onsdag 28 april 2010

Hattask och ny Vinst!!

Hej!!! Hoppas alla får en bra onsdag!!! Vad många blev nyfikna på mitt auktionsfynd.....hinner inte måla nu i veckan som jag hade hoppats:o( Så jag visar det inte förrän till helgen, men jag kan säga att det har en hiiiiiiiiimla massa fack.....

Det bli nya stilleben var och varannan dag här hemma nu;o)

Jag tittar och njuter av dom några dagar sen är det dags för ett nytt;o) Denna hattasken loppade jag för någon månad sen! Några tior var den väl värd;o) Sjalen är hel, de jag hittat innan har ofta varit väldigt slitna och t.o.m små hål i.....Jag tycker den är ljuvlig;o)

De här taklökarna plockade jag längs stenmuren idag när jag var ute och jagade vår kärlekskranka vovve....Grannens hund Semlan löper.....

Mina bägare är väldigt användbara...

Har Ni sett en ny vinst....Jag vågar knappt visa längre;o) Så många gånger som jag haft turen på min sida!! Dessa ljuvliga Tildadockor har jag fått av goa Ann-Lis med fina bloggen Lyckoslanten. Om du klickar Här kommer du dit!! Hon bor i Finland så de fick en rejäl resa!!
.
Det här fina kortet med en liten hälsning fanns också med!! Dockorna får avsluta idag;o)
Ha det bäst Alla;o)
Vi ses snart igen!!
.
Kram Kram Malin

43 kommentarer:

LenaS sa...

Åh vilken underbar vinst, grattis! underbara bilder du visar, suktar också efter en hattask men skam den som ger sig ;o)
Ha en underbar dag!
Kramis/LenaS

Nilla sa...

Såå fin hattask och sjalen på den blev ju pricken över i:et !!

// Nilla

Sara sa...

Hej hej!

Gud vilka fina bilder du tagit!! du är så duktig på det du gör ;)

Roligt med vinster, jag har själv bara vunnit en gång, men man kan ju inte bli annat än glad när man vinner något =)
Jätte söta dockor!

kramar ifrån mig!

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej svejs "turknutta"!
Härliga bilder du bjuder på.. här hemma är det lite stillestånd just nu, men inte på idéerna bara på utförarna!

Ha det gott! Hälsningar Monica

Lena Celine sa...

Nydelige stileben!!! Og så fine dukker du har vønni!!! De var lekre.

Klemmer fra Lena

Hagagården sa...

Hej
Jätte fint du har gjort med den fina hattasken,härligt med dom där gamla hattaskarna.
Kram o ha en fin dag.
ninni

Signe 1 sa...

Oj vad du både fyndar samt vinner fiina saker hela tiden, blir så avis;-) Hattasken var verkligen bedårande!!:-)

KramkramS.

Solveig sa...

Så mange flotte ring du viser! Det er alltid så inspirerende å komme innom bloggen din. Bare nyyyter bildene du legger ut:o)))
Veldig sjarmerede hatteeske! Så heldig du var som fikk tak i den!
Nydelige takløk - de passer så godt inn i den koselige landstilen.
Gratulerer med nok en gevinst! Du fortjener hver eneste en!
Håper du får et flott onsdag. I ettermiddag skal jeg male hagebord og sette ut små(lange!) spirer til sukkerert som mine barn har plantet:o))
Klem fra Solveig

Vit som snö sa...

Vilken ljuvlig vinst!!! Grattis! Det unnar jag dej å det varmaste!
Vad snyggt du arrangerat med hattask, sjal o silvriga ljuvligheter!
Massa fack....det låter riiikitgt lovande;)
Ha en fin dag! Kram Cilla

Sussi sa...

Kanonfina bilder du visar idag! Underbart arrangemang på hattasken, och taklökarna är så fina i silverglasen....tack vare vovven! Så det kan bli!
En massa fack......hmmmmm....tror jag förstååår...!
Ha en fin dag
Kram
Sussi

Lyckoslanten sa...

Vackra stilleben du visar och roligt om du gillar vinsten. Du kan ju byta dressar på dem så de matchar övriga inredningsdetaljer! ;o) Njut av dagen! ♥

fröken knopp sa...

Så fint, Så fint!!!

O hatt asken hade jag kunnat betala vad som för..tihi..Så några tior var den väl värd..:)

Varmaste kramarna Elin

Helena sa...

Så otroligt snyggt och så ljuvliga bilder! Dina stilleben välkomnar vi läsare, så det gör ingenting att det blir många av dem... ;-D. Pallen i förra inlägget är fantastiskt läcker och väcker ett pockande habegär i mig... Dags för palljakt hos mina lokala secondhand-butiker, det känner jag starkt!

Varmaste hälsningar, Helena, The Swenglish Home

essemia sa...

Jojo, jag säger inte mer, haha. Men TUR har du verkligen.
Jättefin hattask du hittat. Förstår inte att jag aldrig hittar det JAG vill ha på loppis!!
Ha en bra fortsättning på dan.
Kram Elzie

Lantliv på Holm sa...

Men Malin - vilken turgumma du är - GRATTIS!

Och vilken läcker hattlåda:)

Ha det gott - kram till dej!

MARY PERNULA sa...

Hello, I would love to look at the blog that has the Tilda dolls, my husband's family came from Finland and I would love to get something from there, by the way your blog is very lovely, XO MARY

LinnaLi sa...

Finfint! Vad kul att du haft så mycket tur!

Jag har liknande bägare som får figurera lite överallt här hemma också!

Kram

Linda

Anonym sa...

hej på dej! Din vanliga tur med vinst igen ser jag,nu måste du absolut gå och köpa dej en lott.Haha..... cool pall du fick tag i tycker jag,härligt att se spåren efter nån som använt den ,undrar vem ? Kram B

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

Sicken tur för oss läsare av din blogg att du ändrar om och fixar så ofta!! Gillar att se inspirerande bilder!..

Här är inte inspirationen på topp!..städar mest slipdam..efter hantverkare..längtar tills allt blir klart!!

Ha det riktigt bra nu vännen!!

Kramis Sanne!!

Margareta sa...

Så fint!Hattasken och sjalen var ju verkligen charmigt. Jättefint med taklökarna i dom fina bägarna. Och så granna Tildor.Grattis!

Ha det bra!
Kram Margareta

Vita verandan sa...

Har du också en kärlekskrank vovve, vi har hämtat Linus ett antal gånger (har tappat räkningen)hos grannarna. Vi fattade inte vart han smet ut, men ut kom han...det är ju synd om dem, men man blir så trött....

Dina bilder är fina som vanligt. Underbar hattask! Hos dig kan man nog gå omkring och hitta mycket fina stileben!
Kraaam Anna

Elsa och Helena sa...

Så fint stilleben, hattasken och sjalen är ljuvliga...:) Och grattis till den fina vinsten, så söta de är!!

KRAM Helena

Strandkullen sa...

Hej! Det är jag och grannens hund idag då*ler Jättefina bilder du visar idag. Gillar dina stilleben mkt! Kram semlan

No.47 Mia sa...

Fin hattask!!
Vinsten likaså... Grattis!!

♥Mia

Solgården Cafe, Butik sa...

Vilken cool hatt ask! Snyggt att bryta av med svart och brunt mot det vita tycker jag.
Du fotar så himla fina bilder, som ur ett magazin hihi. Så kul att se!

Hoppas du fick tag på vovvsingen din...vet hur jobbigt det kan vara med hanhundar när tikarna löper. Må så gott! /Sofia

Rosor och Spetsar sa...

Det är alltid så inspirerande att kika in till dig, underbar bilder med så mycket fina saker. Så snyggt o enkelt med taklök i de söta silverbägarna.
Väntar ett tag till med spänning på ditt fynd
Ha de
Kramar
Annelie

Viola sa...

Ett underbart stilleben du byggt upp kring denna hattask och du är en riktig turgumma du...:0) kram

Vintage House sa...

härlig vinst och fina stilleben.
gillar verkligen hattasken de är så vackra..
kram
sandra

Jenny sa...

Hej Malin!
Vad mycket fint du visar som alltid:)

Grattis till vinsten, vilka söta Tildadockor, kul att de kom ändå från Finland!

Kramis Jenny

mariaK. sa...

Hi hi, ja det är lätt att slinta på tangenterna;-)
Du visar som vanligt ljuvliga bilder!
ha det gott,
Kramen, Maria

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Ett stort grattis till vinsten, vad roligt...Och vad fin hattasken var, den var verkligen värd många tior! Jag känner igen det där när andra vovvar löper! Fniss....Ha en bra dag! kramis Therese

Sköna o Gröna Ting sa...

Jisses vilka vackra bilder Malin.., kan jag inte bara få sitta på en liten pall framför ditt välfyllda bord och dregla några timmar:)???
Hattasken, fatet, bringarna, böckerna.., ja, allt föll mig i smaken!!!

Idag är det torsdag minsann och helgen närmar sig.., lovely!!!
Ha en skön dag
Kram
Marianne

Hannis sa...

Mmmm.njuter av dina fina bilder!
Så fint på bordet och väggen!!
Hattaskar är ju en favorit!
Jag som samlar på askar och lådor tycker att några tior var rena rama tokfyndet*skrattar*

Kram Hannis

Vita verandan sa...

Hej Malin!
Nu har du fått en Award av mig. Jag fick ju en av dig i början men tog inte tag i det....
Kram Anna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis Malin, såg allt att du vann dom söta Tildorna. Du är värd varenda vinst, dom passar bra hemma hos dig. Jättefin hattask, och så blir jag ju nyfiken på det som har en massa fack.
Ha en härlig valborg
Vårkram
AnnaMaria

Lissboden sa...

Hej Malin!
Grattis till din vinst1
Vilka fina saker du loppat och hittat på auktion. Visst är det roligt när man fyndar så fina saker.
Jag önskar dig och din familj en fin Valborgshelg!
Kramar från Maria

Fröken Fräken sa...

Om vi har samma trearmade skålhållare så har vi även samma hattask.. eller för min del är det nästan mer hade, för pappa fick den genialiska idéen att ställa sig på den för att nå... fungerade INTE! Har lyckats rädda den sapligt vilket är tur för de är så fina!

Börjelundskan sa...

Hej Malin!

Grattis till vinsten av dom söta Tildadockorna. Vilket underbart stilleben du har gjort, man kan göra mycke fint med gamla hattaskar. Det ska bli spännande att få se vad det är för fack du har fått tag på. :)

Ha en härlig Valborg -och Första Maj. Kram Cin

liven sa...

Hei Malin!!
alltid så koselig å komme til deg,.....se dine stilleben og bli inspirert !!
Lurer fælt på hva ditt funn er....og koselig tildadamer :o)

ha en fin torsdagskveld

Linda i Lönnbacka sa...

Grattis till finfina vinsten!!

Hmm nu blir jag allt nyfiken på vad det är du ska måla...

En hattask har jag högt på önskelistan, din är jättefin!

Kram kram

Zink & vita ting sa...

Helt underbara är dina Tilda töser! Vilken jättefin vinst! En riktig turgumma är du! *ler*

Din hattask väckte helt klart habegär hos mig! Unerbar den också!

Hoppas att du får en härlig valborg!

Kram Mimmi

Malin sa...

Hej igen Malin :) vad glad jag blev av din kommentar , Jag bara älskar din blogg så självklart att jag kommer hit varje dag och kikar rundor. Försöker alltid lämna ett spår efter mig ;) så snygg hattask. Ser ut som typ en gammal dior eller LV väska. Och riktigt fint skick ser den ut att vara också. Och gratulerar till din vinst , Mysiga dockor och jätte fint kort du fick med

Ha en underbar kväll

Kram Malinpalin

Mycket annat & lite betong sa...

Fint med olika stilleben. Vilken tur att vinna de söta Tildadockorna.

Trevlig Valborg!
Agneta