fredag 19 februari 2010

Järnsängen är på plats!!!!

Hej!!! Fredag igen....Denna veckan har gått så fort. Har varit upptagen med något varje eftermiddag eller kväll..... Har inte hunnit titta in till Er som jag brukar! Hoppas kunna ta igen det i helgen;o)

Igår fixade jag min madrass till järnsängen, sen var ommöbleringen igång!!!!!!

Vi provade på Verandan först, men det kändes inte bra....

Så nu har jag en riktig mysvägg i vardagsrummet/salen;o)

Vi bytte plats på drängaskåpet och min hängare....
Den blev ompyntad igen;o)

Den här lilla kommoden stod i tvättstugan förut, men fick ge plats för en annan kommod....

Här står nu min stora vita Madonna och lite andra pinaler!!

Mysigt att kunna ta sig en lur och elda lite i kakelugnen;o)

Har bäddat med lakan från mamma, Tack;o)
Det blir lite ombonat med draperiet.....

Örngott från farmor.....

Loppade örngott och en mjölsäck.....
Hoppas på många mysiga stunder i min järnsäng med favoritmagasinen;o)

Vet Ni, jag har fått en award!!!!!! Jag blir så glad!!
Särskilt eftersom det är en jättego bloggvän som gett mig den;o)
Kommer anta att berätta 7 saker om mig själv....
Och ge den vidare till några andra fina bloggar!!!
Det blir nästa gång!!
Ha en jättemysig Helg Alla!!!
Vi ses snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

53 kommentarer:

Snövita drömmar sa...

Hi hi! Ja Malin du och jag, är vi synkade eller är vi synkade!?
Samma bra smak som sagt.
Järnsängar gillar vi!

Stor kram på dig vännen och ha nu en trevlig helg!
Kram Catrin!

Vita verandan sa...

Hej malin, jag tänkte just att vi inte hört så mycket från dig på några dagar hihi. Det blev ju jättebra, så mysigt. Förstår din man detta??Jag har nämnligen fått tag på en vit järnsäng och nämde att vi kanske kunde ha den som en dagbädd, fick ett konstigt uttryck tillbaka...
Mysigt med draperiet.
Ha en jättehärlig helg och mys i din säng.
Kram Anna

Marie sa...

Så underbart fint det blev Malin! Där kommer du garanterat få mysiga stunder med favoritmagasinen!!!!!!

Trevlig helg!
Kram Marie

Änglarnas hus sa...

Men hallå gumman!! :)..

Såå snyggt!! helt i min smak..tänk om man hade det så..kakelugn och gamla golvplankor..vilken sal!! där inne skulle man kunna stanna huur länge som helst!!

hoppas att du får en riktigt bra helg nu!!

Kramis Sanne..

Anonym sa...

det blir inga fler promenader efter den goa bädden kom iordning det ser jag,hoppas att du får många sköna stunder med dina magasin i denna fantastiska skapelse.....kram B

LantlivsAnette sa...

Ohhhh jag tror jag svimmar så fint !!!! Wow...och du, vad är det för en fin tunika som hänger där ??? Kanon fin !!
Kraaam Anette

NataljaOblonskaja sa...

Ojojoj, så snyggt, trodde först du tagit bilder från inredningstidning men sedan såg jag ju att det var hemma hos dig!! Så himla fint du fixat till det. Gillar den där brickan du har hängades på de finfina krokarna.

sv. Ja min dotter och jag är väldigt lika:))
Ha en underbart skön helg och mys nu i din soffa.
//Camilla

essemia sa...

Vad jättefint det blev. Roligt med de gamla, ärvda örngotten också.
Hoppas du får en riktigt bra fredagkväll.
Kram Elzie

Ljuva Lantliv sa...

Nej, men så fint det blev Malin! Så många vackra detaljer att titta på. Vilken rum!! Ha en mysig helg! Kram Anna

gamla skolan sa...

Åh ! Det blev helt underbart !!! Så fint du har det och vad duktigt du är på att "styla" . Det blev verkligen jättefint och jag är grön av avund på din järnsäng , vill ha !!!! Önskar dig en mysig helg ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Mitt Stugliv sa...

Hej Malin!
Nu blev jag inspirerad igen, blir det varje gång jag tittar in hos dej.
Hittade oxå en järnsäng på en loppis för två helger sedan, såg den på avstånd och gick med raska steg men inte tillräckligt snabbt en annan järnsängsletare hann före och jag blev sur. Jag har knappt kommit över det men blev faktiskt glad igår på min nya lopprunda då jag inhandlade diverse småfynd.
Livet är fantastiskt.

Ha det fint
KramKram
Lotta

Solveig sa...

Du har bare et av de koseligste hjemmene jeg vet om!! Bare såååå nydelig hjemme hos deg:o) Den jernsengen er skikkelig flott og sammen med skapet, klokken og knaggrekken, er det som tatt ut fra et magasin! Nei, forresten - her hos deg er det mye mer personlighet og varme!
Ønsker deg en flott helg, min venn! Er så glad for at jeg fant deg:o)))
Klem fra Solveig

LinnaLi sa...

Blev "tjusigt" som min dotter brukar säga! Härligt att få lura lite där, eller läsa en god bok!

Kram

Linda

Linda i Lönnbacka sa...

Ååh så fint du fått till det, skulle ju platsa i den finaste inredningstidning!!

Älskar det ljusa och beiga mot det vackra bruna golvet, och vilken dröm att ha plats för en sådan underbar säng *inte alls avis*
;)

Ha en underbar helg!
Kram kram

Vintage House sa...

Hej Malin,
Underbart värre så härligt.
Järnsängen vacker, härlig kommod och moraklockan i bakgrunden perfekt...
ha nu en ljuvlig helg!
kram
sandra

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Säger som dom andra...det är som taget ur en inredningstidning!! Allt...jättefint!! Trevlig Helg:)

Kram Helena

Gúa sa...

Hej min favo Malin!

Jisses så vackert! Alltså helt underbart!
Mmmm, där vill jag vara! Så jag kommer förbi efter Let´s Dance och så ligger vi skaföttes och dricker lite vin och pratar massa strunt...OK?!?

Puss och kram på dig du fina, fina..och allt det bästa till dig, alltid!

Och...tack Malin, för alla dina varma hälsningar! Jag blir så glad, bara så att du vet! Och jag är härinne och smyger, alltid! Fast de vet du nog..;)))
Största kramen...

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Åååå så underbart fin sängen är och så mycket fint det finns runt omkring! Wow!

Önskar dig en underbar helg!
Monica

Maria sa...

Ja du den där sängen var verkligen snygg...antar att en riktigt fin gammal järnsäng står på min önskelista också =)

Det var mycket som var fint på dina bilder och jag funderar lite över den där hängaren. Har du gjort den själv av gamla krokar eller har den alltid varit så där?

Den tilltalade mig enormt, just de där krokarna är fina och det dyker ofta upp liknande på Tradera men det har liksom inte kännts motiverat att köpa bara någon. Men att se dem så där flera stycken på en lång bräda var verkligen helt rätt.

Över huvudtaget har du mycket vackert men så är jag stoooor älskare av gamla saker, en riktig materialist som älskar saker med historia.

Det finns mycket inspiration att hämta i din blogg och vid tillfälle ska jag göra som jag brukar i bland, dvs önga igenom hela bloggen och bara njuta.
Jag har ganska nyligen lagt dig i mitt lista över intressanta bloggar som ger mersmak.

Hoppas du får en mysig helg med de dina och att ni inte snöar in alldeles! ;-)

Kram från
Maria/Javabönan

Livet på Berget sa...

Men det där är så snyggt så jag var tvungen att ställa mig upp och gå omkring lite för jag blev så exalterad. Va!!!! Vilken grej å så fint du gjort och jag tror din farmor är stolt där uppe i himlen att hennes vackra örngott är med här på bild. Där kommer du ligga och må som en princessa, det är jag övertygad om!
Ha en skön kväll!
Kram
/Sara

lottens vita och gröna sa...

maaaaaaaaaaaaalin gu så vackert, kan inte få nog av dessa bilder, jisses!
ha det goaste i helgen gumman, varmkram lotten

Signe 1 sa...

Men jisses vad fiint det blev Malin, jag dör!!:-) Passar perfekt hemma hos er, ögongodis verkligen!!:-)

Kramenkram Sofia♥

Romantisk Vintage sa...

Åhhhh,så utrolig vakkert du har det:))du er så flink til å få til detaljene...jernsengen var bare utrolig flott,har også ett ønske om en slik seng og er på utkikk:))...her inne hos deg kan jeg titte og titte,blir liksom ikke ferdig med å se på ditt vakre drømmehjem:)) Ha en god helg.
Klem

liven sa...

Heisann Malin!!
Ja her var det "mysigt" aldeles nyyyydelig!!
så koselig med jernsengen og med de fine tekstilene!! Likte så utrolig godt den puten med de blå broderiene....den var bare så skjønn...og jeg som er så glad i blått:o)
Du er så flink å gjøre det fint rundt deg du Malin...og jeg bare nyter bildene dine!!

Ha en fin lørdag....og kos deg her :o)

emilias gömmor... sa...

Så fint det blev! Järnsängen är himla vacker!

Kram Mimmi

Gammelbålsta sa...

Hej!
Det blev verkligen fint med sängen och allt runt omkring. Ha en riktigt bra helg. Nu ska jag göra mig färdig för att åka till jobbet... hade hellre varit hemma och fortsatt målat lite golv. Kram Aydan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint det blev, en jättebra ommöblering. Så mysigt och sitta/ligga där och läsa tidningar och höra brasan knäppa. Din härliga myshörna blev det. Du har mycket fint som hänger på brädan också.
Ha en bra lördag i snöstormen
Goa kramen
AnnaMaria

essemia sa...

Du har alldeles rätt, det är i Dalskär vi har husvagnen. Fastnade för den platsen första gången jag var där 1981!!! Sen har vi varit där många gånger och förra året blev vi långliggare. Får se hur det blir i år, men nog vill vi dit igen.
Fy sjutton vad det snöar. Jag hoppas du inte är ute på vägarna och far. Jag är tacksam att jag är ledig den här dan i alla fall. Vi har nog fått 20 cm snart.
Kram Elzie

estersinspiration sa...

Oj så tjusigt det blev! Du har det så fint hemma! kram från mig

Ullen sa...

Hej Malin!
Så himla fint det blev med järnsängen, vilket kap du gjorde när du hittade den!! Du är så himla duktig på att piffa och få till supersnygga bilder, ett riktigt proffs!! Ha en riktigt mysig helg och se till att utnyttja nya bädden ordentligt! Ska snart bege oss till Öland för 13-årskalas med släkten, blir spännande att se om vi tar oss fram i ovädret..
Såg att du fått en jättefin kommentar av speciell favorit:)
Blogga på Malin, du vet att vi läser!!!
Kram Ullen

Hanna sa...

Så fint du har det.
Kram
Hanna

Queen Of Småland sa...

Åh så fint det blev Malin!
Här börjar snön nu så sakta smälta... äntligen!!! Det lär nog ta tid förståss eftersom det är ca 1 meter som ska bort.
Hoppas allt är bra med er och så önskar jag er en härlig lördagskväll!!!!
Kramar
Stina

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ååå vad fint du har möblerat och pyntat, verkligen smakfullt. Järnsängen är...och kommoden...och hängaren på väggen...och alla saker...ja allt gillar jag. Fina foton har du oxå tagit.
Ha en fortsatt mysig helg. Kram,
Regina

Loppisliv sa...

Ohhhh så mycket vackert, vilka ljuvliga bilder!!! Sängen är ju en riktig dröm, och hängaren på väggen. Mora klockan gillar jag också ( har ju en jag också..hihi) och vilken underbar tunika som hänger där. Så mycket ögongodis du bjuder på, allt jättefint Malin!

Trevlig helg önskar jag dig. Kramis Paula

Mitt hvite hus sa...

For et utrolig vakkert hjem du har MAlin... jernsengen var nydelig ...alle de flotte detaljene... må kikke en gang til jeg..


Nyt helgen.:Klem Kerstin

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Jag är mållös... åh, så vackert det blev. Bara njuter av dina bilder och vackra ting som skulle kunna platsa i vilken inredningstidning som helst! Snyggt med draperiet bakom och ditt arrangemang i pottskåp och på hängaren. Lovely!!!

Önskar dig en fortsatt skön helg!

Kramar Anna-Lena♥

Lilla Lycksta sa...

Hej Malin!
Jag säger bara det sååå vackert, ljuvligt och underbart. Hoppas du har en härlig helg med dina kära.
Många kramar Camilla

Huset vid ån sa...

Åh, Vilket ögongodis du bjuder på! En fröjd för ögat vännen.....Lördagskramar Therese

Viola sa...

SÅ himla fint du fick till det med sängen...min står och väntar i boden, ska ha den som skylt i butiken..du bjuder på ljuvliga bilder, skulle gärna gå på studiebesök hemma hos dig..:0) ha en skön kväll, kram

mariaK. sa...

Supernajs Malin!!
Ha en skön helg du med :-)
kramelikram, Maria

Mycket annat & lite betong sa...

Det blev ju jättefint med sängen!

Agneta

Lantbacken sa...

Guuud så fint du har det!!! Vilka inspirerande bilder och tack för dina kommentarer hos mig! Ha en trevlig lördagkväll.
Kram / Pernilla

Nyanser av vitt sa...

Hej vännen
Grattis till din award. Ska bli spännande att få läsa lite om dig.
En sän järnsäng hade jag i mitt flickrum. Jag målade den cerise :O)tyvärr hamnade den på tippen....
Kram

Nina sa...

Sååå fint du har!!!
Kram Nina

Lindwallska Gården sa...

Hej!
Attans, det ante mig att jag inte skulle bli ve den där ;-)
Vad jättefint det blev!!
Jag har fått knoppar i köket idag - får väl vara glad för det istället.
Ha det så gott!
Kramar från Sanna

no47-mia sa...

Jag tror jag döör vad fint det blev!!!
Vilket rum!! Å vad gott att få ligga där och bläddra i en massa magasin..

Ha en härlig dag!
Kram ♥ Mia

Huset vid ån sa...

God Morron! Hoppas allt är bra. Vad härligt det lät att åka till Trysil, önskar dig en skön söndag! Kram Therese

Fröken Fräken sa...

Ja, tänk att det alltid blir stooor ommöblering så fort en ny möbel kommer in! Har lite egna möbelflyttarplaner, och tänkte att det var bäst att köra igång dem efter att herr Fräken åkt iväg.. Alla herrar förstår ju inte ommöbleringens tjusning... SÄngen blev verkligen jättefin på sin plats!

Hanna sa...

Så roligt att du tittar in och följer min resa.
Kram
Hanna

Sjabbig men chic sa...

Men åh vad fint! helt underbart!

Kram Lisa

Annika Christensen sa...

Så underbart.. jag vill ha en sådan säng i mitt växthus.
Hur hittade du din?
Måste börja leta nu. Jag har ju kök så nu är det säng och bord som gäller till växthuset.
Ha det gott
Annika

Masy sa...

Så himla fint! Du er dyktig! Takk for inso.

Mvh

Masy

Junda Xu sa...

20150721 junda
michael kors watches
replica watches rolex
replica watches for sale
michael kors outlet
coach outlet store online
louis vuitton sito ufficiale
gucci uk
louboutin
burberry outlet
air force pas cher
oakley sunglasses outlet
jordan femme
coach factory outlet
christian louboutin
ralph lauren polo shirts
michael kors bags
polo ralph lauren
ray bans
kate spade handbags
kate spade new york
louis vuitton
coach outlet store online
soccer outlet
jordan shoes uk
pandora jewelry outlet
michael kors handbags
gucci handbags
oakley sunglasses
ray ban sunglasses
coach factory outlet
polo ralph lauren uk
coach outlet
oakley sunglasses sale
michael kors handbags
tory burch outlet
polo outlet
soccer shoes
louboutin pas cher
ed hardy uk
air max uk