torsdag 12 november 2009

Glögg i lilla matsalen!!!

.
Hej!! Längtan till advent är stoooor!!! Varför vänta med allt pyssel och det goda tills dess? Här njuter vi redan!! I vår lilla matsal!!

Bordet är dukat med lite smått & gott!!


Glöggservisen plockade jag fram i söndags!!

Lite pepparkakor och ädelost!!

Lite fina ljus för stämningens skull!!

Här kan man slå sig ner i den ärvda gungstolen med sin lilla glöggmugg!!

De här ljusstakarna tycker jag mycket om!!

De passar bra till Jul & nyår!! Nu måste jag äta och ge mig i väg! Vi ses snart igen:o)
.
Kram Kram Malin


23 kommentarer:

Queen Of Småland sa...

Så fint ni har det! och mysigt. Fint med målat golv! Superfin gungstol. Det skulle jag också vilja ha, men vi har så litet och den skulle ta för stor plats tror jag. Hoppas ni njöt av glöggen, här blir det kalkonmiddag i kväll.
Ja, det är jättekul att Ullen kommenterar!!! Synd att jag inte kan kommentera tillbaka... Kanske kan hon få till en blogg (=
Ha det bra i morgon på din lediga dag. Jag är också ledig i morgon. Ska hämta en halv ungtjur hos ekobonden....Mums!
Kram
Stina

Viola sa...

SÅ himla mysigt och så fint ni har det, vi hade oxå glöggpremiär i helgen, ha en skön helg, KRAM

essemia sa...

Vilken härlig matsal ni har. Och fint har du dukat fram med glögg och allt.
Den där gungstolen hade jag gärna haft, men hade nog haft svårt att få rum med den, haha.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

PS! Var hittade du snön? Hade det förra året men har naturligtvis slarvat bort adressen!!

Livet på Berget sa...

Underbara bilder, det ser så himla mysigt och stämningsfullt ut. Ni har så vackert hem!!!! Njut av kvällen.
Kram
/Sara

Lilla kullan sa...

Så mysigt och fint du har det.:-)
Stina

Ljuva Lantliv sa...

Nu blev jag ännu mer sugen på glögg och pepparkakor. Mannen menar att vi ska vänta tills första advent. Glöggen får kanske vänta men pepparkakor åt jag hur många som helst i söndags! Njut av kvällen. Kram Anna

Elsa och Helena sa...

Så fint du har Malin och ljusstakarna går inte av för hackor...jättevackra. Oj, nu blev jag sugen på pepparkakor och ädelost...det är så gott, lite glögg är inte helt fel det heller.

Kramar Helena

Ullen sa...

Hej Malin! Ni har så fint! Jag har också tjuvstartat med glöggen. Brukar vänta till första advent, men i år kunde jag inte hålla mig....
Trevligt med ledig fredag, jag saknar mina lediga fredagar!! Imorgon är jag i alla fall ledig eftersom vi åker till Göteborg. Jag ska försöka att hitta din favoritbutik Atmosphere!!!
Kram Ullen:)

LantlivsAnette sa...

Nämen du !!! Sååå himla vackert alltså, jag tror jag dör...
Kraaam Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag gillar er matsal, blir så mysigt. Och nu blir det glögg, går inte och vänta längre nu. Fast jag har allt provat om den var god..och det var den!
Ha en toppenhelg
Goa kramen
AnnaMaria

Annika Christensen sa...

Fin fin blogg du har. Trodde det var en annanblogg som heter likadant men nu ser jag att det inte är det.
Ha det gott
Annika

Snövita drömmar sa...

Oj oj oj så smarrigt med glögg! Och stämningen i den matsalen du gick inte av för hackor. Kommer gärna på besök *blink*

En undran, har ni målat era golv själva? Vi är i valet och kvalet över hur vi ska göra med våra trägolv. De är slipade och oljade för tillfället.

Kram

Pillan sa...

men vad det där såg mysigt ut...
och vad fint det snöar här på bloggen ,,,

ja glögg det är nått visst med det , här har vi åxo drukit årets första ,, smakade som alla andra år helt ljuvligt .

må gott

liven sa...

Åh så koselig i din matsal!!!
Nydelig her og dette gløggserviset ditt var så fint!!
Flotte lysestaker har du som passer så godt her på bordet ditt!!

Ha en fin helg Malin :o)

Solveig sa...

Ååååå Du har en aldeles herlig matsal! Flotte bilder og ikke minst en herlig følelse av ro og fred får man når man entrer dette værelset:o))
Nydelig lysestake og og kjempeflott gyngestol. Du har det bare nydelig i ditt hus! Helt min stil:o))
Ønsker deg en flott helg:o)
Klem fra Solveig

essemia sa...

Hej igen! Har varit in på de där sidorna men det är lögn att få in det på min sida. Har ingen aning om vad jag gör för fel. Är likadant när jag ska lägga in min egen namnteckning. Måste vara något som blockerar och DÅ vet jag definitivt INTe hur man gör, hihi.
Hoppas du får en bra helg.
Kram Elzie

Elsa och Helena sa...

Ja, man vill nog ha dom speglarna överallt till slut...har funderat på köket, hihi.

Kramar

Hanna sa...

Så mysigt!
Kram
Hanna

Gammelbålsta sa...

Hej!
Glögg låter inte helt fel. Får nog åka och inhandla 1 flaska i morgon. Älskar dina ljusstakar, jättevackra.Kram Aydan

Lindvallska Gården i Lindås sa...

Vad mysigigt med glögg och pepparkakor och ost - mums! Å så fint och mysigt i matsalen... ditt fina våningsfat från huvudstaden passar ju finfint till allt!

Vi ses på måndag.
Kram Sanna

Blåbärs och smultronstället sa...

Åhh, vad mysigt ni har det i er matsal. allt ser så ombonat ut och visst kan man mysa med glögg och pepparkakor redan:-)
Kram Susanne

The Secret Garden sa...

Halloj!
Jättesnyggt rum! Skulle verkligen vilja sitta där och smutta på lite glögg och pepparkakor. Hihihihihi...!!!! skrattade högt för mig själv när jag läste om din jävla kamera!! jaaa du, du vet ju hur jag har med min jäkel! Vet precis hur du känner det! Det riktigt jävliga är att jag har kvar min hopplösa skitkamera...den gick till sig, som det heter, och rätt som det är så....jaaa gissa!!!! så skiter den sig igen!!!! och alla bilderna blir åt h-vete!!!!!
Bättre då att den bara lägger av, blir svart, så att man tvingas skaffa en ny. Som jag har det nu så luras jag att fortsätta med den gamla..och rätt vad det är så..ja just det! Fan fan!!!!
Oj svor kanske lite, men det bjuder jag på:) är ju lördag! :)

Ha en fin kväll!!

Vit som snö sa...

Vad mysigt ni har det! Jag tycker också att man ska börja njuta nu när längtan är som störst. Vi har köpt hem årets glögg, clementin, längtar att prova den!
Vad mysigt med gungstol, kanske måste hämta hem en som står i mammas källare, det är ju så härligt att gunga i dom!
Kram Cilla