söndag 15 november 2009

På min trappa...

.
Hej!! Igår blev det arbetsdag, jag som trodde jag skulle vara ledig i tre dagar....Så kan det bli! När jag kom hem var sonen och jag ute en runda i skogen, det blev lite smågranar och mossa igen:o) När jag var färdig att fota mitt nya inlägg, strulade kameran..... Då var jag inte glad:o(
.
Lite adventsmys på trappan....

Kransar i buxbom har blivit tradition, de är så vackra! Inga band utan bara som de är..

En liten adventsgran, gäller att vara ute i tid...Hade inte gjort något om det kommit lite snö!

"Blomkålen" livar upp lite i det gråa och trista!


Äppel till fåglarna, de måste ha sitt..

Min lykta ha hängt med många utesäsonger, det gör den bara ännu mer charmig:o)

I går hade vi lite pysselkväll. Det blev lite strutar till små grankvistar, godis eller något annat. De är så enkla att göra bara lite kraftigare papper till struten, limma på notblad eller något annat. En liten spets uppe vid kanten och så grovt snöre att hänga upp med:o)


Notbladen har pappa ordnat, han har massor.... musikant som han är...Strutarna är fina i fönstren men jag kan inte fota mot ljuset...Det lilla som finns..Nu har jag lånat mammas och pappas kamera, tack för det!

Har försökt mig på lite julkort också, får se vad det blir av det....
Ska försöka få ordning på kameran...Hoppas att det inte dröjer lika länge tills nästa gång vi ses! Jag är så glad för alla trogna besökare och snälla kommentarer!
.
Kram Kram Malin

24 kommentarer:

Queen Of Småland sa...

Vad fint Malin! Du är så pysslig och duktig! Vilken otroligt vacker ljuslykta! Vill ha....
Kul att ni håller igång syjuntan, vad jag kan komma ihåg blev inte så mycket sytt (; Det är ju så trevligt att bara umgås!
Hälsa alla så gott i morgon och ha en trevlig kväll!
Kram
Stina

Elsa och Helena sa...

Vad tråkigt med kameran...tur du fick låna så jag fick se hur fint du pyntat på trappan. Lyktan blir finare och finare ju längre den får stå ute...:)

Ha en skön kväll Malin

Kram Helena

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint du gjort ute på trappan, perfekt gran har du hittat också. Vi skulle ha varit i skogen idag, men drog på det så länge så det hann börja mörkna. Får ta det under veckan eller nästa helg. Jättefina strutar har du gjort också.
Stor kram
AnnaMaria

liven sa...

Så fint du har gjort det på trappen Malin!!
Så innbydende og koselig!!
Må se om jeg kan komme meg ut i skogen etter en liten gran til min gamle zinkpanne
Kjempefine strutar har du laget også!!
Ha en fin søndagskveld :o)

Gammelbålsta sa...

Hej!
Du har verkligen gjort fint på er trappa. Vår trappa är så ful så det är ingen idé att fixa nåt där ute på den. Gulliga strutar. Ha det bra KRam Aydan

Livet på Berget sa...

Åh så vackert du gjort på trappan! Helt underbart trivsamt välkomnande. Fint och stämningsfullt julpyssel ni gjort, visst är det roligt! Måste sätta igång med julkorten nu.
Må gott!
Kram
/Sara

Lilla Lycksta sa...

Vad vackert du gjort din entre. En fröjd att komma som gäst till dig med denna vackra smyckade trapp. Ha en fortsatt trevlig söndagkväll.
Kram Camilla

VITA NYANSER sa...

Så fint du har gjort på trappan!

Ja, det var konstigt att kliva in i gamla huset, men jag som har mått lite dåligt i och med utbrändheten har längtat till gamla huset, det står ju för trygghet, men nu känner jag att jag förstår att vi flyttade, underbart att ha kommit en bit på väg, en seger, men det kommer alltid att finnas i mitt hjärta!

Kram L-L

Viola sa...

Vilken underbar entré man möts utav hos dig, så vackert arrangerat, ha en fin vecka som kommer, kramen

Ljuva Lantliv sa...

Så mysig entré ni har! Älskar också kransar på ytterdörren. Hoppas du får en bra vecka! Kram Anna

Lindvallska Gården i Lindås sa...

Så fint det blev med zinkbaljan tillsammans med allt det andra!! Å vad fina strutarna var ;-) Ses imorgon...

Kram Sanna

Inspiration i vitt sa...

Så mysigt att komma hem till dig och mötas av allt det fina du har gjort. Kransar och granar mmmm så fint det blev. Kram på dig och hoppas att du får ordning på kameran./Ingela.

LantlivsAnette sa...

Nämen du !!! Sååå vackert alltså..vad du är duktig !!
Ha nu en fin dag
Kraaam Anette

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig, hur står det till?

sååå himla fint du har gjort det ute vid trappan. Ser otroligt välkomnande ut, precis som det ska vara ute =)

Glögginlägget var riktigt fint. Vad fint ni har det hemma...jag vill se mer av ert vackra hem.

ha en toppen dag. Kram Pirre

Romantiska Hem sa...

Men så otroligt vackert! Det känns ju super inbjudande!! Kram petra

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Du har en utmaning att hämta hos mig...har kollat bakåt bland dina inlägg och jag tror inte du har gjort den...

Kram Helena

Lantliv på Holm sa...

Hej Malin!

Så vackra bilder - ser fantastiskt trevligt ut! Trots att kameran bråkade :)

Ha en fin vecka! Camilla

fröken knopp sa...

vad fint du gjort på trappen!! här har vi med fått upp lite granar o grejer i helgen!! kan inte vänta längre..:)

strutarna va jätte fina!! o vilken underbar gungstol i inlägget nedan!!! mm...

hoppas att du får en bra start på veckan!!

kramar elin

Solveig sa...

Oj så vakker du har laget det til ved inngangen :o)) Du har klart å laget det kjempekoselig av enkle midler - det er en kunst i seg selv. Her føler folk seg velkommen!
Kjempekoselige kremmerhus! Noteark skaper alltid stemning, og her er det jo i tillegg ekte vare:o)
Ønsker deg en flott uke.
klem fra Solveig

Viveka i Bläckhornet sa...

Trist med kameran! Men jag ser ju så fint du gjort på trappan.
här syns att det bor en person med hjärta :)

Kram Viveka

zinkbaljan sa...

Du har verkligen gjort fint på trappan!!! :=)
Jag har med försökt att få snö på min blogg, men jag vet inte var jag hittar det, det finns så många ställen....jag vill ju ha de där små flingorna du har...hihiiiii

Ang ljus så köper jag de överallt. Ullared, Coop, Ica och Ikea. jag vet inte direkt vilka som är bäst, men jag köper inte för dyra ljus!

Ha det bra!
Kraaaaaaaam

Monica sa...

Hej Malin,
G R A T T I S!! Du är en av vinnarna i min utlottning. Mejla mig din adress så kommer två vackra fjärilsbilder med posten.
Hälsningar Monica

essemia sa...

Åh vad fint du har gjort på trappen. Jättefina kransar och allt. Och du har åtminstone lite snö på bloggen - till skillnad från en annan, hihi.
Grattis till din vinst förresten!!
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Blåbärs och smultronstället sa...

Vad fint ni gjort i ordning, såå mysigt!
Kram Susanne