tisdag 12 januari 2010

En liten Kommod!!!

.
Hej!! Igår jobbade jag första gången efter mina 3 veckors ledighet...Denna veckan jobbar jag kväll, det betyder ledig fredag!! Man kan inte klaga;o)
Den här lilla kommoden stod brun och ensam på en auktion en gång. Ingen ville ha den...utom jag!! Den fick lite ny färg och flyttade in i badrummet uppe!!! Visst är hon söt?!

En liten hylla att ställa små pinaler på....

Pärlhyacinter i en loppisfyndad vas och lite ljus!

Det här tvättfatet och kannan är arvegods!

En gammal emaljhink passar bra till toarullarna;o)

Och så slutligen skulle jag behöva ett litet råd från Er som har tid och lust! Badrummet renoverades för ca 10 år sen, och jag har tänkt måla om panelen. Vilken färg??????
Vitt så klart..eller...Mattan som är blåååå får hänga med ett tag till. Balkarna får nog vara fortsatt bruna..Jaaa vad säger Ni?? Vitt va???
.
Nu ska jag ta mig en tur på längskidor!! Har spårat nere i skogen! Solen tittar fram ibland och det är riktigt härligt ute!!
.
Ha det bra alla!! Nya som gamla läsare!!
.
Kram Kram Malin

35 kommentarer:

Signe 1 sa...

Jättefin kommod...med vitt färg kan vad som helst bli magiskt, hihi...

Lycka till i skidspåret, duktigt!!:-)

Kram Sofia

essemia sa...

Jättefin kommod. Ja, jag hade nog målat det vitt. Fint till de mörka bjälkarna.

Vad kul med ett eget skidspår. Här förstörs dom av vandrare som måste gå precis där skidspåret är. Tråkigt, för det blir aldrig av att man åker nu.

Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Fröken Fräken sa...

Underbar kommod! Något likande skulle jag vilja ha till sängbord, men jag har lite svårt att hitta några.. men skam den som ger sig!!
Vill du behålla bjälkarna i brunt så röstar jag också för vitt. Ljusgrått skulle kanske kunna vara något också?

Jenny sa...

Hej Vännen!
Superfin kommod! Gillar den vackra kannan o tvättfatet oxå:)

Jag röstar oxå på vitt;)

Ha det bra i skidspåret!

Kraam Jenny

Huset vid ån sa...

Vilken fin o charmig kommod...Tänk vad vit färg kan göra mycket! Jag röstar oxå på vitt! Ha en fortsatt bra dag! Kram Therese

Queen Of Småland sa...

Hej Malin, vad skönt att vara ledig fredag! Fin kommod och fint badrum. Blått är flott! Jag skulle nog rösta för en väldigt ljust grå färg eller vitt! Grått är jättefint till blå, det mattar ner det blå lite... men vitt är ju jättefint såklart också! Vi har också behållt de bruna balkarna eftersom jag har samma bruna färg på mina äpplet-möbler. Det smälter ihop bra så (=
Det lär bli superfint hur du än gör tror jag!
Kram o ha en fin kväll!

Stina

Mom´s kitchen sa...

Det var ett fint skåp....
missa inte min utlottning! Välkommen! ;)
kram Olg@

Viola sa...

Himla rara kommod du trollat fram ..passar verkligen in på platsen du har gett den och så rara kanna och fat..:) hoppas turen var skön, kram

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Hej Malin!

Vilken fin kommod! Jag tycker nog att det skulle vara fint med vitt färg på pärlsponten mot det bruna. För 6 år sedan målade vi faktiskt på vår plastmatta och är den gammal så fungerar det. Mjukgöraren har då försvunnit. Vi målade vår matta i en ljusgrå färg och det har hållit jättebra. Vi har bara badkar i rummet så det är inget slitage på den med duschning. Vår matta var rosa och det blev mycket finare efter målning. Det är viktigt att tvätta rent mattan med sprit om man bestämmer sig för att måla.

Lycka till med renoveringen. Kommer att bli superfint!

Kram Anna-Lena

The Secret Garden sa...

Tycker att den där kommoden är jätesöt! Vacker med sina gracila svängda ben.
Och färgen..skulle jag också först säga vitt, eller ljust ljust grått, för att bättre bryta av mot det blå golvet.
Ha en fin jobbvecka..och den är ju snart slut! :)

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Så fin kommod, sån tur att ingen annan ville ha den!
Ha en mysig kväll!
Kram Agnetha

Vita verandan sa...

Hej på dig Malin!
En komod är fint. Vi hade också en i badrummet, men den har fått bli tvbänk till dottern felicias tv. Den passade bra till det också. Frågar du en "vitmaja" som mig så tycker jag att både panel och regeln ska bli vit...
Kram Anna

Änglarnas hus sa...

Den var riktigt fin..kommoden..och du har smyckat den så fint!
Vitt eller ljusgrått skulle jag satsa på.. Golvet kan du måla om har jag lärt mig hos Lantlivs Annete.. Hon ahde gjort det i ett badrum..Jag tänkte prova att göra det..har 90-tals aprikost golv..brrr..

Ha det gott!!
Kramis Sanne..

Elsa och Helena sa...

Vilken fin komod...önskar jag hade större badrum!
Tvättfatet och kannan är såå fint, roligt att det är arvegods:)

Sen var det frågan om färgvalet...jag skulle satsa på vitt!! Lätt att ha handukar i andra färger!

Kram Helena

Livet på Berget sa...

Vitt blir super snyggt, det hade jag ialla fall valt.
Men så söt kommod, wow, vilket fynd. Underbart fina bilder du visar, vilken häftig idé att ha toarullarna i den fina hinken. Kul!
Må gott!
Kram
/Sara

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det skulle bli fint till vitt, speciellt om du vill ha kvar de bruna bjälkarna. Kommoden var jättesöt och passar bra där under sne(d?)taket.
Kram,
Regina

Ljuva Lantliv sa...

Vilket fynd. Superfin liten kommod. Jag hade, en alls otippat, kört på vitt, vitt, vitt... *ler*! Kram till Malin! Anna ♥

Marie sa...

Vilken söt liten kommod, tur att den fick flytta hem till dig! Jag röstar också på vit panel,kommer bli superfint!

Kram Marie

Lantliv på Holm sa...

Hej Malin!

Vilken söt kommod och den lilla emaljhinken gillar jag.

Absolut vitt tycker jag :) De balkarna ni har ser PRECIS ut som de vi har i vårt sovrum. De har också fått ha kvar sin gamla färg medan väggen har blivit vit. Gå in och kolla så kan du få en ganska exakt bild av hur ert badrum kan bli :)

Vi håller på med vårt badrum men har tyvärr inga takbjälkar där...

Kram Camilla

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig.

Vad fint det blev =)Kul med loppisfynd som ingen annan vill ha oh sen visar det sig att den blev så fin.

Ha en toppendag. Kram Pirre

...en ljusare grå färg är fint =)...

Lissboden sa...

Hej!
Oj, vad mycket jag har missat här hos dig.
Vilken fin kommod och vackra saker.
Jag tycker förstås att du ska ha det mest vitt men bruna balkar är också fint och ger lite effekt. Jag gillar grått också det kunde kanske vara något om ni så småningom lägger nytt golv kan ni ha gråa klinkersplattor kanske.
Vad fint din sons rum är.
Kul att det är fler som åker längd och visst är det underbart nu när det är så vackert i skogen.
Ha det så gott!
Kram/Maria

Livs Lyst sa...

Oi! Her var det spennende å se. For en skjønn vaskeservant! Jeg har en lignende. Men denne så mer inntakt gammel ut. Og alle de skjønne gamle tingene. Det svenske er så likt det norske. Og jeg digger det! Digger det gamle norske.

Men oi, det var koselig å komme inn hit og se også. Takk for gode ting å hvile øynene på ;O)

Ha en fin dag!
Hilsen Liv

me and alice sa...

Åh vad mysigt det ser ut!
Tror att vitt blir jättefint mot de vackra bjälkarna.
Vad härligt att åka längdskidor. Här är det för kallt för det...
kram Susanne

mariaK. sa...

Vilken söt liten kommod! Perfekt till förvaring och samtidigt lite plats att ställa fina saker på. Lite färg och ibland nya knoppar eller gångjärn gör verkligen underverk.
Beträffande panelen så röstar jag också för vit, fast kanske lite mer "smutsvit", nästan som din bakgrund på bloggen. Det skulle bli mjukt och fint till de mörka bjälkarna. Fast för att ge dig lite mer huvudbry :-) , så kanske du skulle måla både bjälkarna och panelen i samma vita färg. Men då i en ljusare vit, typ antikvitt. Det skulle också bli fräscht.
Det är kul att blanda och mixa fram egna nyanser, det blir mera liv i ytan då och inte så platt som i "fabriksblandad" färg.
Lycka till!(Och grattis till vinnarna i din utlottning)
Kram, Maria

Nyanser av vitt sa...

Vitt Malin inget snack om annat :O)
Så fin kommod.
Duktig du är med skidorna. Jag ska ut ikväll.
KRAM

Helen sa...

Hej!
Vilken gullig kommod, jag gillade den lilla hyllan. Jag skulle nog måla vitt det går ju bra ihop med det blåa också. Ha det bra.
Kram/Helen

Huset vid ån sa...

Tack för titten Malin! Hoppas allt är bra! Nu ska jag o Wilma sätta oss o fika för vi har bakat muffins!Önskar dig en bra dag! Kramis Therese

Helt Enkelt sa...

vilken söt kommod. lagom storlek...

ja, vitt är alltid vitt, du kan alltid sätta färg på någonting annat, handdukar eller så...

ha det gott!!

kram!

Millas hem sa...

Supersöt är den! Härligt det låter med skidåkning!!

Kram Camilla

promenader på landet sa...

Hej vännen och jättefin kommod! Badrummet blir hefräscht i vitt tror jag! Må så gott kram Maria

Solveig sa...

Kjempesøt kommode:o)))) Så enkelt og elegant at den passer inn over alt:o)
Ja hvitt er veldig flott. Liker også den lysefrå nyansen, men det kommer an på inntrykket elles i rommet. Det herlige med panel, er at man kan male om:o)) Skulle gjerne hatt forandret på våre baderomsfliser også, men det er ikke så lett:o)
Ønsker deg en flott kveld, snille du:o)
Klem fra Solveig

Lilla Lycksta sa...

Hej Malin!
Hoppas du hade en härlig skidtur. Vilken söt kommod. Visst ska du ha vitt på panelen. Ha en fortsatt fin vecka.
Kramar Camilla

liven sa...

Heisann Malin!!
For en kjempeskjønn kommode...den ville jeg gjerne også hatt :o)
Dette vaskestellet var jo også så nydelig....håper jeg får arve noe slikt engang....har et jeg går å kikker på!!
Hadde malt hvitt jeg.....fint med hvit panel :o)

Ha en fin kveld...på jobben :o)

Dona blogg sa...

Söt liten möbel!

/Kram

Sköna o Gröna Ting sa...

Japp..., vitt får det bli Malin!!!
Mysigt med dom mörkbruna balkarna, snygg brytning till det som snart kommer bli vitt:)
Din kommod var ju bara hur söt som helst och visst blir man lycklig när där finns en liten, liten hylla att få sätta små mysiga saker på!
Här hemma är allt vad hyllor heter.., välkommet!

Det var ju häftigt med hinken, har aldrig tänkt på att man kan förvara dassarullarna i en sådan, tror jag är fräck nog och knycker den iden från dig Malin, är det okey?

Ja, fina bilder..., som vanligt.
Ha en underbar ledig dag i morgon och ta väl hand om dig...
Kram
Marianne