lördag 12 december 2009

Mera Granris......

.
Hej!!! Här har det blivit lite mera granris...Det är bara att hämta ris och såga av grantoppar nere i skogen...Det ligger ju ändå bara där;o) Jag brukar pynta lite på stalldörrarna, hästarna vill ju också ha fint till Jul!!

Några kvistar med granris och ett rött band blir juligt!!

Hade lyckan att hitta två mjölkkannor här i ladan... Det rostiga locket blev en fin skål till juläpplena;o)

Tänk att rost kan vara så vackert!!!
.
Visar mitt senaste loppisfynd... Och mina små julrenar har kommit fram!!

Jul på verandan, fuskgran i strutarna!! Inget barrande...

Önskar Er en trevlig Helg!!! Tack för alla fina kommentarer! Det är så roligt att läsa och alla är så snälla!! Kan Ni tänka Er i går handlade vi färdigt alla julklappar!!! Det är så skönt;o)
Idag är det kallt här och det snöade lite nyss, det finns förhoppningar om en vit Jul!!!!!
Vi ses snart igen!!!
.
Kram Kram Malin

28 kommentarer:

liven sa...

Hei Malin!!
det blir julefint med en gang man setter rød sløyfe på granbaret. noe så enkelt og fint!!
Likte det siste loppisfunnet ditt :o)

Ha en fin dag Malin

hemtrevnad marie sa...

Å, så vackert du gjort vid ladan!!
Det enkla är det vackraste!!
kram

The Secret Garden sa...

Hejsan!
Ja visst blir det vackert med grankvistar!
Önskar att jag också var klar med julklapparna...men jag har inte ens börjat ännu! Måste nog bege mig ut på stan framöver innan det blir alldeles för trångt:)

HA en fin helg!!

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Vad fint du gjort och granris är härligt och doftar så gott. Fast inne kan det ju bli lite barrigt förstås.

Hästarna måste bli jätteglada som får så fint till julen...:)

Kramar Helena

Jenny sa...

Hej Malin!
Vad fint du pyntat med granriset o såklart hästarna ska ha lite julstämning oxå:) (jag har pyntat lite vid hönshuset, hihi)

Jättefina bilder inifrån oxå!

Ha en mysig lördagkväll,

Kramis Jenny

Atelje Skärvan sa...

Oj, så jätte fint,en skön helg önskar jag dig,kram Agneta

Mom´s kitchen sa...

Gud, så fint du gjort!! Mycket jul i dina bilder!
kram

Atelje Skärvan sa...

Tack Malin för din kommentar.
Kram Agneta

Skatan sa...

Hej och tack för raderna hos mig! När jag ser dina bilder inser jag att det MÅSTE bli ett skogsbesök i morgon så att jag får hem lite granris till ytterdörren!

Önskar en fin kväll.

Anna

Lilla Lycksta sa...

Hej Malin
Så fint du har gjort med granris och skålen med äpplen är så mycket jul det bara kan vara. Du är duktig du som handlat alla julklappar. Jag själv har inte börjat handlla ännu. Ha en fin helg.
Kram Camilla

Vit som snö sa...

Underbart fint!!!
Tänk att det allra finaste pyntet får vi helt gratis av Moder Natur! Granrisbuketter, det är nog det vackraste av allt!!!
Kram Cilla

Hanna sa...

Så fint du har gjort.
Kram
Hanna

Queen Of Småland sa...

Fint med granriset och vacker stjärna. I morse lussade mina pojkar för mig med kaffe o lussebullar! Hoppas ni får en vacker luciadag i småländska skogen.
Många kramar till dig och familjen.
Stina

Signe 1 sa...

Hej! Tack för titten hos mig så jag hittade hit till din fina blogg!:-) Kanonfina bilder!

Önskar dig en skön Lucia!

Kram Sofia

Viola sa...

SÅ himla fint det blir med granris..det enkla det vackraste och vilket fynd som kommit hem, ha en fin lussesöndag, KRAM

essemia sa...

Klart att hästarna ska ha det julafint också. Jättemysigt med granriset på stalldörrarna. Och den fina mjölkkannan sen. Har också en, men den ser rent för "fin" ut, haha.
Hoppas du har en bra lussedag med lite snö. Här kommer det ner lite vitt men inget som lägger sig.
Kram Elzie

Ljuva Lantliv sa...

Tittar in och önskar dig en mysig Lucia! Tänk att du ska vara ledig i 23 dagar. SÅ härligt!! Jag ska vara ledig i 11. Det ska bli gott det med! Kram Anna

Lantliv på Holm sa...

Hej Malin!

Va fint du har gjort på ladugårds portarna!

Här är det också kallt men vi har inte fått någon snö :( Men solen har visat sej i helgen och det är inte så dumt det heller.

Ha en mysig Lucia kväll - kram!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Snön är visst på väg hit också, kanske kommer inatt. Så gulligt och göra fint hos hästarna också, dom ska såklart ha lite juligt. Och vilket fint fat du köpt på Loppis.
Ha en mysig söndagskväll
Lussekram
AnnaMaria

Huset vid ån sa...

Åh, Så stämningsfullt o fint du gjort! Så vackert med granris o äpplen! Hoppas att du haft en trevlig luciahelg! Många JulKramar till dig från mig.

Livet på Berget sa...

Fantastiskt vackert med allt granris! Ser så juligt trevligt ut och det ju klart att hästarna också vill ha fint:).
Ha en fin lucia!
Kram
/Sara

Marie sa...

Hej Malin!

Så fina bilder och granris är verkligen juligt och vackert!

Här är vi också färdiga med julklapparna, känns alldeles underbart skönt!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Viveka i Bläckhornet sa...

Så fint att hänga med grankvistar så där. Det var en toppen idé!

Skålen med äpplen var också mysigt. Jag ärhelt galen i rost. Har lagt ut massor av grejer för rostning nu under vintern. Vi köpte en jättefin utegrupp i höstas. Mannen trodde jag var galen som ville att han skulle skruva ihop den och låta den stå ute i vinter. Normala människor tar ju in möbler för att skydda dem. Har gått och kikat på dem nu och färgen har spruckit bort på flera ställen så har jag tur kommer den att vara underbart shabby till sommaren...haha.

Kram Viveka

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig tjejen, allt väl?

Så fint du har pyntat utanför stallet. Självklart ska hästarna ha det fint också =)
Rostigt är fint ja...kan inte få nog av alla dem rostiga sakerna jag hittar här hemma på gården och i affärerna.

Idag är det kallt och skönt ute, så det blir en myspromenad med hundarna nu innan det hinner bli riktigt ljust =)

ha en toppendag. Kram Pirre

Solveig sa...

Så flott du har pyntet! Jeg er så glad i denne tradisjonelle jula:o) Det er mye som er vakkert, men rødt, grønt og hvitt til jul, er noe helt spesielt :o))) Så flott at du skaper jul med så enkle midler!
Dette fatet ditt med de to reinsdyrene, er bare nydelig!
Ha en flott uke, min venn:o)
Klem fra Solveig

Mysiga lantliga ting sa...

hejhej
så fint du har gjort med allt granris. Det blir verkligen juligt.

Kram Johanna

Fröken Fräken sa...

Granris och röda äpplen.. ju mer jag tänker på det desto mer känns det som att det nästan är det enda julpynt man behöver. Man får omedelbar julkänsla!!

Junda Xu sa...

20150721 junda
michael kors watches
replica watches rolex
replica watches for sale
michael kors outlet
coach outlet store online
louis vuitton sito ufficiale
gucci uk
louboutin
burberry outlet
air force pas cher
oakley sunglasses outlet
jordan femme
coach factory outlet
christian louboutin
ralph lauren polo shirts
michael kors bags
polo ralph lauren
ray bans
kate spade handbags
kate spade new york
louis vuitton
coach outlet store online
soccer outlet
jordan shoes uk
pandora jewelry outlet
michael kors handbags
gucci handbags
oakley sunglasses
ray ban sunglasses
coach factory outlet
polo ralph lauren uk
coach outlet
oakley sunglasses sale
michael kors handbags
tory burch outlet
polo outlet
soccer shoes
louboutin pas cher
ed hardy uk
air max uk