tisdag 3 november 2009

En finfin lampa!!!

.
Hej!! I dag tänkte jag berätta lite om min "finfina" lampa!! Har skrivit några gånger innan att jag älskar lampor! Har svårt att motstå när jag väl har hittat något särskilt:o) Den här lampan såg jag första gången för rätt längesen. Det hänger flera stycken hos Marie http://minlillaveranda.blogspot.com/. i hennes kök! Om jag förstått saken rätt, säljs de bara hos Atmosphere och ett ställe till i Stockholm. De är tillverkade i Belgien!? ( om jag minns rätt)Det är ju så kul att det inte är så vanliga!!

När vi var i Göteborg förra våren besökte jag Atmosphere. Världens finaste butik... Då hängde dom där!!! Denna hängde över disken och fick följa med mig hem!!!!

.
Vi höll på med verandan , som tog ca två år.... På hösten var det färdigt invändigt. Så min finfina lampa fick stå undanskuffad ca ett halvår innan jag äntligen kunde hänga upp den:o)

Och den passade precis så bra som jag trodde! Jag kan tröttna ganska fort på vissa saker men inte den här! Jag är lika glad för den som när jag köpte den:o)


Oj, vad många som har börjat med små granar, hyacinter och annat smått & gott! Det verkar som de flesta bloggare längtar så mycket efter advent! Det gör jag med! Stannade på vägen hem i dag och fick med mig denna lilla söta gran! Den står i ett loppisfynd från Danmark!!
Vi ses snart!!! Tack för alla snälla kommentarer om vår veranda, det är så kul att läsa!!

.
Kramar Malin


17 kommentarer:

The Secret Garden sa...

Hejsan!
Den där lampan är jätteläcker!! Och vilket underbart vackert golv ni har lagt på verandan! Jättesnyggt!
Ha en fin kväll!

Queen Of Småland sa...

Fin lampa! Ni har en så jättefin veranda! Vet du, Ullen skrev en kommentar på min sida!!! Hälsa henne så gott från mig är du snäll. Hon får ta och fixa en blogg (=
Ha en fin kväll. Vi ska till min bror i Lund och ha ett litet försenat halloweenkalas ikväll.
Kram
Stina

Lindvallska Gården i Lindås sa...

Tack för senast! Din lampa är såå fin och passar perfekt på verandan ihop med allt det andra...
Ha det bara bra...
Kramar Sanna

promenader på landet sa...

Vilken jättefin lampa och vilka vackra fönster du har! Det ser jättemysigt ut hemma hos dig! Kram från Maria

smultrongården sa...

Men åååh, jisses amalia, den lampan suktar jag verkligen efter!!! Skulle passa guld i vårt kök. Och även förstås i nya utbyggnaden. Ujuj, nåt att drömma om. Vilka grymma pardörrar du hittat! Jag står i valet o kvalet hur det blir m fönster o dörrar nu i vårt nybygge. Dom du köpt är urfina men inte alls enkla att få tag i här uppe. Pratade m maken igår om att vi kanske måste ta en tur söderut o införskaffa till det nya. Eller om vi ska ha fönster o dörrar som vi lätt hittar här?? Hmm, svår fråga!

Skulle vilja sitta ner o kolla in allt på din sida, men vi har massor av jobb så det hinns inte alls med. Mat till 22 pers i morron. Måste fixa. Ha det gott! Kram Eva

Snövita drömmar sa...

Men om du mot förmodan tröttnar på din HELT UNDERBARA lampa så kan jag skicka min adress till dig *blink*

Kram!

Lisa sa...

Vilken underbart vacker lampa,förstår att du inte tröttnar på den :-)
Kram Lisa

Livet på Berget sa...

Hej, lampan är verkligen fin, förstår att den var värd att vänta på! Men så söt lilla granen är där den står i loppisfyndet. Jag vill haaaaa din veranda:).
Må gott!
Kram
/Sara

Ljuva Lantliv sa...

Jättefin lampa. Förstår att den är en klar favorit!! Vilka vackra fönster ni har!
Ha en mysig kväll!
KRAM Anna

liven sa...

Kjempefin lampe!!
Passer så godt her i dine fine omgivelser Malin :o)

Fågel Blå sa...

Hej oj så fin lampa!
Och den stt ju som ett smäck i erat underbara kök!
Kram Kathrine!

Maria sa...

Hej!

Hittade in hit till dig, åh vilket fint hem ni har..
Förstår varför du fastnade för den lampan, den är ju jätte fin :)

Ha en bra dag/Kram Maria

Elsa och Helena sa...

Jättefin lampa perfekt till din härliga veranda. Ha det gott:)
Kram Helena

Hanna sa...

Så fin lampa och en jätte fin soffa har du.
Ha en bra onsdag.
Kram
Hanna

Jenny sa...

Hej Malin!
Hittade till din blogg idag! Vilket ljuvligt hus ni har! Och en sån glasveranda..suck! :)

Jättesnygg lampa! (och jag såg i ett tidigare inlägg du köpt en industrilampa hos Syster Grön. Det har jag oxå, är såå nöjd med den!)

Kikar gärna in igen här hos dig,

kram Jenny

Junda Xu sa...

20150721 junda
michael kors watches
replica watches rolex
replica watches for sale
michael kors outlet
coach outlet store online
louis vuitton sito ufficiale
gucci uk
louboutin
burberry outlet
air force pas cher
oakley sunglasses outlet
jordan femme
coach factory outlet
christian louboutin
ralph lauren polo shirts
michael kors bags
polo ralph lauren
ray bans
kate spade handbags
kate spade new york
louis vuitton
coach outlet store online
soccer outlet
jordan shoes uk
pandora jewelry outlet
michael kors handbags
gucci handbags
oakley sunglasses
ray ban sunglasses
coach factory outlet
polo ralph lauren uk
coach outlet
oakley sunglasses sale
michael kors handbags
tory burch outlet
polo outlet
soccer shoes
louboutin pas cher
ed hardy uk
air max uk

Meiqing Xu sa...

15916meiqing
nike huarache trainers
fitflops sale clearance
louboutin
ralph lauren outlet
michael kors outlet online
christian louboutin uk
kate spade
air max
belstaff
pandora
jordan pas cher
nike sb
burberry outlet
ray ban sunglasses outlet
uggs boots on sale
ugg slippers
nike air huarache
chaussure louboutin
prada outlet
polo outlet
louis vuitton outlet
adidas shoes uk
christian louboutin shoes
toms outlet
football shoes
ghd hair straighteners
cheap jerseys
ugg sale
nike air force 1
nike blazer