onsdag 9 december 2009

Ett litet Draperi!!!

.
Hej!!! Hoppas allt är bra med er!! Ännu en gråmulen decemberdag....Tur att alla ljusstakar och stjärnor lyser upp i fönstren:o)
Har sytt ett nytt draperi till min minitvättstuga!! Det andra kändes somrigt och det blev ett nytt i linne med spetsar!!

Två spetsar när jag ändå var i gång....

Passade på att göra lite juligt också! En "Änglaparad" och lite hyacinter räcker;o)

Och så lite stämningsfulla bilder från i kväll...

Ha en mysig afton!! Tänd många ljus och njut!! Glöm bara inte släcka...
Vi ses snart igen;o)
.
Kram Kram Malin


25 kommentarer:

essemia sa...

Vad fint du har i din minitvättstuga. Det är annat än källaren här, haha.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

liven sa...

så koselig i din minitvättstuga:o)
Så julete der....det er det ikke hos meg nå!!!
En fin gardin du har sydd....så koselig med blonder på!

Ha en fin kveld Malin

Jenny sa...

Hej Malin!
Åh vad fint du gjort det i din lilla tvättstuga:)

Ha det gott,

Kram Jenny

Lilla Lycksta sa...

Hej Malin
Vad fint draperiet blev. Så mysigt och ombonad tvättstugan ser ut. Där skulle jag trivas att tvätta med hyacinter och änglar. Ha en fortsatt trevlig onsdagkväll. Vi får hålla tummarna för att det kommer lite snö.
Kram Camilla

Vit som snö sa...

Vad mysigt du har det där. Vackert med änglarna och hyacinterna i silverglasen! Draperiet blev ju jättesött!
Ha en mysig kväll! Kram Cilla

The Secret Garden sa...

Hejsan!
Jag kan tänka mig att även de tristaste hemmasysslorna blir roligare när det är så fint omkring sig! :) Säkert det som är tanken också.
JAg och mina djur..du ska veta att jag har sååå många otroliga bilder...som aldrig har blivit fångade på någon kamera. Men de finns i mitt hjärta och präglar mig säkert som människa. Tack för den fina kommentaren på min blogg! :)

Ha en fin kväll!

2BarnsMamman sa...

Så fin er Norregård ser ut! Visst är det härligt med lite ljus som ger julkänsla och lyser upp i vintermörkret! Kram från en annan Malin

Queen Of Småland sa...

Det är verkligen jättefint! Jag gillar vitt, men har för mycket färg i sinnet för att följa den vita vägen fullt ut. Ibland vill jag bara måla väggarna i nån galen färg men vet att jag kommer ångra det bittert, så de är i alla fall vita (än så länge).
Jättefint draperi och fina änglar!
Ha en fin kväll och kram!
Stina

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så fint du har det med änglarna och det nya draperitet.Ha en mysig helg.
Kram Theres

LillaFlisan sa...

Vilken stämning du visar!

Dina änglar på rad är helt underbara, är de antika?

Stor kram

Flisan

Solveig sa...

Det er vel den kosligste tvättstuga jeg har sett! Så flink du er til å skape stemning og kos rundt deg. Alltid kjekt å kikke innom deg:o)
Ha en flott morgendag, min venn.
Klem fra Solveig

Blåbärs och smultronstället sa...

Vilka fina julstämningsbilder du visar, så fint.
Vad många fina tavlor du broderat, jag broderade mer förr. Nu syr jag och stickar lite.
Ha det gott, vännen!
Kram Susanne

Huset vid ån sa...

Hej Malin! Tack för dina gulliga kommentarer hos mig. Vilket fint draperi du har sytt och det ser så mysigt ut på din hylla också! Förstår att det kändes stämningsfullt....Jättefint! Många JulKramar till dig./Therese

Fröken Fräken sa...

Ett draperi ökar verkligen på mysfaktorn! Förutom att det är praktiskt för att dölja ev oreda och så blir det bättre ljud i rummet med mera tyg.
Häftigt snirkliga konsoler på din hylla :-)

livet på utanäs sa...

Hej !

Sååå , mysiga bilder du visar och draperier såg ju fint ut.
Det är alltid kul att ändra lite hemma , ja , det gör man ju hela tiden =)

Ha det nu fortsatt fint i julstöket =)

Kram Sussi O

Viola sa...

Nog kan jag tro att dt är fint i din tvättstuga...håller på med slutfinishen på min och det blir nog ett draperi runt bänken...spetsgardiner har i a f kommit upp, vackra stämningsbilder från dig, KRAM

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken urgullig tvättstuga, gissar att draperiet döljer tvättmaskin och sånt. Det är jättesnyggt, så fint med spetsarna. Och du har gjort så fint på hyllan, fin julstämning.
Må så gott
Goa kramen till dig vännen
AnnaMaria

Plommonhuset sa...

Hej igen!

Vad mysigt du gjort i din tvättstuga. Vackert draperi! Kram Sofia

Sköna o Gröna Ting sa...

Såååå tjusigt draperi, det var minsann bra du slog till med två spetsar, det blev läckert!
Hyllan känns så där mysigt julig.., fint.

Ha en skön torsdagskväll...
kram Marianne

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ÅÅ så julmysigt!! Vilken vacker hylla o såå vackert med änglabården!!

kramis Millan ♥

Kamomilla sa...

Underbar änglaparad! Och draperiet blev superfint!!

Anna-Malin - Helt Enkelt sa...

hej!

vilken vacker änglaparad! verkligen stämningsfulla bilder...
tvättstugan är det "glömda" rummet hos oss.
skulle behöva piffa till det lite. kanske med ett fint draperi, som ditt ;)

kram till dig!

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Så vackert med änglarna som såg ut att sväva i skenet av levande ljus.

Vilken härlig tvättstuga du har, draperiet är är jääättefint.

Kramar

Dona blogg sa...

Vilken mysig blogg!
Önskar dig en härlig helg :)

Kram Pernilla

Vita små hjärtan sa...

Så mysigt och stämningsfullt du har det!!!
Ha en mysig helg!
Kram Agnetha