söndag 28 februari 2010

Badrum del 2 !!!!!!


Hej!!! Hoppas Alla har en bra söndag!! Här skiner solen litegrann, riktig vårkänsla!
Så var det dags för badrum del 2!!!
.

Spegeln har jag fyndat på loppis för ynka 325 kronor;o) Det kallar jag kap!!

Här är kommoden som sambon donat med!!!

Ett ljus för stämningen!!!

Lite tvålar på mitt loppisfyndade fat;o)

Kranen skulle jag gärna byta mot något lantligare.....

Enkelt linnetyg som döljer våra pinaler....

Lite pärlspont på sidorna, det är bra med en händig sambo;o)
Han har byggt efter mina önskemål!!!

Kommer Ni ihåg hur det såg ut innan????

Så här blev det!!! Betydligt ljusare och trevligare....

Badkaret känns lite modernt för mig, tur att det finns resurser i uthusen....
Fönstret gör det genast bättre;o)

En liten snipis även i badet, med ett litet ljus i......

Kan ju läsa en tidning när man ändå kopplar av.....



Lite badsalt i vattnet.....

Kanske lite vårinspiration???

Solens strålar letar sig in;o) Härligt!!!

Nu måste jag tyvärr åka och shoppa, ingen loppis bara vantar, kängor m.m.
Tar min lista, fixar och skyndar mig hem igen!!
I kväll får det nog bli ett bad;o)
Ha det bäst Alla, som troget tittar in i min lilla blogg och även Ni som är nya!!
Det hittar hit nya läsare hela tiden, det gör mig såååååå glad!!
Dags att åka, kikar in till Er ikväll!!
Vi ses snart igen;o).

Kram Kram Malin

44 kommentarer:

Signe 1 sa...

Åhh Malin, ert badrum är to die for, sååå fint!!:-) Ha en härlig shoppingstund nu!! Stora kramen Sofia♥

Lantbacken sa...

Vilket badrum! Har ni målat golvet eller bytt matta?
Blev hur bra som helst!
Kram Pernilla

Vitaboet sa...

Hej hej. Åh så fint ni har fått det där i badrummet. Som jag har sagt förut, tycker det e så vackert med bjälkar sådär.

Speglen var verkligen ett kap, den var så fin.
Och alla små ljus och stilleben du har där, får en att vilja krypa ner i ett skönt bad och läsa en bra tidning. Kram Camilla

NataljaOblonskaja sa...

Vad stort det verkar erat badrum, och mysigt. Det var så himla fint med det där ljusa kaklet på bänkskivan det gillade jag.
Ha det bra.
Camilla

Helen sa...

Hej igen!
Nu har jag fått se hela ert badrum och det är verkligen helt underbart, ni har så lyckats. Verkligen ett rum att trivas i. Grattis.
Kram/Helen

Lissboden sa...

Ert renoverade badrum lev ju hur fint som helst!
Allt är så genomtänkt och vackert. Du är verkligen duktig på att få det att se både trivsamt och läckert ut.
Ha en härlig vecka!
Kram/Maria

Vita verandan sa...

Hej Malin!
Vilken förvandling, kul att kunna ändra utan att behöva byta ut hela badrummet. Var försiktig så inte det börjar brinna i din såssnipa...hur många har du??
Kram Anna

Vit som snö sa...

En underbar förvandling! Spegeln är såå vacker! O allt det fina du ställt fram här o var blir pricken över i, ett rum att må gott i!
Kram Cilla

liven sa...

Enda en fint innlegg fra deg Malin!!
Du som jeg koser meg her på bloggen din :o)
Flotte detaljer og du vet som jeg nyter disse snippisene !!
Flink samboer har du også !! så kjekt å få det slik som man vil!
Klem fra Liv

Ljuva Lantliv sa...

Ert badrum verkar så stort och härligt. Gillar verkligen idén med fönstret. Tack för tipset! Kram Anna

Mitt Stugliv sa...

Hejhej Malin!

Nu har jag suttit och skrollat upp o ner och bara njutit av ditt fina badrum. Jag kan ju säja det att är det något man ska ha så är det tid man ska ha när man kliver in i ert "nya".
Solen har lyst i Nyehusen oxå och jag känner alltid en enorm glädje när solens strålar letar sig in.

Ha en fin söndag
KramKram
Lotta

Änglarnas hus sa...

Ja du Malin!..del två var minst lika snyggt!..det blev kanon!..vi skall också måla vårt plastgolv..och ert belv suoerfint!
Kramis Sanne..

fröken knopp sa...

Så fint, Så fint!!!

Hoppas att du hittade allt du skulle på din shopping tur o att ett bad hans med!! :)

Varma Kramar Elin

Inspiration i vitt sa...

hej rara Malin, ååå så fint ditt badrum blev, vilken total förvandling. Du har verkligen lyckats att göra det mysigt med enkla medel. Där inne skulle vem som helst tivas. Det verkar vara ett riktigt stort badrum, härligt.
Ha en goo vecka och kram på dig/Ingela.

Viola sa...

Är så impade av ert badrum, så fint och smakfullt sammansatt, hoppas helgen varit skön, kram

Livet på Berget sa...

Nä nu tänker jag faktiskt flytta in hos dig. Bli inte förvånad om du hittar mig i badet ikväll:).
Ha de gott!
Kram
/Sara

bakom berget sa...

Va fint ni har gjort! De e bra med händiga sambos (eller vad det heter?)
Spegeln var ju verkligen ett fint fynd.
Ha en bra måndag! Åsa.

lottens vita och gröna sa...

shiiiiiiiit pomfritt, malin ert badrum är helt fantastiskt, alltså kan inte se mig mätt!!!
kvinna med massor av härliga idéer och superhändig sambo, bra kombo, fniss!
må väl vännen!
varmkram lotten

Anonym sa...

verkligen fint,man blir ju så sugen på att krypa ner ibadet,helt kanon verkligen!!!!

Rosor och Spetsar sa...

Så charmigt ert badrum är,Och badet som har ett eget litet krypin. Vilken underbar spegel du hittat.
Kram Annelie

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Åh, Så fint o mysigt badrummet blev. Där förstår jag att ni kommer att trivas....Ha en bra Måndag! Kram Therese

Made in Persbo...Carina sa...

Sååå fint badrum ni har skapat. Fullt av roliga idéer. Fönstret framför badkaret var ju lysande!

Kram, Carina

Dona blogg sa...

Vilket vackert badrum! Jag byter gärna ;)

Vill tacka för alla rara hälsningar hos mig, blir så glad. Har varit en dålig blogg-vän på sistone och inte hunnit runt och lämna avtryck.
Tack också för din award till mig. Din uppmuntran värmer, men jag avstår ändå att svara...

Ha nu en fin vecka med många långa, mysiga bad!

Kram, kram

Lindwallska Gården sa...

Vilken skillnad!! Extra fint med allt smakfullt pynt utplacerat!!
Ha det gott och välkommen på onsdag.

Kramizar från Sanna

Hannis sa...

Men ge mig detta badrum!!
Det är ju nästan i samma storlek som mitt sovrum!
Och snyggt, så snyggt.
Coolt med fönstret framör badkaret.

Kram Hannis

essemia sa...

Ert badrum har verkligen blivit fint efter målningen. Vilken skillnad med det vita!

Hoppas du har en bra måndag.
Kram Elzie

Vita små hjärtan sa...

Underbart!!!! Sååå vackert!
Kram Agnetha

Sjabbig men chic sa...

Hur fint som helst! Kommoden är ju bara för underbar.

Kram Lisa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Malin. Han har jobbat på bra din handy man, jättefint blev det. Så himla fiffigt med fönstret framför badkaret, blev genast en lantlig känsla. Många fina genomtänkta detaljer, du kan känna dig så nöjd när du tar dina bad.
Stor kram
AnnaMaria

Mitt hvite hus sa...

Wow malin for et rå lekkert bad dere har.. liker de litt anneledes løsningene... kjempelekkert..

Klem Kerstin

Elsa och Helena sa...

Åhh, så fint ni gjort! Älskar kaklet på ovansidan av kommoden, går alltid igång på kakel. Ja, allt är snyggt...jag blir inte förvånad om vi får se ett reportage från ditt hem snart:) Skylten "gone shopping" gillar jag skarpt...den är bland det första jag minns från din blogg!
Kram Helena

gamla skolan sa...

Underbart ! Ni har ett fantastiskt badrum ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Fröken Fräken sa...

Ah, härliga badrumsbilder! Jag gillade verkligen kommoden med tyget framför, mycket snajsigt!

Margareta sa...

Så jättefint badrum.Här förstår jag att man kan stanna länge,när man väl kommit in.Det sr verkligen inbjudande ut.

kram Margareta

Solveig sa...

Hjelpe meg for et nydelig baderom du har fått! Og vet du hva det beste er? Du klarer bestandig å skape din helt egen Malin-atmosfære:o))) Det blir liksom skikkelig "ditt" og ikke bare kopi av det en finner i mange blad. Godt jobba - tusen takk for inspirasjonen! Her kunne jeg har tilbrakt en hel kveld:o))))
Klem fra Solveig

no47-mia sa...

Like it!! Såå myspysigt! Och stort! Verkar det vara..

Ha det gott!!
Kram Mia

Marie sa...

Så underbart fint (och stort) badrum ni har Malin! Många härliga detaljer och så fiffigt med fönstret framför badkaret.

Kram Kram
Marie

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Hej Malin!

Vad fin kommoden blev och vilken lyft med den vita pärlsponten och golvet. Härligt med en händig karl i huset. Fina små attiraljer du pyntat med. Fönstret passade perfekt vid badkaret. Jag har en tanke om att klä in vårt i pärlspont. Just nu är vårt baddrum i lite modernare tappning och inte så lantligt men det blir ett projekt framöver. Min make snickrade en ram som vi satte fast en skiva i på framsidan av badkaret. Låter lite konstigt men det blev bra. Det skulle nog vara väldigt fint att göra framför ert med.

Hoppas att du får en fortsatt fin vecka!

kramar Anna-Lena♥

Jenny sa...

Hej Malin!
Jättefint!! Vad härligt o ligga o bada i ett sånt mysigt badrum:)

Ha en trevlig vecka!

Kraam Jenny

Lantliv på Holm sa...

Hej Malin!

Badrummet har verkligen blivit jätte fint! Förstår att du ligger i badet och njuter:)

Ha en go tisdag - kramar!

envilsenloppa sa...

De e ju bara så underbart hur ni lyckats få till det ! Såå fint !
Och du jag gillar badkarslösningen väldigt mycket !
Kram kram /Lotta

Queen Of Småland sa...

Malin så fint!!!!
Vilken skillnad!!! Duktig är han din gubbe =)
Så smart med fönstret vid badkaret!! Som glaskonstnär såg jag direkt vilka möjligheter som finns. T ex kan man köpa blästerspray, dvs sprayfärg som gör att glaset ser frostat ut! Då kan man ju också skära mallar eller schabloner så får man även en mönster-effekt!!!
Du har verkligen pyntat jättevackert!!!
Ja, här jobbas det vidare på utställningen till påsk, intet nytt annars.
Ha en riktigt skön vecka!!!
Många kramar
Stina

Helt Enkelt sa...

hej malin!

så fiiiiiiiint ni har fått det!! vilken härlig man som kan fixa efter dina önskemål....!!
njuuuut nu av allt ert fina....

kram
anna-malin

Nyanser av vitt sa...

Hej vännen
Tack ja jag är jättestolt som klarade "skiten" :O)
Vilket fantastiskt badrum
Kram