söndag 20 december 2009

Julgodis!!!

.
Hej!!! Hoppas alla haft en bra Helg!! I går gjorde vi julgodis här i Norregård;o)

Och idag har vi bakat Lussekatter igen....




Det här är mitt favoritjulgodis!! Och så superenkelt!! Smält vit choklad i micron och krossa polkagrisar i en mortel. Blanda lägg i små formar och ställ i kylen. Har Ni inte provat Gör det!!
Ni kommer inte att bli besvikna;o)

Lite vanlig chokladkola och Leilas Rocky Road!!





Vi har varit ute på granjakt också!!


Det är så vackert i skogen nu! Men inte lätt att se hur granarna ser ut under all snön..

Det blev två granar, en stor och en mindre till verandan!

Tänk att det är fjärde advent, det går så fort. Nu är det inte många dagar kvar till årets största Afton!! Och visst är det mysigt att vi får en vit Jul!!
Ha det så bra, vi ses snart igen!!
.
Kram Kram Malin

34 kommentarer:

Romantiska Hem sa...

Ville bara kika in och önska dig en glad advent! Kram Petra

Tro hopp och vitt sa...

Hejsan.
Åååh vad mysigt ni har hoss er. Visst är det något visst med att bo på landet. Jag var i stockholm i helgen och kände att jag är ingen stadsbo :)

** God jul ** från Jenny

Livet på Berget sa...

Oooo så juvliga karamell bilder. Mums! Lät ju enkelt med polkagrischokladen. Visst är det härligt i skogen!
Må gott!
Kram
/Sara

Nyanser av vitt sa...

Vad mycket "smarrigt" ni tillverkat. Så duktig du är som bakat igen
Sköt om dig
Kram Agneta

Ljuva Lantliv sa...

Hej Malin, gjorde dina polkagrisgodisar precis. Himmel vad goda dom var. Mannen kommer att äta upp alla innan julafton nu när han är ledig *ler*. Tack för tipset. Både enkelt, snabbt och gott. Kram Anna

Huset vid ån sa...

Åh, vilka underbara bilder du bjuder på....Ser jättegott ut! Kul att se en bild på jack också....JulKramar till dig från mig i julstöket!

Hanna sa...

Åh så mycket gott.
Kram
Hanna

Signe 1 sa...

Åh vad mycket smarrigt, mums!
Hoppas du har haft en fin 4:e advent!
Kram Sofia

Marie sa...

Åh vad gott allt ser ut och vilka fina bilder! Här har vi också gjort Rocky road idag, men tror att jag måste testa att göra dina polkagrisgodisar senare i veckan, låter jättegoda!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Vit som snö sa...

Här har också julgodiset fixats i helgen. Rocky road är min favorit men också wienernougat, den är heeelt makalöst himmelsk. Ska sätta in recept på den sen.
Ha det gott!
Kram cilla

Fröken Fräken sa...

Himla bra att alla bloggare visar upp sitt julgodis så att jag kan se mig mätt på dem med datorns hjälp. För jag är realist, jag lär nog inte hinna med att göra eget julgodis ;-)

Elsa och Helena sa...

Vad gott det ser ut och så snyggt du dukat upp på bordet. Det där i micron passar mig, lätt som en plätt ska det vara. Vi har iallafall gjort knäck idag, oj oj vilket pyssel med dom små formarna:)

Kramar

Annika Christensen sa...

Så juligt och vackert nästan som i en bok.
Gott ser det ut också.
Ha det gott
annika

Annika Christensen sa...

Ja nu går tiden alldeles för fort.
Kan maninte bromsa lite bara???
Ha det gott
annika

Annika Christensen sa...

Ursäkte nu blev det lite tokigt.
Men nu fick du en extra kommentar på köpet.
annika

Linda sa...

Hejsan !!!
Vad trevligt att man snubblade in här...Jag heter Linda och sökte på "Norregård" mest för skojs skull....Bor nämligen oxå på en gammal gård som oxå heter Norregård, (från ca 1860.)...vi håller oxå på att renovera för fullt.
Skulle så gärna villja få till en glasveranda
i stil med er men har lite dum tomt till det....Får fundera ut en bra lösning. (vårt hus är väldigt långt med två små verandor på framsidan)...Önskar dig en god jul och ett gott nytt år....

House number 15 sa...

Vad härligt att hugga sin egen gran.
Godiset måste jag testa när det går fort och är enkelt.
Fin blogg du har!
Ha det gott/C

Atelje Annorlunda sa...

Så gott det ser ut. Idag har jag fikat och ätit massor av godis hela dan. Kanske jag ska prova det med polkagrisar i...ser mumsigt ut.

Kram Åsa

essemia sa...

Så härligt att kunna gå ut i skogen och hugga sig en gran. Och fint julväder har ni ju också. Man blev riktigt sugen på att göra mer godis, men det får vara. Är man bara tre personer som ska fira jul så behövs inte så mycket.
Hoppas du får en bra dag.
Kram Elzie

Lilla Lycksta sa...

Vad mycket gott du gjort. Jag måste pröva att göra dessa gotter. Fina bilder ifrån skogen. Det måste vara härligt att bara kunna gå ut i skogen och hugga en gran. Ha det gott.
Kram Camilla

Jenny sa...

Hej Malin!
Åh vad mycket smarrigt julgodis du har gjort! De där med vit choklad o krossade polkagrisar lät ju hur goda som helst! Måste prova:)

Fina bilder från julgranshämtningen i skogen!

Ha en mysig julvecka,

Kraam Jenny

Viola sa...

Tack för din rara hälsning, vilket bord, det vattnas i munnen ..skulle ha suttit fint ihop med förmiddagsfikat, och nog verkar det som ni fick tag i en fin gran, ha en bra dag så här i slutspurten...KRAM

LillaFlisan sa...

Men GUD så vackert stilleben du gjort!

Jag bara sitter här och dånar!

Sååååå fint!

Önskar dig en riktigt god JUL!

Kram

Flisan

livet på utanäs sa...

Mmmmmmmmmm det där såg gott ut ...och Rocky road måste man ju prova ...

Så fint du har gjort , stämningfullt ...

Ha nu en härlig jul !
Kram Sussi O

Huset vid ån sa...

Kikar in o Tackar för kommentaren! Hoppas att du haft en bra dag. Själv känner jag mig jättetrött efter en dag i "stan" med alla julklappsinköp! Men nu är det klart...Jätteskönt! JulKramar till dig från mig.

Lantliv på Holm sa...

Hej Malin!

Så mycket gott du bjuder på!!! Å va vackert ni har med all snö. Idag har äntligen snön kommit på riktigt till oss också :)

Ha det gott - kramar!

Queen Of Småland sa...

Malin! Mums vad gott det ser ut! Här har vi också bakat mums idag och julgranen står grön och grann i stugan (=
Nu är det bara svärföräldrarna som fattas!
Ha en fin kväll i vinterland.
Kramar
stina

Nyanser av vitt sa...

Tack och detsamma Malin
Kram Agneta

lottens vita och gröna sa...

hej malin, vilket underbar vackert och gottigt gottebord! hmm smälta vit choklad med polka, låter najs och ska provas!härligt att hämta sin egen gran i skogen!
en goooo jul önskar jag dig!!!
varmkram lotten

Sköna o Gröna Ting sa...

Åååå kära Malin.., jag som trodde jag gjort färdigt all julgodis!!!!
Men ack nä..., bara att kavla upp ärmarna och se till att smälta vit choklad och krossa massvis med polkagodis.
Jisses vad goda dom lät så jag bara måste göra dom..., men väntar tills i morgon.
Nu är det bannimej läggdags.

Underbart det såg ut på ditt gottebord Malin...
Sussa gott och hoppas det bjuds på sagolika drömmar i natt!
Kramen
Marianne

Lissboden sa...

Det ser gott ut med allt julgodis och lussebullar är bara såå smaskigt.
Det ser härligt ut att vara på granjakt också.
Jag passar på att önska dig en God Jul!
Kram/Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så mycket gott godis du gjort, vilket härligt Gotte-bord. Och visst är det mysigt och hugga gran, vi har vår i garaget än. Tar in den i em.
Stor julkram till dig
AnnaMaria

Dona blogg sa...

Vill önska dig en riktigt god jul!
KRAMAR
Pernilla

lavendel mio sa...

For en vakker blogg du har!
Ønsker deg en fredfull jul,klem Hanne