lördag 20 mars 2010

Rakspegel!!!!!

Hej!!! Så var det lördag!!! Veckorna går fort!!!!
Nu har jag fått tag i en rakspegel, ännu en sak på min önskelista;o)

Hade tänkt ta fram penslen och måla vitt....men den får nog vara ett tag;o)

Tycker den bryter fint mot allt det vita....

Det kan väl inte vara någon som undgått att jag älskar eucalyptus;o)

Tycker den är riktigt charmig......

En samling ljusstakar som är så mysigt att tända på kvällarna.....


Det var allt för idag;o) Ett litet snabbinlägg!!!!
Ha det bäst Alla!!!!!
.
Kram Kram Malin

59 kommentarer:

Hem ljuva hem sa...

Vilken fin rakspegel du hittat, kanske synd att måla den vit. ibland förhastar vi oss och ångrar oss efteråt :-(. Fin sida du har med mycket fint.
Trevlig helg önskar Anneli

Viveka i Bläckhornet sa...

Härligt när de plötsligt bara står där, fynden vi letat efter.

Spegeln är vacker som den är.

Kram Viveka

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, Malin! Takk for hyggelig hilsen!

Wow! For et fantastisk flott og sjarmerende speil!! Kjempe-fint!!! ...og så vakre bilder!

Ha en fortsatt strålende helg!

Klem klem
Anette:)

Anonym sa...

Hej i vårsolen!

Din rakspegel är så fin som den är. Och grattis till fyndet.

Eva S.

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
Å så fin rakspegel - en sådan kom upp på min önskelista nu när jag håller på och ändrar i sovrummet. Ha en underbar helg!

Här skiner solen och det har varit +grader i flera dagar.
Hälsningar Monica

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!!
Åhhh vilken fin spegel, vilken lycka att du fann den !! Perfekt i färgen o allt..
Sååå fint du har det..alla vackra ljusstakar, man bara njuter..
Ha nu en toppen helg
Kraaam Anette

liven sa...

En fint speil du har funnet!!Koselig med den lille hyllen under!
En flott samling lysestaker har du også!
Jeg har vært på loppis i dag og gjorde noen funn som jeg ble fornøyd med :o)
Ha en fin lørdag Malin :o)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

En sån står på min önskelista också, din är jättefin. Och det ser fint ut att du behöll färgen som den var. Mysigt med alla ljusstakarna också.
Ha en fin lördag
Kramar
AnnaMaria

Hanna sa...

Jätte fin spegel.
Kram
Hanna

promenader på landet sa...

Hej goa bloggvän! Vilken jättefin spegel förstår att du blev glad när du hittade den! Jag håller med dig den är sååå fin som den är behöver absolut inte målas! Må så gott kram Maria

Ljuva Lantliv sa...

Åh så fin rakspegel. Behåll den som den är!! Jättefin. Önskar dig en härlig helg! KRAM Anna

Rosor och Spetsar sa...

Den var väl för fin din rakspegel, och jag håller med dig om att den är fin som den är,med all patina och snygg brytning mot det vita.
Jag har fyndat en gammal chiffonje på annons idag, så nu ska här slipas o målas.
Ha en fortsatt bra helg
Kramar
Annelie

Lantliv på Holm sa...

Snabbinlägg...det var inget dåligt snabbinlägg:) Och visst är bloggandet beroendeframkallande:)

Vilken underbar spegel och jag tycker den är väldigt fin som den är. Jag letar spegel till vårt badrum...Vi skall ha två handfat men jag vet inte om vi skall ha två speglar eller en stor - vad tycker du?

Så fint med alla ljusstakarna tillsammans - förstår att det är mysigt att tända dem på kvällen.

Ha en fin lördagskväll - kram kram!

Änglarnas hus sa...

Hallojsan tjejen!!

Det var en massa inlägg som jag fick läsa ikapp nu ;)..
Vilken HÄRLIGT kök!!..jag måste erkänna att jag blev kär i ditt underbara skåp du hade där!!

Grattis till det fina priset!!

Ha en fortsatt bra helg!
Kramis Sanne..

EVA AGNES sa...

Hej malin!
Gillar din rakspegel mycket. Hade en sådan för längesedan och undrar så var jag gjort av den.
Den är väldigt dekorativ.
Kram Eva Agnes

Signe 1 sa...

Jättefin spegel, jag tycker den är fiin som den är, allt behöver ju inte vad vitt som sagt;-) Bara nästan, fniss...

Ha en fin kväll!

Kram Sofia

Linda i Lönnbacka sa...

Vilken fin rakspegel du fått tag i, jag har en vit annars om du vill byta *blink*
Tycker det är jättefint att den bryter av mot det vita!!

Vilken ljuvlig samling ljusstakar, så vackert!

Kramar Linda

Tigris Predikantan sa...

Håller med dig: låt den vara, den passar in bra som den är nu!
:)

Margareta sa...

jag gillar också dessa speglar. Denna var ju helt underbar. Och så fint med alla ljusstakarna.Effekten förstärks ju när man har några stycken ihop.
Kram Margareta

VITA NYANSER sa...

Så fin spegel! Praktisk med den där hyllan där nere. Så fint du har i köket!!! Och den där charmiga hyllan med lådorna, superfint!

Tack för dina fina ord hos mig, kul med lite peppning inför bokjobbet = )!

Kram L-L

Marie sa...

Hej Malin!

Tycker spegeln är perfekt som den är, snyggt med något som bryter av mot allt vitt.

Trevlig lördagskväll!
Kram Marie

Mikaela sa...

Och såå vackert hus du har!! blir ytterst sugen på att flytta in.
Tack för din snälla kommentar i min blogg.
Kram Mikaela

Vintage House sa...

hej vad kul att få bocka av något på listan, det kan jag oxå göra ska visa i nästa vecka..
ha en underbar söndag
kram i massor
sandra

lottens vita och gröna sa...

hej malin, guuuuuu vad jag missat, har läst och njutit länge nu...och en tår trilla med, ohhh känner så med er med hästarna!!!

vilken vacker quilt, underbar rakspegel, och köket dit såååååå fint!
må gott vännen, varmkram lotten

The Secret Garden sa...

VAd bra att du inte målade spegeln! Den är bra som den är. Och vilka fina bilder från köket!! Härligt!

Ha det gott!

Queen Of Småland sa...

Hej Malin!!!
Kikar in som hastigast. Lika vackra ting som vanligt. Jättefin spegel och jag tycker också den är så vacker som den är. Detaljerna är såååå fina!
Tack för din kommentar om mina nya alster.
Det är lika roligt för mig att ha fått kontakt igen efter sååååå måååånga o lååånga år =) Att kunna kika in såhär hos dig och de dina.
Du måste hälsa U att jag tycker det är så roligt att hon kommenterar på min lilla blogg!
Många kramar
Stina

Fågel Blå sa...

Hej fin rakspegel du hittat jag är också på jakt efter en!
Underbara bilder du bjuder på!
Kram Kathrine

Nyanser av vitt sa...

Hej Malin,
Så fin spegel. Jag gillar det mörka mot allt det vita.
Ha det toppen uppe i Trysil. Kör försiktigt. Skitväder här uppe (Orsa just nu) men hoppas på fint uppe i Idre
Kram

Vit poesi sa...

Så himla fin rakspegel. Ser ut att passa väldigt bra där :-)
ha en fin söndag
kram Malin

Mom´s kitchen sa...

Hej hej!

JAg håller med dig. Ibland behövs inte vitt färg, bara för att framhäva den vita :)

kramar Olg@

Sjabbig men chic sa...

Vilken fin rakspegel! Tycker inte att du ska måla den. Det blev så himla fint.
Härlig samling ljusstakar har du också.

Kram Lisa

Huset vid ån sa...

Så fin rakspegeln är! Och din samling av ljusstakar är såå fina! Ha en skööön söndag vännen! Kram Therese

Helen sa...

Hej!
Vilken fin rakspegel du har hittat. Jag tycker den är fin som den är, det är vackert med brunt som kontrast till det vita.
Kram/Helen

Vit som snö sa...

Tack snälla du för din gulliga kommentar hos mej! Och jag kan tala om att festen var nog den roligaste jag varit på! Härligt!
En så fin rakspegel du har hittat. Håller med om att den bryter av fint o den ser charmigt sliten ut. Fina köksbilder också!
Ha en fin kväll! Kram Cilla

Fröken Fräken sa...

Vilken fin spegel! Jag tycker att du ska behålla den som den är, man behöver lite mörkare detaljer, det gör ju att alla de vita sakerna känns än vitare!

ÅKa iväg och se än mer snö??!?! Ja, lite tossiga är ni nog! ;-D

Tulipa sa...

Hej!
Vad fin!!!
Jag tycker inte du ska måla den, den bryter som du skriver själv, så fint mot det vita!

Och så en underbar samling med ljusstakarna!!!

Kram mariette

Mitt hvite hus sa...

For en nydelig rakspegel du har fått deg..vet du står på in ønskeliste også..Likte din veldig godt.. beslagene på siden var råfine..


Ønsker deg en fin søndagkveld.*Klem Kerstin

Inspiration i vitt sa...

Jaavisst är det fint med de gamla rakspeglarna, din var underbar. Så fint det är att samla ihop många ljusstakar på samma ställe, det skapar ett effektfullt blickfång.
Kram på dig/Ingela.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är en riktigt fin rakspegel du har fyndat, fint med den lilla plåtljusstaken på hyllan.
Fint med ljussstakarna på fönsterbrädan, kan tänka mig att det ser mysigt ut utifrån oxå.
Önskar dig en fin kommande vecka!
Kram,
Regina

Jenny sa...

Hej Malin!
Vilken fin gammal rakspegel du fått tag i!
Tycker du ska behålla den så som den är, som du säger, den bryter av så fint mot det vita:)

Hoppas du haft en trevlig helg!

Kram Jenny

Viola sa...

Tack för din goa hälsning, det blev en härlig helg..ett...minne för livet, tycker att du ska behålla färgen som den är, är så fint med skavt brunt....kramen

Lissboden sa...

Vilken häftig spegel och vilka underbara ljusstakar du har. Jag tycker att du gör alldeles rätt i att vänta med att måla spegeln. Det är sämre om du ångrar dig.
Ha en bra start på veckan!
Kram/Maria

Lantbacken sa...

Vilka härliga bilder o tack för dina fina kommentarer.
Ha en bra vecka
Kram Pernilla

Hannis sa...

Jag tycker den är fin som den är!
Som du skriver så bryter den av + att det är fint med gammalt trä i den färgen.
Ett riktigt fynd=))

Kram Hannis

gamla skolan sa...

Riktigt charmig gammal rakspegel !! Jag tycker inte du ska måla den , den är så fin som den är ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Nygammalt sa...

Hej Malin!
Vilken fin blogg du har :)
Kul att du har fått din efterlängtade rakspegel nu. Tycker att den bryter av jättefint.

Kram.

Elsa och Helena sa...

Jättefin rakspegel...tycker den är fin i färgen som den är:) Underbar samling med ljusstakar, de pryder verkligen sin plats.

Kram Helena

Mira sa...

Fin rakspegel, behåll den som den är, fin tycker jag mot det vita. Härligt med ljus fortfarande innan det rikiga ljuset kommer fullt ut!

Kram/Mira

masy sa...

hei!

synes det var flotte bilder du viser. jeg er veldig glad i kombinasjonen av tre og hvitt, synes det bryter så pent med det rene, lette og det mer tøffe mørke treverket. veldig fine gulldetaljer i lysestakene også.
lekkert! :)
god dag!
varm hilsen
masy

Livet på Berget sa...

Hej där!
Super fin rakspegel lite svåranvänd när man ska raka benen förståss, det är det jag gör mest med min rakhyvel. Så lite tid och sååå mycket hår:). Håller med om att den gjorde sig bra där omålad! Måste bara säga att jag äääälskar ditt köksbord, vill ha!!!!
Ha de gott!
Kram
/Sara

Mitt Stugliv sa...

Hejhej!
Du har en award at hämta hos mej
Kram
Lotta

no47-mia sa...

Hej!!
Å vad fin rakspegel! Används den!? hihi..
Tycker om att tända ljus på dagarna med.. Du hade många vackra stakar där..

Ha en fin dag!
Kram Mia

Vita små hjärtan sa...

Vackert!!! De är så charmiga de där speglarna! Jag har några stycken.
Kram Agnetha

Märta sa...

Fin rakspegel du har fått tag i! Är ju mycket fin i den lite slitna bruna färgen, så du gör nog rätt i att låta den vara som den är.
Din samling med ljusstakar ser ju så mysigt ut. Härligt att tända ljus när det skymmer, ja det är faktiskt riktigt fint även mitt på dagen med.
Ha en fortsatt bra dag!
Märta

Rummet för välbefinnande sa...

Jag hade också en rakspegel på önskelistan och blev så glad när jag hittade en förra året. Men, jag går precis som du, och funderar på om jag ska måla den vit eller inte. Den är brun och lite härligt sliten så där. Ja, jag får allt fundera lite till tror jag. Just nu håller jag på för fulla muggar i lokalen. Jag målar, bär möbler, sorterar saker och inreder och det är såååååå roligt.
Har precis kommit hem och ska ta och sova nu så jag kan ha kraft att jobba vidare imorgon.
Ha det fint!
Kram Mia

Lantliv på Holm sa...

Malin!!!! Var är du? Det är så tomt i bloggvärlden utan dej? Hoppas allt är ok?

Stor kram!

liven sa...

Innom for å ønske deg en fin helg!!
Savner deg og håper alt står bra til!!

Klem !!

Snövita drömmar sa...

Hej vännen!

Tittar in och lämnar en hälsning! Hoppas du mår bra?
Här rullar det på efter en tid som har innehållit det mesta som gjort att min energi sinat.
Magen växer här och är över halvtid nu.
Många varma kramar på dig!

Junda Xu sa...

20150721 junda
michael kors watches
replica watches rolex
replica watches for sale
michael kors outlet
coach outlet store online
louis vuitton sito ufficiale
gucci uk
louboutin
burberry outlet
air force pas cher
oakley sunglasses outlet
jordan femme
coach factory outlet
christian louboutin
ralph lauren polo shirts
michael kors bags
polo ralph lauren
ray bans
kate spade handbags
kate spade new york
louis vuitton
coach outlet store online
soccer outlet
jordan shoes uk
pandora jewelry outlet
michael kors handbags
gucci handbags
oakley sunglasses
ray ban sunglasses
coach factory outlet
polo ralph lauren uk
coach outlet
oakley sunglasses sale
michael kors handbags
tory burch outlet
polo outlet
soccer shoes
louboutin pas cher
ed hardy uk
air max uk