onsdag 10 februari 2010

Min nya Favorit!!!

Hej igen!!! I dag blir det ett snabbinlägg...Var tar veckorna vägen!!! Redan torsdag imorgon, snart helg igen! Då måste det bli en kraftansträngning i badrummet;o)
När jag får för mig att jag vill ha något, vilket händer ganska ofta....Letar jag tills jag hittar det som jag är nöjd med...både att se på och priset!!! Järnsäng har jag letat länge! Tycker faktiskt att det finns färre och färre här omkring!! Undra vad det kan bero på........
Vi ska ha våran som en soffa/dagbädd, någonstans...får se var!!!
.
Den här är ljuvlig tycker jag, Ni får ha överseende med bilderna. Otroligt dåligt ljus idag....

Jag gillar ju som bekant detaljerna....

Det är ofta det jag fastnar för.....

Lite fina örngott att bädda med;o)
Visar den igen när jag fixat madrass och bestämt var den ska stå......

Säger Hej då med min Franska Madonna idag;o)
Ha det bäst Alla!!
Vi ses snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

43 kommentarer:

Sköna o Gröna Ting sa...

Ja.., jag är då minsann INTE skyldig Malin!!!!
Jag har inte någon järnsäng hos mig inte:(((!
Men jag ser dom lite varstans här i blogglandia:)

Den var jättefin Malin och jag förstår att du föll pladask för den.
Helt perfekt sliten var den ju oxå:)
Det var absolut inget fel på bilderna idag.., vi ser i detalj hur fin den är!

Ha en skön kväll...
Kram kram
Marianne

Vita verandan sa...

Så fin Malin!
En sån vill jag också ha, så snyggt att blanda i hop med andra soffor och fotöljer.
Förstår att du är nöjd...Gillade även lampan, var har du hittat den?
Kram Kram Anna

gamla skolan sa...

Åh ! Den är helt underbar ! Så fin , den måste du vara så nöjd med ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Signe 1 sa...

Men oj vilken vacker gammal järnsäng!! Förstår om du är kanonnöjd!!:-) Lampan var oxå hur nice som helst:-)

Kramkram Sofia

ullis sa...

Underbar!
Skulle vilja ha en liknande fast i trädgården.... tänk luktärtor klättrandes...
Även örngottet var ljuvligt! Vilka fynd!
Kramar Ullis

LantlivsAnette sa...

Nämen fy tusan vad fin !!! Jag tror jag dör alltså..vilken lycka att få tag i en sån !!
Jag vill ha två stycken jag..det dyker nog upp en vacker dag känns det som..
Kraaam Anette

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Vilken ljuvlig - den är så fin och kommer att inbjuda till många små tupplurar!

Skulle också vilja ha en sådan, men jag måste nog först skaffa ett stort hus med många, många rum - oj så kul det skulle vara att få fylla rummen med FYND! Ha det gott, och ja dagarna bara susar iväg!
Hälsningar monica

Viola sa...

Ljuvlig järnsäng du fått tag i...har oxå haft den turen...på blocket och min ska vara i sovrummet i gårdsbutiken som skylt..ha en fin kväll, kram

bakom berget sa...

Ohh, himlans vilken vacker säng... och vilka örngott!! När vi sen har byggt ut vårt hus, ska jag ta in min järnsäng som står undanställd. Det är ju sååå fiiiint!
Ha det gott! Kram Åsa.

promenader på landet sa...

hej vännen vilken jättefin säng och fint örngott! Må så jättebra! kram Maria

Elsa och Helena sa...

Förstår du är glad, gavlarna är verkligen jättevackra och så härligt slitna oxå!! Du har verkligen blick för fina saker:)

Kram Helena

Lindwallska Gården sa...

Hej Malin, vilken fiin säng!!
Skulle gärna kunna tänka mig en sån ute på punchverandan;-) säg till om du inte hittar någan bra plats till den - jag tar den gärna, he, he

Kram på dig!
//Sanna

Jenny sa...

Hej Malin!
Åh den är underbar!! Kommer passa perfekt i ert hem:)

Madonnan är oxå fin!

Ha det gott!

Kramis Jenny

Vintage House sa...

oj oj vilken fantastisk säng, underbart! förstår att du gillar detaljerna. Ska bli så kul att den färdig pyntad:) ha det så gott sandra

Mitt hvite hus sa...

Virkelig en flott jernseng du har funnet deg...likte også detaljene på den..flott madonna også..:

ha en fin dage videre..

Klem Kerstin

Livet på Berget sa...

Oj oj oj vilken säng, du är då en fyndmästare! Det kommer bli super snyggt, jag ryyyyser när jag tänker på hur fint det blir. Madonnan är underbar, gud vad du har mycket fint människa!
Ha de gott!
Kram
/Sara

Sjabbig men chic sa...

Det där är nog min nya favorit också!

Kram Lisa

The Secret Garden sa...

Det där tror jag verkligen kommer att bli urtjusigt!
Och vilka vackra broderade örngott! Härligt!!

Ha det bra!

Ljuva Lantliv sa...

Du är så duktig på att fynda, var hittar du allting?? Imponerande! Superfin säng!! Ha en bra kväll. Kram Anna ♥

Mitt Stugliv sa...

Hej Malin!
Har blivit jätteinspirerad när jag skrollat fram o tillbaka på din sida. Underbart! Och vilken järnsäng! Visst kan saker o ting ibland bara stå där och se helt underbara ut.
Ha det fint
KramKram
Lotta

Sköna o Gröna Ting sa...

Malin.., tro det eller ej men jag fick inga saker med mig hem ifrån loppisen igår!!!
Vi slet och jobbade som aldrig förr och jag hade full fokus på mitt "arbete".
Vi har lite tidspress oxå förståss, på lördag öppnar hon upp för en ny säsong och då skall det vara klart!

Okey då.., jag har spanat in ett och annat och idag skall jag dit några timmar igen på eftermiddagen och då lär där följa med en del i bilen:))))
Ha en skön torsdag.., snart är det helg
Kramar till dig Malin
Marianne

liven sa...

Åh så fin den var og så fine detaljer!!!
Heldige deg Malin :o)

Ha en fin dag :o)

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Åh, det är alltid lika roligt o inspirerande att kika in på allt fint som du visar...Sängen är ljuvlig! Kram Therese

Mysiga lantliga ting sa...

Hej! Sängen var jättevacker! förstår om du är nöjd som har hittat den!!!!!
Hade gärna haft en själv i vardagsrummet...

kram johanna

Helt Enkelt sa...

urtjusig järnsäng!! jag skulle också vilja ha en men här finns ingen plats....
kanske i trädgården...? =)

kram
anna-malin

Masy sa...

hei! første gang jeg er innom her, men må si det var utrolig mye fine bilder og ting og tang som kan gi inspirasjon her og mye vakkert. veldig gøy å se litt spesielle ting og tang, gjerne fra en annen tid og årgang. gøy! :)

ha en fin dag!

mvh

Hannis sa...

Vilken vacker Madonna!
Fina färger på den.

Ja, ähum...sängen behöver jag väl knappt kommentera!
Skulle troligast få hicka om jag skulle hitta en sån!
Väldigt fin.
Har också letat och letat men här är det tji.

Ha en bra helg/
Kram Hannis

Gela sa...

Vilka underbara ting du visar upp. Skulle också vilja ha en sådan säng. Vad fin den var. Ha en fin fin dag/Gela

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Malin!
Underbart vackra bilder du har i dina inlägg. Sängen var helt fantastisk, grattis till köpet!
Jag har haft lite ont om tid att kika in hos er andra goa bloggvänner, men jag ska ta igen det.
Kram Susanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin, den var värd och vänta på! Kommer och bli så ljuvligt fint när du lagt i madrass och lite kuddar. Vilket fynd du gjorde där. Såg ett otroligt vackert bord härunder också, med mycket fint på.
Kul att du är med i min utlottning.
Goa kramen
AnnaMaria

no47-mia sa...

Hej! Jaa, var kan alla järnsängar ta vägen.. ; )
Den var ju jättefin den du fått tag i!
Vi har ingen men jag har länge velat ha en. När jag får tag i en sommar stuga kanske..

Får vi kanske se nån gång sen var du ställer den..?

Kram Mia

livet på utanäs sa...

Åhhhhh, herre guuud så fin !!!

Jag förstår dig :)

Själv köpte jag ju två svarta för några år sen på blocket. Det var också sånt där "måste ha" objekt ... de kom inslagna i tyg !!! och jag fick hämta dem på Bussgods. Thi hiii ...

En annan gång kom en gammal vacker "skrot" cykel , hi hi ... gubbarna på Bussgods sa på bredaste Pitemål - Men vo jär nu hejna då ????
Fritt översatt: Men, vad är det här då ?
Sen fixade de till cykeln så att jag skulle kunna leda den hem genom stan ... och jag bara myyyyste över mitt "fynd", minns jag ...

Så är det ...

Ha nu en fortsatt fín vecka !
Kram Sussi O

Linda i Lönnbacka sa...

Åååh så vacker järnsäng, så lycklig du måste vara!! Tyvärr har jag ingen plats för en egen, men jag ska fundera hårt och länge för det vore ju önskedrömmen att få äga en sådan vacker säng...

Tycker dina blider är sååå fina trots det dåliga ljuset!

Trevlig kväll!
Kram kram

Lilla Blanka sa...

Hej goa Malin!

UNDERBAR järnsäng!!! Är också på jakt efter en, men som du säger så börjar de bli svåra att hitta...

Har missat flera underbara inlägg här ser jag, det har varit svårt med bloggtid de senaste veckorna.
Du har så himla många vackra bilder..jag bara njuter!

Kraaaam
Mia

Marie sa...

Suck, vilken alldeles underbar järnsäng Malin, lyckliga dig!!!!!!! Skulle bra gärna vilja hitta en jag med!

Ha en mysig helg!
Kram Marie

Fröken Fräken sa...

Dåligt ljus eller ej, jag ser bara en så vacker säng! Grattis till det inköpet!!

Mycket annat & lite betong sa...

Hej!
Vilken fin järnsäng du hittade. Ska bli kul att se den färdig sen.

Hälsningar Agneta

Inspiration i vitt sa...

ååååå vad avundsjuk jag blir på din säng men glad för din skull så klart. Den är såååå fin att jag nästan svimmar. Du kommer alltid att älska den.
Kram på dig/Ingela.

Solveig sa...

Åååååå, den senga var virkelig flott! Heldige deg:o))) Hadde vært overlykkelig hadde jeg funnet en slik! Din madonna var også helt nydelig;o)
Ja, ukene drar fort avsted.....altfor fort for de fleste av oss. Vi skal også pusse opp bad etterhvert, men jeg tenkte jeg skulle få litt varme i været først:o)
Tusen takk for alltid hyggelige kommentarer. Du er bare god, du! Når det gjelder yndlingsblogger, er din virkelig en ener hos meg:o) Så glad jeg fant deg.
PS! Så fine farger på bloggen din:o))))
Ha en flott helg når så langt kommer.
Klem fra Solveig

lottens vita och gröna sa...

hej hej malin, duuuuuu vilken säng, vacker kommer den vara var den än står, suckar hänfört åt denna ljuva tingest!!! och örngott så gott och den ljvligaste av madonnar, knäsvagt inlägg, fniss...allt är ljuvligt!!!
varmkram lotten

essemia sa...

Vilken fin säng. HÅller fullkomligt med dig om att detaljerna på den var ljuvliga. Vilket jobb de la ner.
Och det där örngottet. Huga att sitta och brodera det. Men vackert blev det. Är säkert ett bröllopsörngott, så mycket som det var på det.
Hoppas du har en bra fredag.
Kram Elzie

NataljaOblonskaja sa...

Viiiilken säng du har, men du, jag gillade den där lampan jag såg på första bilden blev alldeles knäsvag av den.
Ha en underbar helg.
//Camilla

Dona blogg sa...

Wow, vilken vacker järnsäng du hittat :)))

Våra pojkar sov i varsin liten svart järnsäng när de var små... Har en stor också, men den har vi inte plats med just nu.

Ha en härlig helg!