onsdag 16 december 2009

Snö!!!!

.
Hej!!! Ni som är gulliga att ta Er tid att titta in till min lilla blogg, har väl inte kunnat undgå min längtan efter snö!!!!!! Äntligen har den kommit!! Det började i går när jag var ute och gick med en vännina!! Stora flingor dalade sakta ner, så härligt!! Jag njuter, det snöar på för fullt utanför fönstren!! Norregård bäddas sakta in i ett vitt täcke!! Och det är så vackert;o)

Julbocken kommer äntligen till sin rätt...

Här inne dukar vi upp till Julbordet:o)

.
Mitt lilla pynt har tak över sig, och ramas bara in av snön...

Vår Jack älskar snön, han kan springa efter snöbollar i evigheter...


Norregård klär i vitt, hoppas nu att det varar till Julafton!!





Hästarna gillar också snö!! Här njuter både människor och djur av vintern!! Förutom katterna då...De ligger helst inne framför brasan. Nu kommer snart sonen hem från skolan, då bär det i väg till grannbyn och pulkabacken! Gäller att passa på!! Njut av snön, men kör försiktigt !! Det är så halt, enda nackdelen med snön enligt mig!!

Ha det gott Alla, vi ses snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

31 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Fy tusan alltså vilket vackert hus ni har !!!Himmel o pannkaka..när du kommer gåendes varje dag upp till huset så måste du ju må gott, att få äga ett sådant fint hus !!!
Härligt med snö, det har vi också fått nu..
Ha det gott
Kraaam Anette

liven sa...

Så fine bilder!! Tenker du er glad nå som snøen er kommet hos deg!!
Et nydelig hus du har Malin.....så koselig!!
Her er kaldt og det er meldt snø også....nå får vi bare vente å se!!

Ha en fin ettermiddag :o)

Janiina sa...

Vackra bilder och allt på dem. Snö. Vacker. oss i Prag, många inte.Merry Christmas

livet på utanäs sa...

Hej !
Erat hus är så vackert att man svimmar , åhhhh , vilken glasveranda ... en dröm helt enkelt ...

Kul med böckerna , vet inte vad gubben skulle tycka om det , men det är jag som är inredningsboss , så han får väl vänja sig =)

Ha nu en fin fin vecka =)
Kram Sussi O

Marie sa...

Så otroligt fint hus ni har Malin, helt fantastiskt vackra bilder. Håller också tummarna för att snön ligger kvar över julen, vore så mysigt!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Lilla Lycksta sa...

Hej Malin
Vad vackra bilder. Ditt hus klär verkligen i snön. Nu när vi fått snö får vi hoppas den ligger kvar till jul.
Ha det så gott. Ta det försiktigt i halkan du med.
Kram Camilla

Livet på Berget sa...

Men gud ni bor så vackert så jag blir helt matt. Huset och grinden och allt runt om. Helt fantastisk, jag blir så glad för er skull, det måste vara helt underbart att bo där!
Kram
/Sara

Queen Of Småland sa...

JA! Så vackert! Till och med vi här i skåne har vintervitt landskap att njuta!
Så fin vovve ni har! En liten buse!
Ha en rolig dag i pulkabacken!
Kramar
Stina

Gammelbålsta sa...

Hej!
Så vackert... Både hus och snön. Vi har också fått mycket snö men tyvärr har jag inte kunnat fota eftersom jag åker när det är mörkt och kommer hem när det är mörkt. Hundarna har sprungit som galningar i snön så jag kan inte fota lika fina bilder som dig. Ha det gott isnön kram Aydan

Ljuva Lantliv sa...

Ert hus är så sagolikt vackert så det nästan gör ont!! Underbara bilder. Ha en fin kväll. Kram Anna

Jenny sa...

Hej Malin!
Ert Norregård är sagolikt vackert! Vilken lycka att få bo så!! Har alltid drömt om en sån där fin glasveranda som du har, suck:)

Näe, nu måste jag kika på de härliga bilderna igen;)

Ha det bra!
Kraam Jenny

Vita små hjärtan sa...

Sååå härliga bilder!!!!!!
Ha de gott!
Kram Agnetha

Fröken Fräken sa...

Jag är ju inte så förtjust i snö, som du vet ;-D så jag väljer att bara se ert otroligt vackra hus!!

Atelje Annorlunda sa...

Så vackert hus ni har och vilken veranda. Den blir man lite avis på. Bilderna blir så vackra åxå när det är snö.

Tack för titten här..första gången jag är här.

Kram Åsa

Snövita drömmar sa...

Grindarna, jag säger bara ihhhhhhhhh sååååå fina!!!
Jag älskar fina grindar och ser nu att du har det!!
Nu blir jag avis allt, hi hi!!

Kram på dig gumman!!

Lantliv på Holm sa...

Hej Malin!

Ert hus ser ut som en Carl Larsson tavla - det är så vackert så man inte tror det är sant...

Det verkar som hela Sverige har fått snö - utom vi som bor längts ut på västkusten i Bohuslän :(

Ha det gott - kramar!

Huset vid ån sa...

Åh, Vilket underbart "Madicken Hus" du bor i....Såå Fint! Vill Tacka dig för din gulliga o omtänksamma kommentar inne hos mig...den värmde mitt hjärta! JulKramar till dig från mig.

mariaK. sa...

Vad fantastiskt vackert ert hus är i sin vinterskrud!
Jag säger som Huset vid ån, tänkte också på Madicken. Förväntade mig nästan att hon och Lisabet skulle springa förbi och kasta snöboll på varandra:-)
Här kom det bara några flingor igår, fast det sägs att även västkusten kan få en vit jul, men vi får väl se...svinkallt har vi iallafall!
Men jo, visst är det tragiskt med katterna. Det har snart gått ett år sedan den sista gick bort, men långt efteråt kunde jag "se" dem sitta och vänta på kvällsmaten, eller komma och möta mig i trädgården.
Jag har dock med åren fått en annan syn på livets cykler, och accepterar livets slut på ett annat sätt än förr. Är istället tacksam för den tid vi fick tillsammans:-)
Men jag håller med om att ovissheten om vad som har hänt, som med er katt, är inget roligt att vara med om.
Krameli kram, Maria

zinkbaljan sa...

Guuu vilket fint hus ni bor i! Säg till om ni ska sälja det ;=))))):

Härliga bilder!
Kraaaaam

essemia sa...

Visst är det fint med snö, men jag gillar det INTE!! Och definitivt inte när det snöar och blåser nordan så man blir blå om näsan när man är ute, haha.
Så otroligt vackert ni bor. Det där däcket ni har är så fint.
Hoppas du har en bra torsdag.
Kram Elzie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har så rätt, Norregård klär i vitt. Så vackra bilder, ni har ett härligt hus. Så fint och sitta där och äta julbord, så mysigt. Jättefin bild på hästen och vovven också. Här är mycket mindre snö, men skitkallt. Jag fryser fast jag är inne.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

The Secret Garden sa...

Ja vad härligt och så stämningsfullt det blir med snön och så vackra bilder! Mina labbar är också tokiga i snön, de busar runt och jagar varann och sladdar omkring och kasar runt på rygg! :)Men nu är det i kallaste laget -24 grader..brrr!

Ha en fin dag!

Elsa och Helena sa...

Norregård är så vackert med det vita snötacket...och vilka gindar ni har, gamla i smidesjärn?

Jack ser ut att trivas i snön...likaså fina hästen!
Jag hoppas oxå att snön stannar över jul...men attans vad halt det är.

Kram kram
Helena

LillaFlisan sa...

Åh så vackra bilder!

Ser ju ut som ett vykort av Carl Larson!

Ha det bäst!

Kram

Flisan

Viola sa...

Vilket underbart hus ni bor i och dom fönstren helt ljuvliga, vår gammelgubbe Otto har försökt skuttat ute han oxå, tror alla hundar gillar snö..

Vi har fått otroliga mängder med snö, ovanligt för oss här på ostkusten...har oxå fotat gården i dagens inlägg, jag njuter som alltid varit stadsbo, är som ett fint julkort utanför fönstret, ha en fin kväll, kRAM

Signe 1 sa...

Vilka vackra bilder och jisses vilket fint hus ni har!! Helt fantastiskt!! Grindarna är hur fina som helst:-)

Ha en fin kväll, kraam Sofia

i Emmas vita hem sa...

Hej hej :) Sååå fint till ni bor, vilken dröm och vilken vacker grind...ja, jag håller med de andra, helt fantastiskt fint!
Hoppas också att snön får stanna! Ha det gott! Många kramar Emma

AkH sa...

Oj, så vackert. Ni har ett så underbart hus, era vackra fönster och grinden- ett riktigt drömhus. Närheten till naturen dessutom!
Ha en fortsatt skön vecka med all snö!
Kram Anna-Karin
hemochting

Lissboden sa...

Vilka fantastiska bilder på ert otroligt vackra hus med sina fina omgivningar. Det måste var härligt att bo på landet nu när det är så vackert, och alltid förstås.
Du har en väldigt fin blogg som jag kommer att följa i fortsättningen.
Ha en mysig helg i snön!
Kram/Maria

Lindvallska Gården i Lindås sa...

Åh, visst är det härligt med snön. Man blir liksom lite piggare!! Vilka fina bilder du tar Malin - jag vet ju hur fint det är i verkligheten, men det är inte alltid så lätt att få till det med kameran - men det kan du!!
Kramar Sanna

Ullen sa...

Hej Malin! Vilka jättefina bilder, ni har så mysigt! Visst är det underbar timing med snön just till jul, bara den nu ligger kvar! Och så min kompis Jack, en sådan goding!!! Viggo är faktiskt också förtjust i snön i år!
Ligger sjuk, men är piggare idag! Jag hoppas och tror att jag är frisk till på söndag, det vore så synd om vi fick ställa in vår lilla träff!
Ta det lugnt i pulkabacken och njut nu av den långa ledigheten!!!
Kram Ullen :)