måndag 26 april 2010

Auktion!!!

Hej!!! Hoppas Ni haft en lika solig och fin Helg som vi!!! Igår var vi på auktion, det var ett tag sen! Har ju mest loppat sista tiden;o) De hade ett skåp jag hade sett ut och så gärna ville ha! Det var ju inte bara jag som ville ha det......så jag var tvungen att släppa det....Men det fanns flera andra riktiga fynd jag fick ta med mig hem;o)
.
Detta är en av väggarna i "biblioteket", ev kanske det blir ett av mina nya fynd som ska ta upp denna väggen...*ler*....

Den här pallen hade jag kollat ut innan och den blev min, jag älskar den;o)

Brukar ju tjata om mina detaljer;o)

Den är bara heeeeeeeeelt perfekt!!!

Några flaskor i min samling....

De är både upphittade och loppade, vackra tycker jag;o)

Mina nya fynd behöver lite omsorg innan jag visar dom!! Ett av dom är jag galet glad för, har funnits på min önskelista under en längre tid!! Döm om min förvåning när det bara stod där igår och jag visste inte ens om det innan;o) Jiiiiiippppiiiiiii!!!
Jag visar så fort det är klart och på plats!
Ha det bäst Alla!!
Så ses vi snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

40 kommentarer:

Iva sa...

Hej, var helgen mycket soliga, vackra saker du köpt på auktion.
Iva

Livet på Berget sa...

Vilka fynd! Kul med auktion, det var länge sedan. Ska bli kul att se vad du fyndat mer. Den soliga bilden på er altan ser bara för härlig ut!
Ha de gott!
Kram
/sara

Elsa och Helena sa...

Nu är jag allt bra nyfiken på dina fynd...:) Hoppas få se dem snart, pallen är härlig och praktisk till mycket!

KRAM Helena

Sussi sa...

Håller med...pallen är heeelt perfekt!

Spännande med ditt nya fynd....håll oss inte på sträckbänken för länge bara! Nyfiken!

Kram
Sussi

Börjelundskan sa...

Grattis till alla fina fynd. Pianopallen var urläcker.. Det är så spännande med auktioner, men det kan vara lite väl jobbigt när adrenalinet skjuter i höjden..... jag kan nästan få hjärtattack när jag budar, uch ja , det kan vara en rysare ibland. Ska bli spännande att få se vad som ska hända vid den väggen, hoppas du visar resultatet.

Ha en skön vecka. Kram Cin

Solveig sa...

Kjære Malin! Så mye fint du har funnet! Biblioteket ditt ser bare helt topp ut! Flotte, nostalgiske flasker og en nydelig stol/krakk - heldig har du vært:o))
Gleder meg til å se dine andre funn - dette høres spennende ut!
Tusen takk for alltid koselige hilsner, min gode bloggvenn. Så herlig å ha funnet deg her i blogglandia!!
Ønsker deg en flott dag!
Klem fra Solveig

Lantliv på Holm sa...

Hej Malin!

Visst är det underbart roligt med auktion!! Samtidigt som det är lite läskigt och nervöst - tänk om någon annan också har bestämt sej för just den där...

Pallen är super fin - skall bli kul att se dina andra fynd!

Ha det gott - kram!

Lilla Lycksta sa...

Pallen är urläcker,fina detaljer på den. Ser fram emot att få se vad du mera har fyndat. Ha det gott i solen.
Kram Camilla

Margareta sa...

Vilken härlig pall!Bilderna från biblioteket så hemtrevligt och fint. Flaskor är ju också en tacksam detalj.Spännande att se vad du fyndade mer.
En solig vacker dag!
Kram Margareta

Vita verandan sa...

Mycket inspirerande bilder som vanligt. Älskar din pall, sååå snygg!
Ska bli roligt att få se vad du har hittat. Auktioner är inte så ofta man kommer till. Jag är kass att komma till skott och bjuda:))
Kraaam Anna

No.47 Mia sa...

Vilka fynd!! Man blir ju så glad! Särskillt glad blir man när man hittar nått som stått på önskelistan med ; ) Ska bli spännande att se vad det kan va...

♥Mia

livet på utanäs sa...

Hej !
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅåååååh , jag älskar också din pall !!!
Kan du faxa över den en stund =)
Men du , guuuuud så snygg !!!

Vad har du mer på gång , nu är jag riktigt nyfiken =) =)

Kram Sussi O

fröken knopp sa...

Oj Malin, detta låter spännande..väntar med iver..tihi..

Pallen är underbar eller ja allt du visar idag är underbart!!!

Varma Kramar i massor!! Elin

Huset vid ån sa...

Hej svejs! Tack för din gulliga Grattishälsning inne hos mig, vad glad jag blev. Hoppas allt är bra med dig! Vad mycket fint du visar, och nu blir jag jättenyfiken vad du har på gång....Fniss! Vårkramar till dig! Therese

Lyckoslanten sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lyckoslanten sa...

Auktion är verkligen en upplevelse och du hittade eller fick med dig fina saker! Tänk vilket jobb med pallen på den tid det begav sig! Spännande fortsättning! ♥

Lyckoslanten sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Helen sa...

Hej!
Vilka fina fynd du har gjort, pallen är ju bara helt ubnderbar och flaskorna gillade jag också.
Kram/Helen

Zink & vita ting sa...

Så kul med auktion! Det känns i hela kroppen och fynden blir lite extra fyndiga när man får dem! Nackdelen är när man får släppa det man gärna vill ha...
Fina saker du visar upp, som vanligt måste jag säga =))
Hoppas att du får en fortsatt härlig måndag!
Kram Mimmi

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den snurrpallen var läcker, ett toppenköp. Ska bli kul och se vad du köpte mer.
Ha en fin vårvecka
Stor kram
AnnaMaria

Vit som snö sa...

Hej vännen! Det är något särskilt med auktion. Trist när man måste släppa något men man får tänka att det dyker upp något finare sen:)
Pallen är underbar! Jag har ärvt en som också är perfekt, den ska aldrig bli vit- kors i taket;) Med sommaren brukar det ju bli härliga bondauktioner o där kan man göra riktiga fynd!
Kram Cilla

Vintage House sa...

Pallen är ljuvlig:)
nu blev man en nyfiken i en strut.
ska bli kul att se ditt fynd..
kram
sandra

Marie sa...

Kul med auktion och pallen är ju alldeles underbar! Ser med spänning fram emot ditt andra fynd!

Kram Marie

Rosor och Spetsar sa...

Pianopallen är urläcker, lyckliga du. Och vad snyggt det är där i ditt bibliotek.
Nu blir jag så där jättenyfiken du vet, ohh vad spännade det ska bli o se vad du hittat mer
Ha en skön kväll
Kramisar
Annelie

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

Det var länge sedan jag var på auktion också..minns spänningen :)..svårt att släppa saker som drar i väg i pris så det gäller att tänka ut ett maxpris innan!

Vilken pall!! Jisses så fin den var och detaljerna..mmm..

Ska bli spännande att får se vad det är för stort du har fått med dig hem!!

Ha det bäst!! Kramis Sanne!!

Viola sa...

Ännu en gång ser jag att vi faller för samma saker, samma pall har jag i mitt kök och liknande flaskor, så fint ihop...:0) ha en fin vecka, kram

Jenny sa...

Hej Malin!
Vilken charmig pall du ropade in på auktionen!

Nu blev jag riktigt nyfiken på dina andra fynd:)

Ha en trevlig vecka!

Kraam Jenny

Strandkullen sa...

Vilken härlig pall, väntar med spänning på att bli presenterad för resten...mvh semlan

Solgården Cafe, Butik sa...

Ljuvligt ljuvligt, så kul att när man hittat sånna skatter. Det kan man leva på länge eller hur! Må så gott och ha en fortsatt trevlig vecka i solens tecken!

Signe 1 sa...

Kanonfina fynd du har gjort vännen, pallen var ursöt!! Och jag säger som de andra, nu blir jag ju riktigt nyfiken på dina andra fynd:-))
Ha det gott! KramkramS.

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej Malin!

Är det nåt jag gillar så är det auktin. Så roligt! Men det gäller att vara på hugget för man har ju inte lång betänketid på sig.
Din pall är helt ljuvlig. Letar en sån själv.

Flaskorna är också härliga.

Kram Viveka

liven sa...

Hei Malin!!
Så gøy med auksjon...selv om jeg blir litt irritert når folk byr over :o)
Denne krakken var kjempefin.....og så masse flasker du har i din samling!!
Er spent på det du skal vise....:o)

Ha en fortsatt fin tirsdag
Klem!!!

Hagagården sa...

Halloj där.
Vilken underbart fin pall du har ropat in på aktion,helt fantastiskt fin.
kram o ha en trevlig kväll.
ninni

Vitaboet sa...

Ohhh, den där pallen e ett riktigt fynd...Har letat efter en jag också...Förstår att du e glad.

Ha en fin kväll. Kram Camilla

essemia sa...

Det halvmånebordet hade JAG gärna haft, haha! Hoppas du har en bra vecka.
Kram Elzie

malin sa...

Åhh vad fina fynd eller köp du har gjort. Kan knappt bärga mig tills jag får se det riktigt STORA fyndet :)


kram Malin

gamla skolan sa...

Pallen är underbar och helt perfekt ! är så spänd att se dina andra fynd ! Kul , när man hittar något man velat ha länge !! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Lilla Vrån sa...

Vilken härlig blogg du har...så inspirerande:)
Det tackar jag för...behöver inspiriation.
Ha en fin vecka!
Kram/Carina

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
Pallen är helt underbar! Lyckliga du som fått gå på auktion!! Jag var inomhus hela soliga helgen, men sjukt barn..suck!!

ha det gott, hälsningar monica som nyfuket väntar på att få se det hemliga fyndet!

Made in Persbo...Carina sa...

Vilken underbar pall Malin! Förstår att du inte kunde motstå den...det hade inte jag heller kunnat :)

Kram, Carina