måndag 7 december 2009

Att Brodera....

.
Hej!! Hoppas att Ni haft en mysig adventshelg!!
Att brodera är en ren avkoppling för mig!! Och så är det kul förståss:o) Det har jag gjort så länge jag kan minnas... Det går lite i vågor, på sommaren blir det inte så mycket. Men gärna på hösten & vintern! Det kan gå halvår eller månader innan jag tar upp nålen..men då kan det å andra sidan bli var och varannan kväll;o) Har en hel del tavlor jag sytt under åren, många har hamnat i garderoben...Men här är några. Den här med hönorna är min favorit!!

Hon är ju för söt som kikar ner när hon lägger sitt ägg...

Kompisarna är nyfikna...
.
Carl Larsson har varit en favorit...Den här passar bra nu på vintern! Lite julig;o)
.

Den som ändå hade lite snö....det bara regnar...

Jag gillar de gammaldags miljöerna!

Tänk förr då fick de sitta och brodera under skenet av en oljelampa...Mysigt!

Har sytt några till Filip under åren! Pippi är dock numera utbytt mot AC/DC.... Hon får hänga i strykrummet nu!!

Detta är pågående "sye"...

Avslutar med min Julros!! Julens finaste blomma tycker jag:o)
Ha det bra, vi ses snart igen!
Kram Kram Malin

25 kommentarer:

Viola sa...

Vilka underbara skapelser du gör, hoppas verkligen att du låter dom vara framme....) ha en skön kväll och vecka, kram

Queen Of Småland sa...

Oj, vad du är produktiv! Fattar inte hur du hinner med allt!!! Jättefina broderier.
Inget broderat här, men väl kommer stickorna fram dock alltför sällan.
Ja, nu längtar man verkligen efter lite snööööööö! Visst var det mycket mer snö förr, när vi var små??? Eller är det bara en illusion...
Alvin sneglar varje dag på sin snow-racer och suckar förlängtansfullt.
Hoppas ni får en härlig kväll!
Kram
Stina

Lilla Lycksta sa...

Hej Malin
Oj vad du är duktig vilka tavlor du broderat. Jag måste erkänna att jag inte har broderat sedan småskolan och skulle aldrig kunna åstadkomma något så fint. Julrosen är så vacker.
Ha det gott.
Kram Camilla

Mom´s kitchen sa...

Hej!
Avkopplande säger du? mmmmm... Jag skulle gå i taket efter liten stund tror jag ^^ ha ha ha
Så fint kan du!!! Duktig!
Ska följa din blogg... Vill du följa min kanske? ;)
kram Olg@

Fröken Fräken sa...

Du har verkligen varit flitig med broderinålen! Själv har jag en tomtebroderifadäs bakom mig som skrämt mig från allt framtida broderande efter mönster... men jag har klurat lite på ett fritt broderi.. :-)

moni sa...

så utrolig vakkert du broderer, nydelige motiv. Elsket carl larsson motivet, helt hærlig. Ja tenk før satt dem og broderte i oljelampelyset, så skjønt:) God klem fra Monica som er på boggevandring ikveld:)

Vita små hjärtan sa...

Vad fint, vad duktig du är. Jag brodera mycke för några år sen, men nu blir det aldrig av!
Kram Agnetha

En amatörs trädgård sa...

Fina tavlor allihopa. Jag broderade en hel del själv förr, men nu var det ca 3 år sen. Det blev lite svårt att sitta med det efter att lillan föddes, så jag har en fin vintertavla som ligger och väntar på att få bli färdig. Kanske kan hända under jul ledigheten.

Ljuva Lantliv sa...

Så duktig du är!! Otroligt. Jag hade nog inte själv haft tålamod men kan ändå tänka mig att det kan vara avkopplande. Kram Anna

liven sa...

Så koselige broderier du har sydd Malin!!
Og julerosen er vel nydelig!!
Har kjøpt meg en jeg også :o)

Ha en fin ny uke :o)

Elsa och Helena sa...

Men Malin såååå fina...den med hönorna föll jag för som en fura!

Så många strängar du har på din lyra...överaskningar varje dag! Är full av beundran jag som knappt kan sticka, hihi.

Kramar

Livet på Berget sa...

Wow vad snyggt du broderar. Gillar också hönorna och Carl Larssons bilder är härliga miljöer, det håller jag med om. Ha en skön kväll!
Kram
/Sara

The Secret Garden sa...

Hejsan!
Oj vad du har tålamod, och fint gjort är det också!
Själv har jag absolut inte tålamod att brodera, eller att sy...du ska veta att en del gardiner som jag har här hemma har jag inte sytt alls...utan brännt kanten så att de inte ska resmas..hihihi :)

Ha en bra kväll!

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig, allt väl?

ooooh sån konstnär du är. Så otroligt fina. Håller med dig, dem gamla motiven är så vackra, men jag som är Pippi fan blev så glad av att se henne och Herr Nilsson...Vilket pillgöra =)du måste ha tålamod till tusen...
Julrosen är vacker...

ha det gott. Kram Pirre

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Men du...vad du är flitig och duktig på att brodera !! Wow !! Sååå fint alltså..
Och du, om du åker till Ninas butik, lova att fota massor o visa på bloggen !!
Ha nu en toppen dag
Kraaam Anette

Snövita drömmar sa...

Wow!!! Vilka skapelser du gör med nål och tråd! Jag är imponerad!
Ja, om de nu bara ska ligga i garderoben så vet du ju var jag finns! Nej skämt å sido men otroligt fina var de.
Och så fint du julpyntat ute också, hade missat det inlägget.
Ta hand om dig och ha det så bra!!
Kram på dig!!

Lantliv på Holm sa...

Hej Malin!

Vilka konstverk du gör - fantastiskt vackra! Carl Larsson motiven är underbara tycker jag.

Har du din julros inne - fick en sådan vacker förra veckan men den står ute...vilket är bäst?

Kram Camilla

Huset vid ån sa...

Vad duktig du är...Otroligt fina tavlor! Och en underbar julros! Önskar dig en bra dag! Kramis Therese

essemia sa...

Vad fina tavlor! Gillade också den med hönorna. Och den du håller på med nu ser spännande ut. Jag är också en som broderar, och virkar, och stickar, och syr...! Måste ha något på gång annars blir jag rastlös.
Så fin julros. Tänkte köpt en härnere men så sa mitt snåla samvete att den var lite dyr, haha. Får se om det finns några kvar om nån dag.
Hoppas du har en bra tisdag.
Kram Elzie

Vit som snö sa...

Vilka härliga alster!
Precis som du älskar jag att brodera, helst i korsstygn. Det brukar gå i perioder, som allt mitt pyssel gör.
Kram Cilla

Nyanser av vitt sa...

Hej Malin
Förstår precis vad du menar med avkopplande men jag kan inte brodera utan har annat för mig som avkoppling. Måla tex :O)
Välkommen att delta i min lilla utlottning.
Kramis

Romantiska Hem sa...

Oj jösses vad du kan!!! Kram Petra

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Ja, flickor har bestämda åsikter när det gäller kläder. Har fått för mig att det är lättare på klädfronten med pojkar...:)

KRAM

i Emmas vita hem sa...

Oj så duktig du är på broderi och vilka vackra motiv, gillar också de söta hönorna! :) Ha det så gott! Många kramar Emma

Anna Scandinavian Cottage sa...

Hej!
Broderar du fortfarande? Jag har börjat brodera i korstygn jag också, det är väldigt mysigt och har också försökt att göra det vid skenet från en oljelampa i vårt torp där vi inte har el.. ledsen att bryta illusionen, men man får Väldigt ont i ögonen ;)
Men tack för att du visar bilder på ditt HELT underbara hus! De i snön som kommer efter denna post gör så att jag kanske ger efter till min man som så gärna vill flytta till Småland ( det vill jag också i och för sig, men det kanske inte finns så många jobb) -Någon gång! :)
Anna