tisdag 23 februari 2010

På Verandan!!!!!

Hej!!!! Dags för sportlov, dock inte för mig;o( Vi åker till fjälls om några veckor istället! Jag jobbar kväll så det betyder ledig fredag, alltid något!! Sonen och jag har sovmorgnar och förmiddagarna tillsammans iaf!!
.
Det snöar & snöar.....Idag har jag gått här och plockat om lite på min hylla på verandan...

Känns som nytt även om allt fanns hemma;o)

De här formarna har jag i 3 olika storlekar äääääääääääälskar dom!!!!
Tack Carina;o)

Här har mina fina julkort hängt tills igår, vill njuta av dom länge!!!!

Nu hänger här vita kransar och dessa fina fjärilsbilder som jag vunnit hos Monica!!
Hon har fina bloggen Betongkrukan!!!

Årets första påskliljor;o)

Brickan kommer från farmor och ljusstakarna hade jag i ett skåp.
Tänkte de kunde få komma fram ett tag igen;o)

Hoppas alla har ett mysigt sportlov i snön!!!
Vill säga grattis till min snälla pappa som fyller år idag!!
Mina föräldrar läser bloggen varje dag och även mina kommentarer, det är jättekul såklart!!
I morgon fyller min svåger Mats år, han är inne och kikar på bloggen oxå!!
Extra kul, tror inte jag har så många manliga läsare....
Grattis till dig Mats!!!!!
Hoppas på mycket tårta;o)
Ha det bäst Alla!!!
Vi ses snart igen;o)
Nu blir det en tur på längdskidorna!!!!
.
Kram Kram Malin

52 kommentarer:

Lantbacken sa...

Har gjort som du och fixat lite på hyllor utav saker som redan finns hemma. Kul det där att saker som man köpt för jättelänge sen fortfarande håller. Läste i nya Lantliv ett reportage där en kvinna sa att köper man saker man själv tycker är vackra och blandar, passar det ihop! Bra inredningsfilosofi eller hur!
Ha en bra dag / Pernilla

Signe 1 sa...

Hej Malin!

Vad mycket fina saker du visar jämt Malin! En fröjd att gå in här!:-)

Ha en härlig tur med längdskidorna!!:-)

Kramen Sofia

Hannis sa...

Vilken hurtbulle du är som åker skidor!

Väldigt fint på din hylla!
Bilderna som hänger i kedjan är jättefina.
Våriga =))

Sovmorgon låter inte helt fel...
Det skulle jag vilja ha mest hela tiden*skrattar*

Kram Hannis

ullis sa...

Blev glad bara av att läsa din rubrik: "på verandan", gav liksom lite hopp om vår och värme...Tack!
Kramar Ullis

Vita verandan sa...

Hej!
Då får jag väl säga Grattis till din pappa här då, eftersom han läser dina kommentarer. (tror nog min mamma läser också)
Så fint du har fått det. Är er veranda varmbonad, mysigt i så fall. Min är sååå kaaall nu. Längter till vårsolen värmer då kan jag öppna dörrararna..
Skönt att ha lov, jag är också ledig på fredag ska bli så skönt.
Kram på dig
Anna

Vita små hjärtan sa...

Så fint du har dekorerat på hyllan. Massa mysiga saker!!!!
Ha en underbar dag!
Kram Agnetha

Gardenliving sa...

Hej Mailn!

Vilken fin och inspirerande blogg du har! Du har otroligt vackra saker som man blir glad av, tisen tack för att du delar med dig =) Mvh/Linda (www.gardenliving.se)

Vintage House sa...

Hej Malin,
vilken underbar hylla så roligt att flytta runt sakerna de får nytt liv:)
kram kram i massor
sandra

Mitt hvite hus sa...

Så vakkert på hylla di Malin...Ja nå fikk jeg masse inspirasjon her hos deg..

skjønn eske du har også..

klem Kerstin

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
Ååå så mysigt med en veranda! Det är en av mina drömmar, men tyvärr svårt att fixa i nuvarande boendeläget!

Du visar så härlig vårinspiration - just vad man verkligen behöver just nu! I Stockholm så har vädret ställt till det helt ofattbart! Men jag kan gå till jobbet, så för mig innebär det bara bra motion!!

Vad kul att du gillar bilderna du vann i min utlottning, säger jag stolt! För jag tycker de är så fina.

Stor kram Monica

PS. Grattis till svågern och ett hej till mamma och pappa!

Nyanser av vitt sa...

Hej Malin
Åh vad fint du gjort på din veranda. Och grattis till din award. Den är du verkligen värd.
Åkte skidor i lördags och söndags. Visst är vi duktiga :O)
Kram Agneta

LenaS sa...

Åh vilka vackra bilder på lika vackra saker!
Ha en fin eftermiddag!
Kramis/LenaS

Anonym sa...

skönt med vårbilder igen,fantastiskt fina,och förresten grattis pappa "Lasse" från oss B-måla.Hoppas att du får en fin dag! Sover du mycket i den nya sängen(hihi) ha det gott kram B

Lilla Lycksta sa...

Så fint du har det på din veranda. Grattis till far din. Hoppas du hade en skön skidtur.
Kram Camilla

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Åhh, så mycket fint. Hoppas skidturen var härlig! Grattis till din Pappa:)
Kram Helena

VITA NYANSER sa...

Så fint du har det! Pärlspont är sååå fint! Men du , järnsängen....SÅÅÅÅ FIIIIN!!!

Kram L-L

Mitt Stugliv sa...

Hejhej Malin!

Dessa ljuvliga silverbrickor som man ibland inte kan få nog av. Fin hylla! Jag blir sugen på att fixa min hylla i uterummet som ligger i dvala nu under vintern. Kallt och med lite organiserad röra. Fick ett bra tips om hur man ska få liv i övervintrande pelagonior och det står en på hyllan som jag ska ta tag i.
Njuter av dina bilder, jag skrollar upp igen.

Ha det fint
KramKram
Lotta

Mom´s kitchen sa...

DEt var ju fina grejer du visade! Funderade på kedjan länge, tror köper en snart ;)

kram Olg@

Loppisliv sa...

Himmel så mycket fint du visar, jättfina bilder, ögongodis på hög nivå. Kram Paula

no47-mia sa...

Heej!
Å vad fint du har där! Bilderna! Mmm.. Love..

Jaa, visst är det härligt med skidor ; ) Hoppas du hade en god tur..

Kram Mia

Marie sa...

Alltid lika roligt att kika in till dig Malin, du visar alltid så mycket fint! Underbara saker på hyllan!

Kram Kram
Marie

Ljuva Lantliv sa...

Så vackert ditt hem är Malin. Härliga saker du visar. Älskar den gamla lådan i trä. Tack för utmaningen jag fick av dig. Såg att jag redan hade gjort den för ett tag sedan. Blev så glad att du skickade awarden vidare till mig. Stor kram Anna ♥

bakom berget sa...

Åhh, så vårigt och fint du har gjort det. Man blir glad av att se dina bilder!
Ha det gott! Kram Åsa.

Rosor och Spetsar sa...

Underbart vackert och inspirerande du har det, här tittar jag gärna in igen
Kram Annelie

Hanna sa...

Så mycket fint.
Kram
Hanna

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Åh, Såå vårigt o vackert du gjort! Önskar dig en bra dag! Onsdagskramar Therese

Birgitta sa...

Hej! Tittar runt lite och kom fram till dig. Jätte fin blogg. Kommer gärna tillbaka.
Birgitta från Björklyan

Fågel Blå sa...

Åhh så fina bilder du visar, mycket inspirerande!!!!
Kram Kathrine

Lantliv på Holm sa...

Hej Malin!

Tack det är bra! Och det verkar det vara hos er också? Va fint du gjort på verandan - gillar din trälåda:) Och så härligt med påskliljor - vi kan behöva lite vårstämning...

Alice undrar om Philip slutat blogga?

Ha det gott - kram kram!

emilias gömmor... sa...

Fina bilder du visar! Vi ska till Sälen v 10, kommer att bli så mysigt!

Kram Mimmi

Viola sa...

Det blir många kalas det, vad trevligt, kan behövas, fest piggar ju alltid upp..så fin din hylla är över din vackra soffa, du har mkt ögongodis där hemma ser jag, hoppas solen oxå lyst på dig, KRAM

liven sa...

Åh du viser så koselige bilder Malin!!!
Her hos deg er det så masse fin inspirasjon!!!!
Koser meg med hvert nytt innlegg fra deg jeg :o)

ha det fint :o)

Lindwallska Gården sa...

Hej svejs!
Vad fint du gör det... får en att läängta efter våren. Men vi fick i alla fall lite solsken idag, härligt för barnen som har sportlov.
Kramar på kramar.../Sanna

Vitaboet sa...

Hej hej,vackert som alltid. Ja gud vad man längtar efter våren nu, underbart med påskliljor, då är våren snart här:).

Kram Camilla

fröken knopp sa...

Så fint Malin!! Jag bara älskar flora bilderna...!!
O Järns'ngen i ilägget nedan..jag dreglar..tihi.. Så otroligt fin!!!

Får jag fråga vart du bor??

Varma Kramar Elin

Livet på Berget sa...

Visst är det kul när man hittar saker hemma. Det blev verkligen jätte fint på din hylla och korten där var ju ursöta! Så härligt med fjällvecka!
Ha de gott!
Kram
/Sara

fröken knopp sa...

bara lilla jag igen..Hm..ville bara kolla om det är ok att jag länkat till dig inne hos mig?!

Varma Kramar Elin

mariaK. sa...

Vad härligt med sportlov!
Här har barnen snart haft sportlov i två veckor!! Vår sporthall rasade ju för snön i förra veckan, och alla skolor i kommunen ska inspekteras innan de öppnas för barnen igen. Vi får väl se hur lång tid det tar, men sonen jublar för varje extra ledig dag:-)
Härliga bilder du visar(som vanligt), och ett sent Grattis! till födelsedagsbarnen :-)
Kramisar, Maria

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Hoppas att ni har det bra på sportlovet! Här håller vi på och renoverar badrummet så Wilma får vara hos kompisar idag o leka! Det känns som hela huset är upp p ner! Tack för dina underbara o inspirerande bilder du visar! Kramis Therese

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Malin. Så vårfint du gör på din veranda, att plocka runt sakerna gör att man ser dom mer, jättefint. Och såna bilder har jag också från Monica, dom är jättefina. Ha nu en bra ledig dag imorgon.
Goa kramen
AnnaMaria

gamla skolan sa...

Så vackra bilder ! Ja , tänk vad gamla saker kan bli som nya , bara dom byter plats ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Solveig sa...

Så vakker du har det i ditt hjem! Vet jeg har sagt det før, men jeg synes bloggen din overgår både Jeanne d'arc living og Vakre hjem-i alle fall etter min smak:o) Her er det alltid masse inspirasjon og kos å finne. Tusen takk for vakre bilder - tar dem med meg inni helgen og kikker både en og to ganger på dem for å få med meg alt:o)
Ha en flott dag.
Klem fra Solveig

Ingmarie sa...

Så vackra kort,bra idee att hänga dom som du gjort!
Alltid lika trevligt att kika in hos dig ska du veta!

Allt gott från mig!

Annika Christensen sa...

Underbart att titta in här hos dig.
Så vilsamt och vackert!
Blir så sugenpå att måla, åka på loppis...
Tack för att du visar.
Annika

livet på utanäs sa...

Åhhhhhhhhh så snyggt , åhhhhhhhh så snyggt sitter jag här och mumlar för mig själv :)

Golvet där till vänster , det rutiga ger en lyckorusningar ,ja men, åhhhhhhhhhhh så snyggt !!!

Ha en fin Fredag =)
Kram Sussi O

Vitt hus med svarta knutar sa...

Å vad fint det blev på din hylla! Jag tycker att järnkonsolerna till hyllan är så vackra. Fint med påskliljorna, speciellt i den patinerade krukan.
Ha en mysig fredag.
Kram,
Regina

envilsenloppa sa...

Men du så mycket fint du har ! Gillar verkligen din stil . Om du ledsnar på något nån gång så går det bra att dumpa det hos mej ;-)
Skönt med sovmornar , njut !!
Kraam/Lotta

lottens vita och gröna sa...

sååååååå fint malin, jisses som en dröm ju!
må gott vännen, varmkram lotten

Sjabbig men chic sa...

Vad härligt med sovmorgon. Mysigt! Och vad enormt fint du har gjort både på bordet och hyllan. Älskar dina fjärilsbilder!

Kram Lisa

Vit som snö sa...

Tack Malin, vilken go' o värmande kommentar du gav mej:) Det känns bra att vara tillbaka, det ger mej energi känner jag.
Snyggt allt du visar. Visst är det kul att göra en omflyttning och få gamla saker att kännas som nya. Förstår gott att du gillar fomen som du har flera av, otroligt vacker!
Ha en fin helg trots jobb!
Kram Cilla

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Tack snälla du för dina fina ord inne hos mig. Hoppas att det går bra i helgen o jobba! Många Kramar till dig från mig./ Therese

Jenny sa...

Hej Malin!
Åh vad fint du har det där på hyllan (ja i hela huset för den delen:))! En sån där kedja med små klämmor på skulle jag oxå vilja ha!

Vad kul att du är med o tävlar hos mig!

Ha en härlig helg!

kraam Jenny