torsdag 5 november 2009

En liten tur...

.
Hej!! Förra veckan var det ju höstlov, så då tog sonen och jag en tur till Växjö!! Där finns en butik som heter Änglabacken, de har fina saker:o) Köpte den här lilla plåtskylten, såg sen att den var med i Lantliv!


Dessa siffrorna i fattigmanssilver blir fina till adventsljusen! Ser Ni fotografen...hmm

Där köpte jag oxå två små såna här söta madonnor. Gardinerna hittade jag på Indiska, ljusa & tunna precis som jag vill ha dom!

Jag fäste den lilla "brickan" försiktigt med en säkerhetsnål på baksidan!!

I dag när jag hämtat sonen i skolan låg våra katter så fint i varsin fåtölj! Filip var snabbt framme med kameran. De går inte gärna ut nu i blasket... Musse till vänster och Nisse till höger!
......
Den här fina orkiden fick Johan förra veckan när han fyllde år! Jag gillar krukan oxå!


På morgonen i dag täckte snön gräsmattan och flingorna dalade sakta ner...riktig julstämning:o) När jag gick hem från jobbet regnade det..:o( Jag vill gärna ha snö och riktig vinter, är det november så är det. Det här gråa trista blasket blir väl ingen glad av!?

Ha det bra, vi ses snart igen:o)

Kramar Malin

18 kommentarer:

Elsa och Helena sa...

Vd fina saker du har handlat...och så har du alltid tur och hittar fina gardiner på Indiska...blev jättefint i fönstret. Kätterna är bara för söta:)
Kram Helena

VITA NYANSER sa...

Så fina katterna är där de ligger! Jag förstår att de trivs att ligga sådär fint! Den där skylten god jul såg jag i Lantliv och blev så sugen på att köpa, jättefin!!!

Kram L-L

Livet på Berget sa...

Söta katter! Jätte fina saker du handlar, bara älskade skylten. Har ju lite skyldille själv:). Här har det också snöat, det är så mysigt. Du är välkommen in till mig för att delta i min tävling.
Kram
/Sara

i Emmas vita hem sa...

Hej hej! Vilka ljuvliga bilder du visar från ditt hem, gillar den mysiga vardagsrumsbilden med de två kissekatterna :) Många kramar Emma

Lunalu sa...

Hei Malin! Så koselig at du besøkte bloggen min! Ble jo litt nysgjerrig, så jeg måtte inn og se på din!! Og er var det kjempe fint! Du har kjøpt så fine ting - de gardinene var jo bare nydelige!!! Har ikke vært der og sett hva de har tatt inn til jul, men jeg har vært på Åhlens, og de hadde mye fint!
Og så søte katter du har! Jeg har også katt - Shubi!
Ønsker deg en fin kveld, og så håper jeg du kommer innom senere også!!
Hilsen Lunalu

fröken knopp sa...

hej..roligt att du tittade in till mig o lämnade ett litet spårkika gärna in igen..:)

vilka fina köp du gjort!! växjö..där brukar vi vara o shoppa ibland..hm..den butiken ska jag nog leta rätt på nästa gång..:)

kramar elin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tur att du har två fåtöljer, så kissarna får varsin. Dom ser ut och ha det gott. Jättefin skylt och siffrorna i fattigmanssilver är superfina, det kommer och glittra fint på ljusen.
Goa kramen till dig
AnnaMaria

Blåbärs och smultronstället sa...

Jag är så glad att jag hittat dig och din blogg. Du har så mycket fint att visa och intressant att läsa. Vi hade en mysig helg jag och dottern och det var svårt att välja ut bilder av alla kort jag tog....
Ha en skön helg!
Kramis Susanne

Nordingården sa...

Gud så fint du har det hemma!!! Och vilka godingar som låg i fåtöljerna där, jag såg dem inte föst, trodde det var två kuddar: ) så gulliga de är, katter vet var det är finast att ligga! Vilken fin julskylt du köpte dig!! Trevlig helg. Mari.

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig. Hur står det till?

Vilka fina ting du har köpt. och vilket hem ni har, underbart vackert. Fint med fåtöljerna där, ser ut och vara en rikigt härlig läshörna =)

Lampan i köket är riktigt fin. En sån kan man inte lessna på =)

Önskar dig och de dina en riktigt härlig helg. Kram Pirre

Vit som snö sa...

Så mycket fint du har köpt! Siffrorna i fattigmanssilver var heeelt ljuvliga o madonnor tillhör mina absoluta favoriter så där blir det också fullpoäng!
Guud vilka gosiga godingar som ligger i fåtöljerna! Ser ut som att dom "äger stället". hihi
Jaa du, ärligt talat vet jag inte om min karl gillar boken med Ernst heller men han får helt enkelt gilla läget. Som han oftast gör;-)
Ha en härlig helg! Kram Cilla

Queen Of Småland sa...

Oj vad fina saker du köpt! Jag älskar också madonnor och gudinnor. De har nåt härligt lugn över sig...
Här regnar det som vanligt på höst och vinter. Förra säsongen hade vi här i skåneland hela 5 dagar pulkaväder. Men vi myser så gott vi kan (=
Ha en fin kväll!
Kram
Stina

lottens vita och gröna sa...

ohhhhh har suttit nu en lång stund och läst tillbaks här, guuuuuu så fint du har det, älskar din stil!!!
varmkram lotten

Solveig sa...

Takk for en koselig kommentar! Her var det masse fint og herlig inspirasjon! Nå fikk jeg tips om en ny butikk også. Så gøy!
Madonna er toppen:o) Disse søte kattene har skjønt det! De passer perfekt inn i miløet:o)
Vakker orkide i akkurat rette fargen, ikke sant:o)
Ønsker deg en fin helg!
Klem fra Solveig

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Hoppas du hittar massor av fina saker...om du gör det, så visa! Gällande förra kommentaren så är "kätterna" inte dialekt jag menade katterna så klart:)
Kram Helena

liven sa...

Hei Malin!
Så søte pusene er her de ligger i hver sin stol:o)
fine saker du har kjøpt....nå er det mange fristelser ute i butikkene!!
Håper snøen holder seg borte her ennå...men til jul vil jeg ha snø!

Ha en fin helg...og kos deg:o)

Viola sa...

Tack för din rara hälsning och vilken vacker blogg jag nu besöker..här måste jag titta in igen...var så säker, vet inte om du varit med i min utlottning, om inte kolla inlägget från den 22/10, har ju mkt att fira ...hoppas kvällen är både skön och mysig, kram

Skatan sa...

Här blir man allt lite julinspirerad... :) Härligt!

Önskar en fortsatt trevlig helg,

Anna