fredag 9 april 2010

Doften av Lavendel!!!

Hej igen!!! Kikar in och önskar Er trevlig Helg!!! Det gör jag med en doft av lavendel;o) Hoppas att vi får en bra helg med mycket sol!!!!!


Den här boken skickade jag efter på Adlibris.com!! Brukar skicka efter där mycket smidigt och bra;o) Ska njuta av den i solen imorgon har jag tänkt!!!!!!!

I den stora karamellburken har jag torrfoder till katterna ;o)




Fotade av några bilder ur boken så Ni får ett smakprov!!! Den är verkligen trevlig!!! Jag vill ha Alllllllllllllt i den!! Och då menar jag Allt;o)



Sist men inte minst kolla vad jag hittade på loppis idag!!! 30 kr var väl ett bra pris!! Ska spraya den svart har jag tänkt, men nu börjar jag tveka tycker den är cool!!! Ev. ska den hänga i Filips rum! Vad tycker Ni svart eller grööööööööön??????
Ha det bäst Alla och TACK för att Ni troget tittar in, det är ju därför det är så himla kul att blogga!!! Vi ses snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

38 kommentarer:

Jennifer sa...

Hi, Is it easy to transplant Lavendar from plants already growing in my garden? I haven't tried it. You would love the poppies and irises that bloom in my yard - hundreds in 1 garden! I was driving by a neighbors 1 day and saw her poppies - stopped and said "these flowers make me think of my grandmother's yard" she said "let's get a shovel and dig some up for you!" she did, we did and now they bloom for me. So happy I stopped in today, Jennifer

Mitt Stugliv sa...

HejHej!

Mitt lilla förslag behåll den grön, om du ångrar dej så måla den svart. Hihi där garderade jag mej. Lavendel i alla skålar o plyttor är sååå fint o njutbart.
Visst blir man glad av alla sköna ting och vårt vackra vårväder.

Ha en fin frdag kväll
KramKram
Lotta

Ljuva Drömmar sa...

Vad härligt med små nya växter!
Jag har lite svårt för lavendeldoften men tycker att blommorna är ljuvliga. Måste nog ha några på balkongen i år.

Vilken bok du verkar ha hittat, förstår att du vill ha allt;) Hoppas att solen skiner på dig imorn så du kan sätta dig ute en stund och läsa och bara njuta!

Kramar Maria!

liven sa...

Hei min venn!!
Mange fine innlegg og bilder siden sist jeg var innom her!! har vært et par travle dager....men nå er det fredagskos !!
Denne boken kjøpte jeg til svigermor og hun er veldig begeistret!!
Kul lampe også...hva ønsker Filip da??
Denne helgen er her både antikmesse og loppis her.....gleder meg stort til det!!! på messen er det jo dyrere men utrolig mye fint pleier det å være!!

Ha en fin fredagskveld Malin....jeg kommer snart innom igjen :o)

Linda i Lönnbacka sa...

Ha en riktigt härlig helg och tack för fina bilder!

Boken skulle jag gärna vilja ha och lampan är rätt häftig som den är tycker jag men den skulle vara finfin i svart också!

Kram kram

Livet på Berget sa...

Ja den var ju ärtig den där lampan, om din son har nytta av den så häng in den i hans rum. Det var ju en söt lampa, annars måla den genast svart eller vit:). Underbara bilder som vanligt och den där boken är förmodligen en riktig karamell. Tänk en god kopp kaffe och en bulle i solen med den, lyckostund.
Trevlig Helg
/Sara

Jenny sa...

Hej goaste Malin!
Vilket fynd, lampan är ju jättefin! Tycker definitivt att du ska behålla den härliga gröna färgen:)

Va fint med lavendel, de doftar så gott!

Ha en trevlig helg!

Kraam Jenny

The Secret Garden sa...

Lavendel är en favorit hos mig. Har den längs en av gångarna och när man går förbi så nuddar man i den och doften slingar sig upp i näsan! :) Ljuvligt!
Lampan, skulle börja med att ha den grön. Du kan ju alltid måla den senare.

Ha det gott!

Sara sa...

Hej hej!
Härligt med lavendel!!
Doftar ju underbart =)
har en jätte gott recept på lavendelskorpor (om du går in på min blogg och går in under "september" så hitta du det)kan jag verkligen rekommendera ;)

Precis samma bok såg jag på adlibris idag, du kan ju höra av dig om den är mysig för då ska jag nog beställa den oxå ;) Hittade en annan bok som kommer ut i maj "Inred lantligt inne & ute" den verkar vara jättemysig.

ha en bra helg!
Kram Sara

essemia sa...

Inte för att jag vill vara en glädjedödare, men har du inte hört att det ska bli regn i morron? Bara undrar, hihi. Vi får hoppas att dom har fel. Vi ska åka till Skåne och det är så trist att åka i regnväder.

Brukar också skicka efter böcker på Adlibris och jag har de flesta av Rachel. Vill gärna ha den du visade också så det får nog bli ett besök på deras sida.

Hoppas i alla fall att du får en solig och skön helg.
Kram Elzie

Vintage House sa...

Lavendel är så underbart ljuvligt:)
oj svårt med lampan, beror på lite var du har för andra färger i rummet:)
kram och en ljuvlig helg till dig
sandra

Hanna sa...

fina bilder.
Kram
hanna
blommorifonstret.blogspot.com

Margareta sa...

Så fint med lavendel i silverskålarna och lika fint i bakformen.jag riktigt känner doften.
Boken verkar ju underbart fin.Tack för tipset.
Lampan blir nog finare i svart,men smaken är ju olika.
En trevlig helg!
Kram Margareta

Nyanser av vitt sa...

Grööön den är ju ascool och ångrar du dig och tycker den är för grön..ja då sprayar du den
Ha en underbar helg Malin
Kram Agneta

Iva sa...

Hello, very nice photos. This is beautiful, as are cups for the win. A relaxed weekend. Iva

Signe 1 sa...

Åhh jag älskar lavendel!! Det både doftar ljuvligt och är vackert att se på!!:-)

Lampan var bedårande, vilket kap!!:-)

Kramis Sofia♥

mariaK. sa...

Åh, jasså du har hamnat i ett riktigt lavendelrus;-)
Är det början till lavendelslänten?
Må så gott!
kram, maria

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Åhhh vilka fina bilder du visar oss, och den där boken, den ser ut att vara jättefin !!
Lampan skulle jag nog måla vit..men prova först att hänga upp den nu när den är grön, och känn efter..
Ha en toppen helg
Kraaam Anette

Mitt hvite hus sa...

Heisan..

MMMMM lavendel ...det er flott det...og herlig duft..

ser de har fått inn lavendel i butikken..gleder meg til de blomstrer i hagen..

Boken er kjempefin--

Ønsker deg en fin helg.O=)

Klem Kerstin

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Åhhh, Vad ljuvligt med lavendel, kan känna doften ända hit! Lampan var läcker i grönt! Kramis Therese

Mom´s kitchen sa...

Så fina bilder! Jag blir alltid så sugen på precis allt i sådana böcker! Livsfarligt att bläddra genom de, för plånboken iaf ;)

kramar Olg@

Hanna sa...

Ha en bra fortsättning på helgen!
Kram
Hanna

No.47 Mia sa...

Hej Malin! Jag andas in ett lååångt andetag och kan riktigt känna doften av lavendeln.. Love it!!

Fina bilder!

Boken har jag med kollat in. Tack för påminelsen! Ska in och beställa hem den med..hihi..

Lampan! Såå läcker fröken.. mmm..

Have a lovely day!

Kram Mia

Anonym sa...

Härligt med all lavendel,man riktigt känner hur gott de kommer att dofta.Angående lampan så kan ju du ha den som en som bryter mot allt de andra ,coolt.... går ju alltid att ändra sig med färg , härligt Kram B

fröken knopp sa...

Åhh Malin, jag känner doften ända hit..Underbart!!!

Hoppas att du har en härlig helg!!
Varma Kramar elin

Huset vid sjön sa...

Hittade hit från Livet från Berget och måste tacka för boktipset. Ska genast gå in och kolla pris på denna goa bok.

Kram Cattis // Huset vid sjön

Zink & vita ting sa...

Tack för dina rader inne hos mig! Nu hittade jag hit och kunde drömma mig bort i allt vackert och fint du bjuder på!
Till sommaren SKA jag ha ett riktigt lavendel land, har hittills haft zinkbaljor lite varstans fulla med dessa doftande drömmar! Men med en trädgård i uppbyggnad tar det tid att bo in sig...
Ha en fortsatt skön helg!
Kram Mimmi

Mitt smultronställe sa...

Hej!!

Sååå fina bilder!!
Och Lavendel, underbar doft!!

Önskar dej också en härlig helg!
Kram Camilla.

Malin sa...

älskar doften av lavendel , den är så lugnande .


Kramar Malinpalin

Tigris Predikantan sa...

Behåll den grön - den är fin ... måla om kan du göra om du tröttnar! *ler*
:)

Viola sa...

Vilken underbar doft du omger dig utav, och den boken skulle jag gärna bläddra i..ska lampan vara i ett killrum så skulle jag nog behålla den som den var, ha en skön lördagskväll, kram

EVA AGNES sa...

Vilken charmig inredning du har. Väldigt vackra foton också.
Vad det gäller lampan är den rolig som grön, tycker jag.
Vänta lite med att spraya den svart. Det ger sig efter ett tag hur du vill haden.
Kramar Eva Agnes

Solveig sa...

Tusen takk for fine ord, min venn! De varmer:o)
Flotte og inspirerende bilder hos deg som alltid. Så koselig det er å begynne å plante igjen! Jeg har mange planer i mitt hodet - lurer på hvor masse som kommer ut i livet?!
Lampen var jo egentlig ganske kul da:o) Har du noe som passer til den på gutterommet, ville jeg ha gitt den grønne fargen en sjans. Du kan jo spraymale senere om du vil:O)
Kjenner meg så godt igjen - er bestemt på å male, men så kommer tvilen...:o)
Ønsker deg en flott helg.
Klem fra Solveig

Vitaboet sa...

Hej hej.

Vilken underbar bok, den ska ja kolla upp;).
Den lampan var ju hur cool som helst,

Ha det bäst. Kram Camilla

Loppisliv sa...

Godkväll! Härliga lavendel plantor du har, och den där boken har jag också, en riktig skatt, älskar den rakt igenom, tittar i den ett par ggr varje vecka för jag har den liggandes i vårt finrum och dit in pyser jag för att få lite själaro ibland :-) Kram Paula

Made in Persbo...Carina sa...

Heeej Malin!

Vilken uuurläcker lampa du hittade på loppisen! Kommer bli så fint!

Ha en fin fortsättning på helgen!
Kram, Carina

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Så mycket underbar doftande lavendel! Och vad dekorativt du ställt dem i silver skålar:) Jag tycker som dig att det är något speciellt med lavendel...en doft av Medelhavet:) Ha en skön söndag.
Kram Helena

Anonym sa...

Vilken tjusig lampa. Jag tycker du ska behålla den som den är!!