tisdag 2 februari 2010

Vackra Ting!!!

Hej!! Hur har Ni det i snöyran!?? Idag visar jag vackra ting som jag fått efter min farmor! Det känns lite konstigt att visa bilderna men jag vill så gärna dela med mig!!! Jag har bestämt att visa lite och endel behåller jag för mig själv!

Här är hennes fina pärlhalsband som jag fick äran att ta hand om;o)
De är så vackra och jag är otroligt glad! Min faster berättade att hon gillade det med stora pärlorna mest! Och det förstår jag....

Ett fint krus.....

En lampskärm blir vacker kruka till min julros...

Fina dukar.....

Brickor har jag många nu.....

Den här är bara såååå fin, tror jag ska ha den i sovrummet att lägga överkast och filtar i;o)

Nu står den i vardagsrummet med fårskinn i!!

Det här kakfatet i vitt pressglas gillar jag, Filip bjuder på chokladmuffins!!
Ha det så bra Alla Ni som kikar in, det är så kul med alla kommentarer och besökare!
Besöksräknaren har passerat 10000, det är fantastiskt;o)
Vi ses snart igen;o)
Nu ska Jack och jag ut på en promenad i snön!!
.
Kram Kram Malin

36 kommentarer:

liven sa...

Så fine ting du har arvet...nydelige!!
Kan skjønne du e glad i dette!!
Ha en fin dag Malin og kos deg på tur :o)

Vita verandan sa...

Hej Malin!
Jag har precis varit ute med vår vovve, svårt att hitta bra ställen att gå när man bor på landet och det är sååå mycket snö!
Vad glad du måste känna dig som har fått så mycket fint, även om din farmor är borta så är det fint att få ha lite saker kvar, särskillt om man tycker om dem, och det förstår jag att du gör.
ha så gott kram Anna

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilka skatter din farmor hade. Allt ser helt otroligt fint ut!
Kram/ Anna

Huset vid ån sa...

Hej Malin! Vad mycket fint du visar från din farmor, det blir fina minnen! Hoppas du får en skön promenad med vovven! Kram Therese

NataljaOblonskaja sa...

Vilka vackra smycken, mycket fina gamla ting du bjuder på idag. Förutom affektionsvärde har ju ärvda saker så mycket charm och för så trevliga minnen med sig.
//Camilla

Signe 1 sa...

Åhh så mycket fina saker du visar, förstår att du håller dem kär efter din farmor!!

Ha en finfin dag!

Stor kram Sofia

Blåbärs och smultronstället sa...

Vilka vackra fina minnen du har efter din farmor. Njut och ta väl hand om dem:-)
Ha en mysig dag, vännen!
Kram Susanne

Nina sa...

Det var verkligen vackra saker du ärvt!
Ha en bra tisdag
Kram på dig

livet på utanäs sa...

Oj , så fina saker du har ärvt , din lyckost =)

Ha nu en fortsatt fin vecka , trots snöyra och kyla !

Kram Sussi O

Elsa och Helena sa...

Så fina saker du fått efter din Farmor, och nu blir jag så där rörd igen! Det är minnen för livet. Och vilken idè att ha lampskärmen som blomkruka...det har jag aldrig sett förut!

Ha en bra dag

Kram Helena

Linda i Lönnbacka sa...

Vilket härligt inlägg med såå mycket fina ting, alltid lika kul att kika in här :)

Vad roligt att du fått äran att få ta hand om din farmors vackra halsband och det gör du jättefint!

Kram Kram

Jenny sa...

Hej Malin!
Vilka fina saker du fick efter din farmor, vad fint att du har dem framme sådär, de blir ju en påminnelse om henne:)

Hoppas du får en trevlig eftermiddag!

kram Jenny

Tro hopp och vitt sa...

Vilka vackra saker! Jag håller med om ovanstående kommentarer, att det är fint när de kommer till användning, istället för att läggas i en låda ngn stans :)
Ha en fortsatt trevlig tisdag.

Kramar från Jenny

Vit som snö sa...

Det var otrloigt vackra bilder! Så fina smycken! O spånkorgen, wow vad fin!
Och extra skönt att få vårda sakerna vidare efter kär släkting!
Kram Cilla

envilsenloppa sa...

Oj så mycket vackert du visar !
Kul med så fina arvegods , vad det betyder mycket för en att ha ett minne .
Ha det bäst !
Kraam/Lotta

Viola sa...

SÅ mkt fint du fått ta hand om , underbara halsband...fick oxå ärva en hel del utav min farmor och det är jag så glad över, ha en skön kväll, kram

Annika Christensen sa...

Vad lustigt.. jag tänkte på min farmor innan jag såg vad du hade skrivit. Bilden på smyckena påminde om henne.
Kul med gamla saker som har en historia bakom sig och man vet vem som har haft dem.
Ha det gott i snö yran
Annika

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Du funderade över quiltar och på rea. Synd du inte bor närmare, var in på en affär idag där allt var 50%! Fina rosiga quiltar med vit botten. Annars har Tant Elwira fina. Jag har en beige/vit (inte kritvit) därifrån, kostade under 500 kr, men då blir det ju frakten oxå. Har hennes blogg i min blogglista! KRAM igen

Lilla Lycksta sa...

Vad vackra saker du fått som minne av din farmor. Ha det så gott. Vi ses.
Kramar Camilla

Livet på Berget sa...

Vilka skatter du fått efter farmor. Hon är säkert jätte glad där på andra sidan över att du tar hand om dem och tykcer om dem.
Ha en skön kväll!
Kram
/Sara

Vintage House sa...

hej malin, pärlhalsbanden är så vackra något som aldrig går ur tiden.. och den stora korgen var en favorit hos mig. ha en ljuvlig tisdag kram sandra

Solveig sa...

Ååå så vakre bilder du viser! Perler og blonder sammen....bare lekkert! Så utrolig nydelige duker og fat, for ikke å snakke om trekassen.:o) Så heldig du er!
Enig med deg, noen minner må man holde for seg selv:o)
Ha en fin kveld.
Klem fra Solveig

Morse Farm sa...

Hejsan Malin!
Tack för titten hos mig så att jag kunde titta in hos dig.
Tack för fina ord om vårt hem.
Vad fin din blogg och hem är.
Vad mycket fina saker du har ärvt och det blir ju ännu finare när det är från en släkting.
Ha en fin onsdag!
Kram Bodil.

Gela sa...

Vilka underbart vackra saker du visar upp. Så vackra halsband. Härligt med minnen. Tycker om saker som har en historia som man kan bevara. Ha en fin dag/Gela

Mom´s kitchen sa...

Så mycket fint du visar! Korgen blev jag förtjust direkt i! FIN var den!
Alla halsband - underbart! LAmpskärm... Vad du kan! Skulle aldrig komma på idén att vända den upp och ner ;)
Så fint!
Snöyran? Det är bara förnamnet... KAos och storm har vi i Östergötland! :)
kram Olg@

Sjabbig men chic sa...

Vad mycket fint du visar! Pärlhalsbanden är ljuvliga och det där kruset det har jag försökt komma över länge nu. Vet du, en gång gjorde jag det och sen gav jag bort det till min svärmor. Undrar hur jag tänkte då...

Kram Lisa

Ankie sa...

Så vackra halsband, blir lite nostalgisk när jag ser allt det vackra. En del påminner mig om min farmor och även mormor.
Förr tyckte jag det var krams men nu skulle jag varit glad om jag hade tagit vara på det.
Men har då turen att kika in och få se dina pärlor

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Hoppas att du fick en lång o skön sovmorgon! Idag fick jag det också, för Wilma hade studiedag från skolan så det var såå skönt att slippa gå ut i snöstormen imorse! Hoppas att ni inte snöat inne helt! Fniss...Vinterkramar Therese

Nordingården sa...

Å så mycket fint tittgodis, fr gamla resväskor till vackra fat och vilket ursnyggt spanska skåp du har där! Och en prinsessornas kokbok också, som jag har, fin dekorationsbok! Mari.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Tack för dina fina kommentarer hos mig. Vilka vackra smycken och andra saker du ärvt efter din farmor. Det är en speciellt känsla att få bevara minnen från äldre anhöriga.
Kram,
Regina

VITA NYANSER sa...

Jag gillar dina lådor, både din vita och den stora i trä! TACK för din goa omtanke hos mig. Har vilat ett par dagar nu och börjar känna att krafterna börjar komma!

Kram L-L

Lissboden sa...

Vilka underbart fina saker du fått ärva Malin!
Det är extra roligt eftersom det är en nära släkting som har ägt dem.
Pärlor kan man aldrig få för mycket av och korgen var verkligen annorlunda och vacker.
Ha det så gott!
Kram/Maria

Hanna sa...

Fina bilder.
Kram Hanna

Mitt hvite hus sa...

Heisan.. har kikket igjennom bloggen din ..den er utrolig flott... du bor vakkert til og har et nydelig og sjarmerende hjem.. jeg legger deg til i min roll..

Skjønne smykker...

ha en fin dag..

klem Kerstin

Mitt hvite hus sa...

Hei ..igjen.. glemte å spørre om en ting..ser du har en hund.. er det en vanlig labrador eller?

Klem O=)

bakom berget sa...

Hon måste ha varit fin, din Farmor.. Så många vackra saker! Vad roligt för dig, att ha fått ta över allt fint..Ha det bra! Kram Åsa.