torsdag 15 april 2010

I min Planteringshörna!!!!

Hej!!! Snart fredag, jisses vad veckorna går fort!!!! Visar lite bilder från min planteringshörna, har haft den ett par år! Nu har jag köpt en hylla att ha över mitt lilla bord;o)
.
Skönt att slippa ligga på knä och plantera.....Jag planterar ju mest i krukor;o)

Hyllan kommer från Madam Stoltz, passar till små pinaler som kan vara bra att ha!!

Lite fröpåsar tex....Tog bara ett snöre och några klädnypor!!!

Det här förklädet har jag haft i flera år, men det är inte mycket använt....Tänkte jag skulle ändra på det!!! Massor av bra fickor till handskar och trädgårdsredskap;o)

Brickor och snören använder jag till det mesta.....

Lite gammalt bibelpapper är alltid trevligt att sno runt växterna med....

Duktyngderna har varit med några år!!!

Vi har tak över, det är ju bra ;o)
.
Söta små pensèer är det bara att frossa i nu!!!!

En gammal emaljhink blir bra till jorden och hästarnas foderskopa behövs ju inte längre....



Små bellisar i en liten emaljkanna får avsluta!!!
Hoppas Ni har haft en bra dag, solen skiner och det har varit riktigt varmt och skönt idag;o)
Glöm inte att anmäla Er till min lilla loppisutlottning om Ni har lust;o) Skriv en kommentar i inlägget nedan eller maila!!!!
Ha det bäst Alla!!
Vi ses snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

43 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen!

Vilken fin planteringshörna du har. Jag har också en. Anväder den mest att pynta lite på, så man har lite att titta på när man kommer ut från grovingången. Men nu blir det dags att så igen, så nu kommer bordet till ännu mer nytta.
Kram Marita i Björkhagen

Heléns Hantverk sa...

Vilken jättevacker hylla ! Såå många fina bilder ! Ha en fin dag ! Helen :0)

Sussi sa...

Hallo!
Oj vad fint det blev! Den där hyllan har jag också gått och klurat på ett tag....den är så fiiin! Perfekt som utomhushylla ovanför planteringsbordet! Bra ide, tack för den! Ska nog slå till i alla fall!
Kram
Sussi

Hagagården sa...

Hej
Men vilken härlig planterings hörna du har.
Kram o ha en fin kväll.
ninni

Fågel Blå sa...

Oj vilken fin planteringshörna du har!
och sån fin ordning på alla sakerna!
Ha en fin kväll!
kram Kathrine!

NataljaOblonskaja sa...

Du har verkligen en snygg ordning på dina trädgårdpinaler.
//Camilla

Livet på Berget sa...

Men så härlig planteringshörna!!! Det ser verkligen sommrigt ut, så skönt att stå där och pillra omkring med blommor och blad. Ha de gott!
Kram
/Sara

Vintage House sa...

Härlig planteringshörna:)
massa vackra ting...
ha en ljuvlig kväll
kram
sandra

Maria/Javabönan sa...

Åh saknar nästan ord över vilken vacker planteringshörna du har. Verkligen en inspiration.

Förstår att du njuter av att vara där och påta med dina blommor. =)

Här hoppas jag på vackert väder i morgon så jag kan plantera mina penséer.

Ha en mysig helg med de dina!

Kramar,
Maria

Vita verandan sa...

Hej Malin!
Så mycket fint du bjöd på i dag! Myyycket inspiration, vill också ha ett planteringsbord!!
Du har verkligen allt tillhands på dit bord såååå mysigt och hyllan var inte fel...
Ha en skön helg
Kraam Anna

Vit som snö sa...

Supermysig hörna! O jag gillar hyllan, ursnygg! Där kan du ju tillbringa timmmar antar jag. Härligt bra ordning o dessutom ögonfröjd:)
Kram Cilla

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Vilken fin och inspirerande planterings hörna du har!!..Rolig idé att hänga upp fröpåsana.. Jag kommer nog stjäla en hel del idéer här..då jag skall inreda om lite på min plats!!

ha en härlig torsdagskväll!!

Kramis Sanne!

Signe 1 sa...

Wow vilken fin planteringshörna du har, förstår att du måste tycka om att stå och påta där!!:-)

Må gott vännen!

Kram Sofia

Marie sa...

Din planteringshörna är underbar Malin, en massa härlig inspiration! Min planteringshörna ska få byta plats i trädgården i år, så jag suger i mig alla idéer jag kan få. En sån där hylla har jag också, fast en lite smalare variant. Den återfinns i mitt ena badrum, men nu fick jag nästan lust att flytta ut den istället!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

liven sa...

Åh så koselig her i ditt lille plantehjørne!!
Et slikt sted vil jeg også ha....og det har jeg fortalt min mann!!
Koselige saker....og på lørdag fikk jeg en gammel emaljebøtte!! Den var i den lyse med grønn kant!! Tenker å ha lavendel i den rustne saken!!
Denne hyllen var også så fin!!

ha en fin kveld Malin...og i morgen er det jo helg igjen!!

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Där vill jag också stå och plantera!! Så fint och trivsamt du ordnat till det...:)
Förklädet är bara för sött...använd det och njut:)
KRAM Helena

Annika Christensen sa...

Finns bara ett ord..
UNDERBART VACKERT
annika

Jenny sa...

Hej Malin!
Vilken underbar planteringshörna du har!!
(finfina foton oxå:))!

Ha en trevlig fredag!

Kraam Jenny

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken underbar planeringshörna du har!!! Så härligt att få stå där och skapa konstverk med blommor och blader. Hyllan är sagolik och den lilla vattenkannan i emalj med Kallorna på...den blev jag förälskad i.

Snart är det fredagsmys och en mysig fredag och helg önskar jag dig!
Kram,
Regina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gokväll. Du har en så fin planteringshörna, perfekt med tak över. Det saknar jag, många saker jag inte kan ha ute. Bra idé med fröpåsarna upphängda, det var fint. Och hinken med jord var fiffigt, jag brukar krångla med säcken.
Ha en fin helg
Stor kram
AnnaMaria

Malin sa...

oj vad avis jag blir. Vill oxå ha en trädgård och en massa fröpåsar överallt :)

har du en tävling på G ? det måste jag spana in ,

Kramar Malin

No.47 Mia sa...

Men vilken charmig hörna du har där!!
Förstår att det blir roligt att pyssla om blommor där..

Ha det gott Malin!

kram Mia

VITA NYANSER sa...

Vilken fiiiin och praktisk hörna!!! Jag gillar verkligen såna fina detaljer i trädgården, är inte så bra på det där med blommor, så det kanske är det jag gärna kompenserar med fina saker istället = ).

Ha en skön helg!
Kram L-L

Rosor och Spetsar sa...

Vilken härlig planteringshörna du har o så vackra saker du har i din fina hylla. Ska kika in på din loppisutlottnig.
Kram
Annelie

Huset vid ån sa...

Tusen Tack vännen för dina omtänksamma ord inne hos mig, dom värmer verkligen. Vilken mysig o fin planteringshörna du har..jättefin! Önskar dig en Trevlig o Skön Vårhelg! kramis Therese

Mitt hvite hus sa...

Oj for en sjarmerende plante hjørne du har... alle de herlige tingene.. hylla di var kjempefin..og smart å ha ved plantebordet...

her koser du deg det er jeg sikker på O=)

Klem Kerstin

envilsenloppa sa...

Oj så fint du har det , underbar inspiration som vanligt !!
Hoppas du får påta lite i helgen då !
Kraam/Lotta

Lilla Lycksta sa...

Vilken fin planteringshörna. Hyllan var så charmig. Jättefina bilder. Ha en underbar helg.
Stora kramen Camilla

Lantliv på Holm sa...

Mmmm så fint Malin! Gillade din emaljhink a lot:)

Önskar dej en riktigt skön helg i vårsolen - kram!

Hannis sa...

Hihi, den där hyllan har jag i badrummet!

Men du, vilken fin planteringshörna!!
Vad härligt det ser ut.
En alldeles egen kreativ plats!
Blev helt såld på alla fina detaljer=))

Kram Hannis

Vitaboet sa...

Hej hej!

Åh så vackert och fint...Där får man ju verkligen lust att vara och pyssla och dona. Underbara saker du har också, redskap, krukor och massa annat, I Love it!!!

Ha en underbar helg. Kramar Camilla (tanten, haha, var mest lite ironi när ja skrev på bloggen att jag blidde tant nu när jag passerar 24 till 25, haha, men känner mej faktiskt lite gammal, men ser inte andra som är över 30 och 40 som gamla, inte över 50 heller för den delen..;))!

The Secret Garden sa...

Grattis till alla besökare!! Det tickar på bra och det gör det ju så kul att blogga! :)
Jättesnygg hylla det där. Skulle passa precis i ett växthus...jag har snöat in på växthus och kollat runt lite men de är ju så attans dyra!!! Och att göra ett själv..slutar väl med att det aldrig blir klart.

Ha det gott!

Nilla sa...

Vilken fin och praktisk planteringshörna.
Vill oxå ha !!!!!
Så söta bellisar.

Har lagt beslag på två gamla emaljpottor (till mammas stora förtret, hon tycker det är döäckligt) som jag nog ska sätta lite vårblommor i.

Anonym sa...

vilken härlig syn,vem blir inte sugen att stå där och greja med växterna,hoppas att det blir väder till det i helgen,ha ett bra veckoslut kram B

essemia sa...

Vad fint du ordnat. Vill också ha en sån hörna men har svårt att komma på VAR! Här är ju upptaget överallt, känns det som, och att ha den på garageväggen in mot grannens känns väl sådär. Men jag kommer nog på nåt.

Hoppas du får en skön helg, du goa tjej.
Kram Elzie

Mitt Stugliv sa...

HejHej!

Ljuvligt ljuvligt en sån fin planterinshörna. Det är härligt att slippa bocka sig eller sitta på huk när det planteras.

Ha det fint Malin
KramKram
Lott

Nordingården sa...

Nej men hur läckert avr inte detta! Så mycket fint i din planteringshörna, mycket lockande bilder, jag blir sugen på att börja vårdona på allvar när jag ser detta, fast jag sitter här med hosta och feber just nu! Måste kika mera på vad allt fint du hade, soliga hälsn fr Nordingården

Nordingården sa...

Har inte hängt med sista tiden, vilken fin tävlingt du har!! Självklart vill jag vara med! Jag länkar med bild så snart jag kommer till en dator där jag kan spara bilderna, funkar inte just vid denna men snart så... och din glasvernda, fy fasen vilken vacker utbyggnad!!! Mari.

Margareta sa...

Tänk vad mycket roligare det blir när man gör det fint omkring sig. Det måste ju vara bara roligt att stå där och dona. Tack för all inspiration som sådana här bilder ger.
Ha en riktigt trevlig helg!
Kram Margareta

Mycket annat & lite betong sa...

Åh, vilken mysig planteringshörna du har. Så mycket fina saker. Man får verkligen lust att sätta igång.

Ha en trevlig helg!
Agneta

Sjabbig men chic sa...

Vad härligt med plantering och jord och sol och vår... Helt underbart!

Hoppas att du får en underbar helg Malin!

Kram Lisa

andi sa...

Hej!
Vad roligt att du tittade in till mig med några snälla ord :)
Å, vad jag gillade din planteringshörna! Så skönt att kunna stå där och plantera, de där fröpåsarna som satt fast i klädnypor var SÅ fint :)
Trevlig helg!
*Kram*

Camilla sa...

Hej hej åhhhh va avundsjuk jag blev på din planteringshörna. Vi ska bygga friggebo nån gång framöver och då har jag tänk mig ett planteringsbord på sidan av den. Ska då försöka göra den lika snygg som din :)
Kul att du tittade in på min blogg och komenterade min målade läragåvagn, tack
Kram Camilla