måndag 14 december 2009

I min bokhylla....

.

Hej!!! Har Ni varit inne på bloggen Me and Alice??? Om inte gör det! Jag hade lyckats missa den till för ett par veckor sen....Susanne som har bloggen har de mest fantastiska idèer!!! Länge har jag gått och retat mig på alla grälla bokomslag i hyllorna...och så får jag se att Susanne har helt enkelt lagt böckerna på hög:o) Perfekt, tyckte jag!! Men inte de andra i familjen....Det blir så mycket mindre färgglatt och det får plats så många fler böcker!! Gå in och kika på http://meandalice.blogspot.com
.




Det här lilla slagbordet har jag fått av svärmor!!


Hyacinter kan man inte få för många av, denna fina lilla lök;o)


Mina tazetter luktar ljuvligt!!





Har börjat slå in julklapparna så smått!! Jag gör det gärna själv, mysigt pyssel;o)

Paketen ligger utspridda lite överallt här hemma nu!!


Jag räknar ner till min julledighet, 4 dagar kvar!! Sen är jag ledig i 23dagar!! Ända till den 11:e januari!!! Kan knappt tro att det är sant:o) Här ska njutas av julen! Hoppas på lite snö och kallt, så vi kan åka lite pulka och skridskor !! Idag har vi lite sol;o)

I går passerade jag 5000 besökare och slog rekord i antal kommentarer i dag!!
Så himla kul;o) Har tänkt ha en liten utlottning, men det får nog bli efter Jul!!

Ha det så bra!! Vi ses snart igen..

Kram Kram Malin


24 kommentarer:

Lindvallska Gården i Lindås sa...

GRATTIS!!! till alla besökare... jag förstår dem - här kan man få massor av inspiration!
Vilka fina klappar du gör, man känner sig förståss speciell när man får ett sånt paket =)
Kan inte heller få nog av hyacinter, de är så fina och det doftar såå gottigt och juligt i huset. Skönt med jullov snart ;-) Vi ses på söndag!!
Kramar Sanna

essemia sa...

Jo, nog kan man göra så med böckerna. Det värsta är ju att hitta den bok man vill ha, haha. Inte lätt att se på storleken alla gånger!
Vilket fint slagbord. Det där med tazetter är nog en smaksak. Personligen tycker jag dom luktar väldigt illa, men då gör jag så att jag låter bli dom istället. Svårare är det inte.
Grattis till alla besök. Håller med föregående bloggare att du har en väldigt trevlig blogg med många fina idéer.
Låter inte dumt med 23 dagars ledigt. Här ska man vara ledig julafton och får vara tacksam för det, hihi.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

liven sa...

Så flott med masse besøk...men så har du jo en super koselig blogg da!!
fine bilder Malin!!
Ha en fin førjulsuke :o)

Helena sa...

Vilken bra idé med böckerna och så snygg bokhylla.
Grattis till alla besökare...men så är din blogg jätte mysig oxå!!

Kramar

Lilla Lycksta sa...

Hej Malin
Grattis till dina 5000 besök. Du har en jättefin blogg. Vad skönt med så lång semester. Det blev jättebra i bokhyllan. Vilka fina Tazetter så effektfullt med spegeln på bilden. Ha en fin kväll.
Kram Camilla

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Vad spännande det låter med kvinnocirkel:)

Kram

Livet på Berget sa...

Så fint det blev med böckerna! Underbara blommor!
Ha en skön kväll!
Kram
/Sara

Hanna sa...

Fin ide med böckerna och vilka fina paket.
Kram
Hanna

Huset vid ån sa...

Så fint du gjort...Jättebra ide! Nu ska jag kika in på hennes blogg! Hoppas att du haft en bra dag! Stora Kramen till dig från mig.

Fröken Fräken sa...

Där slår du mig i ledighetslängd!! Underbart med så många dagar ledigt.
Det är väldigt vilsamt när man inte behöver se alla bokryggars färg, men jag tror inte att jag skulle ha böckerna på det sättet... jag löser det med glasdörrar och tyg istället.
Superfint litet bord, just den där typen av gamla bord är jag helt kär i!

Gammelbålsta sa...

Hej!
Det blev faktiskt snyggt med böckerna. Det skulle inte fungera för mig för jag använder mina böcker så ofta och skulle inte hitta dem om jag hade dem så. Men fint blev det... Lyx att vara ledig så länge. Jag hoppas på 2 veckor men det lutar mer åt 1.. Ha det så jättebra Kram Aydan

Lilla Blanka sa...

Hej Malin!

Grattis till alla besök! Roligt när besökarna strömmar till!

Ljuvliga blommor och väldigt rofyllt med böckerna på det där sättet. Hon är påhittig Susanne!

Kram
Mia

Queen Of Småland sa...

Grattis till de 5000, jättekul! Vilken superbra ide med böckerna! Härligt med så lång ledighet, själv får jag nöja mig med 17 dagar (= härligt!
Det ska komma snö och kyla har smhi lovat, äntligen! Nu ska jag sussa, imorgon blir det julklapps-jagande i Lund.
Ha en fin onsdag,
kramar
Stina

LantlivsAnette sa...

Ohhh så fint du har det..och jag såg att Sussanne gjorde så med böckerna, snyggt !!
Vad härligt med ett sånt långt Jullov !!
Ha det gott
Kraaam Anette

mariaK. sa...

Fiffigt med böckerna, men lite svårt kanske att hitta när man letar efter en speciell bok. Själv har jag sorterat våra böcker i färgordning; en hylla med bara vita bokryggar, en hylla med blandat från gult-rött-rosa-lila-blått-grönt osv. blandat med lite korgar, snygga askar, inredningsmagasin(liggande med ryggarna utåt)
Böckerna blir då visserligen inte sorterade efter författare eller ämne om man nu vill ha det så, men det ger ett lugnare intryck.
Och vad mysigt du har pyntat hemma! Självklart ska ju även hästarna få lite julfint :-)
Nu ska jag kika in på bloggen du tipsade om.
Kram Maria

A home far away sa...

Det var ett riktigt härligt tips du fick (och nu vi) ta del av, har aldrig tänkt tanken faktiskt, fniss

Ha en fin dag!
Kram Gunilla i Singapore

Ullen sa...

Hej Malin! Det blev fint med böckerna! Jag funderar också på hur jag ska lösa detta med alla böcker, det blir lite rörigt. Jag tror vi ska sätta dit något slags glasdörrar så slipper man dammet också! Idag är Alice sjuk, så vi är hemma och slappar. Igår var det lucia för hela slanten, hela 8 luciatåg var jag med på...Visst är Ludde och hans klass duktiga??!! Jag var med och körde dem hela dagen, man får passa på - det är sista gången ihop med den här klassen, sorgligt.....
Grattis till alla besökare:) Du har en jättefin och inspirerande blogg, den första jag kollar!!
Vi ses på söndag! Kram Ullen

Viola sa...

Vilken grej...det blev verkligen så fint...att jag inte tänkte på det...när en go vän packade upp 4 st sprängfyllda hyllor vid inflyttningen...0) ha en fin dag, här snöar det för fullt, det är så vackert...

Livet och lyckan sa...

Här har du en ny besökae, som genast blev lyrisk: vilka vackra bilder du har! Gillar det du har broderat, särskilt Carl Larsson-motiven, dem ska jag hålla utkik efter! Och bokhyllorna blev väldigt bra när du vände på böckerna, ett ypperligt bra tips!! ;) Tack!

Nyanser av vitt sa...

Hej igen
Tack snälla för att du deltar i min julutlottning
Kram

Anna-Malin - Helt Enkelt sa...

grattis till alla besökare och kommentarer!
så roligt!

superfint med böckerna i bokhyllan. själv förvarar jag alla böcker utomsynhåll, just på grund av det röriga intrycket. men jag kanske får tänka om du.... ;)

ha det gott!

kram
anna-malin

Solveig sa...

Du er bare så flink til å lage det koselig og trivelig i ditt hjem!! Å omorganisere bokhyllen var et smart og artig påfunn:o) Hvorfor ikke gjøre noen forandringer! Synes det ble stilig.
Så flott et bord du har fått og med de nydelige hyasintene ble det jo bare lekkert!
Koselig innpakka gaver....du er jo klar til jul du:o)
Liker meg så godt her på bloggen din!
Ha en fin dag, min venn.
Klem fra Solveig

Huset vid ån sa...

Kikar in o Tackar för titten....Önskar dig en fin o stämningfull dag nu när det äntligen har kommit snö! Många JulKramar till dig från mig.

Nordingården sa...

Hallå där, ja det var en fiffig idé, att slippa se alla grälla bokryggar! Vilket fint bord fr svärmor och så gillade jag verkligen ditt vackra arrangemang av hyacinter i alla de skålar och krukor, snyggt! Åh tazetter som doftar så ljuvligt, jag har en likladan avlånga zinkform som du, måste npog fylla dem med ngt fint när jag kommer hem, är frustrerad, är borta på jobb 7- 22 dec, gissa om jag längtar hem! Tur man har bloggen med många inlägg i utlkastet och tur man har alla fina bloggar, såsom din, att kika in till och bli inspirerad, gissa om jag kommer fara runt som ett skållat troll den 22-23 : ) Så vansinnigt vackert du har det inne OCH ute, fina utebilder i inlägget under, så juligt med gammeldags hemtrevnad! Var kommer dina fina renar ifrån?? Många hälsn i adventstid fr Jämtland! Mari.