torsdag 26 november 2009

Loppispynt...

.
Hej!! Gör ett snabbt inlägg idag! Tiden räcker inte till....Funderade lite på hur mycket fint det finns i butikerna och hur mycket jag vill ha.....Men det finns ju billiga och enkla sätt att pynta oxå!! I en liten loppisfyndad zinkkanna...Med en bricka jag fyndade på loppis för en femma idag:o) & några små granar. Känns som en billig julstämning!!


Hjärtat är från miljögården!
.
När jag körde hem i dag fyndade jag brickan, ljusstaken och såssnipan för 55 kr!! Ljusstaken var brun... med lite sandpapper och vit sprayfärg blev den riktigt charmig!!

Lagom för en hyacint!!!

Såssnipan är min favorit:o) Jag tycker den är riktigt fin!
Det är så mycket man vill hinna med nu inför julen...det går inte att hinna allt. Det är ju bara så himla kul att hålla på och pynta och dona!! Här är så rörigt med alla pysselgrejor, mossa, ljus och framtagna adventsljusstakar som fyller köket och verandan. Tur vi har ett bord till....Jag besparar er röran....Måste ta tag i det här nu! Men först ska jag nog titta runt en liten stund på alla fina bloggar...Bara en liten stund....Kan inte låta bli:o)
Grattis till min vännina L som fyller år idag! Hoppas din dag varit bra! Ses Snart;o)
.
Kram Kram Malin

21 kommentarer:

Lilla Lycksta sa...

Vilka fina fynd du gjort idag. Den lilla såssnipan och ljusstaken var jättefina. Gillar hängaren och hjärtat också. Verkligen vackert pyntat. Ha det gott. I morgon är det fredag och sedan väntar årets mysigaste helg.
Kram Camilla

Lantliv på Holm sa...

Hej!

Vilka underbara fynd du gjort! Håller med dej - man kan göra så mycket vackert med enkla medel. Här ser också lite kaos artat ut med mossa, granris högt och lågt :)

Kram Camilla

Snövita drömmar sa...

Men så fint du gör! Vad vore världen utan loppis!

Skickar din vinst imorn, hann inte idag, ledsen.

Kram på dig!!

Jenny sa...

Hej Malin!
Vilka fina loppisfynd! Den där såssnipan blev jag väldigt förtjust i:)

Ha en trevlig kväll o tack för dina alltid så goa kommentarer hos mig!

Kraam Jenny

Livet på Berget sa...

Hej!
Så himla fina fynd! Jätte fint pyntat, så stämningsfullt och smakfullt!
Ha en skön kväll!
Kram
/Sara

Solveig sa...

Så flott du har pyntet! Liker stilen og innstillingen din. En kan lage mye kos og stemning for en billig penge:o)mLikte spes. godt denne knaggrekken din - kjempekos med alle dune funn:o). Spesielt og smart med hyasinten i sausskålen:o) Sånt liker jeg.
Er enig med deg i at dagene flyr, og det kommer de nok til å gjøre i hele desember. Vi får nyte tiden vi ha med hobbyvirksomhet:o)
Ønsker deg en flott kveld, Malin.
Klem fra Solveig

Ljuva Lantliv sa...

Superfina fynd och till ett fantastiskt pris! Gillar verkligen din zinkkanna med granen i! Kram Anna

Skatan sa...

Hej :)

Här är en till som planterar i såssnipor. Ibland när folk kommer på besök ryggar de förvånat tillbaka när de ser raddan av snipor i skåpet som väntar på rätt årstid...

Önskar en fin kväll.

Anna

PS - underbar hängare!

Skatan sa...

Hej igen!

Jag har inte tidningen...är dock jädrigt nyfiken. Vad finns med? Någon bild? Nyfiken, nyfiken...du får gärna skriva en rad om du ser det här :)

Sov gott!

Anna

lottens vita och gröna sa...

ohhhh älskar varenda grej!
varmkram loppilotten

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den lilla zinkkannan är så söt, vilket toppenfynd. Ljusstaken blev jättefin vit, ja allt du köpte var fynd.
Önskar dig en härlig adventshelg
Goa kramen
AnnaMaria

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Vad fint du har pyntat...och vilka fynd du har gjort för en billig penning.

Jag måste sätta fart, har inte plockat fram adventsstjärnorna än, hehe.

Stor kram och en trevlig Advent.

Helena

Viola sa...

Jag gör som du...använder gamla vackra saker, ljuvliga bilder du visar, du har verkligen fått till det så fint, kram och ha en skön adventshelg

me and alice sa...

Hej Malin!
Åh vad fint pyntat!
Inga nya saker i världen kan bli finare än vackra gamla ting... Så mycket personligare...
kram Susanne

liven sa...

Hei min venn og takk for hilsen:o)
Så mange koselige loppissaker og den såssnipan var nydelig!! liker så utrolig det svenske språket :o) Ha en fin helg Malin :o)

Fröken Fräken sa...

Håller med, den såsnipan var underbar! Jag tycker också att det är mycket roligare med att skapa sitt eget julpynt än att köpaett färdigt "kit" i affärerna!

promenader på landet sa...

Vilka jättevackra saker! Må så gott! Kram Maria

LillaFlisan sa...

Så himla fint du gjort!!

Jag blir sååå inspirerad!

Bara älskar din lilla gran i zinkkannan!

Trevlig advent!

Kram

Flisan

Inspiration i vitt sa...

Hej Malin, ja det enklaste är att finast tycker jag och precis som du gjort att blanda lite gamla saker med lite grönt skapar den rätta stämmningen.
Kram på dig/Ingela.

Janiina sa...

Very nice decorations.
Beautiful Advent period Jana from Pragueay

Junda Xu sa...

20150721 junda
michael kors watches
replica watches rolex
replica watches for sale
michael kors outlet
coach outlet store online
louis vuitton sito ufficiale
gucci uk
louboutin
burberry outlet
air force pas cher
oakley sunglasses outlet
jordan femme
coach factory outlet
christian louboutin
ralph lauren polo shirts
michael kors bags
polo ralph lauren
ray bans
kate spade handbags
kate spade new york
louis vuitton
coach outlet store online
soccer outlet
jordan shoes uk
pandora jewelry outlet
michael kors handbags
gucci handbags
oakley sunglasses
ray ban sunglasses
coach factory outlet
polo ralph lauren uk
coach outlet
oakley sunglasses sale
michael kors handbags
tory burch outlet
polo outlet
soccer shoes
louboutin pas cher
ed hardy uk
air max uk