tisdag 9 mars 2010

En Quiltad Pläd!!!

Hej!!! Ny vecka nya tag!!! Hoppas allt är bra med Er!!!
Nu har det äntligen blivit en quiltad pläd.....
Det finns ju så många mönster och jag har inte kunnat
bestämma mig;o) Underbara problem man har......

Det blev en med blommönster och jag är så nöjd;o)

Me like.......

Varma färger men ändå ljus....

Nya Magasinet och en liten tidningskorg;o)

Här ska jag njuta läääääääääääääänge;o)
Kan tala om att vår nya dagbädd är poppis.....
Vad tycker Era män om att ha vitt, lantligt, shabby, madonnor....
Överallt i huset?????????
Måste säga att min sambo är väääääääääääldigt tålig....
Är jag nöjd så är han nöjd;o)
Har ett rum uppe som han ska göra iordning(någon gång)
Ska bli spännande att se vad det blir av det........

Bjuder Er på lite nybakade scones till kvällsteet;o)

Som tack för att Ni troget kikar in!!!!


Har fått inte mindre än 5 Sunshine Awards.....
Jag niger och tackar ödmjukast;o)
De som gett mig den är följande bloggerskor:
.
Vitt Nytt Nött
Lönnbacka
Mitt stugliv
En Amatörs Trädgård
Blomsterbo


Tusen Tack!!!!
Kika gärna in hos dom!!
Kan inte välja ut några, det finns såå många fina bloggar!!
Ta den Ni som vill;o)
Ha det bäst Alla!!!
Vi ses snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

36 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Underbara bilder!!!!!
Suck vad jag njuter av dem.
Ja, männen är tåliga och jag har också hört - är du glad så är jag glad! Det värmer när den förståelsen finns *ler*
Kram Mia

Linda i Lönnbacka sa...

Underbar pläd och jättefina kuddar!!

Händer då och då att mannen min suckar åt min som han kallar det, köpmani!! *fniss*
Men han stortrivs härhemma och så länge jag lägger pengar på fina antika saker är han bara glad. Turligt nog har vi ganska lika smak! :)

Åh, om man bara kunde sträcka handen genom datorn och rå åt dig de där sconesen...

Kramar från en hungrig Linda

Marie sa...

Ljuvligt fin quilt Malin, passar ju perfekt i din ljuvligt vackra järnsäng!

Min man är nog också fantastiskt snäll, han finner sig i det mesta som jag släpar hem. Men jag får inte göra precis som jag vill, hihi, någon porslinsho blev det t.ex inte i köket (eftersom den enligt honom var alldeles för opraktisk) och alla kranar i huset har han bestämt (för att de är sååå praktiska), men jag klagar inte direkt, jag har nog en väldans medgörlig make om man jämför med en del vänner och bekanta. Dessutom gillar han att gå i affärer, följa med till Danmark och följer då och då med på loppis, så jag är väldigt nöjd!!!!!!!!!!!!!!!

Kram Kram
Marie

Lantliv på Holm sa...

Hej Malin!

Pläden är underbart ljuvlig - så romantiskt och vacker - även den fina korgen.

Det här med män och inredning - min är också ganska tålmodig med mej :) Men jag försöker att hålla mej till en inredningsstil som inte blir för "söt" så att han kan känna sej som "man" i huset :)Lagom är bäst säger man väl...

Ha det gott - kram till dej!

Rosor och Spetsar sa...

Guuud vilken underbar pläd, helt i min smak, och så vackert med kuddarna till. Vilket drömställe att slappa på.
Mannen här hemma låter mig hållas, det är väl mer hans kompisar som psykar honom lite, gör korstecken o så, men själv tycker han att det blvit lugnt o harmoniskt. Däremot tycker han det är jobbigt med alla sakr jag har står på golven, då han ska dammsuga.
Ha en fin kväll
Kramar
Annelie

Fröken Fräken sa...

Vilken härligt somrig pläd! Man får ju verkligen lust att mysa i den där dagbädden.
Herr Fräken har ju sitt eget krypin också, så jag antar att han kan "fly" dit när det blir för mycket vitt. Men hittills har han inte klagat...

Solveig sa...

Gratulerer med nydelig pledd! Så fint det passet inn blandt dine andre tekstiler. Skjønner godt du er fornøyd med dette!
Ønkser deg en flott kveld, min venn.
Klem fra Solveig

Änglarnas hus sa...

Mums..nubakat!.me like ;)

Jättefin pläd..värd att vänta på!..
Min gubbe är fakriskt nöjd med det vita..han tycker att det är en lugn känsla..

Ha det gott!
Kramis Sanne..

Vintage House sa...

Hej,
Tack för emailet ska försöka få iväg dem imorgon..
härlig pläd:)
Min man låter mig göra vad jag vill, han vet att det är mitt största intresse:)
kram
sandra

liven sa...

Hei Malin :o)
Kommer gjerne å sitter litt her på kjøkkenet ditt.....hjemmebakst er deilig!!
Et nydelig teppe du har kjøpt...passet så godt til dine saker!!
Min mann lar meg stort sett bestemme....men han undrer jo på om alt skal bli hvitt :o)

ha en fin kveld....og takk for titten :o)

Vit som snö sa...

Du valde ett ljuvligt mönster tycker jag! Passar perfekt i dagbädden och till allt vackert runt om! Jag tror alla vi shabbiga chicks har vääääldans tåliga män! Brukar skratta lite ibland då min faktiskt väldigt manliga man ligger i vita spetslakan o ska sova, det ser lite kul ut:))) Men han klagar inte iallafall!
Kram Cilla

firdous sa...

underbara bilder och super fin säng!

Jenny sa...

Hej Malin!
Vilken fin pläd! Är lite avis på din fina järnsäng oxå;)

Vad gott med nybakade scones!

Kraam Jenny

gamla skolan sa...

Den där qvilten var helt underbar , både i färgen och mönstert ! Och din järnsäng , oj oj !! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

gamla skolan sa...

Helt underbar den där qvilten , både i färgen och i mönstert ! Och järnsängen oj oj !!! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

The Secret Garden sa...

En jättefin pläd! Får en känsla av sommar när jag ser den, och det är ju härligt! :)
Mannen här hemma gillar stilen som vi har i huset. Nu har vi ju inte shabbyvitt. Vet inte vad man ska kalla stilen, en blandning mellan mycket, kanske.

Ha det gott!

fröken knopp sa...

Så underbar pläd!!! Helt ljuvlig!!

O jag förstår verkligen att den där dag bädden är populär..hade jag haft en sådan här hemma hade det inte blvit mycket gjort..tihi...

Varma Kramar Elin

Ljuva Lantliv sa...

Vilken härlig qvilt du har köpt! Den gör sig så bra hemma hos dig.

Min man tycker om många typiskt manliga saker som att renovera och snickra men är också väldigt intresserad av den lantliga inredningsstilen och trädgård. Han vill absolut ha ett finger med i spelet hela tiden. Följer mer än gärna med till butiker och växthus. Kul tycker jag!

KRAM Anna

Sara sa...

Hej hej!
Vilken fin pläd!
Förstår att du kommer sitta där mycket och njuta =)

Ha det så bra!
Kram

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej,
jag säger bara W O W - så fin din säng är och qvilten är bar så underbar!

Och du, jag har en likadan sambo - han säger också "Är du nöjd så är jag nöjd" **fniss..

Ha det bra, hälsningar monica

Mitt Stugliv sa...

Hejhej Malin!

Mmmm vilka bilder du bjuder på sååå fantastiska och jag gillar verkligen din dagbädd med det nya quiltade. Så NICE!
Kände doften av ditt goda bröd och du!
Jag har oxå en väldigt förstående och anpassningsbar man inte bara med Madonner utan med allt.

Ha det fint
KramKram
Lotta

Signe 1 sa...

Men åhh vilken fin pläd, bedårande!!:-)

Ja visst är våra män tåliga, uj uj uj vad de får stå ut med oss bloggfruar, hihi...

KRAM Sofia

Flemmina // WillaTammisto sa...

Hej. Fina bilder! Tack.

Om du har tid, kom o titta min blogg. Välkommen. Jag blir också jätteglad om du vill följa med. :)

Mitt hvite hus sa...

Nyydelig pledd du har kjøpt deg.. likte fargene og rosene valdig godt.. dagsengen var herlig...
min mann er nok lik din der på madonnaer og andre brukte ting jeg kjøper...

Ønsker deg en fin dga.

klem Kerstin

Gúa sa...

Puss på dig min glädjestråle..:)
Så underbart vackert! Och tänk så mysigt att sitta där och inta dina scones...*drömmer*
DU har så mysigt i ditt fina hem!...och så är du bara världens finaste Malin!

Det bästa till den bästa..;)

Stora kramen och en otrolig onsdag önskar jag dig, kära du...

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Malin. Grattis till alla Awarder, du är värd dom flera ggr om, alltid kul och titta in hos dig. Jag gillar din quilt, superfina blommor och färg. Och angående vitt och madonnor, maken här har nog inte så mycket och invända. Och så har han ett jaktrum fullt med "sina" saker. Men sonen däremot efterlyste kompass för han hittar inte bland allt det vita!! Hihi det är löst nu..
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Nyanser av vitt sa...

Vilken vacker quilt du köpt. Underbar! Jag kommer gärna på the och scones. Tack för awarden :O)
Kram

no47-mia sa...

Hej Malin!

Fantastiskt vilka underbara problem man kan ha ibland..hihi..
Men, vilken fiin du valde! Förstår jag att du gillar.
Denna härliga dagbädd..mmm..

Ha en skön dag!
Kram Mia

Sussi sa...

Du valde helt rätt! Den pläden passar helt perfekt i er dagbädd....förstår att platsen blev poppis, den är otroligt inbjudande.
Kul att du nämner det där med respektive...
Min älskling är tålmodig så länge det gäller sånt som jag kan fixa själv....men om jag nämner något om lite större projekt som att göra något åt golven eller något annat "bygga om" projekt så får han en stooor bekymmersrynka mellan ögonen.... :)
Det är inte det att han inte kan, men han har inte tiden som behövs, och det får jag ju acceptera...då får man kompromissa lite.

Kram
Sussi

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej vännen!

Vilken lkuvlig pläd du köpt1 Den passar jätte fint till sängen. Ja sängen också...precis en sån som jag letar.

Kram på dig och en fin dag

Viveka

Dona blogg sa...

Tycker också att pläden passar perfekt!
Hela dagbädden är så fin :)

Sköt om dig!
Kram

essemia sa...

Den pläden var så fin. Gottigottgott med scones också. Det var längesen jag bakade såna.

Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Lissboden sa...

Hej Malin!
Vilken vacker pläd. Den passar utmärkt i din dagbädd.
Min man gillar inte shabby chic och madonnor så jag har nästan inget sådant här hemma, frånsett en madonna som jag köpt av Anna-Lena med bloggen Drömmar av silver och den har jag i mitt syrum. Den är jag jätteglad över för hon håller ett litet barn i famnen och det är så fint. Man får smyga in lite i taget så går det bra.
Kram på dig!
Maria

elsaohelena sa...

Helt ljuvlig quiltad pläd!! Älskar den rosa färgen:) Såå fint Malin!

Stor kram Helena

LantlivsAnette sa...

Ohhh vilken underbart fin pläd..passar ju så bra där på den fina sängen !!
Så du har fått tag i en rak spegel nu..vilken lycka !!
Kraaam Anette

Loppisliv sa...

Hej Mailn! Din dagbädd är underbar, älskar formen på järnsängen och färgen likaså, och qvilten är också en såndär vill ha sak :-) Vackert blommöster och färgskalan helt ljuvlig!! Fint påskpynt i förra inlägget och den rostiga brickan du visade med lejontassarna var bara sååå fin. Mycket vackert att titta på här hos dig som alltid. Ha en fin dag. Kraaaam Paula