torsdag 11 mars 2010

Kakformar!!!!

Hej!!!! Redan torsdag.....Snart Helg igen;o) Det tycker vi om!!!
Har fått tag i dessa ljuvliga kakformar, har stått på min önskelista!!!

Bäst var det är bara springer man på det man letar efter;o)
Fast det är klart jag letar ju en hel del........

En stor och en liten, såååååååååå fina!!!!

Bara att titta på eller som små skålar.....
eller så klart att baka med!!!
.
Har fått tag i gamla ljushållare oxå!!!



Kunde inte motstå dessa pellisar.....
Vita Mårbacka, känns som vår även om det fortfarande är vinter!!

Hoppas Ni kan njuuuuuuta lite av bilderna denna gråmulna dag.....





Ljuvliga former......
.
Det blev många bilder idag.....
Ha det bäst Alla som kikar in;o)
Så ses vi snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

40 kommentarer:

NataljaOblonskaja sa...

Oj, vad många supervackra saker du visar. Och vilken himla tur att just du sprang på dessa former som du letat efter.
Ha en underbar kväll.
Camilla

Hannis sa...

Vilka härliga bilder!
Och fina kakformar.
Såna fina lyckas jag aldrig att hitta på loppis...
Bara älskar din bensinflaska!!
Häftig=))

Kram Hannis

fröken knopp sa...

Så mycket fin Malin..Som vanligt..tihi...

Älskar formarna!! Har något liknande..
Ljushållarna är underbara o jag har själv letat efter sådana länge..o så sprang jag på en del drös i moheda..3 för en 10a..Då kan man inte klaga..:)

Varmaste kramarna Elin

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Men hejsan oj oj vicken fin blogg ja länkar dig så ja kan komma tillbaks till dig... kramar sussie

Ljuva Lantliv sa...

Härliga fynd Malin! Hittade också massa formar i helgen. Älskar gamla bruksföremål. Vackert och användbart till allt möjligt. KRAM Anna

Karin Lindström sa...

Hej!

Tänk att det är så roligt att se andras fynd. Det liksom stillar begäret efter loppisbesök! Så fina bilder du visar!

Kramar
Karin

Vintage House sa...

Helt fantastiska kakformar:) jag förstår din lycka.
jag har skickat urtavlorna idag:)
ha en fortsatt underbar dag!
kram sandra

liven sa...

Koselige bilder av de gamle sakene dine!!
Da jeg var i København fant jeg slike gamle former og lysholdere!!

Ha en fin torsdagskveld Malin :o)

Anonym sa...

fina grejor du visar,jag gillar telefon numret på den häftiga bensinflaskan,de är annat än långa mobil nummer man ska försöka komma ihåg.Kanske kan man en dag få smaka en god kaka från de fina formarna,haha kram på dej B

ullis sa...

Å. sådanna ljushållare hade min mormor alltid i julgranen...snacka om nostalgi!
Kramis Ullis
ps förstår att du ej kunde motstå mårbackan...

Sjabbig men chic sa...

Kan absolut njuta av bilderna. Jättemycket fint och jag skulle precis lika gärna som dig vilja ha de där formarna. Gud, vilka fina! Och du Mårbacka... underbart!

Kram Lisa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fina bilder Malin, och jättefina kakformar. Såna avlånga med uddkant är dom allra finaste. Till slut så hittar man såna som man sett framför sig.
Ha det gott
Goa kramen
AnnaMaria

Hanna sa...

Så fint du har gjort.
kram
Hanna

Rosor och Spetsar sa...

Jätteläckra former du hittat, annorlunda form på dem. Och vilka fina bilder du bjuder på idag. Gillar dit arrangemang på brickan
Ha en fin kväll
Krm
Annelie

Tigris Predikantan sa...

Grinden in till dig var otroligt fin!
:)

LenaS sa...

Åh vilka härligheter du visar!
Ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

Signe 1 sa...

Kanonfina bilder du visar! Kakfaten var bedårande söta!!:-)

Ja snart helg igen, looovely!:-)

Kram Sofia

Margareta sa...

Vilka fina bilder du visar. Formarna,skärbrädena,pelargon,ljushållaren och allt är ju såååå fint! Verkligen inspirerande.
Kram Margareta

Lantmusen sa...

Vilka fina bilder! Härligt med helg igen. Önskar dig en trevlig sådan!

Mitt Stugliv sa...

Hej hej Malin!

Mmmm vad fint o sååå inspirerande. Det är su ljuvligt med gamla ting blandat med det myare. Såg att du har vita porslinbrickor, vi hinner inte få in dom till affären så är de slut. Det går många via näthandeln.
Nu ska jag skrolla en runda till.

Ha det fint
KramKram
Lotta

Änglarnas hus sa...

ÅÅå så mycket fint!... Förstår din lycka!
En speciell pirrning när man hittar det man länge velat ha!

Ha en mysig helg! Kram Sanne..

Marie sa...

Underbara kakformar Malin och bilderna är sååå inspirerande!!!!!

Ha en trevlig helg!
Kramar Marie

Rummet för välbefinnande sa...

Vilka underbara kakformar! Ja, bilderna är så fina och jag bara njuuuuuuuuter!
Vilken lycka det är när man får tag i något som man letat efter så där.
Ja, det här var en inspirationskick som heter duga alltså. TACK!!!!!
Kram Mia

Mitt hvite hus sa...

ååå for noen nydelig og sjarmerende ting du viser...dette var virkelig i min gate...

Liker det rustikke stilen du viser her...

Klem Kerstin

Mitt hvite hus sa...

ååå for noen nydelig og sjarmerende ting du viser...dette var virkelig i min gate...

Liker det rustikke stilen du viser her...

Klem Kerstin

no47-mia sa...

Sådana formar är ju omöjliga att få tag! Vilken tur du har haft ;) Såå fina är dom! Fina bilder du tagit med.

Kram Mia

Lissboden sa...

Vilka vackra kakformar, de ser faktiskt ut som fina skålar.
Jag gillar dina fina porslinskärbrädor. Jag har tänkt köpa hem sådana till min bod men i år glömdes det bort på mässan.
Härligt med vita mårbackor, det känns verkligen vårigt och fint.
Ha en underbar och solig helg!
Kram/Maria

Viola sa...

Ser nog att vi vurmar för samma saker, så vackra formar, älskar dessa och har en del här hemma, vackert stilleben du skapat, ha en skön fredag,

KRAM

Helen sa...

Hej!
Ja jag kunde då verkligen njuta av dina fina bilder. Vilka underbara kakformar du hittat, faktiskt som små skålar. Jag har aldrig sett sådana tidigare. Ha en fin helg.
Kram/Helen

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Jättefina gamla kakformar:) Önskar dig en riktigt trevlig helg!
Kram Helena

Dona blogg sa...

Fina fynd du gör hela tiden!

Hoppas du får en fin helg!
Kram Pernilla

Huset vid ån sa...

Så fina fynd du gjort! Kakformar kan vara bra till mycket! Hoppas att du får en skön helg med familjen! Vårkramar till dig! Therese

Mycket annat & lite betong sa...

Vilka fina kakformar och bilder!

Trevlig helg
Agneta

promenader på landet sa...

Önskar dig en skön helg och vilka jättefina kakformar! Kram Maria

Queen Of Småland sa...

Hej vännen!!
Så många underbara inlägg du hunnit med sen sist jag hälsa på =)
Jag har massor att göra inför utställningen och hinner inte blogga just nu.
Vackra kakformar!!! Om ni är i krokarna är ni hjärtligt välkomna till min och min mans utställning i påsk!
Hälsa tjejerna!!!
Kram

STina

Vitaboet sa...

Åhh jag som älskar gamla kakformar, och så fint de gjorde sig där hos dej, verkligen vackert.

Ha en underbar helg nu vännen.
Kram Camilla

gamla skolan sa...

Helt underbara formar ! och vilka vackra bilder du bjuder oss på ! Du är duktig med kameran ! Önskar dig en mysig helg . Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Hej Malin!

Vilka vackra formar och underbara bilder. Känner igen lyckokänslan när man hittar något som man länge letat efter. Hoppas att du får en skön helg!

kramar Anna-Lena♥

Hagagården sa...

Hej
Här var det mycke fint att kika på,underbart fina bilder.
kram o ha en go dag.
ninni

Tulipa sa...

Hej!
Vilka fina formar!
Såna har jag aldrig sprungit på...*ler*...
Men jag önskar...ett riktigt fynd må jag säga!

Trevlig söndag!!


Kram Mariette