lördag 17 april 2010

En doft av???

Hej!!!! Har kunnat njuta av solen ett par dagar och lagom till lördagen blir det tråååååååååkväder.....Kallt, mulet och duggregn:o(( Hoppas solen skiner på Er!!!!

Hittade dessa ljuvliga kvistar när jag var ute och gick med Jack igår!!! Pinsamt....Men jag vet inte vad de heter...Gör Ni???? Med en ram bakom blir det till en tavla;o) De doftar så gott, önskar Ni kunde känna.....

Karaffernas knoppar får ligga i en liten patinerad burk;o)

Min kungsängsliljor är fortfarande vackra som torkade.....

Flyttade ut locket i solen.....

Torkad rosa ranunkel, jag är så förtjust i rosa blommor för tillfället....

Visst är de vackra????

Loppisfyndade spetsar passar överallt;o)

Känner Ni doften nu!!!???;o)
.
Har fått en Award av otroligt vackra och inspirerande Norska bloggen Solbergets Många projekt!!! Om Ni klickar HÄR kommer Ni dit, missa inte det!!!!
Jag skickar vidare denna vackra Award till dessa finfina bloggar!!!

Här kommer dom!!!
Ta den om Ni vill!!!
Ha det bäst Alla så ses vi snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

38 kommentarer:

Mom´s kitchen sa...

Fina torkade blommor du visar!

Nej, ingen sol här heller... men det gör bara att man sitter tätare i soffan när man dricker te ;)

kram olg@

Mitt Stugliv sa...

HejHej Malin!

Åhhh tack för Awarden, du är för gullig.
Idag har jag skrollat upp o ner på din sida njutit av underbara bilder och vilken kvist!!
Vet inte heller men otroligt vacker.
Idag är det kallt och blåsigt och inget vidare, man blir lätt bortskämd med det fina vädret.

Ha det underbart lilla du
KramKram
Lotta

bakom berget sa...

Vilka vackra bilder du har tagit. Tyvärr vet inte heller jag vad det är får kvistar..men fina är dom där mot din vita vägg.
Hoppas du får en skön helg! Kram Åsa.

NataljaOblonskaja sa...

Hejsan,
ingen sol här heller.
De där kvistarna ser ut som tibast, en jättegiftig buske som blommar så här tidigt. Hoppas du tvättade händerna efter att ha plockat dem, de är en av de giftigaste växterna vi har i sverige.
Tycker det ser ut som den i alla fall.
Ha det så bra.
Camilla

Nordingården sa...

Mmmm så vackra och väldoftande stilleben, urtjusigt! Ha en bra helg, Mari.

liven sa...

Heisann!!
Herlige bilder hos deg!!Nydelige rosa planter!!
Her regner det som bare det i dag...og vi har løpt fra loppis til loppis :o) Fikk tak i noen fine saker....bl.a. et par såssnippar :o)

Ønsker deg en fortsatt fin lørdag Malin :o)

Lantbacken sa...

Du lägger alltid ut så vackra bilder man blir helt lyrisk! Tack för dina fina kommentarer om min trädgård, huset står på gammal odlingsmark så det är lätt att få det att växa än om vi bor i norr. Ha en bra helg! Kram Pernilla

Signe 1 sa...

Grattis till din award vännen!! Alltid lika skoj at få uppskattning för det man gör!

Ha en fin dag!

Kramkram Sofia

gamla skolan sa...

Så vackra bilder !! Grattis till din award , den är du värd ! Önskar dig en trevlig helg ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Vintage House sa...

Tack söta du såg att jag med på listan:)
ljuvliga bilder och kvistarna är så vackra, tyvärr har jag ingen aning vad det är...
ha en fortsatt mysig dag
kram
sandra

Änglarnas hus sa...

Hallojsan1

så fina bider du har idag..bara myyyser här!!

jag har faktiskt aldrig sett denna blomma förrut!

hoppas att någon annan känner igen den!!

ha en bra helg!!

kramis Sanne!!

Sussi sa...

Näe, det har inte vart nåt bra väder här heller, bara blåsigt och kallt... Fast jag har invigt mitt växthus med första utefikat! Såååå skönt! Det var perfekt att sitta där och höra hur vinden ven i buskar och träd utanför!
Den där blomman du hittade..det är en Tibast. Den blommar tidigt på våren på bar kvist, och visst är den underbar!
Kram
Sussi

Rosor och Spetsar sa...

Underbara bilder du bjuder på idag. Och nu vet du ju att det är Tibast du plockat in, de är så söta men giftiga.
Älskar dina torkade kungsänsliljor,helt underbara.Den torkade ranunkeln ser ut som en ros tycker jag så söt.
Ha nu en fin helg, här är det nästan storm
Kram
Annelie

Vit som snö sa...

Tack söta du!!! Vad jag blir glad:)))) O jag skulle gärna ge dej den awarden också, blir så inspirerad av dina vackra bilder o ditt heeelt sagolikt vackra hus! Min man tittade just förbi o jag visade ert hus, han blev lika förtjust som jag:)
Blomman...ingen aning men vacker- det räcker ju!
Ha en fin kväll vännen! Kram Cilla

promenader på landet sa...

Njuter av dina vackra bilder och dina underbara kvistar vet inte heller vad de heter! Må så gott kram Maria

Vita verandan sa...

Hej Malin!
Fina kvistar, såg att många trodde den var giftig. Typiskt när man väl hittar något fint....Den påminnde om en växt vi har här hemma som är giftig, den är också fin.
Ha det så bra!
Kram Anna

Jenny sa...

Hej Vännen!
Grattis till awarden!!

Vilka fina blommande kvistar du hittade! Hade ingen aning om att de hette Tibast förrän jag läste det i dina kommentarer, då har man lärt sig nått nytt:)

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram Jenny

Margareta sa...

Så fina bilder!!!Nästan att man känner dofter. Tibast är ju så vacker.
Ha en riktigt mysig helg!
Kram Margareta

Gammelbålsta sa...

Hej!
Så vackra kvistar. Fint med ramen bakom. Kan nästan känna doften när jag tittar på dina fina bilder. Här stormar det och ösregnar just nu. Det var soligt på dan. Hoppas på finare väder i morrn när jag kommer hem i hyfsad tid. Ha det riktigt bra kram Aydan

Inspiration i vitt sa...

åååå så vackert Malin, härliga bilder, har ingen aning vad det är för fint. man är ju såå sugen nu på blommande sommar och vårväxter, man känner sig nästan utsvulten.
Kramar i massor/Ingela.

Iva sa...

Hello, beautiful decorations.
Have a nice Sunday.
Iva

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Jättevackra bilder som vanligt! Tänkte också på Tibast när jag såg de vackra kvistarna!! Kommer ihåg att som barn blev jag varnad för att de var giftiga....så tvätta händerna om du tar i dom! Men de är otroligt vackra och så tråkigt de ska vara giftiga.

Jättegrattis till din fina Award...:)
Kram Helena

VITA NYANSER sa...

Så fina bilder! Ha en bra fortsättning på helgen!

Tack för ha-det-bra-på-semester-hälsningen!
Kram L-L

Camilla på Trädgårdsliv & Design sa...

Varning varning... Tibast heter växten och de är sveriges giftigaste växt!!! Se till att tvätta händerna ordentligt när du handskars med denna växt för det finns konstaterade dödsfall i vare fall så fick vi höra det på den trädgårdsutbildning som jag gått.

Mycket fin blogg du har... Mysigt Lantligt *Gillar*

Ha en skön söndag! //Camilla

Camilla på Trädgårdsliv & Design sa...

Hej igen... Blev lite mer nyfiken på Tibast och sökte på Wikepedia http://sv.wikipedia.org/wiki/Tibast
Ser att den dessutom är fridlyst i sverige.

Typiskt att fina växter även skall vara giftiga och fridlysta :-( för blomman är så söt!//Camilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till awarden, den är du värd. Sen har jag läst dina kommentarer för och se vad du plockat. Hade aldrig sett såna blommande kvistar förut, läser att dom är giftiga. Hoppas det gick bra med dina händer, det var i alla fall ljuvligt fina kvistar.
Ha en fin söndag
Stor kram
AnnaMaria

Börjelundskan sa...

Hej igen Malin!

Tack för din gulliga kommentar. Blev så glad att jag hittade en inspirationskälla till så jag har något innen hos mig i fall du vill :).

Jag stornjuter av dina fina bilder, tyväär kan jag inte hjälpa dig med namnet på den fina blommkvisten, men jag har sett den själv på mina promenader.

Ha en skön Söndag. Kram Cin

Helt Enkelt sa...

vilka fina kvistar...ljuvlig färg på blommorna...

jag ska strax ut och fota min goda väns gigantiska magnoliaknoppar.... ;)

kram!

Annika Christensen sa...

Tibast luktar så gott men acks å giftig.
Fast det har väl en del andra redanskrivit.
Fick lära mig när jag var ung att dessa kvistar är sega och att man inte fick bita av dem för då blev man lam i munnen...
Jag vet inte om det är sant men giftig är deniallafall.
Här är lite sol idag..
så nu skall jag ut och plocka nässlor.
Annika

Anonym sa...

Vet inte heller vad de fina kvistarna heter,men de är riktigt fina och kommer direkt efter snön försvunnit ,fast jag tror de är giftiga,så ta det lugnt med dem, kramB

Huset vid ån sa...

Ett stort Grattis Malin till din award, den är du väl värd med din fina blogg o gulliga kommentarer! Tyvärr har jag ingen aning om vad kvisten heter.....Ha en skööön söndag! Kramis Therese

Solveig sa...

Så nydelig en blomstergren!! Tibast ( ser at noen kaller den for det) - har jeg ikke sett før, men jammen må jeg sjekke den ut!
I dine hender blir det meste vakkert, min venn! Veldig flotte bilder her hos deg.
Tusen takk for fine ord om bloggen min - du er bare god, du! Sånt varmer et bloggehjerte:o))))

Ønsker deg en flott søndag, kjære Malin. Nå skinner solen her hos meg og nå skal jeg sende 6 gutter ut for å leke. Nok inneliv i dag; ihvertfall for meg:o))))
Klem fra Solveig

Malin sa...

vad imponerad jag blev av dina fina blommor som du satt i vackra vaser och den fina ramen i bakgrunden. Var som taget ur en finfin katalog. Har dock ingen aning om vad blommorna heter. Aldrig sett förr :P

Kram Malin

Ljuva Lantliv sa...

Tittar in och njuter av alla fina bilder du visar Malin! Hoppas du får en bra ny vecka. KRAM Anna

Lissboden sa...

Det är som vanligt så otroligt smakfullt hos dig Malin!
Dina bilder och blommor är så vackra så man blir alldeles matt. Du komponerar ihop saker på ett mycket vackert sätt. Du är verkligen en riktig estet.
Ha en fin vecka!
Kram/Maria

Lantliv på Holm sa...

Grattis till din fina award, Malin!

Vet inte alls vad det här är för växt...önskar dej en skön vecka i alla fall!!!

Kram
Camilla

Junda Xu sa...

20150721 junda
michael kors watches
replica watches rolex
replica watches for sale
michael kors outlet
coach outlet store online
louis vuitton sito ufficiale
gucci uk
louboutin
burberry outlet
air force pas cher
oakley sunglasses outlet
jordan femme
coach factory outlet
christian louboutin
ralph lauren polo shirts
michael kors bags
polo ralph lauren
ray bans
kate spade handbags
kate spade new york
louis vuitton
coach outlet store online
soccer outlet
jordan shoes uk
pandora jewelry outlet
michael kors handbags
gucci handbags
oakley sunglasses
ray ban sunglasses
coach factory outlet
polo ralph lauren uk
coach outlet
oakley sunglasses sale
michael kors handbags
tory burch outlet
polo outlet
soccer shoes
louboutin pas cher
ed hardy uk
air max uk

Meiqing Xu sa...

15916meiqing
ray-ban sunglasses
nike air max
juicy couture
rolex replica watches
cheap ray ban sunglasses
nike running shoes
tory burch outlet
nike air max 90
michael kors
canada goose outlet
toms shoes
gucci borse
louboutin
gucci shoes
timberland boots uk
replica watches
hollister co
christian louboutin
marc jacobs
kate spade outlet
fitflop uk
nike free runs
longchamp handbags
ed hardy uk
north face uk