lördag 6 februari 2010

Hur hinner jag Blogga?????

Hej!!! Så skönt med Helg!!!! Hoppas att det är bra med Er som kikar in!!
Vet Ni, nu har jag bloggat ett tag och vanligaste frågan jag får är......
Hur HINNER du???????
Så det tänkte jag berätta idag;o)
Jag jobbar 75%, har världens bästa arbetstider!! Två veckor fm. 6.00-11.45!!!
Är hemma strax efter 12!! Tidiga morgnar förståss....
Tredje veckan jobbar jag kväll, ledig fredag!!! Alltid samma tider!!
Jag tittar sällan på Tv...Antikrundan förståss och lite på helgen!!
Har en son som fyller 11, han har fullt upp med gitarrspelande och kompisar!!
.
Och så klart ett brinnande intresse!! Det är ju såååååå himla kul!!
I bland planerar jag mina inlägg på helgen och fotar då....
Ibland blir det spontant!! Eller som idag, tar några bilder som redan finns
i kameran! Just nu är det så himla kul och jag hoppas att jag inte drabbas
av bloggtorka....Vilket jag förstår kan hända när man hållit på ett par år!!
.
Hoppas Ni kan njuta lite av farmors mandelmusselformar, de är så fina!!
Hon var en fena i köket....Matlagning och bakning för hela slanten;o)

Det som tar tid med bloggandet är ju att kika in hos alla andra!!
Men det är oxå det roligaste, så mycket inspiration och fina bilder
som Alla bjuder på!! Jag vill gärna kommentera hos de som skriver
en rad hos mig!! Och Ni har blivit ganska många;o) Det är så himla
kul att läsa, jag läser alla och flera gånger!!
Jag försöker skriva hos Alla kanske inte varje inlägg men så ofta
jag hinner;o) Det känns ju som jag känner en del av Er ganska väl!
Men jag vet inte ens hur Ni ser ut!! Är det inte fantastiskt????

Nu har jag ändrat inställningarna på kommentarerna så det går bra
att skriva en rad även om man inte har någon blogg!!
Det är bara att "välja anonymt" ...

Hoppas jag gett svar på frågan.....
Hur hinner Ni andra bloggare med????
Idag måste jag ta tag i det som trots allt blir lidande av bloggandet....
så som en enooooooooooorm stryktvätt och städningen......
Men vad gör det... har lärt mig genom åren att det springer inte ifrån en;o)
Ha det bäst Alla!!!
Vi ses snart igen;o)

Kram Kram Malin

50 kommentarer:

essemia sa...

Ja, jag hinner då inte med så många inlägg som du, men jag gör så gott jag kan, hihi. Det får bli inlägg när man känner att man kan - och vill! Just nu har det varit extra dåligt från min sida. Men det är så kul att läsa din blogg för du visar alltid så fina bilder. Och farmors gamla kakformar är ljuvliga. Inte bara som prydnad utan också som minne.
Hoppas du har en riktigt bra helg.
Kram Elzie

Gammelbålsta sa...

Hej!
Jag brukar också få den frågan om hur jag hinner med allt även fast jag jobbar heltid plus lite till. Jag har slutat att titta på TV helt enkelt. Då hinner man med massor, och kanske jag sover några timmar för lite också. Ha en riktigt bra helg. Jag är ledig och det var flera veckor sedan sist så här ska pysslas lite och tvättas också... Kram Aydan

Jenny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jenny sa...

Hej Malin!
Visst skulle man kunna lägga hur många timmar som helst på bloggandet, om dygnet hade fler timmar, hihi! Jag tycker det är så kul att kika in hos alla er bloggvänner och få inspiration. Det är ju inte alltid man hinner med att skriva något hos var och en men så tror jag det är för oss allihopa.

Vilka fina kakformar, riktigt charmiga!

Ha en härlig lördag:)

LantlivsAnette sa...

Halloj där..jaa, du, tänk jag då som jobbar lite mer än heltid, när man är butiks chef så får man jobba mycket..så då är bloggen mitt andnings hål...där får jag utlopp för det vackra och kreativa, det jag brinner för..jag går alltid upp klockan 6, bloggar en timme eller två med kaffe koppen..sen till jobbet..och då är man trött på kvällen..jag gör som du, fotar på helgen då det finns tid och är ljust..jag har bloggat snart i 3 år..ingen blogg torka ännu, tur är väl det...fniss..
Du har en oootroligt fin blogg !!
Kraaam Anette

Helt Enkelt sa...

delar samma tankar :)
att göra själva inlägget går ju hur snabbt som helst, det är det roliga att titta in till alla andra som tar tid. jag resonerar som du, vill gärna kommentera tillbaka till alla men ibland går det bara inte...tiden räcker inte till...
jag började blogga på allvar i augusti och kan ibland känna att jag får bloggtorka, men då är det bara att ta ett par dagars paus så brukar lusten finnas där igen :)

ha en fin lördag!

kram
anna-malin

Mom´s kitchen sa...

Mycket fina bilder du visar och bra frågan du ställde ;)
kram

Anonym sa...

Hej Malin.
Bloggar inte själv men man får alltid ett leende på läpparna när man går in på din blogg.
Underbara formar du visar och jättefina bilder.

Kram Josefin

Lantliv i Norregård sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lantliv i Norregård sa...

Hej Josefin!!
Tack;o)
Det var gulligt Av dig!!
Kram Malin

NataljaOblonskaja sa...

Visst tar det en himla tid, speciellt att läsa och kommentera andras bloggar men det är ju en hobby så väl som många andra intressen, och det måste ju få ta sin lilla tid. Annars hade jag ju inte få se alla dina fina bilder, den där brickan du har var riktigt, riktigt fin tycker jag.
Och visst känns det lite underligt att skriva till helt okända människor, man gör sig ju en föreställning om vad det är för slags människor, undrar jag hur alla egentligen ser ut, skulle vara ganska kul att veta. Men sammtidigt är det ju poängen att slippa lägga in värderingar beroende på vem skriver till utan allt sker utan förbehåll.
Ha det gott!!
//Camilla

Helen sa...

Hej!
Vilka underbara bilder du bjuder på. Jag tror att det man brinner för och tycker är kul finner man tid för, ibland lite oftare och ibland lite mer sällan. Jag tycker det här med bloggandet är jätte kul och man får så mycket tips och inspiration. Det känns som om man får nya vänner också trots att man inte vet vem de är. Ha en bra helg.
Kram/Helen

Signe 1 sa...

Ja det är ju inte alltid man hinner kika in till alla även fast man vill, men så är det nog för oss alla....men det är sååå kul att blogga!:-)

Hoppas du får en kanondag!

Kram Sofia

Anonym sa...

hur går det med städningen?Fina mandelmusslor det måste blivit av farmors formar.Vi har lagat middag idag i köket igen , känns lyxigt.Var nere på sabines idag men det var inte öppet.

Hannis sa...

Det är tv tiden som det tas av när det bloggas här.
Och det är inget jag saknar.
Känns som att med den inspirationen som man får av alla bloggar och allt det roliga runt omkring så är det ett stort plus.
Sen är ju inredning som vilket annat intresse som helst(brukar strida om det med arbetskamraterna) så det blir som en avkoppling också.

Så fint med gamla bakformar!
Har sparat min gammelmormors som prydnad.
Tror hon skulle skaka på huvudet åt mig när hon ser att jag tänder ljus i dom*skrattar*

Ha en skön helg/
Kram Hannis

Vita verandan sa...

Hej Mslin!
Jag hinner egentligen inte att blogga, det tar ju tid från annat i vardagen helt klar. Jag gör oftast som du, fotar på helgerna då det är ljust. Sitter ofta med datorn i knät framför tv. MEN det är ju så roligt!har ju bara bloggat i en månad! vi får se hur länge det blir, det finns faktist stunder som jag har tänkt nej nu lägger ja ner bloggen...
Hoppas du fortsätter i alla fall, malin!
tack för dina snälla och omtänksamma kommentarer.
Kram Anna

Viveka i Bläckhornet sa...

Blogga är nog bland det roligaste jag började med. Men ojj vad det tar tid. Men tycker man något är roligt så försöker man ju prioritera det.
Jag är som du och vill gärna svara tillbaka till dem som tagit sig tid att kommentera hos mig. Det är ju alltid extra roligt att få cred för den tid man lägger ner.

Ha en skön helg

kram Viveka

estersinspiration sa...

Jag trillade in här idag men jag får nog svara på din fråga ändå, om hur jag hinner med att blogga. Ja, för tillfället jobbar jag inte så mycket men det mesta av min tid går till att planera mitt bröllop som är den 8:e maj och allt praktiskt runt om kring flytt osv. Men precis som du sa så tycker jag det är roligt att blogga! Det har blivit ett intresse som jag helt enkelt väljer att prioritera emellanåt för det man blir glad av mår man bra av. :) en liten hälsning från mig! /Ester

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Halloj Malin!

Vilka vackra bilder du visar! Vad roligt att höra hur du hinner med att blogga. Påminner mycket om hur jag själv gör. Tv kikar jag nästan aldrig på förutom någon film en enstaka gång. Och jag håller med dig om att det som tar tid med bloggandet är alla besök hos andra men det vill man ju inte gärna missa. Det finns så mycket härlig kreativitet och inspiration att ta del av och samtidigt får man lite nya "vänner" på köpet! Vilket är ytterligare en bonus!

I afton blir det faktiskt lite tv av, melodifestival och myyyys med familjen.

Goa helgkramar till dig

Anna-Lena♥

promenader på landet sa...

Hej vännen! Jag håller med dig det är ju så roligt att göra inlägg och kika runt hos andra, men visst tar det tid! jag har gjort som du jag tittar nästan aldrig på tv jag bloggar i stället! Må så gott! Kram Maria

Änglarnas hus sa...

Halojsan goa Malin!!

Vilka fina bilder du hade sparat i kameran..själv jobbar jag heltid och slutar seeent..men då barnen har blivit störa så kräver de inte så mycket mamma tid. Mest tid går åt att läsa bloggar ..men innan detta intresse kom in i mitt liv läste jag mycket inredningstidningar och böcker:)..vilket också tog sin tid..

Ha det bäst!!
Kramis Sanne!

Mitt hvite hus sa...

Heisan.:nydelige innlegg... flotte bilder... nyter de virkelig...

ja hur hinner man..Det går litt i bølgedaler..har snart blogget i to år..UUUPs så lenge...

planlegger innleggene når jeg kan .eller s blir det spontant her også..
Men tiden går med til beøsk, men det er jo det som gir inspirajson...

*takk for svar ang voffsen din..

ha en fin lørdag...

klem Kerstin

Vintage House sa...

Hej Malin,
Mitt bloggande blir på kvällarna efter barnen går och lagt sedan, fotning får ske på dagen när barnen vilar middag.. Har 2 st superlånga uppehåll men har alltid kommit tillbaka och nu känns det så himla kul ha nu en härlig lördag kram sandra

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Sådana där formar bakade min farmor mandelmusslor i (visst heter det väl så)! Jättefina som dekoration!

Jag kan tycka att bloggen är ett litet andningshål och det känns som man fått nya vänner.

Hoppas du vill vara med på en liten utlottning som jag ordnat!

Kram Helena

bakom berget sa...

Visst tar det lite av ens tid att fixa med bloggen,men det är det ju absolut värt. Man har ju liksom fått en massa nya vänner genom bloggandet. Det är så kul att se hur ni andra har det och att få en massa inspiration av er alla. Man behöver ju inte ha det tråkigt precis!Ha det så himla gott! Kram Åsa.

Livet på Berget sa...

Hej
Ja hur hinner man. Jag hinner för att jag vill hinna. Jag brinner för detta med gamla saker och jag är så himla nyfiken på vad ni andra otroligt inspirerande kvinnor hittar på. Det ger mig glädje, energi och lust. När jag inte hinner så låter jag det vara. Jag är ensamstående mamma med fulltidsjobb och eget hus. Jag har tusen saker att göra men ibland får alla måsten vänta så jag kan få en stunds glädje och inspiration. Vackra bilder du visar!
Ha en skön kväll!
Kram
/Sara

The Secret Garden sa...

Jaa..hur hinner man. Det har jag frågat mig också! Och så har jag börjat fundera på om det verkligen är värt det. All tid jag lägger ner...mest på att redigera bilder och fotografera. Helt gratis, så att säga, for free... för det är en massa tid som försvinner.
Ja, faktiskt så har jag funderat allvarligt på att sluta.
Men så är det ju detta; det är såå roligt, att själv få bestämma vilka bilder man vill visa och vilken text. Allt jag gör är helt oplanerat och DET ÄR SÅ SKÖNT! :)
Men så är jag så självkritisk, tycker inte att jag gör tillräckligt..att det jag visar är tillräckligt bra, och det är då det börjar bli jobbigt.

Kram// Boije

Ljuva Lantliv sa...

Hej Malin, alltid lika mysigt att titta in till dig och njuta av dina inlägg. Själv tycker jag att det är svårt att hålla bloggen levande när man har mycket annat runt sig mitt i veckan. Det är mörkt när man går hemifrån och mörkt när man kommer hem. När middagen är lagad och uppäten hemma hos mig är klockan minst åtta och då är inte inspirationen alltid på topp. På helgen däremot är det så himla kul att pyssla, fota och blogga! Det gäller väl att komma ihåg varför man började blogga överhuvudtaget. Det får inte bli ett tvång eller måste. Då försvinner glädjen och kreativiteten med en gång. Ha en härlig kväll. Kramar Anna ♥

Anonym sa...

Hej!

Alltid trevligt och inpirerande att titta in på din blogg. Skickar en beundrande hälsning till dig och övriga bloggare för vackra bilder.
Själv så är jag en urusel fotograf så även om tiden kanske fanns så...
men mandelmusslor bakar jag i farmors formar.

Med vänliga halsningar från Eva S.

Inspiration i vitt sa...

Hej Malin, ja visst är det kul att blogga men ibland tryter att fantasin, man tycker att man visat allt och idee'rna kommer inte i en jämn ström. Då får man vänta in inspirationen igen och tänk! Den kommer alltid tillbaka även om man får vänta lite ibland.
Vilka härliga arbetstider du har, mycket bra schema.
Gamla formar är så fint att pynta med och dina var så fina och din gamla bricka är så dekorativ med mysiga saker på.
Kram på dig/Ingela.

liven sa...

Heisann Malin!!
Er så glad for at du finner tid til bloggen!!
Liker så godt dine nydelige bilder....og koselige kommentarer!!
Flotte bilder også her :o)
Er så glad i de gamle sakene...og var heldig i går med gode funn!!
Jeg blogger også istedet for å se på tv....men Antikrunden likte jeg godt!! Må bare huske når det er.....hvilken dag var det nå igjen ???
Ønsker deg en fin søndag :o)

Sköna o Gröna Ting sa...

Ja du Malin.., visst tar man sig tid till något som man tycker är så roligt!!!
Du bjuder alltid på så vackra och inspirerande bilder och skriver så bra om allt.., svårt att hålla sig borta härifrån:)))

Visst får jag höra ifrån min familj att jag sitter vid datorn för mycket och då försöker jag lyssna på signalerna och trappa ner lite men det kliar i hela kroppen om jag inte är inne på en hel dag:)
Det har blivit ett slags gift..!!!

Hur jag tar mig tid.?
Jag passar på när alla andra sussar gott.., tidiga mornar alltså.
Nu har jag ju fördelen att jag för tillfälligt går hemma efter jag lagt ner butiken men inom kort är det långa jobbedagar igen så jag njuter så länge det går.

Hoppas di söndag blir lååång och skön...
Massvis med kramar
Marianne

envilsenloppa sa...

Nej bloggeriet tar verkligen tid och kräver en viss planering . Som du säger är besöken och kommenteringen hos andra det som tar mest tid .
Men , men man får lägga det på en nivå som inte känns tvång , då e det inget roligt längre !
Men du har en riktigt underbar blogg alltid lika roligt och inspirerande att kika runt här och det behöver jag bli nu .
Kraam/Lotta

Linda i Lönnbacka sa...

Hej Malin!

Vilka bra arbetstider du har, även om mornarna blir lite tidiga. Vilken lyx att komma hem från jobbet redan vid lunchtid, då förstår jag att det finns ju gott om tid för att blogga! *ler*
För det tar allt sin lilla tid att blogga och kika in och lämna kommentarer till andra, men det är ju såå roligt att man inte kan låta bli! :)

Vackra bilder du bjuder på!

Varma kramar Linda

Nyanser av vitt sa...

Hej Malin
Håller med dig. Tvätten ligger kvar. Jag har just nu massor annat att styra med men försöker att kika in hos alla andra superfina bloggar. Jag försöker också alltid svara samt lämna en liten kommentar. Inte alla besök men ofta.
Det är så kul detta och får man lite torka är det bättre att göra färre inlägg ett tag :O)
KRAAAAM Agneta

Lilla Lycksta sa...

Vilka underbara formar som du fått från din farmor. Jag hinner långt ifrån göra lika många inlägg, men roligt är det. Din blogg är alltid lika inspirerande. Hoppas du vill vara med i min utlottning.
Kramar Camilla

Fröken Fräken sa...

Jag får inte så ofta frågan hur jag hinner blogga, men hur jag hinner pyssla. Men det är ungefär detsamma som för dig, dvs prioritera! Jag jobbar visserligen heltid, och lite mer än så ofta, men om man inte ser så mycket på tv hinner man mycket! Jag har bloggat i tre år snart, men än inte drabbats av bloggtorka, jag verkar ha väldigt mycket att berätta... ;-)

Sjabbig men chic sa...

Ja, det är ju så himla kul att blogga och att få kika in hos andra. Att skriva inlägg själv är inget problem det går ju på typ en pisskvart. men det är det där med att hinna besöka alla som har besökt en själv. Det vill man ju så gärna men ibland räcker inte tiden. Och då jobbar jag 50%. Jag får hur dåligt samvete som helst då. Ja, sån är jag;)

Kram Lisa

Viola sa...

Känner igen frågan, men det här prioriterar jag...det är min dagbok och älskar att skriva och att läsa andras bloggar, jag ser det som en förening och att ni goa bloggvänner är mina brevvänner...:0) har snart hållit på i två år och än finns ingen bloggtorka här i a f...:0) kramen VIOLAN

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det kan vara svårt och hinna med, göra inlägg går ju fort. Men sen som du skriver, det som tar tid är och läsa och skriva kommentarer. Jag svarar alla, i alla fall nästan alla. Jag är ledig på torsdagar, då är jag ensam hemma och kan passa på med sånt här. Och så söndagar, då hinner jag lite grann också. Så fina bilder du visar, jättefina kakformar.
Ha en bra vecka
Kramar
AnnaMaria

Dona blogg sa...

Att blogga ger energi :) Kan inte upphöra att förvånas över hur många likasinnade det går att finna med bara något knapptryck.

Fin stol nedan!

Kram till dig för kloka, vackra inlägg

Vit som snö sa...

Vackra bilder, det är det alltid hos dej!
Både andra o jag själv undrar hur jag hinner o det ligger nog mycket i att vi inte ser på tv, det tar faktiskt många några timmar per dag.
Det är en prioritering av något man älskar. En trevligare variant än att få inspiration genom tidningar o magasin!
Ha en mysig vecka! Kram Cilla

mariaK. sa...

Om det ändå "bara" var stryktvätten som jag låg efter med:-)
Här svämmar tvättkorgarna över, den rena tvätten väntar alltid på att bli upphängd och stryktvätten förblir ostruken tills man behöver ha det och får tokstryka i ren panik;-)
Det blir ju lite grann när man är fem i familjen:-)
Kramisar, Maria

Lindvallska Gården i Lindås sa...

Hej!!
Jag hinner inte alltid men jag kämpar på så gott det går ;-)
Du däremot gör det super - det märks att du älskar detta!! Det är mycket roligare att följa någon som har "stadiga" inlägg. Dessutom tar du ju fantastiska foton!!
Puss på dig. //Sanna

LjuvligtLantligt sa...

Vilka härliga arbetstider...hade gärna bytat fast jag har det ganska bra oxå. :)
Vackra bilder som vanligt...

Kram Git

LillaFlisan sa...

Åh, vad glad jag blir av ditt inlägg! (och tack för din rara kommentar också, den gjorde mig glad) Jag blir så lycklig över att se att det finns dom som brinner för bloggandet just nu när jag bara INTE hittar lusten. FAST jag vet att den kommer tillbaka. säkert när våren och ljuset också är tillbaka.....
Och visst är det så att det är så inspirerande att kika runt hemma hos alla bloggvänner, så mycket inspirerade!

Ha en finfin vecka!
Nu hoppas vi på lite sol eller hur?

Kram

Flisan

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Ja, visst är det roligt o inspirerande att blogga! Men det tar mycket tid...Ibland hinner man inte svara alla på en gång men man försöker så gott man kan! Vilka fina o charmiga formar du visar, Önskar dig en bra dag! Måndagskramar Therese

Vita små hjärtan sa...

Oj så mycket fina bilder, formarna är ju så charmiga!!!
Ja du ibland hinns inte bloggen med som man skulle vilja. Man får stjäla sig lite tid, det är ju så kul!
Kram Agnetha

Lissboden sa...

Hej Malin!
Du har blivit en av mina favoriter bland alla bloggerskor. Vissa fastnar man för lite mer, det är bara att erkänna.
Jag tycker att bloggandet tar för mycket av min tid ibland och därför har jag bestämt mig för att inte alltid kommentera hos alla jag tittar in till. Jag är bara glad att någon tittar in hos mig, alla mina besökare måste absolut inte skriva en kommentar.
Det verkliga livet måste alltid gå före datalivet, trots allt!
Ha en bra vecka!
Kram/Maria

Meiqing Xu sa...

15916meiqing
ray-ban sunglasses
nike air max
juicy couture
rolex replica watches
cheap ray ban sunglasses
nike running shoes
tory burch outlet
nike air max 90
michael kors
canada goose outlet
toms shoes
gucci borse
louboutin
gucci shoes
timberland boots uk
replica watches
hollister co
christian louboutin
marc jacobs
kate spade outlet
fitflop uk
nike free runs
longchamp handbags
ed hardy uk
north face uk