torsdag 28 januari 2010

I mitt spanska skåp!!!!

Hej!!! Hur har Ni det i snökaoset??? Nu är det mycket snö för att vara i Småland....
Jag fick skotta mig in i carporten när jag kom hem...
Här är mitt Spanska Skåp som står i köket!! Har visat det en gång förut men det är ett tag sen!
Det har stått som inredning i en butik i Kalmar! Faktiskt nytillverkat, men det är det svårt att se! Många frågar om det är köpt på auktion;o)
.
Har plockat om lite idag, vad är det med oss inredningintresserade människor!? Jag plockar mina saker fram och tillbaka mest hela tiden.....

Detta är mina favorittallrikar, Gangster by L.O.B

Jag gillar de enkla hasparna och hönsnäten....


Färska kryddor luktar ju så gott!!

Det finns många lådor till småpinaler och ljus, bestick mm



Korgarna rymmer hushållspapper, kökshandukar mm
.
Fina skålformade handtag!!!

Jag äääääälskar gamla flaskor!!

Lite lök i en glasburk .....

Det var allt för idag!! Imorgon är det fredag!! Så skönt, det blir till att spendera mesta tiden i badrummet. Börjar se slutet på målningen men än är det endel kvar....
Ni missar väl inte Antikrundan!? Tänk förra veckan såg jag att det var ett ställe jag besökte på min lilla loppisturnè som skymtade förbi!! Spännande! Visst är det märkligt jag har aldrig varit där förut och två veckor senare är det med i Antikrundan!!
Ha det bäst!!!
.
Kram Kram Malin

44 kommentarer:

Vita verandan sa...

Hallo Malin!
Det var mååånga fina bilder, ett ljuvligt skåp. Gillade den färgen, syns verkligen inte att det är nytt. Mycket fina saker i det cxå.
Ha så gott, kramis Anna

spännande att få se badrummet!

bakom berget sa...

Vilket underbart skåp du har. Såna möbler, gör en ju så glad...I alla fall skulle jag vara glad om jag hade det.
Ha en trevlig kväll! Åsa.

Viola sa...

Underbart är det ditt skåp och så mkt fint du har framme här...:)inte kom jag till någon loppis, varit insnöad sista dygnet och till lunch idag blev jag utplogad, en halv meter har det kommit, kramen

Vintage House sa...

älskar stora skåp ditt var riktigt härligt:) ska bli så kul att se badrummet:) kram och en mysig kväll till dig sandra

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket jättefint skåp, så fint du har i ditt kök. Och så många bra lådor och korgar. Jättefint med dom handtagen också. Det var bland dom finaste köksskåp jag sett. Dina vita tallrikar är super.
Må så gott
Goa kramen
AnnaMaria

Vit som snö sa...

Du kan få visa det vackra skåpet mååånga gånger Malin! Underbart fint! O bara mysiga saker däri. Tallrikarna förstår jag att dom är dina favvosar, ursnygga!!!
Kram Cilla

liven sa...

Hei Malin!!
Hvor heldig du er med det fiiiine skapet på kjøkkenet!!
det var aldeles nydelig og masse flotte saker har du der!1 Er glad i gamle flasker jeg også....men har ikke så mange i min samling ennå!!
Antikrundan......`?? er det et tvprogram det da?? Da må jeg kikke...har svenske kanaler her!!

Ha en fin kveld....og kos deg med malingen !!

House number 15 sa...

Oj vilket fint skåp!! Ser så där härligt slitet o gammalt ut Så mycket fint du har i också.

Ha det gott/C

Mom´s kitchen sa...

Det var ett fint skåp! Och fina ting har du i det också :)
Snö.... ja, det är väl för mycket, men jag föredrar det än trist grå vinter med deppiga dagar... ;)
kramar Olg@

promenader på landet sa...

Hej vännen, jag ser att du bytt bakgrundsfärg på bloggen till grå, så fint det blev! Ditt skåp är också jättevackert och mysigt med alla små fack och lådor! Ha det gott! Kram Maria

Linda i Lönnbacka sa...

Klart att jag inte kommer att missa Antikrundan ikväll! De sänder ifrån Sävsjö, inte långt min hemtrakt...

Här vräker snön ner, min man är ute och skottar nu Hihi

Vulket härligt spanskt skåp, och vad mycket fint du har i det! Vacker färg på glasflaskorna.

Trevlig kväll!

Majas skafferi sa...

Hej! Kul att hitta hit! Du har ett underbart skåp, och jag gillar verkligen allt du har i det också! Hemtrevligt och harmoniskt..:)
Ha det bra!

Livet på Berget sa...

Jag ÄLSKAR ditt skåp! Exakt ett sådant där skulle jag vilja ha. Jag förstår att du pillrar runt grejor i det där skåpet, det skulle jag också göra. Helt fantastiskt fint! Tack för att jag fick se det idag!
Kram
/Sara

Dona blogg sa...

Skåp är så fantastiska - som skyltfönster att leka i - men ditt är sannerligen något alldeles extra.

Kram till dig!

Lilla huset på prärien sa...

Vad härligt det låter att ni ska åka skidor! Det var den första gången vi åkte sådär hela familjen tillsammans och vi blev helt frälsta så vi bokade samma stuga nästa år vid samma tid minsann :)) Suverän semester för en barnfamilj skulle jag vilja säga!

Ha en skön helg!

Änglarnas hus sa...

Jättefin hylla..förstår att du visar den fleera gånger..Javisst äår det kul att flytta runt på saker..plötsligt känns det som om man har helt nya saker..billigt och bra..hihi..

Ha en mysig torsdagskväll!!

Kramis Sanne

Monica sa...

Hej,
Ja i Stockholm är snökaoset totalt! Här i stan så kan man inte ta reda på snön och det står bilar över allt så det är inte så lätt för de som kämpar... nog är det mysigt med vinter, men våren är välkommen.

Härligt skåp, fint piffat!
Ha en skön helg!
Hälsningar Monica

Gammelbålsta sa...

Hej Malin!
Vilket underbart skåp du har. Såg att du skrivit inne hos mig. Jag har jobbat från morgon till sen kväll i stort sett varje dag i 2 veckor, samtidigt som jag varit dålig. En tur till akuten har det blivit och en privatläkare också. Det visade sig att jag fått en form av ögon/huvudmigrän samt lite problem med mage/tarm. Har sett allt i gråa vågor och huvudvärk. Inte roligt när man inte kan vara hemma från jobbet. fick bra tabletter så nu ikväll kan jag se dataskärmen lite tydligare. Så snart kan jag nog göra ett litet inlägg. Ha det så jättebra i snön. Kram Aydan

Gela sa...

Vilket underbart skåp! Ett sånt skulle man ha. Men det får nog vänta lite. Ha en riktigt fin helg/Gela

Galleri Hönshuset sa...

Hej Malin, allt väl denna soliga fredag?

Vilket skåp! Helt underbar. Kul o kunna gömma unden allt man vill när det finns så många fina lådor, och så har du underbara ting framme som ögongodis... =)

Önskar dig en härlig helg. Kram Pirre

Sköna o Gröna Ting sa...

Men Malin.., vilket vackert skåp, det har jag missat tidigare och jag är glad över att du visar det igen!!!!
Så spännande med så många lådor och fack.., hittar du det du skall ha eller är det rena rama sporten för dig varje gång du skall hitta ljusen????
Elle belle bi....

Önskar dig en underbar helg Malin och ta väl hand om dig i vinterkylan....
Kramar i massor
Marianne

Lissboden sa...

Hej Malin!
Vilket vackert skåp och sakerna du har i skåpet är också så fina. Jag känner igen de cremevita porslinsburkarna. De sålda jag tidigare i min butik. De är så söta.
Jag såg också att du hade så många vackra lakan med fina spetsar.
Ha en mysig helg!
Kram/Maria

envilsenloppa sa...

Men jisses vilket underbart skåp , vill ha !!!
Du har en fantastisk blogg , återkommer gärna !
Ha en fin helg !
Lotta

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Vilket otroooligt vackert skåp!! Förstår att du är själaglad över det...det skulle jag också vara om det vore mitt!! Och vilken massa förvaring dessutom. Ha en skön helg!!

KRAM

Rutagården 1885 sa...

Erat hus helt heelt sjukt fint! Precis i min smak ;)

Kika gärna min blogg, vi renoderar en mindre gård Anno 1885 :)

Trevlig helg!

/candykills.blogg.se

essemia sa...

Gubben såg antikrundan och höll på att få spader. "Är det DIT DU SKA???" Jamen, försökte jag, det är BÅDE loppis och antikt, haha. Så nu blir det inte det stället på söndag, tyvärr. Får åka till Ör istället. Ska ha tag i något som passar i förtältet till spis och micro (och kaffebryggare, och...!).
Hoppas ni får en skön helg.
Kram Elzie

Hanna sa...

Så fint dkåp och då mycket fint i det.
kram
Hanna

Millas hem sa...

Underbara bilder! Gillar varenda en!!

Kram Camilla

fröken knopp sa...

Hej Malin!! vilket dröm skåp, jag älskar det!!! o så mycket fina grejor du har...
Jag är precis som du, flyttar runt o flyttar runt..hihi... här hinner aldrig saker o ting bli dammiga....

Hoppas att du får en underbar helg!!

kramar Elin

NataljaOblonskaja sa...

Vilket fantastiskt skåp du är ägare till. Och fullt av fina saker var det ockås.
Ha en bra helg.
//Camilla

Vitt hus med svarta knutar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Vitt hus med svarta knutar sa...

Götapetter vilket fint skåp! Jag gillar mängden av lådor, såå bra att samla alla prylar i. Ser du den gröna färgen i kommentaren *ler* Å sakerna på hyllorna är jättefina.
Kram,
Regina

Solveig sa...

Åååå får et vakkert skap du har! Og så nydelige ting du viser frem. Masse inspirasjon her hos deg - trenger ikke interiørmagasin når jeg får servert slike bilder:o)
Ønsker deg en nydelig helg, min venn.
Klem fra Solveig

Huset vid ån sa...

Hej svejs Malin! Åh, vilket vackert skåp du visar....Jag kunde verkligen inte tro att det var nytillverkat! Kanonmysigt! Och det verkar finnas mycket bra lådor till förvaring också....Önskar dig o familjen en riktigt skön helg! Många Kramar Therese

Hannis sa...

Vilka fina bilder!
Och skåpet...Ja jösses,jag blev nästan kär.
Så mycket ögongodis i ditt skåp.

Visst är det lustigt det här med saker man har.
Tar fram och tar bort,saker får nytt liv i en annan hörna.
Folk tror väl att man är lite knäpp i bland*skrattar*

Hoppas att du får en mysig helg/
Kram Hannis

Ps.Tack för dina rader hos mig.

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Hej Malin!

Vilket fantastiskt vackert skåp du har! Förstår att många tror att det är gammalt. Såg så otroligt rustikt ut. Vackert med alla dina gamla saker i skåpet.

Idag har jag lagt bud på ett arkivskåp på en auktion i närheten, får se om jag vinner det. Lite spännande att gå och vänta...Det värsta är att jag inte har plats hemma och sisådär 5-6 möbler som redan står och väntar på färg. Här tar man sig vatten över huvudet...Nåja!

Hoppas att du får en underbar helg!

Kramar Anna-Lena♥

Jenny sa...

Hej Malin!
ÅH!! Vilket fantastiskt skåp!! Lyckliga du som har det i din ägo:) Hade aldrig gissat att det var nytillverkat! Vilken fin blandning av vackra ting du har där på hyllorna!

Önskar dig en riktigt trevlig fortsättning på helgen!

Kraam Jenny

Sjabbig men chic sa...

Jag tror att jag har blivit kär i ditt spanska skåp!!! Helt, helt underbart!

Kram Lisa

Signe 1 sa...

Sååå vackert skåp du har!! Förstår att det måste passa perfekt hemma hos er, helt bedårande!:-) Må gott, kraam Sofia

mariaK. sa...

Viiilket vackert skåp, med så mycket vackra saker i också!
Kanon dessutom med så mycket smart förvaring:-)
Ha en fortsatt skön helg!
kram, Maria

VITA NYANSER sa...

Vilket underbart skåp, åh, lycko dig = )!!!

Ha en sköööön helg!
Kram L-L

Helt Enkelt sa...

vilket fiiiiint skåp, fyllt med vackra saker!!
jag gillar skåp med hönsnät i ;)

ha en fin snöig söndag!

kram
anna-malin

Snövita drömmar sa...

Vad fin sidan blev Malin!
Ja, visst är den här mallen bättre, jag blev också tokig på den andra....

Tack för dina goa hälsningar hos mig!
Berättar en liten hemlis på bloggen idag....

Stor kram på dig!

Sköna o Gröna Ting sa...

God morgon Malin!!!
Sitter här i min ensamhet, gubben snarker i rummet brevid och den enda som håller mig sällskap är.., kaffekoppen!
Nä då, låter som om jag har det fruktansvärt men jag njuter bannimej!

Söndagar föredrar jag lugna och sköna och så börjar jag med att hälsa på er alla en liten stund, sen tar jag fram piskan och försöker få liv i gubben då min mage börjar kurra.., skriker i hans öra.., FRUKOSTEN ÄR KLAR!!!!!
Sen är dagen igång.., fart och fläkt och allt är som vanligt igen:)

Malin, hoppas din söndag blir lugn och skön!!!
Massor med kramar till dig...
Marianne