måndag 18 januari 2010

Lyckad Loppistur!!

.
Hej!!!! Hoppas det är bra med Er!! Så många kommentarer till förra inlägget, Tack!!!!
Många tycker att vi ska sätta upp kakelugnen igen ,det tycker jag med!
Vi kan trösta oss så länge med en rörspis, en likadan kakelugn och vedspisen;o)
I lördags var vi på en liten loppisrunda, jag blev inte besviken....

Jaaaa, mitt hjärta tog ett skutt när jag fick se två små lådor med gamla spetsar;o)
Det tog många skutt denna dag....

Brickor är alltid bra att ha......särskilt dom här.......

Läckra tyngder!!!

Några små lädernålar ....
.
Titta vilken underbar liten låda jag hittade i ett av uthusen!!!!
Det låter som att jag aldrig har varit i mina uthus...men den här hittade jag gömd på en gammal hylla med massa spik i.. Johan undrade varför jag skulle måla hans spiklåda igår;o)

Blev fint med mina loppisfynd i!!

Nu slipper spetsarna ligga bortglömda i en låda;o)

Vet ni vad det bästa är...jag hittade en låda till fast mindre!!!
Den får ni se en annan dag!!

Detta är en liten glimt av vad ni får se nästa gång!!
.
Ha det bra Alla så ses vi snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

30 kommentarer:

essemia sa...

Åh vad mycket fint. Det är det jag säger, måste vara toppen att bo på ett sånt gammalt ställe, haha.
Var åker du på loppis och hittar sånt fint? Här i närheten är ingenting öppet nu. Tyvärr, för det vore kul att komma iväg på nån.
Hoppas du får en bra kväll.
Kram Elzie

Livet på Berget sa...

Men din retsticka, du vet ju hur nyfiken jag är på alla loppisfynd och så visar du inte allt, grrrrr:). Jätte fina fynd förstår att du var exalterad och lådan i uthuset, wow. Det där blev så fint, vilken lyckodag du haft. Nu måste jag alltså vänta till imorgon med nästa fynd, looooova att du visar imorgon;).
Ha det gott!
Kram
/Sara

liven sa...

Heisann
Heldige deg så mye fint du fant!!
Nå var jeg så nysgjerrig :o)
flotte saker...skjønner det er i Sverige jeg må reise på loppis!!
Kassen din ble så fin.....fin slitt effekt !!

Ha en fin ny uke Malin :o)

Romantiske Stinemor sa...

Så vakker blogg du har med mange koselige biler;-) Ha en fin kveld..klem Stine:-)

Helt Enkelt sa...

det kallar jag för loppistur med stort T!!
längtar till våren då loppisarna dyker upp på allvar igen ;)

kram
anna-malin

Viola sa...

Jag hade hoppat jämfota över dessa fina fynd....och blev helt underbart med den fina lådan, det där fick du till så himla fint, KRAM

VITA NYANSER sa...

Så fin låda!!! Tyngder är oxå jättefina att ha, har själv hittat från en gammal skola = ).

Kram l-l

Lilla Lycksta sa...

Oj så många fina fynd. spiklådan blev helt underbar med vit färg och loppisfynden i. Nu blev jag nyfiken på det du tänker visa nästa gång. Håller med ovanstående att du är nog en "retsticka" :) Ha en fin vecka.
Kramar Camilla

Huset vid ån sa...

Hej svejs Malin! Jag förstår att du är toppennöjd! Så fina saker! Vilka skatter du har i uthusen....Ser fram emot nästa inlägg! Kramis Therese

Fransk inredning sa...

Oj så mycket fint!Jättemysigt har du det! Kramar Susanne

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Så fina loppisfynd! Och allt passade ju precis till lådan som du målade! Är nyfiken på ditt nästa inlägg!

Kram Helena

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Halloj Malin!

Vilka fina loppisfynd och vilken otrolig flax att hitta en sådan vacker låda i egna gömmor. Arrangemanget i lådan blev bara sååå fint!

Kramar Anna-Lena♥

Helt Enkelt sa...

för den finaste hälsningen....♥

mariaK. sa...

Vad roligt med alla fina fynd!
Och vad roligt att du fortfarande kan gå på skattjakt i uthusen!
Jag har nog hittat det mesta av "värde" i våra uthus; trälådor, gamla flaskor, speglar, gamla 30-talsskor mm. Fast man vet ju aldrig. Bland en massa brädor som ligger staplade lite svåråtkomligt, så kanske Skatten med stort "S" ligger och väntar på att bli upptäckt. Där har jag ännu inte varit och rotat :-)
Kramisar, Maria

Vita verandan sa...

Vilka fynd! Lådan passade ju utmärkt, varför ska de ha så tråkiga saker som spik i så fina lådor...
Kram Anna

Annika Christensen sa...

Vad loppis sugen jag blir... vilka fynd..
oj oj.
jag skall till formex i Stockholm och hämte lite ins´piration.
ha det gott
Annika

Helen sa...

Hej!
Vilka härliga loppisfynd du hittade, jag älskar spetsar också det kan man inte få för mycket av.
Jag märker att många bloggare har kommit på loppisar redan men jag har inte hunnit. Börjar få lite abstinensbesvär känner jag. Ha det bra.
Kram/Helen

Lantliv på Holm sa...

Hej Malin!

Tack för din kommentar - den värmde!

Va mycké underbara fynd! Skall kolla i genom lite nogrannare nu...

Ha det gott - kram!

promenader på landet sa...

Hej vännen vad mycket fint du har fyndat!!! Må så gott! Kram Maria

Nyanser av vitt sa...

Men vännen så mycket fint du fyndat och fyndet från uthuset var ett av de bästa.
kram Agneta

Sjabbig men chic sa...

Vilka härliga fynd! Den där lådan älskar jag!

kram Lisa

Sköna o Gröna Ting sa...

Hej Malin..., kaffekärringen här!!!:)
Japp.., kaffe slinker här ner en del men efter att Ingela med bloggen Inspiration i vitt berättade att det var bra att dricka rött te (inget koffein alls i det..) så tänkte jag testa!
Min stackars mage har plågats i 20 år med dessa starka drycker så jag får väl börja bli lite snällare mot den:)

Malin.., vilka fynd du har gjort, jag älskade alltsammen!!!
Lådan då.., fick du ta den av gubben din????
Visst är det väl härligt när man kommer hem med så mycket "nytt", det ger en en gó kick liksom!!!

Ha nu en fortsatt skön tisdag vännen och ta väl hand om dig!
Kram kram
Marianne

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Kikar in o Tackar för dina alltid så vänliga o gulliga kommentarer hos mig! Ha en fortsatt bra dag! Kramis Therese

Fröken Fräken sa...

Jättecharmanta saker! Jag är så himla loppissugen nu att det kliar i hela mig, men alla loppisar jag besöker är så utplockade den här tiden på året... suck! ;-D

Solveig sa...

Tusen takk for hyggelig hilsen! Den varmet:o)))
Ååå så mange flotte bruktfunn du har fått tak i!! Heldige deg. Alt var like flott - tviler ikke på at du var lykkelig når disse skattene dukket opp!! Vakker kasse også:o)
Ønsker deg en flott kveld!
Klem fra Solveig

Lindvallska Gården i Lindås sa...

Vilka fina grejjer... tänk vad man kan hitta i sina gamla gömmor. Jag som har haft allt nerpackat lääänge nu tycker att det är såå kul att plocka fram mina små prylar igen. Billigt blir det oxå ;-)
Kul med badrummet - kommer bli ett lyft ... ska du ge dig på tvättstället med??!! Passa på medan flytet finns där...
Massor med kramar Sanna

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!..Men vilka fynd då!!..härligt..man blir så glad av fynd..OCH i boden också..önskar jag hade en sådan ..hihi

Ha det gottis!!

Kram Sanne

Mom´s kitchen sa...

Hej Malin!
Beundrar alltid de som skriver "hittade i mitt hus" ;) Det är ju så fantastiskt!!!
Lådan har jag beställt och får hem, hoppas i veckan, och jag är så glad för det! Spets och fina saker väntar på att få sin plats där i lådan... Men jag ska behålla träfärgen på den. :)
kram Olg@

Sköna o Gröna Ting sa...

God kväll Malin!!!
Tack för din underbara hälsning., glader glader här!!!!
Klart att du får fråga vettu..., jag svarar så gärna!
Jo, vi kör väl den korta, vi hinner somna innan jag har hunnit dra den långa:)

Efter att ha haft butiken i fyra år så fick vi alla nog här hemma.., tiden räckte inte till.
Vi sågs knappt då jag arbetade 55-65 timmar i veckan och även när butiken var stängd så arbetade jag ju.., i huvudet!!
Familjen saknade MIG och jag kan nu med facit i hand se att det var tufft för dom.
Att bo ihopa med någon som finns till men ändå inte.., hänger du med Malin?
Vi tog ett beslut tillsammans att jag skulle avveckla butiken, sakta men säkert och det ångrar vi inte en minut.
Vissa dagar kan jag känna lite sorg över att behöva ha stängt en fungerande butik men valet mellan butik eller familj var ju väldigt enkel.

Idag, tre månader efter avvecklingen så har jag äntligen börjat att "landa" och förstå vad det var som hände.., allt gick trots allt så fort.
Från första annons i tidningen om att butiken upphörde tills jag stängde för gått gick det fem dagar.., mina kunder hamstrade som om dom aldrig skulle få tillgång till presenter och inredningsprylar någon mer gång:):)
Nu tar jag det bara lugnt och lever ett avstressat liv och min kropp skrek efter det, det var inget jag märkte när jag gav 110 % tidigare och tempot var så högt.
Jag mår bra av att lära känna min familj igen och mig själv framförallt:)
Hmm.., det var minsann skönt att "prata" av sig.., tack Malin.

Nu hoppar jag ner i min redan uppvärmda säng (katten har värmt den till mig..).
Sov gott vännen
Kramar till dig
Marianne

Inspiration i vitt sa...

hej Malin, ojoj vad fynden haglade här då. Du har gjort riktiga loppis klipp och då kan du känna dig nöjd länge.
Det händer att jag efter 20 år hittar saker i uthuset eller på vinden som kommer till användning och som varit glömt i en herrans massa år. Kram på dig/Ingela.