torsdag 4 februari 2010

Min Favoritstol......

Hej!!!! Idag kommer lite bilder på min favoritstol!!! Det var för ett par år sen den stod på en auktion och jag kände bara att den viiiiiiill jag ha.....Det var tydligen en till som tänkte så för jag fick "kriga" om den innan den blev min;o)

Den är bara så fin!!!!!! Lagom sliten;o)

Nu har den stått uppe i badrummet, men jag flyttar omkring den oxå som allt annat...

Jag gillar ju detaljer som sagt;o)
.
Vad tror Ni om de här stora kulorna??? Ser nästan ut som de tillkommit????

Det är ett vackert mönster på sitsen;o)

Det är så svårt att fota i detta dåliga ljus, men jag hoppas Ni kan se!!!!

Många bloggare längtar så till våren....Jag älskar vintern, men inte när det går ner mot 15 minusgrader...Och nu tycker även jag att det räcker med snö!!! Filips buss kom inte idag så jag fick köra honom till skolan........
Om det är något som jag längtar efter så är det att kunna ha lite mindre kläder när jag går ut...
Den här fina Odd Mollyn fick jag på posten i tisdags!! Fick och fick.....Det är vår för mig när jag kan ta en promenad i den och jeans;o)
Ha det bäst Alla!!!!
Vi ses snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

38 kommentarer:

Nina sa...

Förstår dig att du älskar din stol. Den är ju så vacker och annorlunda!
Ha en härlig tordag
Kram

Mitt hvite hus sa...

Nydelig stol du har.. herlig slitt og skjønne detaljer,,..

klem O=)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den koftan är supersnygg, funkar som tunn jacka också. OddMolly är så himla fint. Och stolen var värd och kriga för, bra att du vann. Den är i en annorlunda jättefin modell, och så vackert sliten. Kul om du har den kaminen, jag är glad för bara locket. Hela kaminen skulle vara skönt idag.
Ha det gott
Goa kramen
AnnaMaria

Mitt hvite hus sa...

hei igjen..
syns jeg så at dette var en jaktlabbe.. sitter akkurat å kikker på oppdrettere av jaktlabber.. vi skla ha oss en ny valp..
kunne jeg spurt hvem som var din oppdretter?

klem Kerstin

Sköna o Gröna Ting sa...

Nämen.., en sådan stol har jag aldrig sett tidigare!!!
Vilken spännande modell och jag undrar liksom du om knopparna har tillkommit och hur den har sett ut i såfall utan dom.., har där kanske suttit några högre knoppar???
Ja, den var läcker!

Koftan är ju bara hur snygg som helst, tänk när du kan få spatsera runt i den utan en stor bulsig vinterjacka över.., wiii!!!!
Nu är det bara att njuta av den vackra vintern vännen, snart gnäller vi över att det är så sablans varmt igen!

Ha en fortsatt skön torsdag
Kram kram
Marianne

Änglarnas hus sa...

Hallojsan goa!!

du, vilken härlig stol..Ser som sagt ut som om någon har satt dit kulorna senare.. Har de kapat ryggstödet också?..Har aldrig sett något liknande..Den var jättefin!!

Här är det också..helt sjukt mycket snö!! min lilla bil är totalt trafikfarlig ute nu!!

ha det bäst!!

Kram Sanne!!

Blåbärs och smultronstället sa...

Så vacker stol du fyndat, vännen! Den är annorlunda och charmig.
Odd mollytröjan är så fin, den är snygg till jeans och jeanskjol.
Kramis Susanne

LantlivsAnette sa...

Hallo !!
Ohh vilken fin stol, har aldrig sett en sån modell förut...och vilken fin kofta !! Odd Molly har verkligen fina kläder, är så glad för min senaste tunika, en sån som du har..
Kraaam Anette

Queen Of Småland sa...

Hej Malin!

Jag förstår att du ville ha stolen, så himla fin den är. Vilka vackra ting du visade i förra inlägget. Så fina smycken, vilken skatt!
Usch ja, nu är det ju helt galet trist med kylan och snön. Vi fick ca 2 dm till härom dagen och jag tycker vi gör inget annat än skottar...
Idag ska jag ändå trotsa vädret och beställa årets ekologiska frön från Runåbergs. Kanske infinner sig då en känsla om våren förhoppningsvis. Bra att du hängt fram den fina koftan, hoppas du kan använda den snart =)
Många kramar
Stina

Snövita drömmar sa...

Ja vissa saker är helt enkelt värda att kriga för! Och jag förstår att du gav dig in i den fighten, hi hi!
Tur att du kom ut som ensam segrarinna!

Ja det är inte ofta man bara får Odd Molly.....
Jag hade turen för en tid sen och oj så glad jag blev! Och den går även att ha med gravid mage så det är perfekt :) :) :)
Men din var mycket fin! Förstår om du köpte den. Jag älskar rosa på våren och sommaren, så härlig färg!

Kramis på dig!

Mom´s kitchen sa...

Hej!
Vilken underbar stol!!! Förstår att du fick kämpa för den ;) Vore jag dig skulle jag göra det samma ;)

Odd Molly.... Love´t! Fina kläder har dem... Och våren är ju snart här :)
kram Olg@

liven sa...

En utrolig sjarmerendes stol!!! nydelig :o)
en kjempefin kjakke du har der også!!
Ja det skal bli godt å kunne kle seg i litt mindre når man skal ut.....men det går mot vår Malin !!

Ha en fortsatt fin torsdag

Gela sa...

Den stolen skulle jag också blivit glad åt. Riktigt fin. Ha en fin fin dag/Gela

Solveig sa...

Den stolen var bare herlig. Forstår godt at du sloss om den:o) Nydelig utforming og patina-kjempeflott farge:o)
Også en herlig jakke du har kjøpt deg. Visst må man ha lov til å lengte litt mor vår. Det gjør i allefall jeg. Vi har hatt en nydelig vinter så langt, men litt mildere temperaturer hadde gjort seg. Det er så kaldt ute at smiler man når man går ut av bilen, sitter gliset på til man kommer inn i varmen igjen:o)))
Ha en fin helg, min venn.
Klem fra Solveig

Hannis sa...

Vilken ljuvlig stol!
Vissa saker är värda att betala lite extra för.
Och en sån stol är ett sånt föremål.

Ja, du den där våren...
Just i dag är jag så arg och less på snö.
Skulle vilja dra på mig flipflops och shorts=))

Kram Hannis

Anonym sa...

Hej Malin.

Vilken underbar stol. Hade passat perfekt i vårt nygamla sovrum. Det gäller verkligen att
ha ögonen öppna när man går på auktion, vilket
du verkar ha.

Kram Julia

Huset vid ån sa...

Hej Malin! Vilken fin stol, och din Odd Molly kofta är såå snygg! Ha en fortsatt bra dag! Kram Therese

Helen sa...

Hej!
Vilken underbar stol du har, mycket ovanlig med lågt ryggstöd. Den rosa jackan inger verkligen vårkänslor, hoppas att du får använda den snart, jätte snygg.
Kram/Helen

essemia sa...

Den stolen var verkligen mysig. Tänk att stå och göra sånt arbete på en sits!! Men det ser nästan ut som om kulorna kommit till sen.

Och mycket fint hade du ärvt. Kul att ha saker från sin egen släkt.

Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Elsa och Helena sa...

Hej! Vilken vacker stol, härligt sliten och gammal...kulorna är nästa pricken över i:et!

Odd molly...den kommer du att bli fin i! sååå snyggt:)

Kram Helena

Viola sa...

Förstår att det där är favoritstolen, så vacker, och vilken ljuvlig vårkreation som kommit hem till dig...kramen

Signe 1 sa...

Åhh vilken vacker gammal stol, verkligen en fröjd för ögat!:-)

Ha en fin kväll!

Kramkram Sofia

Vita verandan sa...

Hej Malin!
Så fin och söt stol, fin färg. Den kanske är värd mycket, ser på antikrundan just nu...
Jag vill också ha något från Odd Molly, typ en sån som du har köpt..
Ha så bra Kram Anna

Livet på Berget sa...

Stolen är underbar men jag tror som du att de stora knopparna är ditsatta i efterhand, de hörde liksom inte dit fast det var fina. Vilken tur att du krigade:). Jätte söt kofta!
Ha de gott!
Kram
/Sara

Marie sa...

Vilken underbar stol, har aldrig sett något liknande, härlig modell! Förstår att det är din favorit!

Koftan är hur snygg som helst, tänk vad skönt när man slipper alla bylsiga vinterkläder!!

Trevlig helg Malin!
Kram Marie

Eikkala sa...

Visst är det härligt med snö, men inte minusgraderna 20 som kom på köpet. Stolen är ljuvlig förstår att du krigade om den. Kram sari

The Secret Garden sa...

Vilken fin och annorlunda stol! Förstår att det var fler som var ute efter den. Tur att du vann!!

Trevlig kväll!

Anonym sa...

Hej!!
Vilken fin blogg Du har!!
Hälsningar Vera

corrina sa...

Det var verkligen en fin och annorlunda stol, även jag hade krigat för den. Kram

Nyanser av vitt sa...

Hej vännen
Åh vilken fin stol och den där koftan du fått hm...från Odd Molly är ju helt underbar.
Sköt om dig och ha en mysig helg
Kraaaam

VITA NYANSER sa...

Så fiiiina bilder! Så klokt att ha våriga saker framme, det ska jag fundera på, då får man ju in våren tidigare, jag som läääängtar till våren = )!

Tack för din kloka kommentar hos mig. Det är det jag jobbar med, att inte ha så höga krav på mig själv, det är ingen annan som kräver något av mig. Jag duger som jag är, svårt, jag har ju tränat länge på att vara duktig = )! Men det går framåt, jag kan kliva över saker här hemma nu, vilket jag har TRÄNAT mig på. Tur att jag har fått toppenbra hjälp i det hela, och jag blir så mycket klokare på det!!!

Ha en sköööön helg!
Kram L-L

Huset vid ån sa...

Kikar in o önskar dig o familjen en riktigt Trevlig o Skön Helg! FredagsKramar Therese

Helt Enkelt sa...

hej vännen!

vilken fin stol. jag förstår att du fick kriga för den.. älskar det avskavda mönstret på sitsen!

jag längar jag med, tänk att kunna gå på auktion och loppisar i en tunn blus och en fin odd molly kofta...mmmm....
jag har spanat in mig på en annan kofta än den du visar i år. men huuuuuuu vilket pris...

kram
anna-malin

Lissboden sa...

Vilken superfin stol du köpt.
Härligt med en till som älskar vintern men jag håller med dig om att nu räcker det med snö.
Din tröja är också så söt. Jag har en likadan fast blå och jag använder den mycket.
Ha en jättebra helg!
Kram/Maria

Fröken Fräken sa...

Underbart vacker stol! men utan att vara värsta antikexperten får jag nog också lov att säga att kulorna upptill måste ha satts dit i efterhand.. kanske att det har varit en hel stolsrygg som gått sönder, och så satte en driftig snickare dit något eget?!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken underbar stol. Undra om den är specialbeställd eller om någon möbelsnickare bara fick lust att pröva något annorlunda. Kul att ha en möbel som man är ensam om.
Kram,
Regina

Ljuva Drömmar sa...

Hejsan!
Kul att du ville vara med i min tävling.
Jag hade lagt till dig i min lista över bloggar att läsa men tiden räcker ju aldrig till. Nu hittade jag hit igen och du har det jättefint här, massa saker att titta på och vilja ha.
Nu hamnar du direkt i minlista på bloggen så jag inte missar nåt.

En otroligt snygg stol förresten, den hade jag gärna haft så jag förstår att du fick kämpa för den...

Ha en underbar helg och lycka till hos mig, kramar Maria!

Anonym sa...

Suveränt inspirerande och snygga foton som vanligt. Tack Malin!

Anki