion. Den är fin med ljusstaken jag fått av svärmor! Hon vet vad jag tycker om!!

Det var ju lite kul att fota idag, när det för en gångs skull fanns lite dagsljus....

Dessa satte jag i mina små vaser jag köpte på Mormors Fönster i Kalmar förra året! Som gjorda för hyacinter!!
.
De känns krispiga och fräscha:o)

Den här lilla julbyn köpte jag för 4-5 år sedan! Sonen har alltid varit förtjust i den. Lilla tåget kör runt, runt....Nu har den hittat fram ur gömmorna igen:o)

Solen skiner in på mina otroligt smutsiga fönster...När det stormade härom kvällen fastnade massor med löv på rutorna. De måste varit rena lövdansen här ute...Det blåste rejält, tur vi har ett gammalt hus som står stadigt. Vi har klarat många stormar nu!

Loppisfynd....med loppisfynd och ljus i....
.
Vår katt Musse mest kallad "Fluffan".... njöt i solen på fönsterhyllan i förmiddags! Hon är en kär familjemedlem som alla våra djur! I kväll ska vi bjuda några vänner på paj! Har tagit ur en saffranskaka ur ugnen. Den var dock inte så gul som jag trodde den skulle bli...hmmm...Jag är inte någon hejare på att baka, men det är ju så gott med en kaka till kvällsteet!
Ha det gott!! Så ses vi snart igen!!
.
Kramar Malin

20 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Här blev vi utlovade sol också idag.. men om det är dimma framför solen så märker man inte så mycket av solens strålar... så det var ingen förbättring! Vilken "pampig" urna till hyacinten, det blev ju väldigt bra arrangemang :-)

The Secret Garden sa...

Åhh...hyacinter!! Älskar doften av dem. Jag var in till stan igår och skulle köpa några..MEN här där jag bor, i norr, har det inte hyacinter i affärerna ännu...........!!!! Snacka om att man blir..ja just det!! :)
Vill ju ha dem nu så att den otroliga doften kommer precis till advent!
Jag har också en sådan såpahållare, och de är så vackra!

Ha en fin lördagskväll!

Elsa och Helena sa...

Visst är det underbart med hyacinter...älskar doften och den vackra blomman. Den lilla julbyn skulle jag oxå vilja ha, jättefin att ha framme.

Köpte oxå hyacinter idag på Konsum...det blev rosa dom vita var slut...men det gör inget alla färgerna är fina.

Kram kram

Anna-Malin - Helt Enkelt sa...

Tack för din rara hälsning hos mig!

Visst är det mysigt att börja julpynta. Har själv köpt hyacinter, vita och lila. Passar på att njuta av dem när de är små och knoppiga..

Ha en trevlig lördagskväll!

Kram
Anna-Malin

Livet på Berget sa...

Så vackert du gjort med hyacinterna!!! Fint loppisfynd också! Katten ser ut att njuta av solen:). Ha en skön kväll!
Kram
/Sara

Kamomilla sa...

Hej!
tack för din hälsning hos mig! Trevligt att du vill vara med i utlottningen!
Skön söndag
önskar Kamomilla

Lilla Lycksta sa...

Hej Malin!
Vad fint du pyntat med hyacinter. Jag skulle köpa hyacinter idag men de vita var slut, så det fick bli rosa. Härligt med solsken, men jag håller med dig de är ju vinter. Lite snö för julstämningens skull vore fint. Så söt den lilla kissen är i fönstret de kan verkligen konsten att njuta dessa underbara djur. Ha en fortsatt trevlig helg-
Kram Camilla

liven sa...

Så fint du har pyntet her Malin !
Koselig med hyacinter sammen med gamle loppisfunn!!
Den sepeskålen var så fin!!
Koselig med den julebyen din.....tenker barna liker den ja!!

Ha en fin lørdagskveld :o)

Solveig sa...

Så mye nydelig du viser!! Jeg blir helt betatt at sølvet og de herlige hyasintene sammen. Har lett etter de flott løkene jeg også, men det tar sin tid før de kommer i bitikkene her....
Loppisfunn er alltid spennende og du viser noen flotte eksemplar her.
God elg videre:o)
Klem fra Solveig

Ljuva Lantliv sa...

Det kan inte bli mer julkänsla än så! Vackert. Hoppas ni fick en mysig middag med vännerna. Kram Anna

Timmerhuset sa...

Ja, det är dags att åka och shoppa både vita hyacinter och vita julstjänor! Underbara adventstid!

Gammelbålsta sa...

Hej!
Så vackert du gjort i dina fina vaser och skålar. Hyacinter är så fint. Vilket söt katt ni har. Ha det bra Kram Aydan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Malin. Musse/Fluffan ligger bra där bland dina saker, hon passar in fint. Och fint har du gjort med Hyacinter, jättefina krukor till alla tre. Och din lilla by är jättesöt. Visst hade vi en himla tur som fick så fina bilder i vinst.
Ha en bra söndag
Kram kram
AnnaMaria

JASMINEN PÅ LANDET sa...

Vackra bilder du bjuder på.

Galleri Hönshuset sa...

Hej, hur står det till?

Jag vill också ha snö och "vintriga" känslor =)

Härliga arrangemang, så krispigt vintrigt och fint...Gillar också ljuskoronan med plastgran. Bra när det inre barrar, jag ska nog tänka över det där jag också =)

ha en härlig em. Kram Pirre

Lantliv på Holm sa...

Hej!

Så fint du har gjort med hyacinterna!! Jag har också pyntat med julblommor i helgen - så ljuvligt!

Ha en skön söndag - kram Camilla

Jenny sa...

Hej Malin!
Vad fint du gjort det med hyacinterna o mossan:)
Jättevackra saker du visar, din loppisfyndade såpaförvaring hade jag inte tackat nej till;)

Vilken sötis Musse är!

Ha en trevlig söndagkväll,
Kramis Jenny

Kul med Filip sa...

ååååååå vilka fina saker. jag gillar katten och tåg barnan. kram fille

essemia sa...

Önskar jag kunde ha hyacinter för dom har ju så fint utseende. Och jag såg att du hade mycket fint i förra inlägget också.
Hoppas du får en bra vecka.
Kram Elzie

me and alice sa...

Hej Malin!
Vad fint du har det! Vad fint hus och gård ni har! Visst är det härligt att äntligen få köpa hyacinter...
kramis Susanne