onsdag 3 mars 2010

Ljus!!!

Hej!!! Hoppas det är bra med Er!!! Själv är jag tröööööööööööött.....Det är vår i luften och då brukar jag bli trött....Märkligt, solen skiner och det töar och det känns inte som att jag kan njuuuta av det!! Men det kommer väl;o)

Här är 2 som njuter, när jag kikade in från altanen igår låg de på slagbordet.....de solade sig och hade det sååååååååå skönt!!! Men inga katter på borden i det här huset annars får de vara överallt!!

Liiiiiiiiiite svårt att motstå lilla Fluffan;o)

Var i Kalmar i söndags, då blev det att ta en vända på IKEA!!
Blir inte så ofta men ljusen tycker jag är bra, det hade börjat sina i burkarna....

Även värmeljusen sinar......

Dessa kronljusen och Tindras värmeljus är dom bästa!!!
Blockljusen däremot gillar jag inte.....

Dessa doftar lite svagt oxå;o)

Nu kan vi mysa ett tag igen......

Vad mycket ljus det går åt, det gör det väl hos Er oxå!?

Lika bra att bunkra upp, dröjer nog innan det blir ett nytt besök!!!
Nu undrar jag, vilka ljus tycker Ni är bäst?????

Tråkiga ljusbilder idag, måste bjuda Er på något fiiiiint oxå;o)
Vad sägs om lite vårblommor!!!!!

Dessa är väl vardagslyx;o)

Pärlisarna kan man njuuuuuuuuuuuuta av!!!!!!!!!
Det var allt för idag!!!
Ha det bästa Alla;o)
Så ses vi snart igen!!!!
.
Kram Kram Malin

42 kommentarer:

Helt Enkelt sa...

jag behöver också fylla på ljusförrådet.
köpte ett doftljus från durance idag och det doftar så gott....

du vet väl att det bästa man har sätter man på bordet.... :))))

kram
anna-malin

The Secret Garden sa...

Så fina katter! Förstår dem när de ligger där och njuter i solen!! :)
Ja det bästa med Ikea är ljusen, tycker jag. Gillar kronljusen bäst. Så fort jag åker till Ikea blir det kronljus. Och de är såå tunga att släpa på, i alla fall om man har långt till bilen! fniss*

Ha det fint!

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Visst är det härligt att det är Vår i luften...Jättefina bilder! Önskar dig en fortsatt bra dag! Kramis Therese

Nyanser av vitt sa...

Hej
Jag gillar både värmeljusen och kronljusen. Blockljusen har en tendens att brinna ner som ett stort hål i mitten så jag håller med dig om att de är "sådär" men det blir att jag köper dem iallafall.
Kram

Anonym sa...

hejsan,det är inte bara katterna som njuter i detta härliga väder,de begrundar nog sitt vackra hem också !!!!!! ha det gott B

Hannis sa...

Men vad fina dom är när dom ligger där på köksbordet!
Klarar du av att motstå deras blickar?

Köper alltid mina ljus på Ikea, även blockljus.
Billigt och bra kvalitet.
Har aldrig märkt något med blockljusen.

Vad skönt att ni har sol.
Det hade vi i en timme sen började det snöa igen...
Grrr!
Men snart är det vår=))

Kram Hannis

Vit som snö sa...

Underbara vårblommor o sen i den vackra formen också!!! Katterna är lika vackra.
Vad skönt när solen börjar värma genom fönstren, längtar efter det.
Jag har samma ljusfavoriter som du, har precis laddat upp ordentligt jag också, det sinar fort.
Kram Cilla

House number 15 sa...

Förhoppningvis snart hoppas jag, att det inte behövs så mycket ljus tändas...
Annars åker jag också till det stora varuhuset och fyller upp förrådet.

Söta kissekatter.
Ha det gott/C

Rosor och Spetsar sa...

Vilken härlig vårplantering du bjuder på idag.Och vacker "låda" de bor i. Gosiga katter som njuter i solen.
Ha en bra kväll
Kram Annelie

NataljaOblonskaja sa...

Har, precis som katterna, legat i soffan i uterummet och njutit av solen idag.
Håller med om att Ikeas ljus är bäst, köper nog de flesta därifrån, och visst är blommor vardagslyx.
Ha det bra.
Camilla

Signe 1 sa...

Ja på Ikea laddar man verkligen upp ljusförrådet!!:-) Var oxå där härom dan och bunkrade ljus för fulla muggar, hihi..
Ha en skön kväll!
Kram Sofia

Helen sa...

Hej!
Ljus kan man verkligen inte få för mycket av, håller med dig. Vilka underbara katter. De är verkligen riktiga livsnjutare och har hittat den bästa platsen i solljuset. Egentligen borde man ta lärdom av dem. Stå ut du blir piggare jag lovar.
Kram/Helen

Margareta sa...

Så fina bilder. Den gamla sockerkaksformen kan man använda till mycket. Jättefint med vårblommor i.Och vilka fina katter!
Ljus är ju också ett måste,även om det går åt lite mindre nu när det naturliga ljuset kommer åter.Men alla dagar är ju inte solsken.
Hälsningar Margareta

Annbritt Schmützer sa...

Här går det 500 värmeljus /månad i bara butiken*L*
ha de
annbritt

fröken knopp sa...

Om det går ljus..oj oj oj...Undra ur mycket pengar jag har eldat upp denna vintern..tihi.. Även jag fick ta en sväng till Ikea o fylla på förråden här om dagen.. Jag håller med dig, Värmeljusen o de vanliga långa ljusen är bra men jag gillar inte heller blockljusen..Dem handlar jag på Netto.. Dom är riktigt bra o billiga med..:)

Underbar med vårblommor!!

Kramar Elin

Ljuva Lantliv sa...

Åh så söta dina missar är! Svårt att motstå såna söta vänner. Hos går det också åt åtskilliga förpackningar med ljus. Vi köper hem massor och ändå är det slut på ingen tid alls. Mysigt är det i alla fall. Ha en fin kväll. Kram Anna

Lissboden sa...

Jag blev genast inspirerad att åka till IKEA och inhandla lite ljus. IKEA i Västerås blev dock tvungna att stänga idag pga snön på taket.
Skottning pågår där. Nu hoppas vi att det inte kommer så mycket mer men man vet aldrig.
Dina blommor och katterna är så vackra. Visst är det lite ljusare osv ute nu men jag håller med dig om tröttheten. Det är som om man inte hinner ställa om sig till allt ljus.
Ha det så gott!
Kram/Maria

Vintage House sa...

Ja det är så skönt ute, har tagit en långpromedad i dag i solen:)
ha det så himla härligt
kram
sandra

VITA NYANSER sa...

Underbara bilder på verandan! Och ljusen i glasburkarna, sååå fiiint, den idén tror jag att jag ska spinna vidare på. Vet inte om jag vågar åka på IKEA, de hade stängt där pga riska för snöras, men de borde å andra sidan ha skottat av snart!

Tack för dina fina ord hos mig = )!!!

Kram L-L

Anonym sa...

helt underbara bilder o guuud vilket fint hem!!!!
var hittar du allt? var har du köpt ditt köksbord är ute efter ett? även gamla dörrhandtag. tänkte köpa spegeldörrar har du ngt tips på hur man kan få dem att se äldre ut?

mvh marie

estersinspiration sa...

hej! jag tycker faktiskt också att tindras doftljus i doften vanilj från ikea är dom bästa! jag klarar inte av för starkt doft så deras ljus är perfekta. Det börjar bli dags för mig också att åka till ikea för att fylla på lagret! :) kram från ester

Mitt hvite hus sa...

Så skjønne pusekatter du har... to like..

herilige bilder du byr på .. er så koselig med vår blomster..

Ønsker deg en fin dag.:

Klem Kerstin

LantlivsAnette sa...

Jag köper också mina ljus från Ikea..tycker de är bra, jag har ännu kvar på mitt lager..
Såå söta katter ni har..och vad fint du har planterat !!
Kraaam Anette

liven sa...

Heisann Malin!
Du er det vi kaller "vårslapp" du da.....kommer seg nok snart!! skjønne katter og de legger seg jo der de vil selv.....min katt har begynt å legge seg i sengen vår....det får han absolutt ikke lov til!!!
Bruker masse lys jeg også og må stadig kjøpe inn nytt!! Koselige bilder hos deg som alltid!!

Ha en fin torsdag :o)

Romantiska Hem sa...

Hejsan Vännen! Men så ljuvliga bilder, måste tillbacks och kika igen, KRAM

mariaK. sa...

Vårblommor-I love it!
Visste du förresten att er Fluffan är lite ovanlig? När vi för många år sedan hade en röd honkatt, så fick vi reda på av en uppfödare, att det krävs att båda föräldrarna är röda för att det ska bli en röd honkatt. Hon blev lite "förfärad" över att vår katt var steriliserad, trots att det "bara" var en bondkatt:-)
Soliga kramar, Maria

Lantliv på Holm sa...

Hej Malin!

Mmmm sådana fina missar! Ja, visst går det fortfarande åt ljus även om det "riktiga" ljuset nu äntligen kommer tillbaka:)

Jag handlar också ljus på Ikea - alla ljus. Även blockljus - men blockljus med doft är inte bra hos dem:(

Jag blev så konfunderad på var ni bor...har alltid trott att du bor i Norrland??? Kanske pga av blogg namnet:) Men du skriver att du åkte till Kalmar - och det gör man nog inte ifrån Norrland - en sväng för att handla ljus:))

Ha det gott vännen - kram!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men det blev väldigt bra bilder med katterna på bordet, dom matchade din inredning bra. Urgulliga bägge två! Jag är som du trött! Alla andra bloggare har energi så det sprutar ur öronen, skönt att det fanns en som jag. Jag har en teori att det beror på att man är född på våren, idag ska jag städa, har inte kommit igång än. Men vi kvicknar till, eller hur. Jag gillar också Ikeas vanilj-värmeljus bäst, ljuvlig doft.
Ha det gott
Goa kramen
AnnaMaria

Mitt Stugliv sa...

Hejhej Malin!

Håller med dej jätte mycket. IKEA ljusen är bäst men jag är ändå lite besviken på värmeljusen som är svårtända i nummer två tändningen plus att det är mycket ljus kvar på kanterna när de släcks. Så var det inte förr.
Oj, det lät PRO aktigt.

Vårblomsterna är ju för underbara.

Ha det fint
KramKram
Lotta

gamla skolan sa...

Jag var på Ikea förra veckan och fyllde på ! Vackra bilder du visar ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Elle sa...

Tack för besöket! Ser att även du har tagit in lite vår i huset, härliga bilder du bjuder på. Även hos oss tänds det ofta ljus fortfarande, har värmeljusen i en likadan burk som du. Idén med snöret runt ska jag nu helt fräckt knycka av dig!! *blink*
Kram Elle

MARY PERNULA sa...

YOUR BLOG IS LOVELY, AND I LOVE THE PHOTOS OF YOUR HOME, STOP BY FOR A VISIT SOMETIME, I AM LOOKING FOR NEW FRIENDS. XO MARY

Helen sa...

Hej!
Titta in hos mig, jag har något till dig.
Kram/Helen

Dona blogg sa...

Jag njuter nog lika mycket av solen som dina katter! Kände mig också tvungen att ut på altanen igår. Njöt eftermiddagskaffet där ute trots att det krävdes full mundering av jacka, mössa, vantar och pläd om benen :))

Ha en fin helg!
Håller tummarna för att dina krafter kommer tillbaka.

Solveig sa...

Nyter solen jeg også, men har vært merkelig trøtt i det siste. Kanskje det er som deg - blir trøtt om våren:o)
Veldig koselig med blomster-bilder. Her ligger snøen fast, så jeg får nyte dem bilder inntil videre!
Jeg handler også lys på IKEA. Synes de varer ganske så bra:o)Brukser maaaaassse lys nå om vinteren - noe skal man jo ha å skape hygge med i mørketiden:o)!
Ønsker deg en flott kveld, min venn! Du er god du:o)
Klem fra Solveig

essemia sa...

Jag köper alltid ikeas ljus. När vi är i Bergkvara så åker vi ofta dit och handlar - om vi behöver det eller inte, haha. Däremot gillar jag inte de ljusen som doftar. Eller rättare sagt, min hals gillar det inte. Tål inte såna där dofter HELLER!!!

Ja nog är det skönt att man kan ta in lite vårblommor i värmen när det är -16 grader ute.

Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Livet på Berget sa...

Hej där. Så fint du förvarar dina ljus! Här har du en till storkonsument. Jag gillar bäst fixas ljus samt willys blockljus. Jätte fina bilder du bjuder på som vanligt!
Ha de gott och glöm INTE att släcka ljusen också!
Kram
/Sara

Sara sa...

Hej hej!
Åh vilka gose-katter =) Dom ser verkligen ut att njuta i solen.
jag tycker oxå Ikeas värmeljus är helt klart bäst!
sen i blockljusväg finns ljus från Vio Ljusfabrik som är jättebra! kan verkligen rekommendera dessa.
Härligt med vårblommor,tänk när all snö smälter bort och allt det gröna börjar komma ute *härligt*

ha det så bra!

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Kikar in o önskar dig en skööön helg med familjen o vovven! Håller tummarna för att solen visar sig i helgen också! Många kramar till dig! Therese

En amatörs trädgård sa...

Hej, jo nog har det gått åt ljus i vinter. Jag har till och med letat fram gamla ljus i olika färg och form som fått gå åt. Men mest så kör vi med IKEAs vita block ljus till lyktorna och sen så mina favoriter är doftljus från Partylite. Blir inte lika varma som andra så man behöver inte vara så rädd när barna är med.
H det fint i solen.

Linda i Lönnbacka sa...

Man har lite svårare att njuta av det soliga vädret när det råder rena isgatan utanför dörren.. Kan man bli trött av väntan till våren kanske?! :)

På IKEA lyckas man alltid hitta något...
Sist jag var där köpte jag praktiska kökssaker såsom vispar och skärbrädor, men hittade inga i porslin dock ;)

Kika gärna in hos mig vännen, för du har fått en award av mig!!

Kraaaam

Hotmama sa...

Hej Malin!
Så glad att jag hittade din blogg! Så mycket fint du har och så kul att bli inspirerad med!
Kommer absolut att kika in här ofta!
Kramar från din namne