torsdag 3 december 2009

Stora Julbaket!!!!

.
Hej!! Idag var det dags för stora julbaket:o) Stora och stora men ändå... Det blev lite lussekatter och pepparkakor!! Sonen har studiedagar i dag & i morgon, så jag har tagit ledigt!!
.
Mitt bakbord från det gamla köket är ett måste;o)
.
Några formar är ju också bra att ha, gärna lite att välja på!!

Det blev ett helt gäng med hjärtan, stjärnor, änglar m.m. Min mamma har varit här och hjälpt till, hon är en hejare på att göra pepparkakor!!

Lite gott till fikat!!

Lite kristyr och silverkulor klär en pepparkaka;o)

De var riktigt smarriga...
.
Jag säger Hej då med Julglimten från 1960! Den hittade jag på vinden här i huset när vi flyttade in!! Den har legat framme varje jul sen dess!!

Här kan man läsa om julminnen från 1917!!


Ha det så bra!! Nu ska jag kika in till alla Er andra!!
.

Kram Kram Malin

18 kommentarer:

essemia sa...

Vad mysigt ni har haft det med bak. Och gott såg det ut med lussekatter. Ja, det gäller att sätta fart snart, det går fort till lucia nu.
Jätteroligt med den gamla tidningen. Man kan hitta mycket fint när man flyttar in i ett gammalt hus.
Hoppas ni har en bra kväll.
Kram Elzie

Livet på Berget sa...

Åh så mysigt och gott det ser ut!! Mums!
Ha en skön kväll!
Kram
/sara

Queen Of Småland sa...

Mmmmmm vad gott det ser ut!
Har inte hunnit baka än, men nästa vecka blir det nog av hoppas jag.
I helgen ska vi över till julmarknaden på tivoli i köpenhamn till Alvins stora glädje! Det ska bli mysigt, men föga något bakande än då....
Ha en fin kväll.
Kram
Stina

Blåbärs och smultronstället sa...

Hallå där!
Vilka julfina bilder på allt hembakt. Så mysigt ni har haft det.
Ha en mysig andra advent!
Kram Susanne

Gammelbålsta sa...

Hej!
Vad gott det ser ut. Önskar jag hann baka lite med min dotter innan jul. Det är inte så lockande att ställa sig i ett kök hemma när man jobbar i ett hela dagarna tyvärr. Lussebullar ska vi nog försöka hinna med nästa vecka... Kram Aydan

LantlivsAnette sa...

Ohhh vad mycket gott fika du har bakat !! Himmel alltså..släng över några bullar o pepparkakor så att jag har till Fredags fikat..fniss..
Kraaam Anette

AkH sa...

Så mysigt och juligt ni har det! Vilket härligt bakbord! Ha en underbar helg!
Anna-Karin
hemochting

liven sa...

Som du har bakt Malin!!Så koselige bilder!!
Lussekatter er så godt....og pepperkaker også!
Må få bakt litt neste uke jeg.....
koselig med det gamle juleheftet:o)

Ha en fin helg

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Så gott det ser ut! Om du inte bodde så långt borta...skulle jag bjuda in mig själv på fika direkt...det ser så mysigt ut i ditt kök.

Ha en riktigt trevlig helg.

Kramar

Sköna o Gröna Ting sa...

Hejsan i julstugan..., jag har en tävling hos mig som jag tror att du inte vill missa.
Kika in en sväng vettja!!!

Kramar til dig....
Marianne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fick lite Lönneberga-känsla, där hade dom väl stora julbaket, eller kalaset. Och det kan du ha också, så gott du bakat. Idag ska jag försöka göra små små pepparkakshus, det kan gå hur som helst. Jag är inte ett dugg bra på och baka.
Ha en mysig helg
Goa kramen
AnnaMaria

Lilla Lycksta sa...

Så gott det ser ut med lussekatterna och pepparkakorna. Ha en trevlig helg.
Kramen Camilla

Lantliv på Holm sa...

Va mycké pepparkakor!!! Ser alldeles fantastiskt mysigt ut - och så fina lussekatter. Vi bakade peppar kakor förra veckan men de är slut...får göra en ny omgång :)

Ha en fin helg - kram!

zinkbaljan sa...

Ditt hus skulle jag verkligen vilja ha!!!! :=)

Så mycket goda och fina peppisar ni har gjort! Mmmmmmm

Du var hittar du alla fina omslagningspapper till paketen under detta inlägg. De är kanonfian!!!!!

Kraaaaaaaam

Fröken Fräken sa...

Vad bakduktig du varit! Själv har jag piggnat till så pass att jag orkat städa lite, och få bort allt det som jag stört mig på från soffkanten.. bakandet får jag nog vänta lite med, eller hoppas att en baksugen moster kommer förbi med lite smask åt mig!
Ha en härig fredagskväll!

Viola sa...

Gissa om det vattnas i munnen på mig....) ha en skön adventshelg med familjen, KRAM VIOLA

Solveig sa...

Dette såg aldeles nydelig ut! Så flittig du har vært! Skikkelig flink. Du lager alltid så fin stemning. Alltid kjekt å hilse på deg.
For et koselig blad du har funnet. Sånt liker jeg! Får alltid så god en julestemning av alt det gamle:o)
Ønsker deg en flott helg.
Klem fra Solveig

Montebello Möbler sa...

Hejsan Malin!

Oh så mycket fint här finns - å vilket julbak alltså! Ser väldigt gott ut :)

Kram på dig,
Malin :)