tisdag 17 november 2009

Vänninor, Vinst och utmaning!!!

.
Hej!! I går var det min tur att ha "symöte"...Vi har träffats i många år, i början var vi faktiskt flitiga med nålen. Men det avtog ganska fort, sen hade vi broderierna med, men de var orörda när vi gick hem..Och nu är det många år sedan någon ens tog med sitt! Jag tror jag är den enda som faktiskt fortfarande har tid och tycker det är kul att sy:o) Tänkte göra något inlägg om det framöver!
.

Vi har bestämt att det är frallor med tillbehör som gäller! Det är inte meningen att det ska bli jobbigt och man ska stå och laga middag! Det viktigaste är att vi ses:o) Vi försöker träffas en gång i månaden, det kan vara lite trixigt att få ihop det...Med jobb, barn, skift osv. I går kunde tyvärr inte N. Det var synd!

Det blir mycket prat om inredning vilket är ett stort gemensamt intresse! De följer så snällt min lilla blogg!! S. har en egen http://lindwallskagardenilindas.blogspot.com/ gå gärna in och titta på deras enorma renoveringsobjekt!! S. har tyvärr inte lika mycket tid att dona med bloggen som hon skulle vilja, men ibland får hon ett litet ryck! Det är alltid kul att se vad hon hittat på!! Tack för igår mina söta vänninor:o)

Nu till något annat, jag har vunnit också!!! Två fina Fjärilsbilder hos Monica med bloggen Betongkrukan!!! Jättekul så klart:o)

Har även fått en utmaning av Helena med bloggen Elsa och Helena!!

Utmana tre personer och berätta det för dem, samt för personen som utmanat dig. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn. Alla svar måste vara riktiga, inte påhittade ord. Om personen som utmanar dig har ett namn som börjar på samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger. Eller skriva ditt namn som svar. (förutom fråga ett)

1.Vad heter du: Malin

2.Ett ord på fyra bokstäver: Mugg

3.Flicknamn : Moa

4.Pojknamn: Martin

5.Yrke: Massör

6.Färg: Mörkgrå

7.Klädesplagg: Mössa

8.Mat:Makaroner

9.Sak i badrummet:Massageolja

10.Plats/stad: Malmö

11.Orsak att vara sen: Minnesförlust

12:Något man skriker: Move it!!!!

13:Film: Madagaskar

14:Något man dricker: Must

15.Band: Midnight oil

16.Djur: Mammut

17.Gatunamn:Matildas Gränd

18.Bil: Mercedes

19:Sång: Mary's boy child

Jag utmanar:

Queen of Småland

Secret Garden

Ljuva Lantliv

I dag blev det mycket....Vi ses snart!!

Kram Kram Malin

19 kommentarer:

Lindvallska Gården i Lindås sa...

Tack för mysig stund på glasverandan och världens bästa sällskap!! Missar det inte gärna ;-)

Kramar från Sanna

Fröken Fräken sa...

Låter som ett bra upplägg, det viktigaste ska ju vara att träffas och umgås. Inte att det ska bli jobbigt med att hinna göra massor med komplicerad mat.

Det blev en intressant debatt om reklam på bloggen! Jag nämner ju också saker och företag ibland men jag har aldrig någonsin fått betalt för det, och vill inte ha det så. Om man gör reklam för något företag, sitt eget eller någon annans, tycker jag att man ska tala om det. Inte smyga, och låtsas som att man köpt det själv eller att man är opartisk...

Elsa och Helena sa...

Hej min duktiga, du klarade utmaningen galant...och så mysigt med sycirkel...huvudsaken att man träffas.

Måste vara roligt att komma till dig...så fint du har dukat och dekorerat:)

Kram Helena

Elsa och Helena sa...

Bara jag igen...glömde tacka för dina gulliga ord...blev så glad...:) Kram

liven sa...

Koselig med venninnetreff!!
Koselig pyntet og deilig mat!!
Lett for at skravlingen overtar for synålen :o)

Ha en fin kveld:o)

Queen Of Småland sa...

Ja, visst är det viktigaste att man träffas. Frallor är en jättebra ide. Så fint dukat! Vi har ofta stora middagsbjudningar hos varandra och då självklart knytis. Det blir massor av god mat och efterrätt och minsta möjliga jobb!
Ja, jag antar utmaningen. Svar kommer vid mitt nästa inlägg (=
Kram
Stina

Ljuva Lantliv sa...

Knepar och knåpar med utmaningen. Svaren är på väg! Så mysigt det ser ut på bilderna! Kram Anna

Jenny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jenny sa...

Hej Malin!
Vad mysigt ni verkar ha det på era tjejträffar!

Ska gå in o kika hos din vän som du länkar till, alltid kul att hitta till nya, trevliga bloggar:)

Bra lista du fick ihop i utmaningen!

Ha en trevlig kväll,

Kramis Jenny

Snövita drömmar sa...

Mysigt att ni ses! Ja, det viktigaste är ju att träffas och vad man sen äter spelar mindre roll.

Ha en fin dag!!

Livet på Berget sa...

Hej
Så trevligt att träffa vännerna och helt rätt att inte göra för stor sak av det hela. Det ska ju vara enkelt och trevligt. Ha en skön kväll!
Kram
/Sara

Blåbärs och smultronstället sa...

Vad fint du pyntat och mysigt hade ni säkert!
Kram på dig!
Susanne

Magdalena sa...

Hej Malin,
tack för dina varma ord hos mig...
du själv har en mysig blogg, som jag säkert kommer besöka flera gånger.
Ha en underbar dag,
kram
Magdalena/Color Sepia

Monica sa...

Hej Malin,
min mejladress hittar man under "min profil". Men den kommer också här monicaxlarsson@gmail.com

Hoppas du kommer att tycka om bilderna, jag tycker de är underbara.
Kram, Monica

Lantliv på Holm sa...

Hej Malin!

Va kul att du tittade in och va kul att Philip lämnade en liten kommentar hos Alice - hon blev så glad och lite överaskad. Inte så vanligt med killar i den åldern som har egen blogg - jättekul!

Va mysigt du haft det tillsammans med dina väninnor - vi är också ett gammalt gäng och dessa flickor är guld värda.

Kram Camilla

Kamomilla sa...

Åh vad roligt att träffas så!! Jag tror jag ska samla ihop lite vänner i vår och ha en träff jag också. Ser dem alltför sällan...

Du har det så otroligt fint på trappan din, det gillade jag!
Kamomilla

Nordingården sa...

Å så mysigt med tjejträff på den sagolika verandan, så trevligt det såg ut och vilken vacker trapp och entree du hade smyckat! Mari.

mariaK. sa...

Hej!
"Råkade" snubbla in på din blogg, väldigt mysig :-)
Maria

livet på utanäs sa...

Oj , så mysigt ni ska ha haft på mötet.
Vilka fina muggar du har och allt annat vackert ...

Ha nu en trevlig helg !
Kram från Sussi O