söndag 7 mars 2010

Pyssel i Norregård!!

Hej!!! Så var det söndag igen!!!! Tack för Alla"krya på dig" hälsningar;o)
Känner mig bättre nu!! Har blivit så sugen på att pyssla när jag sett andra bloggare dona inför påsken!!!

Lite gamla tråkiga påskägg, tapetklister, spetsar och snören m.m.
Allt fanns hemma så det var bara att pyssla en liten stund;o)

Några ägg blev det!!

Lite loppisfyndade spetsar och några bibeltexter....

Torkade eucalyptusblad och några vita fjädrar;o)

Känns som påsk!!!

Lite lökar och spetsar i en skål!!

Solen skiner in på Verandan, så härligt ute!!

Tulpaner känns ju alltid fräscht och krispigt!!!

Den här kannan har så fina detaljer.....

Precis lagom för en bukett tulpaner!!
Det var lite påsk från mig idag;o)
Hoppas Ni har en bra söndag och njuter av det fina vädret!!
Ha det bäst Alla!!!
Så ses vi snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

51 kommentarer:

Sara sa...

Hej hej!
Vilka fin ägg du gjort!
Har oxå börjat att påskpyssla lite, man blir lite sugen nu när solen tittar fram alltmer,längtar så mycket tills det blir grönt ute och man kan ha påskliljor och annat fint på balkongen.
ha det så bra!

Anonym sa...

skönt att du är på banan igen,fina ägg har det också blivit ser jag.Hoppas att du kan njuta av solen idag en stund . Kram B

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Hej Malin!

Vad skönt att du är piggare! Vilka otroligt fina ägg du har gjort och vilket vackert arrangemang. Nu blev jag också pysselsugen, tapetklistret står ju framme sedan tidigare så det kanske är dags att vara kreativ.Tack för din fina inspiration, alltid lika mysigt att kika in här.

Goa söndagskramar Anna-Lena♥

Änglarnas hus sa...

Maaassor av vårinspiration hittade jag här då :)..

Måste genast ta mig till affären och införskaffa lite tullisar och annat..missade det helt i fredags..fy Sanne..;)

ha en underbar söndag..och njut av dagen!
Kramis Sanne..

LillaFlisan sa...

du har så sjukt vackra bilder jämt!!!!


njuter.................



Hoppas att du får en fin söndag!

kram

Flisan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Malin. Det är vår på din veranda, så jättefint med äggen. Jag ska börja och kolla hur dom jag hade förra året ser ut, snart är det påsk.
Ha en fin söndag i solen
Goa kramen
AnnaMaria

Rummet för välbefinnande sa...

Så jättefint du skapat. Det är en härlig känsla på dina bilder!
Gott att du känner dig bättre, och det gör faktiskt jag också idag. Men, det blev ingen mässa för mig igår. Det var feber kvar i kroppen och då är det inte läge helt enkelt.
Idag är det underbart väder ute så då får jag lite extra krafter känner jag.
Ha en riktigt fin söndag!
Kram Mia

fröken knopp sa...

Hej Malin!! Så fina...!! ohh vad jag blev pysselsugen nu..hm..dock finns nog inget tapetklister hemma...:( Får väl se vad jag annars kan komma på..tihi...

Varma Kramar Elin

Vitaboet sa...

Hej hej. Såå skönt att du mår bättre:).
Kul med pyssel, så fint du gjort, jätte vackra ägg alltså!

De där små medaljongerna eller va man ska kalla det, såg jag i en butik i går, en dansk inredningsbutik, skulle köpt de, tusan också;).

Hoppas du har en fin söndag. Kram

The Secret Garden sa...

Vad bra att du mår bättre. Åhh så vacker den där kannan är! Förtjusande och passar så bra till tulpanerna. Påskäggen ser tjusiga ut också. :)

Ha en fin dag!

Elsa och Helena sa...

Vad skönt att du är bättre! Jättefint pyssel till påsk...du är duktig:)
Kram Helena

Fru Inredning sa...

Å vad fint du pysslat, nu blir ju jag sugen på att göra lite påskpyssel:).

Ha en trevlig söndag♥
Kram Kristina

Helt Enkelt sa...

hej hej!

vilka fina ägg!! det blir så härligt att klä in dem i papper...

hoppas du haft en fin söndag!

kram
anna-malin

bakom berget sa...

Så fint! Vilken härlig vårkänsla du förmedlar!
Ha det gott! Kram Åsa.

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej,
så fint du gjort. Jag är också pysselsugen...men här har det bara varit större projekt...

Ha en fin vecka, hälsningar Monica

Hannis sa...

Aaaa...Påskfeeling fick jag nu!
Är ingen helgpyntare själv men gillar att se alla påhittiga pysselideér.
Snygga är dom dina ägg!

Ha en bra vecka/
Kram Hannis

no47-mia sa...

Hej goa Malin!

Nu är jag redo för lite bloggande igen.. Men kommer ta det mer piano framöver..

Men o så mycket fint du visar! Alla ni som är så duktiga på att pyssla ägg...
Fin skål du visar där med all den fina spetsen också.. Visst haar vi haft ett underbart väder denna vecka?! Som har gett en så mycket positiv energi..

Kram på dig!
Mia

Signe 1 sa...

Men vad fint pyssel du har gjort, äggen är bedårande!!:-) Önskar dig en härlig kväll!
Kram Sofia

Solveig sa...

Åååå, Malin! Så koselige bilder du viser! Kjempefine påskeegg og ikke minst fint sammensatt i dekorasjon med påskeliljer og det hele! Nydelig den kannen du viser!
Du snakker om inspirasjon; gleder meg alltid til å komme inn i bloggen din. Har sagt det før; du går JDL en høy gang!
Ha en flott uke, min venn!
Klem fra Solveig

Mitt hvite hus sa...

Nydelige egg du har laget... i uken skal jeg finne mine egg som jeg lagde i fjor...

selv om vi ikke skal være hjemme i påsken så er det hyggelige å ha de fremme..

Ønsker deg en fin kveld.
Klem Kerstin

Rosor och Spetsar sa...

Vilken vacker påskbricka du dukat upp.
Ha nu en skön söndagskväll
Kram
Annelie

Inspiration i vitt sa...

hej Malin, ååå vad jag vill sitta på din fina veranda och bara titta på allt vackert. Du pysslar så fint så.
Kram på dig/Ingela.

House number 15 sa...

Vilka fina ägg du har gjort, blir också sugen på att påskpyssla. Har sett några ägg här o där på bloggarna. Man blir inspirerande och får idéer av varandra.

Mycke fina bilder
Kram C

Vintage House sa...

Hej vännen
du blev vinnaren av min utlottning.
hör av dig till min email ang. adress
sandra.evy@iname.com

Grattis!!
kram och en mysig söndag
sandra

Linda i Lönnbacka sa...

Vilken ljuvlig kanna, vill haaa!!

Underbart påskpyssel, så vackert du gjort *ler*

Kram kram

Louise sa...

Tjuvstart på påsken :) hihi

Ha en skön kväll
Kram Louise

Marie sa...

Så vackra ägg du har gjort Malin! Har också äggpysslat lite idag, roligt pyssel som inte tar så lång tid.

Underbara bilder!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Mitt Stugliv sa...

Hejhej Malin!

Mmmm vilka fina ägg, nu blir man lite sugen på påsken men tiden rusar på alldeles för fort så nu ska jag sluta längta.
Har mest pysslat i nya lyan idag.

Ha det fint
KramKram
Lotta

Jenny sa...

Hej Malin!
Vad fint du pysslat, vad duktig du är!
Stort grattis till vinsten hos Sandra! :)
De vackra urtavlorna kommer passa perfekt hemma hos dig!

Kraam Jenny

mariaK. sa...

Tack Malin:-)Har tyvärr inte hunnit titta in till dig under helgen, har haft fullt upp med kalas. Men jag önskar dig ett skönt slut på denna veckan och en bra början på nästa!
Ser att du haft det mysigt med ditt pyssel i helgen, som vanligt toppenfint:-)
kramisar, Maria

Sussi sa...

Tack för inspirationen, nu kliar det i fixarfingrarna! Jättefina ägg, tror att jag ska prova på själv!
Kramar
Sussi

liven sa...

Heisann Malin!!
Så koselige puslerier du har holdt på med da!!
Kjempefint her på brettet ditt !! Koselige bilder som alltid......og kannen din er jo nydelig :o)

Ha en fin dag...og kos deg!!
Kram!!

Nyanser av vitt sa...

Hej vännen
Vad fint du pysslat. Kannan är helt uuuuunderbar.
Tack för att du deltar i min utlottning
kramis

Lissboden sa...

Vad skönt att du känner dig bättre. Det är så tråkigt att vara sjuk nu när solen äntligen börjar skina på oss.
Du har i alla fall varit superduktig och gjort många vackra saker och din kanna var otroligt vacker.
Ha en bra vecka!
Kram/Maria

Fröken Fräken sa...

Härligt med påskpyssel- och påskledighet!! Det ska sitta bra! Och den där urnan har jag en nästan likadan av, fast min är mer oval. Vilket sammanträffande!

Huset vid ån sa...

Vilka vackra ägg du har gjort vännen! Verkligen inspirerande! Ha en bra start på den nya veckan! Måndagskramar Therese

Njut i din trädgård sa...

Jösses så fint!
Äggen blev ju otroligt fina!

En amatörs trädgård sa...

Vill tacka dig för den inspiration du ger med din blogg så du får härmed en Sunshine award av mig. Titta gärna in på min blogg.

Viola sa...

Vilka ljuvliga ägg du knåpat ihop och här är det nu min tur att ha åkt på en dunderförkylning...typiskt när man har massor att göra, då kommer detta...kramen

Viola sa...

Det står att min kommentar har publicerats men icke sa nicke...vi tar det i repris..gillar verkligen dina ägg, här har man åkt på en dunderförkylning, typiskt är det är massor att göra, kramen

Viola sa...

Herr Blogger är visst inte riktigt klok idag, nu blev det tre st hälsningar istället för en...:0)

Nordingården sa...

Å vilka vackra ägg och ljuvliga stilleben! Skitsnygg kanna med tulpaner och den lampan som skymtar o dörren, så himla fint du bor! Mari.

Millygarden sa...

Vackra ägg så vackert arrangerat.
Kram Marina

Tulipa sa...

Så himla fint!

Har också tänkt göra sådana..*ler*..men inte kommit längre än till tanken...

Jättefint arrangerat också!

Kram Mariette

Vit som snö sa...

Så vackra ägg du har gjort! Jag har också en skörd av nypysslade ägg, det är så kul tycker jag!!! Gissar att det blir fler, man kan ju ge bort några stycken, istället för en blomma kanske. För alla kan ju inte fyllas med godis iallafall;)
Kram Cilla

Mitt Stugliv sa...

Hejhej Malin!

Du har en award att hämta på min blogg.

KramKram
Lotta

Lantliv på Holm sa...

Hej Malin! Så mycket kommentarer...här får man inte vara stressad när man skall scrolla ner:)

Påsk är det snart ja...en väldigt skön långhelg som mest är mysig utan så mycket måsten. Så fint pynt du har gjrot!

Ha det gott - kram C

Vita små hjärtan sa...

Å vilket härligt vackert inlägg! Så fina bilder!!!!! Jag njuter...
Ha en fin dag. Kram Agnetha

Anonym sa...

Åh! Vilka fina ägg du gjort! Du har så många fina idéer.

Ha det gott!
Kram Marita i Björkhagen

Helen sa...

Hej!
Vilken fin bricka du har arrangerat. Kanna med tulpanerna var mycket vacker.
Kram/Helen

Masy sa...

oi, neimen så fantastisk vakkert! virkelig flott må jeg si, et lite kunstverk har du laget.

god uke!

mvh
masy