torsdag 19 november 2009

Inför Advent!!!

.
Hej!!! I går hade vi storm och ösregn... Det var riktigt ruskväder. Jag bara undrar var är snön och solen? Det ska ju vara vinter...Nog om det, redan torsdag denna veckan! Det närmar sig advent med stormsteg... I dag har jag varit och plockat lite i mina jullådor!

Lite adventsmys i köket! Den gamla trälådan är loppisfynd. Träskorna fanns hur många par som helst när vi flyttade hit. Vi sparade inte så många.... De här har fått flytta in från kokhuset!

Vedspisen är perfekt att ställa fina saker och ljus på!! Vi eldar bara om det är riktigt kallt i den. Den finaste julboken!!

Den här stoooora kulan köpte jag på Huseby, har inte bestämt var den ska hänga än...

Mina julgranskulor ligger framme i väntan på att hängas upp...De är för fina att bara ha framme den korta tid de hänger i granen. Jag brukar lägga fram dom i god tid och njuta....

Det har blivit några varje år, en salig blandning i fattigmanssilver! Här samsas de med torkade apelsinskivor, kanel och stjärnanis. Det luktar jul:o)

Det blev några flaskor glögg i Huseby...

Här har jag klätt min krona med "falskt" granris! Det är riktigt fint och barrar inte. Och varar år från år....Har blivit en tradition!!

Ha en mysig kväll!! Så ses vi snart igen!! Jag njuter av alla ljus och att det snart är Helg!!
.
Kram Kram Malin

23 kommentarer:

Elsa och Helena sa...

Oj, oj så fint du pyntat...! Har du provat med spikmatta? Det mjukar upp musklerna och blodgenomströmningen...jag har en det är jätteskönt.

Kramar

Lilla Blanka sa...

Hej Malin!

Åh vilken skön stämning..!

Jättevackert med alla kulor uppdukade så där!

Kram
Mia

Jenny sa...

Hej Malin!
Åh vad fint du har det hemma hos dig! Vad mysigt med vedspisen o vad vackert med granris i kronan:)

Ha en trevlig fredag,

Kram Jenny

Snövita drömmar sa...

Oj oj, julstämningen når mig genom skärmen och hem till mig!
Så fint!

Fröken Fräken sa...

Hm, jag ska nog försöka få tag på lite fint fuskgranris, jag har också en ljuskrona som skulle behöva piffas till!! Jepp, nu har vi lite snö, men vi får se hur länge den stannar1

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefint och bra med konstgjort granris. Annars skulle det barra hemskt och lätt ta eld. Och vilken härlig samling julkulor du har, dom låg så fint i skålen. Jättefina bilder.
Kram kram
AnnaMaria

Annas skattkammare sa...

Hej! Så fin blogg du har! Jättemysigt pyntat!! ha en mysig helg!
Kram /Anna

LantlivsAnette sa...

Åhhhh så mysigt och fint du har det i varje vrå !!!
Ha en fin helg
Kraaam Anette

Livet på Berget sa...

Men så himla mysigt!!! Underbara stämningsfulla bilder! Så vackra julgranskulor du har eller pumlor som det heter här uppe i norr. Kronan blev helt suverän!
Kram
/Sara

liven sa...

Åh så koselige bilder hos deg Malin!!
Disse treskoene er vel fine....husker min morfar hadde slike!! Tror ikke de var noe særlig gode å gå i...men dekorative er de :o)
Denne kransen din var fin.....så flott å pynte med til advent nå:o)
Her er ikke julestemning ute akkurat.....det regner "trollkjærringer"
ha en fin fredag...og kos deg:o)

Lantliv på Holm sa...

Hej Malin!

Sååå fint du har gjort! Tyckte så mycket om fotot vi vedspisen.

Ha en jättemysig helg - och det kommer ni att ha i det julmysiga huset!

Kram Camilla

zinkbaljan sa...

Jag håller åxå på att kolla in alla grejer. En sådan ljuskrona har jag med! Visst är det fina!

Kraaaaam

Vitaboet sa...

Så vackert och ljuvligt du har gjort det, riktigt mysigt. Granriset ser ju helt äkta ut, det ska ja me köpa:)

Önskar dej en skön helg kram Camilla

Lilla Lycksta sa...

Hej Malin!
Så fint du har gjort, vilken julstämning. Jag använder mig också av fuskgran. Ljuskronan pryder verkligen sin plats.
Ha en riktigt trevlig helg med mycket pynt-
Kram Camilla

Queen Of Småland sa...

Gokväll i Norregården!
Kul att du vill vara med i tävlingen och tack för länken!
Så fint du har gjort med tofflorna, jättefint! Vedspisar är så fina o varma att elda i, sen är de ju bra att ha i beredskap om elen går (=
Ha en jättemysig helg och hälsa familjen.
Kram
Stina

fröken knopp sa...

lovar o visa när det är klart..:)

kramar elin

Hanna sa...

Så gulligt med den lilla granen.
Kram
Hanna

Husmys sa...

Tänkte lämna ett spår efter mig, första gången jag kikar in här.
Fina och mysiga bilder du visar med den fina ljuskronan.
Anneli

Solveig sa...

Åååå så koselige bilder!! Her hos deg kan en finne roen! Nydelig lyskrans og det er nesten som jeg kjenner juleduften fra alt det vakre, gjennom skjermen og helt hit:o)
Ønsker deg en flott helg!
Klem fra Solveig

The Secret Garden sa...

Hejsan!
Ja nu är jag back in town, så att säga. Tror att det är bristen på ljus som fått mig att inte ens orka blogga längre. Här har solen inte visat sig sedan slutet av oktober!!!!
Idag var jag och jagade julgranar. Är ju bra att se ut någon innan det blir för djup snö så att man inte kommer ut i skogen längre. JAg hade mina tre levnadsglada labradorer med mig...och behöver jag säga att det slutade med att jag skrattade så jag nästan ramlade omkull! :) De är såå tokiga! Och inte hittade jag någon gran heller, men jag blev på ett bättre humör! Älskade labbar!

Ha en bra fredagskväll!

Gammelbålsta sa...

Hej!
Jättefint med det "falska"granriset och vilket underbart julpynt du har i skålen. Ha en bra helg Kram Aydan

Viveka i Bläckhornet sa...

så fint med granriset i takkronan sådär. Toppen att det finns fejk som är så vackra.

Ser att ni också har vedspis. Det är en lycka tycker jag. vi eldar i vår hela dagarna.

Ha en skön helg

Kram Viveka

Ullen sa...

Hej! Tack för senast, alltid lika mysigt att träffas. Verklig kvalitetstid....
Vad fint och julmysigt du gjort! Ska försöka fixa till lite här hemma imorgon, hämta hem tall- och enris, hänga upp julgardiner mm.
Ha en riktigt mysig fortsättning på helgen:)
Kram Ullen