torsdag 7 januari 2010

En tung dag...

.
Hej!! När jag startade min blogg trodde jag väl aldrig att det skulle bli så många som tittar in här hos mig!! Det är jättekul!! Men då blir ju frågan hur personlig ska man egentligen vara då? Det är svårt, bloggen handlar ju om inredning! Men idag väljer jag att vara personlig. Det har varit en tung dag...Min farmor begravdes idag. Hon var hela 89 år och det var väntat. Men sorgen blir ju inte mindre för det. Hon är borta och det för alltid...
.
Det var en fin begravning. Tack till min kusin Elin som sjöng så vackert för farmor.

I kväll tänder vi ljus för dom som inte längre finns med oss! Och är tacksamma för dom som finns nära oss. Sov så gott lilla farmor!!
Vi ses snart igen!!

Kram Kram Malin

38 kommentarer:

Vitaboet sa...

Hej lilla du. Ville bara sända en liten tanke till dej. Har en liten aning om vad du går igenom, förlorade nyss en kär familjevän och idag var ja hos min bästa vän som förlorade sin far på nyårsafton.

Livet är skört och man måste leva i nuet. Var med din familj och sörj, det måste vi få göra. Stor kram

liven sa...

Så trist for dere Malin!!
Sorgen er jo så stor selv om hun hadde levd et langt liv. Dere har nok gode minner som dere kan ta frem når sorgen har sluppet litt taket!
Ha det godt!
Klem!!

essemia sa...

Nog är det jobbigt när en person som står en nära går bort. Hur länge den personen än har fått vara med här på jorden. Det kan faktiskt kännas så på jobbet också ibland. Tyvärr är det ju så här i världen att man fäster sig olika mycket vid människor.
Var glad över att du fått ha din farmor med dig så länge. Och så småningom kommer alla trevliga minnen fram istället.
Kramar från Elzie

Lilla Lycksta sa...

Så tråkigt med din farmors bortgång. Tänker på dig och sänder massor med kramar till dig.
Kram Camilla

bakom berget sa...

Så tråkigt för dig att din Farmor har gått bort.Det är så tungt när sånt händer. Skickar dig en kram i tankarna... Åsa.

Annika Christensen sa...

Tråkigt för dig och jag förstår. Blev nästan ledsen själv för man tänker ju..
När jag miste min farmor var jag oherhört ledsen länge och saknar henne ännu.
Ha det så bra du kan och jag tycker att du gjorde rätt att skriva om det.
Kram
Annika

Pink Chocolatier sa...

Jag beklagar verkligen er sorg.
Livet det ger och det tar.
Lika glad som man kan bli när ett litet nytt liv kommer till blir man lika lätt förkrossad när någon tas ifrån oss.
Många av mina tankar går till dig och familjen.

Vi sänder många värmande kramar härifrån kalla dalarna.

Vita verandan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Vita verandan sa...

Skriver igen...beklara värkligen sorgen, det är tugnt när någon nära går bort. Begravningar är sååå sorgliga. Hoppas att hon fick lämna detta jordeliv lugnt och fint. Jag arbetar som sjuksköterska så jag är lite "arbetsskadad". Tack för dina fina kommentarer, det är så roligt att läsa. Ha det så bra, kram anna

mb217867 sa...

Hej!
Usch vilken dag, helt slut. Tycker det var en jättefin begravning med Elins sång och Siwert som spelade på tvärflöjten. Vi får vara glada att vi har haft en sådan underbar och givmild person till vår farmor. Pussa Samuel från mamma.
Syns imorgon.
Jättekram från Backegård

Livet på Berget sa...

Åh Malin jag beklagar sorgen. Det är så tråkigt när de gamla försvinner, det är så viktiga, en länk i historien som innebär rötter, identitet och trygghet. Förstår att sorgen är tung.
Många kramar!
/Sara

Kirsebær sa...

Så fryktelig trist, beklager deres sorg.
For noen måneder siden døde min manns morfar, det var tungt for hele familien.
Man sørger ikke mindre selv om det er ventet.

Håper dere tar godt vare på hverandre i denne tunge tiden.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Förstår att du är jätteledsen Malin, det är så lessamt när det händer även om det är väntat. Man måste få vara lessen, sorg tar sin tid. Var rädd om dig vännen.
Hjärtekram
AnnaMaria

Lantliv på Holm sa...

Kära Malin - beklagar verkligen din förlust.

Du skriver så fint och jag förstår verkligen att dagen varit tung. Även om din farmor var gammal så känns sorgen inte lättare när saknaden är stor.

Ta hand om dej och de dina - stora varma kramar Camilla

lottens vita och gröna sa...

goa malin en stooooooooooorvarmstyrkekram kommer här svisch......./lotten

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Det är så ledsamt när någon nära och kär går bort. Och sorgen blir inte mindre för att den personen är gammal! Jag förstår att du saknar din farmor mycket men i dina tankar finns hon alltid kvar. Tänker på dig!

Varma kramar Helena

rule sa...

Så trist... Håper at du finner trøst i sorgen!!!
Hilsen Ruth

Solveig sa...

Så leit å høre, snille Malin! Jeg tenker at det er ikke alderen vi sørger over - den har ingenting med saken å gjøre. Det er minner, tilknyttning og kjærligheten til det mennesket som gikk bort som gjør så vondt inn i hjertet, og den sorgen kjenner ingen aldersgrenser. Her er det mange som har deg i tankene nå, meg inkludert. Ønsker deg alt godt for dagene som ligger foran deg.
Klem fra Solveig

Queen Of Småland sa...

Malin, så tungt det är att mista någon av sina nära och kära. Jag beklagar sorgen och jag vet att din farmor kommer leva vidare i ditt hjärta. Låt sorgen ta sin tid. Varma kramar ger jag dig denna tunga dag.
Stina

Vit som snö sa...

Har upplevt detsamma och vet hur tungt det känns. Fast man vet att vi alla den vägen ska gå så är det förstås sorg att vi aldrig mer får ses. Med tiden bleknar sorgen och tacksamma minnen tar över!
Styrkekram till dej! Cilla

Blåbärs och smultronstället sa...

Tänker på dig, Malin.
Jag saknar fortfarande mina nära som gått bort, pappa gick bort 1993. Du kommer kunna ta fram minnen som gör dig gladare.
Vad mysigt med vedspisen som du visade i förra inlägget. Det skulle jag vilja ha i köket. I vardagsrummet har vi en braskamin. Nu är jag med i din tävling också.
Ta hand om dig!
Kram Susanne

Signe 1 sa...

Jag tänker på dig! Det är tungt när nån nära anhörig går bort oavsett ålder:-( Gick själv igenom samma sak när min far dog för 2 år sen...

Ta hand om dig! Kram Sofia

Viola sa...

Känner med dig..jag är oxå likadan, skriver itnt gärna om vad som händer i min familj, men sista tiden har varit tuff efter olyckan, miste min svärfar precis innan jul så vi har den begravningen framför oss, ha en fin helg och ta hand om dig, sänder en stor kram VIOLAN

Sköna o Gröna Ting sa...

Hej Malin!!!
Tänker på dig och din familj!
Vad vacker du skrev och det är oss en ära att du vill dela sorgen med oss här "ute".
Hoppas att du kan få en bra helg och försök att hålla dig varm.., ute är det alldeles för kallt nu!
Ta väl hand om dig Malin
Kram
Marianne

Mom´s kitchen sa...

mmmmm... svårt att hitta ord för att ge stöd och tröst, framför allt när de ord ska "bara" skrivas.... Som du säger " sorgen blir inte mindre" för att den som gick var gammal person. Kanske sorgen är inte lika brännande som i andra fall (gud bevare oss alla av att uppleva det!) men lika svårt är att vänja sig vid tanken att ens älskade inte finns längre...
Ta tid på dig och sörja och minnas... Inget annat är rimligt att göra i sådan situation!
Tänker på dig, Olg@

Nyanser av vitt sa...

Tänker på dig vännen
Kram

Huset vid ån sa...

Hej Malin! Så fint du skriver om din farmor....jag blir alldeles tårögd! Det är svårt det där med hur "personlig" man ska vara på sin blogg. Man ska nog lyssna till sitt hjärta och göra det som känns rätt! Jag tänker på dig....Många Kramar till dig från mig.

Ljuva Lantliv sa...

Du skriver så vackert om din farmor! Jag tycker att du delar med dig av din sorg på ett fint och värdigt sätt och bloggen är ett forum som du själv bestämmer över. Det är aldrig lätt att mista någon. Sorgen över en anhörigs död är kärlekens pris. Orden "hellre älska och mista än aldrig ha älskat alls" har skänkt mig tröst många gånger när sorgen varit stor. Stor kram till dig Malin! Anna ♥

Hanna sa...

Jag förstår att det måste kännas jätte tungt.
Stora kramen
Hanna

LillaFlisan sa...

Jag beklagar verklige sorgen.
mina varmaste tankar till dig!

Kram

Flisan

Helen sa...

Hej!
Jag beklagar din stora sorg. Det är alltid svårt att mista någon nära, men försök att minnas de fina stunderna och skratta åt det roliga. Försök att må så gott du kan.
Kram/Helen

Fröken Fräken sa...

Det är alltid för tidigt att mista de man älskar. Själv har jag varken kvar mamma eller far- och morföräldrar och jag saknar dem varenda dag!

Anne sa...

Hej kära Malin
Tack för en fin skidtur idag och fint stöd med boken...så fin din blogg är verkligen.... och det är ju otroligt vad mycket kommentarer du får... så vackra bilder du valt idag .. det tror jag din farmor uppskattar... och nu kan hon ju ta del av dig och din blogg ännu mer... kram Anne

ps jag skrev lite kort om vår skidtur m.m. i min blogg idag om du vill läsa...

mariaK. sa...

Fy så tråkigt.
Jag miste min lilla mormor för snart ett år sedan, också väntat, men lika sorgligt för det.
Det blir alltid tomt när en trygghet som alltid har funnits där, plötsligt inte gör det längre.
Varmaste kramen, Maria

Inspiration i vitt sa...

Hej Malin, så fint du skriver om din älskade farmor. Jag tänker på dig och ger dig massor av kramar/Ingela.

Viveka i Bläckhornet sa...

Så sorgligt med din farmor.
Saknaden blir inte mindre för att de är gamla.

Jag tänker ofta på min mormor som dog för 20 år sedan.

Kram Viveka

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är sorgligt när de gamla lämnar oss. En liten tröst är när de fått leva ett långt händelsefullt liv. Genom att vi tänker på dem som lämnat oss och kommer ihåg händelser och samtal känns dem ändå närvarande...
Kram,
Regina

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Hej Malin!

Vad tråkigt att höra om din farmor. Trots att det kanske var väntat är en förlust alltid en förlust. Det känns sorgligt oavsett. Hoppas att du fick ett fint farväl av din kära farmor. Har hört att farmorhimlen ska vara den bästa av världar.

Kramar till dig!

Anna-Lena♥