söndag 3 januari 2010

Utmaning!!!

.
Hej!!! Hoppas allt är bra med Er!! Har fått en utmaning av Jenny, Hemma på Kråkered!! Som passar mig alldeles ypperligt;o) Den går ut på att visa hur och var man förvarar sitt kaffe och te!! Jag som är "teoman " har några teburkar...Här står mina favoritmuggar oxå!!
.
Den här är favoriten!! Inhandlad i Sälen!!

Dricker gärna grönt te, men är alldrickare. Allt går hem, dricker flera koppar om dagen;o),

Farmor Ediths Julte har det blivit nu, inför och under julen;o)

En för löste och en för påste....


Den här är inköpt i Danmark!

I den här förvarar jag tillbehör, tesilar och små fat till använda tepåsar!

Har hela två hyllor till mitt tedrickande...

Sen var det ju kaffet....Det dricker jag inte alls! Men sambon gör, han har den här burken till sina bönor. Den står egentligen i ett skåp, men så tråkigt att fota i ett skåp....Den får stå på hyllan i dag!!
Jag skicker vidare utmaningen till fem fina bloggar om de har tid och lust!!
.


Roligt att så många vill vara med i min utlottning!! Både nya som gamla besökare!!
Ni som inte anmält er, gör det!! Skriv en kommentar i inlägget nedan eller maila mig malin.kronmar@telia.com
Ha det så bra alla, nu ska jag gå ut i vintersolen en stund;o)
.
Kram Kram Malin

30 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den utmaningen hamnade rätt, så många fina teburkar och lådor. Extra fin var lådan du köpt i Sälen. Hoppas solen lyste på dig, här har det snöat lite.
Kramisar
AnnaMaria

Mom´s kitchen sa...

Åj, åj, åj.... Vilka fina burkar!!! Te och bara te dricker jag! Grön på fm, sen kan vara allt möjligt :D Hittar ofta något gott på små affärer i lösvikt hyllan! Gott!
Kramar Olg@

essemia sa...

Vilka burkar du har. Och den där kaffeburken gillade jag skarpt.
Hoppas du har en bra dag i kylan.
Kram Elzie

Viola sa...

Här är en till som bar dricker te..och hos mig har jag massor utav gamla omaka vackra tekoppar..men ligger i lä jämfört med dig..så många vackra skrin och burkar du har..ha en fin kväll, kramen

liven sa...

Heisann Malin!!
Så mange vakre saker du har til å oppbevare din te i!
Og disse koppene dine var jo bare nydelige!!
Selv er jeg nok mest glad i kaffe...men drikker også Te !!
Ha en fin søndagskveld ...og kos deg med tekoppen :o)

Annika Christensen sa...

Oj oj så mycket fina saker du har samlat ihop.
Kul när man hittar saker lite här och där när man är ute och reser.
Lådan med teerna är ju helt underbar. jag är galen i lådor.
Ha det gott
Annika

Lilla Lycksta sa...

Hej Malin!
Vilka fina burkar till te och kaffe. Tekopparna var helt underbara. Jag älskar kaffe dricker te mer sällan. Roligt med en utmaning självklart ska jag ta mig an den. Ha det gott.
Kram Camilla

lottens vita och gröna sa...

hej malin, de var då en passande utmaning för du har ju ditt te på underbara ställen, gillade den där trälådan, härligt att ha många olika att välja på!!!
jag är ju liksom både och dårå, ambivalent som man är, hihi! varmkram lotten

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Sitter och beundrar hur fina burkar och koppar med tillbehör du har för ditt tedrickande.

Jag dricker oxå te men har inte så fint som dig...jag antar utmaningen, hehe.
Ska den skickas vidare?

Kram Helena

Nyanser av vitt sa...

Oj vilken liten "theoman" vi har här....
Så många fina burkar du har.
kramis

Vit som snö sa...

Jaa verkligen rätt utmaning till en teoman;)
Så fina förvaringar, både i trä o porslin!
Nu är det ju riktigt tedrickartid i snöyran som råder så det blir många koppar här också!
Ha det gott!
Kram Cilla

Signe 1 sa...

Åh så fin förvaring du har för thé och kaffe, jag tycker speciellt mycket om thélådan i trä, jättefin!:-) Kram Sofia

Skatan sa...

Jag skrattar gott och inser att jag gärna avböjer - den här gången. Jag förvarar kaffe och te i de fulaste av de fula burkar i ett knökfullt skåp... ;)

Tack för hälsningen hos mig!

Kram,

Anna

Huset vid ån sa...

Vilken fin o charmig förvaring du har....Som på ett mysigt cafe! Önskar dig en bra vecka! Kram Therese

Livet på Berget sa...

Vilken kul utmaning! Så fina burkar, jag bara älskar burkar och blev helt ivrig:). Min mor har en bekant som samlar på burkar hon har ett helt rum, japp ett helt rum, med bara burkar och i burkarna är det burkar. Man dör, du vet inte vilken skattkammare det är. Oj oj oj så roligt att titta där och på dina fina.
Kram
/Sara

Pilo sa...

Vad roligt att du är en så stor tedrickare. Det är jag också och har alltid varit. Ibland kan man dock känna sig lite borta när man är bortbjuden som tedrickare när de flesta dricker kaffe. De tror liksom att vad som helst funkar tyvärr. Det bästa är när man kommer hem till någon som är som du!

ekenasgard sa...

Ja den utmaningen hamnade nog rätt hos dig. :-) Så många burkar du hade, och den lilla fina du förvarade tillbehören i tyckte jag jättemycket om. Hos mig hade utmaningen inte passat för här står tepåsarna kvar i sin pappkartong eftersom mina fina burkar ligger nerpackade nånstans i väntan på nya köket... :-D//Sophie

Snövita drömmar sa...

Hej vännen!

Klart jag antar utmaningen!
Så fort solen går upp idag så åker kameran fram!

Stor kram på dig!

Credo sa...

Vilken rolig utmaning. Jag som också är teoman har inte så många fina burkar, men det blir bara fler och fler hela tiden =)

Ha en bra dag!
Kram

Lantliv på Holm sa...

Halloj Malin!

Vilken teoman du é...jag gillar också te men det blir ännu mer kaffe :) Så fina burkar!!!

Ha en riktigt skön vecka - kram!

Åsa sa...

Hej !

Vilka härliga te förvaringar du har!
Jättevackert, och vilken fin blogg.
Nu måste kika mera på dina inlägg.
Ha det gott.
Kram Åsa

Jenny sa...

Hej Malin!
Vad kul, jag ser att jag skickade den här utmaningen till helt rätt person:) Åh vad fint du har det med dina vackra burkar o muggar:)
Är oxå en större thé än kaffedrickare!

Ha en trevlig eftermiddag och kväll goa du!

Kraam Jenny

Vita ljuva tankar sa...

Oj så fint du förvarar ditt te- är också te-oman men har mitt te i kylen då jag främst köper lösviktste och tycker att det tappar smaken så snabbt annars. Kusmi är en storfavorit som pryder kylen ;)

Fin blogg, jag återkommer.

Kram Linda

VITA NYANSER sa...

Så fina burkar!

Kram L-L

Sköna o Gröna Ting sa...

Malin, du bjuder inte på kaffe någon dag:):):)
Du får mig att bli sugen på en kopp med dina fina bilder!!!!

På tal om kaffe..., nu blev jag minsann bjuden på en "coffe cooler" av gubben min.
Mmm.., den smakade bra!!!

Ha en fortsatt skön vecka Malin
Kram
Marianne

Credo sa...

Var i Sälen inhandlade du den fina lådan till dina teer?
Kram Linnea

Huset vid ån sa...

Hej malin! Hoppas allt är bra...Här är det riktigt kallt idag termometern visar -22c så idag blir det ingen promenad med Cesar.Önskar dig en Trevlig Trettondagsafton! VinterKramar Therese

Sofia och Marie sa...

Men så underbart! Första gången jag hittar till din blogg och du har ett mysigt inlägg med TE - trodde inte det fanns en större teoman än undertecknad... MEN så fint har jag inte mitt te förvarat.... Får nog ta och skärpa mig! :-)
Kommer tillbaka till din blogg!
Kram/Marie - Systrarna -

Blåbärs och smultronstället sa...

Herregud vad många fina burkar du har. Jag är också tefantast, gillar inte kaffe.
Nu har jag också fått utmaningen.
Kram Susanne

Junda Xu sa...

20150721 junda
michael kors watches
replica watches rolex
replica watches for sale
michael kors outlet
coach outlet store online
louis vuitton sito ufficiale
gucci uk
louboutin
burberry outlet
air force pas cher
oakley sunglasses outlet
jordan femme
coach factory outlet
christian louboutin
ralph lauren polo shirts
michael kors bags
polo ralph lauren
ray bans
kate spade handbags
kate spade new york
louis vuitton
coach outlet store online
soccer outlet
jordan shoes uk
pandora jewelry outlet
michael kors handbags
gucci handbags
oakley sunglasses
ray ban sunglasses
coach factory outlet
polo ralph lauren uk
coach outlet
oakley sunglasses sale
michael kors handbags
tory burch outlet
polo outlet
soccer shoes
louboutin pas cher
ed hardy uk
air max uk