fredag 30 april 2010

Gjutjärnsurna!!!!

Hej!!! Fredag igen, och jag är ledig!!! ValborgsmässoAfton!!! Härligt, varmt och skönt ute;o) Hade ju varit trevligt med lite sol men man kan inte få allt!!!

Den här urnan fick följa med hem efter auktionen i söndags!!! Har letat i flera år efter ett par, men nu har jag i allafall en;o) Det finns ju jättefina nytillverkade men jag har velat ha en gammal....Så nu äntligen!!

Passar bra på stentrappan upp till altanen!

Lite detaljer..... lite rostig......



Köpte första margeriterna igår, min absoluta favorit!!!!!

Så fina ihop med pellisarna, har jag haft varje sommar i alla år.....

Sista bilden är till söta vännina A, ikväll ska du få din snipa;o)

Ha en jättebra Valborgsmässoafton Alla som kikar in!!
Nu ska jag ut och måla på min nya kärlek, vill ju visa snart;o)
.
Kram Kram Malin

48 kommentarer:

My Lovely Things sa...

Hej!
Åh vilken jätte fin urna! Det är så kul att hitta något som man letat länge efter!
ha en fin Valborg.

Jag och Carina åker till Danmark i eftermiddag..så mysigt..
kram Anna

Elsa och Helena sa...

Jättevacker gjutjärnsurna...håller med dig, mycket roligare med en gammal sådan! Du har verkligen tur på dina auktioner:)

Ha en härlig Valborg!
KRAM Helena

Rummet för välbefinnande sa...

Förstår din lycka över urnan. Så jättefin den är! Är ju väldigt nyfiken på det som du målar också vet du *ler*
Önskar dig en trevlig Valborg också håller jag tummarna nu så jag tror jag spricker. Himmel vad jag önskar att jag vinner trådrulleförpackningen..........
Kram på dig!
Mia

Lena Celine sa...

Så deilig det er at våren har kommet, slik at vi kan ha uteblomster. Ha en trivelig Valborg!!!

Klemmer fra Lena

Vita verandan sa...

Håller med dig om att de gamla är finare. Din var superduper, klarar du Margeriter ute redan?
Är så sugen att få se vad du har köpt..
Ha en härlig dag!!
Kram Anna

skogslyckan sa...

Vilken vacker urna, allt i gjutjärn är ju bara så vackert... Själv har jag två stora "nya" men de har stått ute i tre år, så de har fått en vacker patina. Ha en underbar Valborg!

Mom´s kitchen sa...

Verkligen mycket fin urnan och passar där den står!!!

Ha en trevlig Valborg!

kram Olg@

Signe 1 sa...

Superduperfin urna, passar ju kanon där!!

Ha en fab valborg med nära och kära nu!!:-)

Stor kram Sofia

Gårdsromantik sa...

Så Vacker urna!

:*¨¨*:♥ GLAD VALBORG♥:*¨¨*:

Önskar Maud

<Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

di bianco e d'azzurro sa...

Hi Malin, i love so much the yuor iron pot, then with the white daisies is adorable...
I wish you have a nice week end, Annamaria

Nordingården sa...

Vilken vacker urna!! Men dein veranda, oj, oj och vilka fönster, fy fasen va snyggt!!!! Och ditt lilal rum där med träväggar, snyggt bord, dubbla lampor o den pallen, gud va fint!!

Trevlig valborg!! Mari.

Hagagården sa...

Hej
Vilken trevlig urna du har med mycke fina detaljer.
kram o ha en fin valborg.
ninni

Lantliv på Holm sa...

Hej Malin!

Vilken underbar urna du fått tag på! Så snyggt på er altan och med fina Margeriter i mmmm. Undrar om jag vågar mej på att köpa lite plantor idag - lite lurigt med nätterna ännu.

Ha en skön helg - kram!

Karin Lindström sa...

Hej Malin!

Det var verkligen ett fint auktionsfynd. Det skulle passa väldigt fint här också med två stycken *ler*.

Ha en jättetrevlig Valborg och helg!

Kramar Karin

Lyckoslanten sa...

Vilken mäktig urna! Förstår att du tycker om den! Här kan vi inte ha blommor ute ännu. Önskar dig en fin Valborgsmässoafton! ♥

Vit som snö sa...

Åhh vilken vacker urna!!! Hela entrén ser "pampig" ut! Imorse hann jag inte runt och "dela ut" awarden men jag ville ge en till dej som du såg för din fina inspirerande blogg!
Hoppas du får en riktigt mysig valborgs!
Kram Cilla

Fokus mot framtiden sa...

Hej :)
Önskar dig en underbar Valborg :)
kram

Fru Inredning sa...

Hej hej.

Åh så fin urna du hittat:)Fina blommor.

Önskar dig en härlig Valborg.
Kram Kristina

essemia sa...

Jag tror du är född med matjord i fickorna, haha. Sån jättefin urna. Vill också ha tag i såna för jag tycker dom är så läckra.
Önskar dig och din familj en riktigt skön valborg och första maj.
Kram Elzie

Hanna sa...

Ha en bra valborgsmässoafton.
kram
Hanna

Loppisliv sa...

Ohh en sån vacker urna, förstår att du är lycklig över att du fick tag på den. Det gamla är alltid lite vackrare än de nya tycker jag också. Och vilken mysig altan som skymtar där bakom, ser ljuvligt fint ut. Trevlig Valborg. Kraaam Paula

Solveig sa...

Jeg vet jeg har sagt det før, men du har bare et nyyyydelig hjem, min venn! For et staselig og flott krukke du har. Elsker den flotte natursteinstrappen din - passer perfekt til ditt skjønne hus. Tror jeg må flytte til Sverige, jeg:o)))
Så kjekt å se blomstene på verandaen. Her har det vært litt kaldt til å sette ut sommerblomster ennå, men nå til helga kommer sola tilbake:o) I tillegg skal vi på båtmesse - gleder meg:o)
Ha en flott helg, snille Malin. Gleder meg til å se maleprosjektet ditt!
Klem fra Solveig

Änglarnas hus sa...

Hallojsan så här på Valborgskvällen!!

Sicken tur du hade som fick med en sån fin kruka hem..fint med marguriter i!!

Hoppas kvällen blir riktigt trevlig!!

Varmkramis ifrån Sanne!!

fröken knopp sa...

Ojojoj så fin!! Här hemma nöjer jag mig med fejk tills jag hittar den där riktiga..tihi,..

Hoppas att du får en fantastisk helg!!

Varmaste kramarna Elin

Creative Momone sa...

Oj vilken fin urna! :D Inget går ju upp mot en gammal, nytillverkade har inte samma känsla. om bara gamla föremål kunde berätta...
Ha en trevlig valborg.
Marianne

The Secret Garden sa...

Ja vilken vacker gjutjärnsurna!! Ett riktigt fynd! Jag har också spanat på sådana och så är det ju som du säger, de gamla är allra vackrast.

Trevlig helg!

Strandkullen sa...

Urnor i gjutjärn är ju bara sååå fina.vill haaaaa...lite dyra bara*ler...får spåara lite till! Ha en underbar valborg. kram semlan

Annika Christensen sa...

Ja den blev fin där.. vilket kap.
Undrar vad du fick ge för den jag letar också efter en. Borde komma iväg på lite auktionen men just nu hinner jag inte med det.
Ha en skön helg
Annika

Dicksonska våningen sa...

Gjutjärn är så vackert!
Vill önska en trevlig valborg och passa på och tipsa om en utlottning på min sida!
Kram Annika

No.47 Mia sa...

Hej Malin! Va fin den är. Kul när man äntligen hittar det man söker..
Hoppas du haft en skön kväll med mycket mys och god mat..

Kram Mia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Oj nu var jag tvungen att ta igen läsning. Urnan som du ropat in på auktion är såå fin, vilken tur du hade. Du har pyntat och gjort så fina stilleben. Det är roligt att komponera ihop stilleben och vilket ögongodis det blir. Sjalen och hattasken är ljuvliga.

Önskar dig en fin fortsättning på helgen!
Kram,
Regina

Margareta sa...

Vilken fin urna,Säkert tacksamt objekt att planterai, Förklädet och skorna var riktigt fina också.
Dom gamla stenarna är imponerande och även de fina fönsterna i bakgrunden.
Ha en riktigt fin helg!
Kram Margareta

liven sa...

Heisann Malin!!
Åh så heldig du var med denne urnen....den var kjempefin!!
I dag vil jeg også kjøpe margeritter...de er nydelige!!
Ønsker deg en fin lørdag...og kos deg min venn :o)

STENLYCKA sa...

Hej!
Vilken lycka för dig att hitta en så vacker urna på auktion. En sådan eller flera har jag varit ute efter länge.Tycker också om de som har några år på nacken. Så vacker den blev på stentrappan!
Igår var det ett regnigt valborgsfirande för min del och idag är det blåsig och regnet lurar bakom mörka moln. Jag skall ändå ta en sväng ut i trädgården för att sätta några nyköpta rosor, de gamla frös bort i vintras.
Ha en bra helg, önskar att vårmånaden maj blir underbar för dig!
Kramar Raina

NataljaOblonskaja sa...

Gjutgärnsurnor är alldeles underbara, vilken tur du hade som hittat en "gammal" på auktion.
Ha en härlig dag.
Camilla

http://mysbella.blogg.se/ sa...

Åh vilka fina bilder du bjuder på:) Kram <3

Sussi sa...

Å så fin urna, precis med det rätta stuket! Nu har du en utmaning i att hitta en kompis så de blir ett par! Men den är ju fin som solokruka också! Ensam är stark heter det ju...! :)

Kramis
Sussi

husvidhavet sa...

Hej!
Wow vilken snygg urna.
Tyvärr är de ju ganska dyra om man ska ha ett par och man vill ju ha lite höjd på dem så du hade tur att hitta en så vacker på auktion.
Kram Marith

Börjelundskan sa...

Åhhh, så vacker urna, Grattis till en lyckad auktion :). Dom är ju ganska dyra att köpa nya men ack vad vackra.

Ha en fortsatt skön helg. Kram Cin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin kruka Malin, det var ett riktigt bra fynd. Passade så fint i stentrappan hos er.
Ha en fin 1:a maj
Vårkram
AnnaMaria

Helt Enkelt sa...

Så fin Malin! Vilken lycka att äntligen få tag i en ialla fall :)

Hoppas din Valborg var riktigt mysig!

Ha det gott.

Kram

Huset vid ån sa...

Jättefin! Den tröttnar man aldrig på...Hoppas att du haft en Trevlig Valborg! Vårkramar till dig! Therese

Viola sa...

Hoppas ni har en skön helg, här har vi premiärgrillat ikväll och det smakade förträffligt, kram

Märta sa...

O vilken fin urna, blir nästan lite avis!
Hoppas att du har en lite varmare helg än vad vi har. Här eldas det till och med i vedspisen.
Ha det så gott!
Märta

Marie sa...

Vilken underbar urna Malin, förstår din lycka! Och visst är det så att det gamla är finast, jag kan bara hålla med! Underbar altan ni har också, ser supermysigt ut!

Trevlig lördagskväll!
Kram Marie

Dreams of Clematis sa...

Vad vackert med en så spröd blomma i en så kraftfull kruka!
Jag blir helt sjuk!
VACKERT!

Len

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Vilken härligt vacker urna! Grattis till fyndet. Önskar dig en riktigt trevlig helg!

Hälsningar Monica

PS. vilket vackert hus ni har.

Sara sa...

Hej hej!
Jättefin kruka du hittat!
Den passade ju jättebra vid trappan =)
Det är så härligt nu med alla blommor som äntligen kommit som vi väntat på hela långa kalla vintern...

Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram sara