tisdag 1 december 2009

December!!!!!

.
Hej!!!! Kan Ni tänka Er jag har vunnit igen!!! Det jättefina skedsmycket hos Camomilla. Jag som aldrig brukar vinna något!! Det är vinstregn över Norregård!! Visar mina vinster när de kommer, ska bli så spännande!!
Jag måste tacka alla för de snälla kommentarerna om vår julbock!! Jättekul så klart! Verkar som det kommer bli ett antal till runt om i bloggvärlden!!
Denna vecka jobbar jag kvällen! I går förmiddag fick jag ta en snabb tur in till Växjö...Jag brukar vara tidigt ute med mina julbestyr men inte i år. Ända sen sonens första jul har jag fixat en adventskalender med små klappar! Det är ett himla jobb med 24 st...men nu när han blivit lite större (fyller 11 nästa gång) har han fått välja 24 små paket eller något lite mer bara på helgen! Och det blir ju så mycket enklare för mig!! Endast 6 paket i år!! Skönt. Jag brukar numrera dom men i år tänkte jag han skulle få välja ett varje lördag & söndag fram till jul!!


Här ligger äntligen de färdiga klapparna i en loppisfyndad gammal trälåda!!

Han gillar att spela så det passar bra med notpapper!! Ska bli spännande att se vilket han tar först!!

På vägen till Växjö ligger ju trevliga butiken Margaretas...Var tvungen att stanna till! Det blev en ny hissgardin till köket!!

Den har så fint monogram!!

Blev ett nytt diskställ också!! Äntligen kunde jag slänga ut det gamla!! Ett tråkigt från Ikea som tappat fjärde "benet" och stod och vinglade så retfullt!! Det här kommer från Madame Stoltz..

I går kväll när jag kom hem från jobbet väntade en trevlig överraskning!! Ett litet sött paket med min vinst från Snövita Drömmar!!

Titta vilket gulligt hjärta Catrin sytt! Så juligt och fint! Tusen Tack!!!!
.
Jag har sett att det är flera bloggare som tipsar om julmusik!! Här kommer mitt bidrag! Sissel og Odd! Den är jättefin, snurrar varv på varv här hemma!
Just nu känns det lite rörigt, steker köttbullar samtidigt som jag bloggar och har en hund som otåligt väntar på att få gå ut...Och jag börjar jobba halv två...
I kväll när jag kommer hem ska jag titta runt hos alla er andra och njuta av julbestyren!!
Vi ses snart igen!!
.
Kram Kram Malin

21 kommentarer:

Lasse Kronmar sa...

Hej Malin,
Mycket fint inlägg.
Kram, gubben

Jolins inredning sa...

Fin blogg du har Malin!! Och hur får du till sånna fina flingor?

God jul till dig! Här måste jag kika in igen.

Kram Linda

Lantliv på Holm sa...

Hej Malin!

Vilken underbar låda med paket!

Ha en fin kväll - kramar!

Lilla Lycksta sa...

Hej Malin!
Hoppas du har haft en bra kväll på jobbet. Grattis till dina vinster, "turgumma". Vad omsorgsfullt inslagna fina paket du har gjort, till din son. Bra idé att ge paket på helgen, när barnen blir större. Vad fin hissgardin du köpt, har en likadan;). Diskstället är jättefint som dina bilder i inlägget. Ha det gott,
Kram Camilla

Marie sa...

Vilka fint inslagna paket du har fixat åt sonen. Jag ägnade gårdagskvällen åt att slå in 24 små paket åt mina två tjejer, de får turas om och öppnar ett paket varannan dag.

Fin gardin du har köpt och grattis till vinsterna, vilken turgumma du är!

Kram Marie

liven sa...

Så fine pakker du har laget til her!!
Blir nok ikke enkelt å velge tenker jeg!!
En nydelig liftgardin du kjøpte deg og gevinsten din var også så fin!!
Fikk også en gevinst i posten i dag.....det siste bladet til jeanne d' arc og et par zinksaker!!
Jeg ble kjempeglad:o)

Ha en fin kveld Malin og kos deg:o)

Livet på Berget sa...

Ooo vilken härlig paketlåda! Vackert! Jätte fina saker du köpt!!!!
Ha en skönk kväll!
Kram
/sara

Huset vid ån sa...

Hej! Tack för din gulliga kommentar till Wilma. Vad fin hissgardin du köpt...Ser såå lantligt o mysigt ut! Jag har 6 vita längder med monogram o knytband som jag flitigt använder i nästan hela huset. Passar bra i alla rum faktiskt....Vilken mysig låda du lagt dina fina paket i också! Ha en fortsatt bra vecka! Hälsa vovven...Fniss! Kramis Therese

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Malin!
Vad fina paket du gjort. Hissgardinen var så gullig. Grattis till dina vinster, man blir så glad när man vinner.
Kram på dig!
Susanne

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Vilken tur du har, kan riktigt se framför mig hur det regnar ner vinster över Norregård.

Du, hissgardinen som du köpte är jättefin...så snyggt med monogramet.

Kram Helena

Fröken Fräken sa...

Du har sannerligen hunnit längre med julklappsbestyren än vad jag gjort! Jag har fullt upp med att gömma undan de få saker jag lyckats hitta till min bror som jämt försöker snoka reda på dem (och jo, fastän man är snart 30 tycker man tydligen att sådant är roligt fortfarande)
Vacker vacker vacker gardin! Nästan det enda jag önskat mig till jul är just vita hissgardiner i linne....

Viola sa...

Vilket flyt du har,...:) grattis till alla fina vinster och en vacker hissgardin har du fått upp, ha en skön kväll, kramar

The Secret Garden sa...

Hejsan!
Grattis till alla vinsterna!! Du måste vara inne i någon sorts våg eller nåt! :) När jag ser de där julklapparna så får jag en sådan otrolig stark känsla att vilja öppna dem!! De ser både vackra och spännande ut!!

Ha en trevlig kväll!

Lindvallska Gården i Lindås sa...

Vilka fina paket han får Filip! Och visst är det mysigt på Margarethas...har inte varit där på ett tag ... men skulle gärna vilja åka dit nån dag!Fin-fint diskställ ;-) och gardinen känns igen =)
Kram, kram Sanna

Vit som snö sa...

Ooops, jag har missat flera inlägg här ser jag! Maffiga bocken bland annat, såå fin!
Vilken fin paketskörd som ligger och väntar på sonen, en prydnad tills dom öppnas!
Och grattis till dina vinster!
Kram Cilla

Vita små hjärtan sa...

Grattis till vinsten!
Å vilken mysig låda med paket i!!!!
Kram Agnetha

Jenny sa...

Hej Malin!
Grattis till vinsten din turgumma:)

Vilken fin hissgardin du köpt!

Ha en trevlig torsdag o tack för dina alltid så goa kommentarer hos mig!

kraam Jenny

Snövita drömmar sa...

Vilka fina paket du gör!
Hissgardinern.....åhhh såååå fin, har också tittat på just den men höll i plånboken..
Den är ju bara för fin!


Kram på dig!

essemia sa...

Det var en mysig och lite annorlunda adventskalender.
Ja Margaretas ja. Dit skulle jag också vilja åka men det ligger ju åt alldeles tokigt håll för mig.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Junda Xu sa...

20150721 junda
michael kors watches
replica watches rolex
replica watches for sale
michael kors outlet
coach outlet store online
louis vuitton sito ufficiale
gucci uk
louboutin
burberry outlet
air force pas cher
oakley sunglasses outlet
jordan femme
coach factory outlet
christian louboutin
ralph lauren polo shirts
michael kors bags
polo ralph lauren
ray bans
kate spade handbags
kate spade new york
louis vuitton
coach outlet store online
soccer outlet
jordan shoes uk
pandora jewelry outlet
michael kors handbags
gucci handbags
oakley sunglasses
ray ban sunglasses
coach factory outlet
polo ralph lauren uk
coach outlet
oakley sunglasses sale
michael kors handbags
tory burch outlet
polo outlet
soccer shoes
louboutin pas cher
ed hardy uk
air max uk

Meiqing Xu sa...

15916meiqing
nike huarache trainers
fitflops sale clearance
louboutin
ralph lauren outlet
michael kors outlet online
christian louboutin uk
kate spade
air max
belstaff
pandora
jordan pas cher
nike sb
burberry outlet
ray ban sunglasses outlet
uggs boots on sale
ugg slippers
nike air huarache
chaussure louboutin
prada outlet
polo outlet
louis vuitton outlet
adidas shoes uk
christian louboutin shoes
toms outlet
football shoes
ghd hair straighteners
cheap jerseys
ugg sale
nike air force 1
nike blazer