fredag 18 december 2009

En gammaldags Jul!!!

.
Hej!!! Nu har jag jag jullov!!!! 23 dagar;o) Nu ska här pyntas, bakas göras julgodis och städas!! Bara förbereda in för Julen!! Och njuta av snön, pulkabacken och skidåkning!!

Lummer har jag letat efter men inte haft någon tur att hitta. Men min vännina B visste var det fanns och hon har plockat till mig!! Tack;o) Jag pyntade lite på hyllan i gästtoan!! Lite lummer och en gammal ask! Mer behövs inte för att skapa julstämning tycker jag!!


Den här är så söt, egentligen är det en presentask!

Lite ljus är alltid trevligt för stämningen...

Lite lummer i en glaslykta!!

De här burkarna köpte jag på Alvas Hus för några år sen. De var så fina med ljus i!! Nu har jag burkarna som de är;o)


Den här asken med granen är en favorit!!

Min julbock från Huseby julmarknad! Han är så söt i sitt skägg!!
Tack Alla som kommenterat mitt förra inlägg! Ni är så snälla och det är så roligt att läsa!!
Ha nu en riktigt mysig Helg!! Nu räknar vi ner till Julafton och njuter av snön!! Jag tror att den kommer att stanna över Jul!!!
Vi ses snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

19 kommentarer:

Solveig sa...

Du har det bare så fint!! Nydelig hylle-kjempefint julepyntet! Du er så dyktig til å skape stemning av enkle midler:o) Her er det også kaldt og vinter. Deilig med fyr på peisen og tomtegløgg i kveld.
Ønsker deg en flott adventshelg, min venn
Klem fra Solveig

Lilla Lycksta sa...

Hej Malin!
Oj vad fint du har gjort på din gästtoalett. Den små askarna var ju bara för söta. Lummer är så tacksamt att dekorera med till jul. Vilken skön ledighet du har framför dig, mys nu och ha det riktigt gott.
Kram Camilla

Fröken Fräken sa...

Här firar man ju 18 dagars ledighet, men där var du ett snäpp "värre"! Den där asken och ljusstaken var ju helt underbara :-)

AkH sa...

Vill önska dig en god jul och passa på att tala om att jag ska ha en utlottning som startar någon dag före nyår!
Kram Anna-Karin
hemochting

Ljuva Lantliv sa...

Så fint du har gjort Malin! Hoppas du får en riktigt härlig julledighet. Kram Anna

Livet på Berget sa...

Åh så hilma skönt att du är ledig! Jätte fina bilder, underbara detaljer. Ha en skön kväll!
Kram
/Sara

Inspiration i vitt sa...

Gammaldax jul det är min melodi det med. Tänk vad mycket vackert de hade förr fast de hade så lite. Du har såå många fina askar och burkar att pynta med, så gulligt. Lummer är min favorit grönska också.

Du undrade om jag spryat mina böcker och det har jag inte men jag har målat dom med vanlig vit färg och tagit fram lite av ursprunget så där lite slarvigt du vet. Kram på dig/Ingela.

N I N N I sa...

Hej ramlade in via en annan sida men å vad fint du har här!! Ni bor verkligen fint! Vi bor också i ett gammalt hus men liksom lite tappat fart, ork och tid med renoveringen...

Huset vid ån sa...

Hej svejs i julstugan! Hoppas allt är bra....Du verkar ha så otroligt fint o smakfullt hos dig. Jag bara njuter av allt du visar! Förstår att Jack är trött om han varit i pulkabacken o busat. Här tillbringar vi mesta tiden framför brasorna. Vi har riktigt kallt, -18c hela dagen, så vi är mest inne o myser. Många JulKramar till dig från mig.

Lantliv på Holm sa...

Hej Malin!

Å så mycket mysiga julbilder! Jag har också äntligen fått tag på lummer - det är lite knepigt ibland. Men så vackert!!!!

Hoppas du har en härlig helg!

Kram Camilla

The Secret Garden sa...

Så fina bilder! Tittar in som hastigast för jag har suttit för länge och lagt upp mina kylslagna bilder på min blogg...det är mycket att göra nu inför jul.
Ha en fin helg!!!

Queen Of Småland sa...

Hej Malin! Fina saker som vanligt, jättefina gammeldagsa askar!
Ja visst är det härligt med lov! Vi är fortfarande insöade här, nu har det nog fallit 60 cm och det vräker fortfarande ner. Imorgon ska vi göra snökojor och baka julgodis!
Härligt som sagt att vara ledig, så man får ägna all tid till familj och aktiviteter man gillar. Ha en riktigt skön lördagkväll!
Många kramar
Stina

Nyanser av vitt sa...

Hej Malin,
Vad fint du pyntat. Håller med om snön...jag vill också ha den kvar
Ha en fortsatt fin helg
Kram

Viola sa...

Låter som en underbar ledighet och vem gillar inte en gammeldags jul...:) underbara bilder du visar, här har jag aldrig fått tag i lummer, är fridlyst vet jag, vet inte om det är i alla landskap..men vilket fall i östergötland, hoppas ni har en underbar helg, kram

Elsa och Helena sa...

Såå fint du har gjort på din gästtoalett...lyckliga gäster som får beundra alla dina fina saker. Asken är så romantisk och söt.

Kramar Helena

liven sa...

Så deilig med juleferie da!! Fine saker du viser.....glasskrukker og bokser!!
Nå er snøen kommet her også og blir liggende ser det ut til :o) Her skal bli kaldere !
Ønsker deg en fin søndag...og kos deg :o)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Snön stannar säkert, här har det precis börjat snöa lite. Så fina askar och burkar du har, och lummer är jättefint. Om jag har tur får jag jättefin lummer av en arbetskompis imorgon... Och så skönt och vara julledig nu, här ska det bli en slapp-dag idag.
Önskar dig också en mysig 4:e advent
Goa kramen
AnnaMaria

Gammelbålsta sa...

Hej!
Så härligt med ledighet. Lycka till med allt julstök. Nu har jag bara 2 dagar till att jobba sedan blir det lite stressigt för jag har inte hunnit handla något ännu.. Ha det gott Kram Aydan

essemia sa...

Vad mysigt du gjort. Och så härligt det lät med så många fridagar. Man har definitivt valt fel yrkesbana här i livet, hihi.
Hoppas du har en bra fjärde advent.
Kram Elzie